Oktober 2012 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @ Engeltje ohh wat lief van Quinten!! zal even schrikken zijn dat ie uit zijn bedje is gevallen.. Hier wil dl er niet meer in. Slaapt al een tijdje weer bij ons in bed. Moeten binnenkort echt een peuterbed gaan aanschaffen.

Pff heftig zeg van je opa.. dat ze gewoon zijn medicatie vergeten, nouja!!

Ml doet trouwens wel veel in het huishouden voor iemand die fulltime werkt, maar hij kan het niet goed als dl er bij is. Gisteren was ze naar oma en heeft hij de hele dag opgeruimd, gepoetst en klusjes gedaan, als ie maar alleen is. Hij kan gewoon geen twee dingen tegelijk ;)

2. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

Doen ze wel maar ik wil nog niet... Heb al vaker bewezen spontaan te kunnen baren dus ergens verwachten we dit nu ook... Ga haar zo bellen en dan komt ze strippen, dan is het afwachten. Miss net klein zetje nodig, want er gebeurd wel wat... Maar helaas net niet wat we willen...

Juist die 'datum' wil ik niet want vorige keer heeft me dat zo van stuk gebracht... Dus nu ff dat laten rusten. Hoewel niet makkelijk is nu en na paar uurtjes slaap ook niet beter geworden is, emo om niks... Blegh! Maarja einde is nu echt in zicht!

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ ukkie: oh dat valt dan toch nog mee gelukkig ;)
    Ja was echt wel even schrikken idd!
    Z'n nieuwe bed is al heel lang bijna af, maar hebben er gewoon echt geen tijd voor om hem af te maken, dus hopelijk lukt t deze korte vakantie wel!

@ mjadebo: hopelijk helpt t strippen strakjes wel! Zal duimen voor je!
    Welke datum bedoel je met "die datum"? Misschien heb ik ergens overheen gelezen hoor.... Dikke knuf voor jou!

4. Mama JaDeBo

Voor mij was de grens 41 weken en dat is morgen... 31/12 42 weken en dat wil ik echt niet... ukkie bedoelde dat er een 'datum' dan staat waarop je ingeleid word en dat zie ik niet zitten... Bij b zou ik die donderdag controle hebben bij gyn en maandag ingeleid worden. Daar was ik zo mee bezig dat heel die bevalling me overviel.

Ze gaat nu ff naar een bevalling in het ziekenhuis (hier 5 min vandaan) en daarna komt ze hier heen... Afwachten dus. Ze had me wel verwacht vannacht maar helaas...
    Voelt voor mij ook beetje als tegenvaller

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Oh zo! Eigenlijk lijkt het me zoieso het beste als je nooit een uitgerekende datum te horen krijgt.... Je leeft er gewoon zo maar toe en als t dan niet zo is nog dan is dat zo'n tegenvaller!
    Wat dat betreft had ik bij Quinten dan toch weer de meevaller dat ik precies wist wanneer hij zou komen! Al had ik toch liever een normale bevalling gehad als dat mogelijk was hoor!

6. Mama JaDeBo

Het is net wat je prettig vind denk ik... ik vond het niet fijn een 'datum' te hebben... spontaan voelt natuurlijker hihi

Vk net geweest, bbm is goed week en groot deels verstreken, ruim 3 cm nu... flink gemasseerd, gezien hoofdje net niet diep genoeg staat. Nu ff uurtje liggen en straks even naar buiten, verder even afwachten... er gebeurd iig iets en ze vond het heel positief aanvoelen, na de laatste keer dat ze de poging deed...

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ mjadebo: fijn dat er in ieder geval iets gebeurd!! Nu gaat t hopelijk helemaal doorzetten dan!

Wat betreft de datum wil ik het ook liever niet weten, maar als je dan wel een datum hebt is het wel fijn als t dan ook daadwerkelijk gebeurd. Zo bedoel ik het meer ;)

Hier net de ha gesproken en zij mogen niks anders voorschrijven als de emesefane helaas. Ik mag wel proberen een kuur van 2 dagen 4 tabletten emesefane te nemen ipv 1, maar dat zie ik niet zo zitten...
    Wordt er van 2 al alleen maar beroerder van, laat staan van 4....
    Pfff ben er echt even verdrietig van.... Ben t zat om 24 uur per dag misselijk te zijn en mezelf zo futloos te voelen :(
    Hopelijk gaat t snel minder worden en anders mag ik vanaf 14 weken geloof ik wel weer omeprazol gebruiken van de gyn...

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @mamajadebo, fijn dat er iets gebeurd. Misschien geef je met een laatste wandeling wel het laatste zetje :D alhoewel ik van iedereen hoor, dat als je erop wacht, het waarschijnlijk net niet gebeurd. Dus houd overal rekening mee zou ik zeggen.
    Bij L heb ik met 40+5 nog een lekkere mamamassage gedaan, heerlijk ontspannen. De masseuse schrok wel ff toen ze vroeg wanneer ben je uitgeteld, en ik antwoorde: euh 5 dagen geleden ;)

@engeltje vervelend meid dat je zo misselijk bent. Maar helaas hoort het erbij. Ik kreeg helemaal niks bij L en was tot 13 weken kotsmisselijk. 7kg afgevallen door het spugen, maar omdat de baby prima groeide en het "normaal" was, deden ze de eerste 3 maanden er niets aan.
    Hopelijk ben je er snel vanaf!

9. Mama JaDeBo

Nog geen babynieuws... sorry!
    Vannacht best goed geslapen en sinds ik wakker ben veel slijmverlies met wat bloed, lichte krampjes zijn ook aanwezig. Straks belt vk voor echo... inmiddels al 41 weken... we gaan het zien wat het word, t voelt iig alsof het begin er nu is...

10. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Succes weer vandaag!! Fijn dat jegoed hebt geslapn :)

11. Mama JaDeBo

Thnxx! Net echo vruchtwater gehad... was voldoende aanwezig, meisje doet het nog goed... Wel gaf vk aan dat het 'klinkt' alsof niet lang meer duurt en dat ze er miss vannacht wel is... als kon het volgens haar ineens doorzetten en nu al gebeuren. We zullen zien... hihi laat maar komen!

12. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Fijn dat de echo goed was :)

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoe gaat t nu?

En met de rest van de meiden?

Even een vraagje aan de mama's die nu 2 (of meer) kindjes hebben.... Wanneer voelden jullie de tweede beeb voor t eerst?
    Ik dacht van de week al een paar keer van he zou dit onze frummel zijn, maar aan de andere kant vond ik dat wel erg vroeg.... Maar nu voel ik het steeds vaker dat heerlijke gefladder heel laag in m'n onderbuik en ik heb het maar even opgezocht en zo te lezen kan het dus wel!

Fijne feestdagen lieverds!

14. Mama JaDeBo

Nee nog niks helaas... Wel wat meer wee activiteit maar geen regelmaat oid... We wachten nog af...

Ik voelde de tweede al
    Vrij vroeg en laag rond 11/12 weken al zachtje gekriebel

15. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik zit op mijn telefoon en ben bijna op bestemming. Heb bijgelezen en reageer zsm uitgebreid

Engeltje ik voelde H rond 14weken dacht ik.

Hier alles wel ok. Afgelopen di heeft H eerste prikjes gehad. Ging goed alleen ze drinkt nu nog steeds niet de hoeveelheden die we net daarvoor wel bereikt hadden. Beschrijf het later wel ff. Zijn nu bijna bij mijn vader, lekker brunchen.

Fijne dag meiden!

16. Mama JaDeBo

Vandaag om 16.48 bevallen van mijn meisje. Ze weegt 3760 gram en is 52 cm lang. Bevalling is heel snel gegaan... Later meer

17. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Gefeliciteerd!! Flinke dame ;)

18. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Gefeliciteerd!!! Ben benieuwd naar je verhaal, maar eerst lekker genieten wn bijkomen jij!! Dikke knuf!

19. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Nogmaals gefeliciteerd Jadebo :)

Afgelopen dinsdag heeft H de eerste prikjes gehad. De week ervoor ben ik gestart met de fase 2 speen van Dr Browns. Ze dronk eerst snel, maar weinig van de fles. Samen met cb besproken en besloten een speen groter te pakken in de hoop dat ze dan in die 10 minuten die ze wil drinken meer binnen krijgt. Dat lukte dus, ze dronk nu steeds 110-140 cc per voeding (meestal 120-135). Ze was nu ook 140 gram aangekomen in een week, erg positief dus (vergeleken met 90-100 vorige keren). Woog nu 4800 gram en is 57,5 cm (bij 9w3d).

Afgelopen dinsdag de eerste prikjes en sindsdien is het weer terug bij af alleen nu met speen 2... Ik snap er echt niks van. Gisteren bijv dronk ze het volgende:
    6.20 - 125 cc
    9.45 - 70 cc
    13.00 - 125 cc
    17.40 - 90 cc
    20.30 - 100 cc
    23.45 - 100 cc
    --> totaal 610 terwijl ze er 720 zou moeten hebben.

Vanochtend eerste fles om 6.00 was 135 cc en de tweede fles om 10.00 maar 90 cc. Echt geen pijl op te trekken dus. Nu zijn natuurlijk de kerstdagen geweest en heeft ze veel prikkels gehad. Ik hoop dat het dan maar daar aan ligt. Maar vind het zo raar dat ze vandaag de tweede fles, waar dus 4 uur tussen zat, maar 90 drinkt.

Over 2 weken moet ik weer werken en we hebben nog 0 ritme. Enige is dat ik haar 's nachts de speen geeft als ze wakker wordt zodat ze tot een uur of 6 niks drinkt en we dan de dag starten (met de speen gaat ze weer slapen, mocht dat niet gebeuren wil ik haar een klein flesje gaan aanbieden). Na die fles gaat ze nu meteen weer slapen, maar straks hoop ik dat die fles rond 6.30-7 uitkomt zodat we daarna naar kdv kunnen gaan. Zoontje wordt namelijk ook tussen 6 en 7 wakker.

Het is echt zoveel anders als toen met V. Die dronk netjes alle flesjes leeg, sliep goed etc. H slaapt max 45 min per keer, nacht wel goed. Iedere avond zijn er krampjes en is ze wakker. Ik weet dat het allemaal wel goed komt, maar maak me toch regelmatig zorgen omdat ze zo weinig drinkt.

20. Mama JaDeBo

Thnxx meiden! Foto's en naam zie album ;)

Op 26 december na een vrij goede nachtrust, begonnen in de ochtend de pijnlijke harde buiken die ik toch echt wel weg moest zuchten... een wee dus. Nog erg onregelmatig en om het half uur... Toen B naar bed ging, rond 12 uur gaan douchen en ja hoor ze namen toe, kwamen ineens rond de 10-12 minuten... Dus mijn ouders gebeld en die hebben de kindjes opgehaald, rond 13.45 uur.
    Daarna was het stil in huis en kwamen al snel de echte weeën. Ineens zaten ze rond de 3-5 minuten... dus tijd om te bellen. Vk gebeld om 14.40 en om 15.00 uur was ze hier. Ze zetten rustig wat spullen klaar terwijl ik de weeën wegzuchten. Om 15.15 ging ze toucheren... zat op 4 cm en ze brak mijn vliezen... gelukkig helder! Daarna ging het snel... ik ving de weeën rustig op en zij belde alvast kraamzorg. Ze hielp me met de weeën opvangen en duwde in mijn rug, dat was prettig want er zat amper 2 minuten tussen de weeën. Kraamverzorgende was er om 16.15 uur. Dus ze mocht komen... Om 16.35 uur zat ik op 9 cm en om 16.45 al op volledige ontsluiting, mocht dus persen en om om 16.48 uur kon ik mijn meisje aanpakken!
    Laatste stukje was vreselijk, omdat haar hoofdje even 'gestaan' heeft maar geen hechtingen dus das wel fijn... Moest dus wel schouders met wat extra kracht eruit persen omdat ik het niet meer tegen kon houden...

Ze doet het super, bv loopt al lekker en daar heeft ze ook wel last van... Ze is pas net 24 uur oud, gek hoor! Maar al zo gewend!

Deel Deze Pagina