Wat een mooi verhaal meis!! Goed gedaan hoor weer! Dikke knuffel en geniet lekker van je meisje! Hier sinds vandaag een klein spugertje erbij! Kleine mannetje is flink ziek en houdt niks binnen. Vanmorgen vroeg zijn laatste plasluier gehad en daarna alleen maar spugen en diarree. Even contact met de hap opgenomen vanavond voor advies en moesten hem vanaf dat tijdstip ieder kwartier een paar theelepeltjes vocht geven om te kijken hoe dat ging.... Nou ook dat kwam er dubbel en dwars uit, arme kerel! Als het morgen nog zo erg is moeten we langskomen zodra er 24 uur verstreken zijn, of als hij minder alert wordt natuurlijk. Toen ik belde had hij nog geen koorts, maar even later kwam dat dus ook nog opzetten. Hij ligt nu te slapen, maar ga hem zo nog wel even checken. Hopelijk gaat t morgen beter!
Van harte gefeliciteerd Jedabo!! Wat fijn dat alles goed isgegaan. Hoe vinden je andere kinderen het? Ach wat sneu voor je mannetje Engeltje, hopelijk gaat het nu wat beter.
Hij heeft vanmorgen 4 x 30 cc op en dat zit er nog in. Hij is nu wel suf en slaperig, dus nog even goed in de gaten houden...
Engeltje uitdrogen gaat snel bij die kleintjes.. als ze uitgedroogd zijn zal ie graag ors drinken. Is ook lastig om dat uit te spugen en dat voelen ze blijkbaar. Hier was ze binnen 24uur uitgedroogd en letterlijk alles kwam eruit.. ors wilde ze meteen drinken!! Zou dat dus zowieso aanbieden/in huis halen. Beterschap!!
Heb het idd in huis gehaald, maar hij weigert echt alles om te drinken sinds vanmiddag. 40 graden koorts had hij vandaag en hij werd steeds suffer. Tot 6 x toe in slaap gevallen, dus toch maar de ha gebeld en moesten gelijk langskomen. Hij is nog niet uitgedroogd, maar zit er niet heel ver van af. Over de hele dag 1 plasluier en 2x diarree gehad. Als hij morgenochtend nog niet geplast heeft moeten we direct terug komen met hem. Vanavond heeft hij uiteindelijk gelukkig toch een paar slokjes thee met honing op en een paar hapjes brood. Hierna kreeg hij even een opleving en 10 min later stortte hij weer helemaal in en hebben we hem maar in bed gelegd. Al 2x huilend wakker geworden met tranen gelukkig, maar wilde weer niet drinken. Nog maar een zetpil gegeven en hoop dat hij nu lekker verder kan slapen....
En inmiddels alweer 3 januari. Nog anderhalve maand en E word alweer 1. Zit al te bedenken wat we haar eens kunnen geven
Gelukkig nieuwjaar zit er hier niet zo in, maar hopelijk hebben jullie allemaal een beter nieuw jaar!! Hier zijn we de afgelopen dagen echt geleefd, het was verschrikkelijk hier... Quinten is flink ziek geweest en zat echt tegen het uitdrogen aan, gaat nu langzaamaan beter gelukkig, wel nog veel last van z'n buikje. Met oudejaarsdag hield ik zelf echt niks meer binnen en ook ik zat tegen het uitdrogen aan. Moest ook aan de ors en heb gelukkig andere medicatie gehad nu tegen het spugen, want het was zo erg dat ik geen vocht meer binnen hield en daardoor flauwviel en continu sterretjes zag. Nu primperan zetpillen gehad en dat gaat tot nu toe zo veel beter! Naast dat t tegen het spugen helpt lossen de zetpillen ook een beetje de verstopping op en kan ik eindelijk ook weer wat fruit naar binnen krijgen. Op nieuwjaarsdag zijn we even naar m'n man z'n opa en oma geweest (oma was oudejaarsdag uit t zh ontslagen omdat ze graag naar huis wilde en ze konden niks meer voor haar betekenen). Dit was een groot drama... Door miscommunicatie was er nog geen thuishulp geweest en had ze dus ook nog geen medicatie gehad. T arme mensje lag te kermen van de pijn en lag continu te roggelen van benauwdheid. Gelukkig kwam de thuiszorg vlak na ons en toen zij haar hadden gecheckt kwam het nieuws wat we eigenlijk wel verwachtten... Het was niet meer mogelijk om de medicatie toe te dienen omdat ze hier gegarandeerd in zou stikken en het advies was om een arts te laten komen om euthanasie in te gaan zetten en de familie bij elkaar te gaan roepen. Haar kleur was niet goed meer en ze was al half vertrokken en had teveel pijn. Was erg blij dat we bij opa waren toen dit bericht kwam, want de arme man kon het niet meer aan. Wij hebben de familie opgetrommeld en ik ben ons zoontje naar mijn ouders gaan wegbrengen. Onderweg naar mijn ouders kreeg ik een telefoontje.... Ik moest met spoed naar huis want we hadden brand en de brandweer moest naar binnen Gelukkig heeft de brand zich beperkt tot de achtertuin en achterzijde van onze woning dankzij een buurman die begonnen was met blussen. Had hij dit niet gedaan dan had ons huis er op zeker niet meer gestaan. Thuis aangekomen stonden er 3 brandweer wagens en twee politiewagens en het was een grote chaos. Ik stortte dan ook terplekke in en werd gelukkig goed opgevangen door de politie en heel veel buren.... Zoveel emoties kwamen eruit. Gelukkig is het redelijk goed afgelopen maar de schrik zit er flink in.' Ondertussen terwijl ik dis thuis een hoop moest afhandelen ging het drama van oma ook door. Oma had ooit een hartstilstand gekregen door de morfine en daardoor mocht de arts dit nu ook niet gaan toedienen. Ze heeft alleen maar slaapmiddel en diclofenac gekregen, er is nachtzorg geregeld en daarna was de arts weer vertrokken. Dit was echt verschrikkelijk, zo mensonterend om haar zo te moeten zien lijden en dan denk je dat het gaat gebeuren, maar nee de lijdensweg gaat door. Gelukkig was haar eigen huisarts er de dag erna en zij was wel bevoegd om haar aan een morfinepomp te leggen. Zo had ze gister eindelijk geen pijn meer en ze is nu geleidelijk aan haar reis begonnen. Ik ben wel blij dat ik gister naar haar terug heb kunnen gaan om toch nog afscheid te kunnen nemen. Ze was goed aanspreekbaar tussen het vele slapen door, zegt dat we een meisje krijgen en ook dat ik dikke tieten kreeg haha heerlijk mensje. Zal haar erg gaan missen.....
Voor jullie ook nog de beste wensen! Jeetje Engeltje wat heftig allemaal! Dikke knuffel hoop dat gauw wat beter gaat met jullie allemaal! Hier 9e dag kraamzorg gehad morgen dus laatste dagje. Helaas gaat niet zo top. Met bv helaas... Zal jullie de ellende besparen maar nu zwaar kapotte tepels en afgelopen nacht naar ziekenhuis gereden om voeding te halen gezien ik alleen maar bloed kolfde zeer emo nu want ik wilde zo graag... Vandaag zoveel Mogelijk rust en ondertussen drinkt ze haar flesjes goed! Ze was wel iets afgevallen maar dat kan ook haast niet anders als je voeding overslaat. Verder zijn grote broers en zus apetrots op hun kleine zusje en ik op hun! Ze doen het super maar ben toch wel beetje blij als ze maandag op weer naar school gaan.
Thnx meis.... Wat verschrikkelijk balen voor jou dat de bv niet wil lukken! Misschien kun je als je borsten herstelt zijn onder begeleiding van een lactatiekundige relacteren? Dikke knuffel voor jou!!!
Zo wat een heftige dingen allemaal Engeltje! Dikke knuf en veel sterkte gewenst! Jedbo, wat jammer dat de bv niet wil lukken. Wel heel fijn dat je meisje de flesjes wel pakt.
Jeetje engeltje wat ontzettend heftig! Wat veel zo rond het nieuwe jaar Balen Jadebo dat het niet wil zoals jij t graag had gezien.
Thnx meiden.... Zeker erg heftig allemaal! Vanmorgen is oma overleden, eindelijk rust voor het lieve mensje...
Gecondoleerd Engeltje Vandaag kraamzorg afgesloten... Best dubbel maar ook wel fijn... Tja en met de voedingen zien we het wel. Kolven gaat niet want ze zijn zo kapot dat eigenlijk meteen weer kapot gaat met kolf erop. Met hand gaat het wel oké maar natuurlijk is het al minder dan 'zou verwachten'... Maar goed ook een flesje is niet erg, al doet het pijn dat je de verwachting die je hebt niet na kan komen... Aan mij ligt het niet maar F heeft zich een verkeerde zuigtechniek aangeleerd waardoor het niet lukt...
Thnx...... Is er wel gekeken of haar lip en tongriempje niet te kort zijn? Hier met Quinten in het begin ook veel problemen gehad... In de eerste week ook kloven en een bo te pakken. De lactatiekundige kwam bij mij thuis en adviseerde om een tepelhoedje te gaan gebruiken en oh wat een verademing was dat! Kolven deed mij toen ook flink pijn, maar gelukkig was het bij mij wel redelijk snel herstelt. Gebruikte bepanthen ervoor, wat gebruik jij? Hier scheelde het trouwens wel natuurlijk dat Quinten vanaf het begin af aan al om de 3,5 á 4 uur kwam, dan hadden mijn borsten goede rust periodes tussendoor. Dikke knuf!
Tepelhoedje hebben we idd ook geprobeerd maar dan neemt ze ook alleen puntje in haar mond wat we ook proberen. Ik gebruik purelan van weleda voor kapotte tepels. Tongriempje is lang genoeg ze vertikt het gewoon haar tong er goed onder te doen en laat ook steeds 'klakken' zeg maar... Eigenlijk alles wat je kunt bedenken hebben we geprobeerd bij de kleine eigenwijze dame... Zelfs met flesje moet gecorrigeerd worden.
Engeltje wat heftig zeg. Wat erg dat ze zo heeft moeten lijden. Gelukkig voor haar is dat nu voorbij. Gecondoleerd. Valt de brandschade mee of moet er veel vervangen worden? MamaJadebo, jammer dat ze niet goed drinkt aan de borst. Ik ben echt geen fan van kolven, maar het is wel balen dat ook dat niet lukt. Gelukkig gaat het verder goed met haar. Aveline en eten is echt drama tegenwoordig. Ze at al niet heel goed maar toen ze zo ziek was in de kerstvakantie, toen at ze helemaal niets. En sindsdien is alles drama, zelfs fruit. Soms neemt ze nog wel een hap maar dan begint ze te huilen en wil ze het uitspugen. Wordt er echt moedeloos van.
Engeltje, gecondoleerd en sterkte met alles. Jadebo, van harte gefeliciteerd met jullie meisje! Met F.erre had ik ook last van alles wat jij zegt. Ook vanalles geprobeerd, bloed kolven, melk weer weg gooien etc. Ik ben na 5 weken toen gestopt, vond het heel erg. Maar het was wel beter. Ik had al 5 AB kuren (borstonsteking) gehad en werd er echt ziek van. Met Hai.je weer geprobeerd, maar na 2 dagen al gestopt. Wou die ellende niet weer. Gekke was dat ik echt wéken lang dacht; zal ik nog stiekem een keer aanleggen? Moederinstinct denk ik... Sterkte, kop er voor en doen wat jóu het beste lijkt! Hoe staat je vriend er in?
zo heb even wat gemist hierzo geloof ik, engeltje, gecondoleerd meid! Hoe gaat het nu met jullie? mamajadebo vervelend dat het niet wil zoals je had verwacht.. fijn dat ze in ieder geval wel iets drinkt met de fles. Ayslin, hier ook een hele verandering na ziek zijn met kerst met haar eetlust. Normaal at ze alles, en vooral genoeg overal van en na de griep hoefde ze eigenlijk vrijwel niets meer, wel vaker weer een melkfles... Maar sinds twee dagen eet ze weer fatsoenlijk dus misschien is het gewoon weer even een fase en komt het bij haar ook snel terug.