Oktober 2012 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

Nog maar foto dan... 38 weekjes alweer! Meisje heeft nog geen zin al rommelt het behoorlijk!

2. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    mooi buikje :)

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Dames het is een jongen en ik ben totally in shock hahah! Manlief ook trouwens. We gingen er zo vanuit dat het weer een meisje zou zijn maar deze verrassing is super leuk :D

@mamajadebo mooi buikie hoor!! Die zit daar wel lekker zo

@sammie lijkt me ook stiekem best leuk zon baan. Ik hou van kids om me heen!! Lichamelijk lijkt het me wel zwaar .. maar de drukte en gezelligheid.. heerlijk

4. Mama JaDeBo

Wat leuk ukkie gefeliciteerd!!

Thnxx maar van mij mag ze komen hoor haha

5. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ik snap je schrik, ukkie
    haha, dat had ik ook wel even bij m zoontje :)
    maar het is ook echt super leuk, een jongen :D :D

En mn werk ik ook best pittig met 4 kids, onder de 2 jaar, maar ja, dit is wel echt wat ik super vind. Ik heb ook een website, met een blog waar ik de activiteiten op neerzet. Het hele pakketje spreekt me aan. Vrijheid, zorgen, creativiteit, etc. En ik heb genoeg liefde over voor meer kinderen dan alleen mijn eigen :)

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ mamajadebo, nog even geduld :)

@sammie, ja klinkt erg leuk!! Ik mocht laatst een ochtend meelopen op de crèche met Sinterklaas. Ik vond het echt fantastisch en vond het jammer dat ik erna weer moest gaan werken :D

7. Mama JaDeBo

Voorweeen komen dagelijks terug helaas doet het niks... Vandaag bij vk lag mijn meisje met haar hoofd schuin naar achter dus weer uit het bekken... Klein eigenwijsje. Voorlopig verwacht ik haar niet hoop ik van wel natuurlijk. Ze zou nog 4 weken de tijd hebben maar zolang laten ze mij niet lopen gelukkig... Volgende week weer terug!

8. Mama JaDeBo

Inmiddels 39 weken... Mijn meisje heeft er nog geen zin in. Buik lijkt nu wel meer gezakt te zijn... Het was maandag ff spannend want vk kon ligging niet duidelijk voelen, dus spoedecho gehad. Gelukkig ligt hoofdje beneden maar nog niet ingedaald. Verder is ze nog lekker actief...maar mama vind het nu wel genoeg... Al
    Die voorweeen maken het niet makkelijker, heb liever echte

9. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Spannend! Ik zit al aan je te denken of jel bevallen zou zijn..

Succes igg met de laatste dagen!

Hoe is het verder meiden?

10. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @mamajadebo wat lastig lijkt me dit.. afwachtem is nooit leuk maar met meerdere kids om je heen lijkt het me nog lastiger.. Vinden zij het ook spannend??

@sammie hier gaat het prima. Vandaag niet veel op de planning. Een begin maken kleertjes uitzoeken wat weg mag en de kerstboom optuigen met dl.
    Ze heeft beide oogjes ontstoken dus ziet er smerig en zielig uit. Ze lijkt er gelukkig geen last van te hebben.

11. Mama JaDeBo

Ja die vinden het ook enorm spannend!
    Het is best zwaar ja met al die voorweeen die niks doen.. Maarja nog ff dan is ze er!

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ mjadebo: je meisje vindt t blijkbaar nog even heerlijk zo in je buikje, maar ik kan me voorstellen dat t wachten erg lang duurt idd met al die voorweeen! Kom op kleine meid, je mag je nu echt wel gaan laten zien hoor!!!

@ ukkie: wat sneu dat je meisje ontstoken oogjes heeft! Hopelijk gaat t snel over!

Hier gisteren de eerste echo gehad en er kwam gelijk een mooi kloppend hartje in beeld! Ons ukje was zelfs al druk aan t bewegen, echt mooi om weer te zien! Wel ben ik ietsje achteruit gezet, nu 8 weken en 6 dagen.... Kan ook wel kloppen als ik van mijn tempkaartje uitga.
    Verder ook t intakegesprek gehad en daar zag ik best een beetje tegenop eerlijk gezegd. Ondanks dat ik de vorige bevalling nu echt wel een plekje heb gegeven en ik er voor deze zwangerschap weer heel makkelijk over kon praten, merkte ik al dat t nu toch weer een gevoelig onderwerp begon te worden en daar moet natuurlijk wel over gesproken worden.
    De vk was echt heel begripvol en stelde voor om rond de 24 weken een afspraak te maken met de gyn om samen nog eens kritisch terug te kijken naar de vorige bevalling. Kijken of er misschien fouten zijn gemaakt die nu voorkomen kunnen worden en om samen een goed bevallingsplan op papier te zetten. Ik heb gezegd dat mij dit wel erg fijn lijkt en ze gaat dit dan ook voor ons regelen. Mocht ik hier al eerder behoefte aan hebben of juist later, dan kan ik dat ook nog aangeven.
    Verder nog even over de misselijkheid gehad en als ik t tweede trimester nog zoveel last heb, mag ik gelukkig weer omeprazol gaan gebruiken ipv de emesefane.
    Bloeddruk was goed, maar in vergelijking met mn vorige zwangerschap erg laag, waarschijnlijk voel ik mij daardoor dus af en toe ook een beetje slapjes, dus daar moet ik wel op letten. Hij was nu 122/54.

13. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hej Engeltje, fijn dat je een goede echo hebt gehad!! Dat is toch altijd weer erg spannend. Ook mooi dat de vk zo begripvol is.

En idd, Jedbo, hopelijk komt ze toch deze week nog, maar ze heeft het kennelijk wel naar der zin. Succes weer vannacht, hopelijk geen voorweeen vannacht.

Hier lekker met de kids aan de knutsel geweest. Ze hebben lekker gespeeld en veel gegeten haha. Soms eten ze echt als bootwerkers he!

14. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Sammie, welkom terug! Wat leuk gastouder :)

@ Ukkie, o wat leuk een jongen! Je bent alweer over de helft, jeetje wat gaat dat snel zeg.

@ Engeltje, fijn dat de echo goed was! Goed dat je met 24w naar de gyn gaat. Heb ik ook gedaan om de vorige bevalling door te nemen. Ze hebben toen veel twijfels/angsten bij me weg kunnen nemen. Ik vond het iig erg fijn. Werd echt op mijn hart gedrukt dat ze me super goed in de gaten gingen houden enzo :).

@ Mama jdb, nog eventjes meis. Ze komt zo !

Hier gaat het wel aardig. H is alweer bijna 8 weken oud. Ze drinkt alleen nog steeds weinig. Ze zou al flessen van 150 mogen, maar ze drinkt max 120 (maar meestal 90-100, soms zelfs maar 70) cc per voeding. Ik ga dan zo twijfelen he. Verschrikkelijk. Ze komt 100 gram per week aan, is weinig maar genoeg zeggen ze. Ze weegt overigens 4,5 kg. Als ik dan van het oktober 2014 topic dames hoor zeggen dat ze al flessen van 180 geven en de kleine 200 gram per week aankomt ga ik weer enorm twijfelen. Ik moet het loslaten, maar dat lukt me niet. Ze zal haar eigen lijntje wel volgen. Hopelijk gaat ze toch wel wat meer drinken. Misschien dat ze nu in de 8w sprong zit. Overdag slapen in eigen bed lukt ook nog niet. Is lastig met een overactieve peuter erbij :p.

Over 4 weken moet ik weer werken en heb er zo GEEN zin in. Blegh!

15. Mama JaDeBo

Nog geen beebje hier... Gerommel word steeds gemener maar doorzetten ho maar... Morgen weer controle... Word nu wel tijd :)

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @engeltje wat fijn zon goede echo! Heerlijk gevoel he.

@sammie wat leuk een kutselmiddag. Ben ik laatste tijd ook vaak aan het doen met dl. Ze vindt het prachtig, maar mama ook :D

@penny,zolang ze goed groeit zal het goed zijn toch, en misschien idd de sprong.
    Heb je geen zin om te werken? Gelukkig heb je nog een maand! Lekker genieten samen :)

@mamajadebo hopelijk hoef je niet meer lang te wachten meid!

17. Mama JaDeBo

Nee... 41 is mijn grens en is 24/12...
    Morgen strip poging indien nodig ;)

18. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Dames fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie. Ben zelf wat minder aanwezig. Zwanger worden van de tweede gaat zoals verwacht niet zo snel bij ons en ik heb dus niet zoveel zin om telkens op een zwangerschapsforum te zitten.

Engeltje wat fijn dat je een goede echo had!

Ukkie een jongetje, leuk zeg! Zal wel even wennen zijn als je eerst een meisje dacht.

Lycka, succes met je nieuwe baan!

MamaJDB, ik zie dat je jongste meisje nog even lekker wil blijven zitten. Spannend!

Penny, je meisje heeft gewoon een klein maagje. Maar ze wordt zo ook wel groot hoor!

Met mijn kleine meid alles goed. Ze zingt en praat de hele dag. Maar is ook behoorlijk eigenwijs. Nu 11,9 kg en 85,5 cm. Alleen groente gaat heel slecht op het moment.

19. Mama JaDeBo

Gister weer bij vk geweest, meisje doet het prima in mijn buik...bloeddruk ect was ook prima.
    Nu was haar hoofdje duidelijk in bekken te voelen, al ligt ze nog niet vast. Strippen lukte helaas niet want daar kon ze niet bij omdat het hoofdje die druk geeft... Wel heeft ze baarmoedermond kunnen masseren en stond die al 2-3 cm open. Ze verwacht dus dat als het doorzet en snel een baby op mijn buik ligt :cool:Het doet wel wat, harde buiken zijn gemener en vaker en er verlies veel slijm met wat bloed... afwachten dus...eventueel vrijdag nieuwe poging...

Engeltje fijn dat de echo goed was, hoe is het nu?! Spannend toch weer hihi

Ukkie hoe is het met jou?

20. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Vandaag weer gaan wegen. Ze is 90 gram aangekomen in een week. Heb op borstvoeding.com de curve aangemaakt en ze wijkt steeds verder van de middel lijn af.
    Ook even met wijkverpleegkundige over gehad en moet nu eens de difrax fles proberen. Net gedaan om 10 uur en ze dronk maar 70 cc. Ze heeft afgelopen 7 dagen maar 2 dagen het minimale gedronken wat ze nodig heeft (150cc per kg), rest ver eronder. Donderdag belt de wijk mij om te vragen hoe het is gegaan. Ik maak me toch best wat zorgen (continu) en word gek van mezelf.

sorry voor de ego post, zit er even doorheen.

Deel Deze Pagina