Oktober 2012 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoe gaat t nu met je mjadebo? Ondertussen zelfs al weer bijna 37 weken!! Hopelijk ligt je meisje er nog netjes voor en is ze ondertussen ook al een klein beetje ingedaald!!

Hoe is t met de rest van de meiden en ukkies?

Hier zwaar beroerd helaas! Het potknuffelen is nu echt begonnen en daarbij zitten er 2 wervels in m'n onderrug niet helemaal goed en daardoor ben ik nu dan ook ingetapet door de Fysio. Bekken is verder gelukkig nog wel stabiel, maar daar moet ik ook wel hard voor blijven werken. Veel wandelen, fietsen en zwemmen en heel goed opletten bij wat ik doe en hoe ik zit en lig.
    Oftewel echt zwanger, met helaas toch echt alle kwaaltjes die erbij horen.

2. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Engeltje, gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik ben veel te lang niet hier geweest zie ik.
    Wat ontzettend leuk voor jullie. Wel balen van de kwalen. Hoort er bij, maar toch vervelend.
    Wanneer krijg je een echo?

@Mjdb, de laatste loodjes voor jou. Ben je er al klaar voor? Veel succes alvast!

Hier gaat het goed. Met Sofie ook. Ze vindt het erg leuk op het kinderdagverblijf.
    Ze heeft nog steeds een bol buikje. En we proberen nu een nieuwe afspraak te maken bij de kinderarts. Destijds is ze onderzocht op glutenintolerantie, maar dat was het niet. Verder is het een slank meisje, het babyvet verdwijnt steeds meer, dus die buik valt steeds meer op.

Verder gaat het op mijn werk nog steeds niet best. Ik krijg elke keer een verlenging voor een maand of een paar maanden. En het salaris is veel te laag. De markt is onstabiel, maar ik heb ook het gevoel dat ze me eigenlijk niet vast aan willen nemen. Andere mensen, die veel later zijn begonnen, krijgen al wel een vaste aanstelling.
    Dus heb ik mezelf een schop onder mijn achterwerk gegeven en gesolliciteerd in het ziekenhuis om weer als verpleegkundige aan de slag te gaan. Vorige week op gesprek geweest en het klonk allemaal positief. Ik wacht op een reactie van hun kant. Erg spannend, maar ik krijg er steeds meer zin in om weer te gaan zusteren!

3. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

Jaa idd!! Vanaf vannacht zou ze thuis geboren mogen worden!! Spannend hoor! Sinds zondag rommelt het flink. Gister bij controle bleek ook waarom... Ze ligt al stukje ingedaald en vk kon haar niet meer zo makkelijk omhoog drukken dus moet nog wel ff gaan liggen als
    Vliezen breken maar mocht het elders gebeuren mag ik nog wel ff naar huis om daar te gaan liggen.

Alles is verder klaar en staat klaar... Wel raar idee dat het vannacht al zou kunnen gebeuren... Vandaag niet zo lekker... Misselijk/buik en rugpijn en meisje is wat rustiger... Afwachten maar wanneer mijn meisje zich aandient!! Zie er wel beetje tegenop omdat de vorige keer nogal snel ging en besef duurde ff...

Verder is b een boefje hihi alles is nee tegenwoordig. Maar ondertussen ook een heerlijke knuffelkont. J zit op zwemles en mocht na 5 lessen al door naar het volgende badje, topper!! D is lekker mannetje maar wel druk haha! Sinterklaas speelt daar ook in mee natuurlijk... Merk wel wat veranderingen in hun gedrag dus zou zomaar kunnen dat ze iets voelen aankomen.

Engeltje vervelend dat je zo'n last van de kwaaltjes hebt! Hopelijk duren ze niet al te lang meer! Knuff

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ lycka: thnx!! 9 December hebben we de eerste echo, nog heel eventjes wachten dus!
    Wat vervelend dat je meisje zo'n bol buikje blijft houden en ze nog niet weten wat het is! Hopelijk hebben jullie snel meer duidelijkheid!
    Balen dat je nog steeds geen vast contract hebt en dat je ook het gevoel krijgt dat ze je niet vast aan willen nemen.... Hopelijk wordt je aangenomen in het zh, zal voor je duimen!!

@ mjadebo: jeeeejjj weer een mijlpaal bereikt! Fijn dat je nu thuis mag bevallen, in ieder geval een zorg minder denk ik zo!
    Fijn ook dat ze nu "lekker" aan het indalen is!
    Ben benieuwd hoor wanneer je moppie gaat komen. Hopelijk verloopt alles goed en vlot, maar niet te snel! Hou je ons op de hoogte?

Hier na vanochtend weer een sessie potknuffelen besloten om het toch vandaag maar aan onze ouders te gaan vertellen. Heb de chocolaterie gebeld of onze chocoladeletters toevallig al klaar waren en we konden ze gelukkig gelijk al komen halen!
    Gelijk doorgewandeld naar m'n moeder en Quinten t kadootje laten geven namens "Klaas". Nou dit vond hij wel leuk om te doen hoor, hij speelde graag voor hulp Pietje!
    M'n moeder had t gewoon totaal niet in de gaten!! (Vermoedde eigenlijk dat ze het al wist, dus was wel erg leuk haha)
    Op een gegeven moment vroeg ik wat ze voor woord kon maken van de letters en ineens had ze het door!!
    Daarna doorgewandeld naar m'n vader z'n werk en ook daar een letter laten geven door Quinten. Ook hij zag het niet gelijk, maar toch wel iets sneller als m'n moeder... Hij werd er helemaal stil van!
    Zo leuk dit weer om te doen!

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @engeltje he balen meid dat potknuffelen, maar heel herkenbaar.. Jaja komt ie: t is voor een goed doel ;)
    leuke reacties met het vertellen zeg1

@lycka, wat spannend van je gesprek! Hopelijk wordt het m!
    t is jammer als je werk je dit gevoel geeft. Misschien kun je het eens bespreekbaar maken? Als je toch weg wilt...

@mamajadebo, ohhh spannend hoever je al bent. Ben echt benieuwd. heb je het idee dat het vroeger komt?

@hier gaat alles goed, vorige week ff flink ziek geweest van iets uit eten.. Maar ben nu weer in orde.
    Volgende week 20w echo en horen we het geslacht. Ze hadden al eerder gekeken maar lag er steeds niet goed voor... Zal dus wel een meisje zijn ;)

6. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @mjdb, echt spannend hoor. Hopelijk laat ze niet zo lang op zich wachten.

@Engeltje, 9 dec. dat duurt niet zo lang meer. Leuk om je ouders zo te verrassen. Gaan jullie het vandaag ook aan je schoonouders vertellen?

@Ukkie, je bent alweer bijna op de helft! De kans is inderdaad groot dat het dan weer een meisje is.
    Ik heb bij de laatste contractonderhandelingen alles op tafel gelegd, maar het interesseert ze geen moer. De leiding is vrij nieuw, maar het is iedereen al duidelijk dat het ze totaal ontbreekt aan empathie. Ze gaan echt onbeschoft om met het personeel en ik heb geen zin om me nog langer zo te laten behandelen terwijl zij hun zakken en hun cv vullen. Gelukkig heb ik een keus en kan ik waarschijnlijk wat anders vinden. Ik denk er nog over na of ik ze zal vertellen wat ik echt van ze vindt of dat ik het er maar bij laat zitten.

7. Mama JaDeBo

Dat hoop ik ook niet nee... Kijk er enorm naar uit haar lekker in mijn armen te hebben ipv in mijn buik! Afwachten maar... Jullie horen het wel als ze geboren is ;)

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ukkie: wat vervelend dat je zo ziek bent geweest! Gelukkig gaat t nu weer beter! Ohhh en spannend bijna de 20 weken echo....wat zal het zijn....laat je het ons wel weten? :)

@ lycka: als je toch zeker weet dat je er niet meer naar terug zal gaan zou ik het denk ik wel gewoon laten weten. Misschien beseffen ze het zich niet eens dat ze zo naar reageren en moet er even een spiegel worden voorgehouden? Je bereikt er voor jezelf alleen niet zoveel meer mee, behalve dat het misschien wel oplucht!

Vanmiddag hebben we het idd ook aan mijn schoonouders verteld en die zijn ook reuzeblij! Hadden het nu ook nog niet aan zien komen, maar eerder over een jaartje ofzo. M'n schoonvader is ook echt zo'n leuke vent en begon echt helemaal te stralen, zo leuk!!

9. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Engeltje, leuk dat ze er van begonnen te stralen! Hebben je schoonouders meer kleinkinderen?
    Ik zou ze graag vertellen hoe ik over ze denk, maar mijn man werkt voor hetzelfde bedrijf, dus ik denk dat ik er maar niet teveel woorden aan vuil maak. Het ligt er eigenlijk vooral aan of ze uberhaupt iets tegen me zeggen voordat mijn contract af loopt. Als ze me iets nieuws aanbieden zal ik zeggen dat ik niet meer voor ze wil werken vanwege de manier waarop ze het personeel behandelen. Maar ik verwacht eigenlijk niets van ze te horen.

10. Mama JaDeBo

37 weken vandaag!! Spannend!!

11. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Mooie buik hoor. Zit nog niet heel laag zeker? Geniet er nog maar even van!
    Zullen je ouders bij de bevalling zijn?

12. Mama JaDeBo

Hij zit wel stuk lager en vannacht ook aardig wat indalingsweeen gehad. Ze was zo aan het duwen met haar hoofdje beneden... Verser was Ze erg druk. We zullen zien wanneer zij er klaar voor is!
    Mijn ouders zullen idd komen als het begint
    En mijn moeder zal erbij zijn

13. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Fijn dat je ouders je zo helpen!

Ik werd vanmorgen gebeld door het ziekenhuis en ik mag na de kerstvakantie beginnen :D

14. Mama JaDeBo

Wauw super gefeliciteerd!!

15. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Thnx!

16. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Lycka: wat goed, gefeliciteerd! Is het bij jullieIn de buurt? En hoeveelheid ga je werken? Wel lekker vooruitzicht :). Lastig met ze iets zeggen als je man er ook werkt. Zou iig wel idd zeggen dat je niet meer voor ze wil werken.

Engeltje: bah vervelend dat je je zo beroerd voelt. Wel leuk die reacties!

Mama jadebo: het komt echt dichtbij nu! Hoop voor je dat het niet te snel gaat straks :).

Ukkie: jeetje het gaat zo snel! Voel je je nu wel weer goed?

Hier is het op zich ok. H groeit goed. Ze zit netjes op de middel lijn. Ze drinkt nog wel 8x 90/3. Ze slaapt erg slecht. Afgelopen dinsdag bij osteopaat geweest. Er zat op een rugwervel veel spanning en ook in haar nek. Heeft hij losgemaakt en volgende week moet ik even terug komen om te kijken of het los is gebleven. Die dag en gisteren is ze nog extreem onrustig geweest. Maar vannacht heeft ze de hele nacht in haar eigen wieg geslapen! Wat een mijlpaal! Ze sliep voorheen namelijk altijd op ons ;). Hopelijk is dit niet een eenmalig ding. Vandaag heeft ze ook al veel en denk ook wel goed geslapen. Ik hoop zo dat het tij nu gekeerd is. Ik sliep nl 4 uur per dag en kon niet lang meer zo door gaan. Vanmiddag ook in haar ledikant geslapen. Ze is dan nog wel wat onrustig en kreunt veel, maar ze sliep iig! Net na de voeding heb ik haar in de kinderwagen gelegd en ben ik wat boodschappen gaan doen. Ze is nu al ruim een uur aan het slapen. Scheelt ook dat V vandaag op het kdv is.
    O ik hoop zo dat het vannacht weer zo goed gaat.

17. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    @Penny, wat fijn dat jullie zo snel bij de osteopaat terecht konden. En hopelijk is het inderdaad niet eenmalig dat ze zo lekker heeft geslapen.
    Het ziekenhuis is zo'n 80km hier vandaan. Dat is het dichtstbijzijnde. Het is ongeveer een uur rijden, afhankelijk van hoe de wegen zijn. Ik ga 80% werken, oftewel gemiddeld 4 dagen per week.
    Wat dat betreft is er wel een flink cultuurverschil tussen Zweden, waar mannen en vrouwen beide geacht worden fulltime te werken, en NL waar toch meestal de vrouw part-time werkt of zelfs stopt.
    Het is een enorme opluchting dat ik iets anders heb gevonden. Ik merk nu pas hoe gestresst ik was over mijn baan.

18. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Dan is het alleen maar fijn dat je nu een andere baan hebt gevonden! Ik werk zelf ook 32 uur :). Wel een eindje weg, 80 km. Maar radio aan en lekker rijden ;).

Vannacht is weer goed gegaan! Ze heeft wel wat langer wakker gelegen, maar ze is ook erg verkouden dus vond dat niet gek. We zijn hier alle vier hartstikke verkouden, bah. H ligt nu ook boven in haar ledikant te slapen. Ik hoor haar wel veel, maar ze valt wel steeds weer in slaap, dus ik laat haar lekker liggen. Zo lang ze niet huilt zal het wel goed zijn.

19. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Lekker dat je weer een goede nacht had. Komt ze wel 's nachts voor een voeding?
    En inderdaad lekker laten liggen als ze tevreden is. Hopelijk komt ze zo in een goed ritme.

20. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Ze komt s nachts voor 1-2 voedingen. Vannacht was wat minder en nu overdag ook. Denk door de verkoudheid.

Deel Deze Pagina