Oktober 2012 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    edit - dubbel

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ penny: zolang je meisje goed genoeg plast wel groeit en goed actief is kan het echt niet zo heel veel kwaad hoor! In mijn werk zie ik ook nog genoeg kindjes van 3 maanden die 120 tot 150 cc per keer drinken, sommige maagjes groeien gewoon iets minder snel... Komt vast goed meis!
    Fijn om jouw positieve ervaring erover te lezen. Ik heb er ook echt een goed gevoel bij om dat gesprek aan te gaan!

@ aislyn: ik zal wat hcgtjes jouw kant opsturen meis! Hopelijk is t nu snel raak bij jullie....dikke knuffel!!!
    Fijn om te lezen dat t met je meisje zo goed gaat! En wat betreft die groente....dat is echt een fase hoor! Hier gaat t ook t ene moment heel slecht en een paar weken later eet ie de oren van je hoofd af. Eet ze verder alles wel goed?

@ mjadebo: oooohh je maakt t spannend! Jammer dat ze nog niet heeft kunnen strippen, maar dat je bmm al een stukje open staat is een goed teken toch? Laat die kleine meid maar gauw komen! Ik zeg dat 18-12 wel een mooie datum is! ;)

Ik voel mezelf nog steeds niet echt top helaas. De misselijkheid breekt me op sommige momenten echt een beetje op en daarbij af en toe flinke hoofdpijn en verstopping, bah!
    Straks maar eens roosvicee laxo in huis halen en toch maar eens gemberthee proberen te maken, al wordt ik al misselijk bij de gedachte!

Vandaag met Quinten bij t cb geweest voor de APK keuring en alles was prima in orde! Hij is nu 92 cm en 14.4 kg, net iets boven het gemiddelde lijntje dus helemaal prima!
    Hij zat volop te kletsen en liet gewoon is een keer alle onderzoekjes toe! Zelfs de ogentest liet hij nu toe en daar kwam gelukkig niks geks uit (we hadden eigenlijk wel een kleine afwijking verwacht hierin).

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Oh lees nu deze post pas.... Dat is wel erg weinig idd....
    Om de hoeveel uur drinkt ze nu penny?

4. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Logisch Penny! Heeft ze niet ergens last van dat ze zo weinig drinkt?
    Ik heb verder ook geen tips voor je :(

Knuffel!

JDBo, de vk heeft igg iets gedaan :) Hopelijk zet t snel door! Ga je thuis bevallen?

Engeltje, hopelijk voel je je snel beter!

Aislyn, begrijpelijk. Hopelijk is het snel raak bij jullie. Knuff!

5. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Wat leuk een jongen ukkepuk

Engeltje.. super een goeie echo!!

Jadebo. . LaatstLaatste loodjes echt t zwaarst he!

Knutselen. Hoe dan :p Julian heeft daar 0.0 geduld voor haha

Morgen lekker naar een binnen speeltuin. Met dit weer vind ik het toch wat lastiger de kindjes bezig te houden.
    Vooral Julian. ELIN vind alles wel goed en staat alleen maar overal

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ anoniempje: uhmm kleien, koekjes bakken, knutselen met papier, kleuren, stempelen of spelen met magic sand!!!
    Quinten heeft dat laatste van de Sint gekregen en wow wat een groot succes is dat zeg! Hij zit er gerust 3 kwartier tot een uur mee te spelen zonder dat ik er eigenlijk naar om hoef te kijken. Geef het hem dan ook meestal als ik eten ga koken ;)
    Wat hier verder een groot succes is zijn op afstand bestuurbare auto's, duplo, mini disco dvd en z'n speelkeukentje.

7. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Slapen jullie peuters van 2 nog 'smiddags?

Hier helaas niet.

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @mamajadebo ohh meid je maakt het spannend, zal niet meer lang duren dan :)
    Hier gaat het op zich goed. Heb wel snel last van mn bekken in het huishouden of met boodschappen doen. Griepje helpt momenteel ook niet echt mee ;) Verder gaat ie goed.

@penny fijn dat je even vinger aan de pols houdt. Ben benieuwd of ze de oplossing voor je hebben. Hopelijk drinkt ze binnenkort wat meer en is dit even tijdelijk

@engeltje, ja het begin is erg vermoeiend he met dat overgeven.. maar hopelijk komt er voor jou ook betere tijden rond tweede trimster. bij L viel ik 7kg af door het spugen en was het zo slap als een vaatdoekje. Probeer goed je vit pillen te nemen!

@sammie, nee niet altijd meer :( op de creche slaapt ze max 30min. ze leggen haar er wel iedere keer in. Thuis soms helemaal niet, en laatst weer twee uur:( ik probeer zelf altijd wel even te gaan liggen als ik thuis ben, en dan mag ze ernaast liggen met of zonder tv.. ;)
    @anoniempje ja een jongen, super spannend. moet nog steeds wennen aan het idee :D kan ik dat allemaal wel:(

@knutselen hier vindt ze verven erg leuk! Laatst hebben we kerstballen geschilderd, en voor tante een mok beschilderd. Daar is ze dan heel geconcentreerd mee bezig.
    Puzzelen vindt ze ook super. 24 stukjes kan ze nu alleen.. (geen houten maar echte puzzels)
    Tekenen en kleien houdt ze ongeveer 30 min vol en dan is ze er wel klaar mee ;)

@engeltje dat sand, leg je dat gewoon op tafel ofzo? leek mij ook erg leuk maar begrijp niet zo goed, heb je dan niet meteen alles onder het zand?

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sammie: Quinten heeft hier vanaf zijn verjaardag een maand lang niet geslapen en nu doet hij t ineens weer wel gelukkig en dan zo'n anderhalf tot twee uur! Snachts slaapt hij ook ruim 13 uur achter elkaar nog.

@ ukkie: wat knap dat ze al zo goed gewone puzzels kan maken! Verven vindt Quinten idd ook helemaal geweldig, heerlijk om te zien!
    Dat magic sand plakt aan elkaar dus niet alles komt onder het zand te zitten. Er valt wel is wat op de grond, maar dat kan je zo weer bij elkaar rapen. Qua structuur voelt t heel raar, weet niet echt waar ik t het beste mee moet vergelijken, maar ik denk dat als je stof uit t filter van je droger haalt dat dat er een beetje bij in de buurt komt haha

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Over knutselen gesproken, Quinten pakt net zelf papier en stickers uit de kast en zit nu lekker te plakken! Dat vind hij toch ook zoooo leuk om te doen!

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    thanks, ik ga meteen kijken of ik iets kan bestellen. Toch nog een leuk cadeautje voor kerst ;)

Leuke knutselfoto trouwens :D

Edit: ik zit net even een filmpje ervan te kijken maar vind het een beetje op bewegende klei lijken :( wat is de meerwaarde ten opzichte van klei? Of zie ik nu iets belangrijks over het hoofd..

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    De structuur is anders als van klei en het is voor kleine kinderen dan ook makkelijker om iets mee te maken. Sommige speelgoedwinkels hebben het op hun toonbank staan zodat je eraan kan voelen, anders misschien eens gaan kijken of je het wat vindt?
    Volgens mij woon je niet in de buurt van zuid Holland he? Anders mocht je gerust even hier komen kijken ;)

13. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

Dat zand hebben wij ook... B vind het ook erg leuk, net als de 2 andere trouwens hihi. Stickers plakken enzo vind ie ook erg leuk net als kleuren vooral als broer en zus meedoen.

14. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Top, ik ga eens kijken.
    Tekenen is Julian zo klaar mee.
    Dacht dat dat zand voor oudere kindjes was?
    Ga ook daar eens naar kijken

15. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Ukkie. Tuurlijk kan je dat! Gaat vanzelf

Sammi. Nee Julian vertikt het echt om te gaan slapen. Vorige week heeft hij 2x geslapen maar verder. Als Elin smiddags rond 13.30 naar bed gaat leg ik een kussen op de bank en gaat de tv op Mickey mouse. Dan gaat hij lekker liggen en kan hij even opladen.

16. Anoniempje2011

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Super leuk! Handig zo'n pot letters en cijfers!

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ anoniempje: officieel is het vanaf 3 jaar volgens mij, maar dat is met heel veel dingen en soms kan dat al makkelijk voor een tweejarige, alleen moet je er vaak wel een beetje toezicht op houden.

Die stickers zijn idd erg leuk. Bij de action heb je heel veel verschillende soorten en maten stickers voor een leuk prijsje, dus misschien wel de moeite waard om daar een keer te kijken.
    Deze stickers kwamen trouwens bij de hema vandaan.

18. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    @ engeltje, ze komt 2,5 tot 4 uur na een voeding weer. Vannacht rond 4 uur 80 cc en net rond 8 ook weer 80 cc. Ga zo een grotere speen halen om te testen. Zit totaal geen verbetering in. Dagelijkse hoeveelheid ligt al ongeveer hetzelfde als toen ze 3-4 weken was.

@ sammie, v slaapt 1,5-2 uur per dag na middageten. Nacht van 20 tot 6.30 ongeveer. Gaat wel eerder naar bed maar zingt en brabbelt dan nog een hele tijd.

@ ukkie, jongens zijn leuk! Lekker ondeugend en wild. Komt vast goed. Beterschap!

Dat zand hoor ik goede verhalen over. Maar eens gaan kijken.

19. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

Gek idee... vandaag uitgerekend...

Buikfoto'tje... rommelt genoeg maar gebeurd nog weinig 'echt'

20. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    mooi buikje!!

Deel Deze Pagina