Oktober 2012 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door JaDeBo, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ mamajadebo: je hebt in ieder geval alles geprobeerd wat je kon doen meis, ook al heeft t niet het doel bereikt wat jij voor ogen had. Hoe gaat t nu met jullie allemaal?

@ aislyn: hier is t ook echt drama met Quinten qua eten als hij ziek is, herstellende, of ziek wordt. Hopelijk gaat t eten ondertussen alweer wat beter bij jouw meisje!

@ godinn: thnx! Hoe is het met jullie meis?

@ ukkie: thnx! Gelukkig gaat t nu weer beter met je meisje!

Nou hier lijkt de ellende maar niet op te houden!
    Maandag de crematie gehad en maandag op dinsdagnacht werd ik wakker van kleine knalletjes die ik even niet kon plaatsen.... Ineens dacht ik sjitttttt brand!!!!!!! Niet weer?!?!! Ik keek uit mijn raam en zag gigantisch hoge vlammen achter de daken aan de overkant en er kwam 1 grote vonkenregen over ons heen en tegen onze huizen aan. Die vonken bleken de volgende ochtend dus asbest te zijn..... Ja ik woon dus in het rampen gebied :(
    We hebben 2,5 dag in ons huis opgesloten gezeten en er lopen nu nog steeds de hele dag door marsmannetjes door de straat die bezig zijn met het opruimen van de asbest. Het hele verhaal is te lang om op te schrijven nu, maar jullie hebben vast het een en ander erover gehoord of gezien. Vanaf t begin af aan is het gebied eigenlijk te klein afgezet, de volgorde van schoonmaken is niet goed, waardoor t asbest van de daken af blijft waaien, de communicatie is ronduit slecht en we weten niet goed waar we aan toe zijn. Het ene moment mogen we de auto gebruiken, het andere moment niet. Het ene moment mogen we de straat op en vervolgens mag je niet meer terug of mag je niet meer de straat op. Het is 1 grote chaos!! Door de onduidelijkheid maar ook eigenwijsheid volgen mensen de strenge instructies niet op, en waar wordt gezegd dat dat wordt afgestraft is dat totaal niet gebeurd! Ik ben echt behoorlijk pissed off! Het gaat wel om onze gezondheid die op het spel staat! Morgen hebben we gelukkig een bijeenkomst met de burgemeester..... Niet dat je veel aan hem hebt, maar hopelijk is er weer pers bij zoals dat de hele dag al het geval is en moet hij daardoor wel betere acties uit gaan zetten. Kortom het rampenplan is ook echt een rampenplan!!

Gisteren is ml z'n andere oma opgenomen in t zh.... Gaat t ook heel slecht mee, dus hopelijk gaat dat wel goed aflopen!

Savonds kwam ik met Quinten thuis aan en waar er bij mijn ouders echt nog niks met hem aan de hand was begon hij ineens als een gek te shaken, draaiden z'n ogen weg, werd hij benauwd en kwam er hoge koorts opzetten. Ik heb zelf een keer een koortsstuip meegemaakt op mijn werk en dat was het eerste waar ik nu aan moest denken. Ik heb z'n kleren uitgetrokken, ben hem flink gaan koelen met washandjes en heb z'n puf toegediend. Uiteindelijk werd het shaken meer rillen en z'n ademhaling werd wat rustiger. Terwijl ik hiermee bezig was heb ik direct mijn ouders weer gebeld om stand-by te blijven, ik had nl geen auto bij de hand in het geval dat. Ook de hap gebeld en moest direct langskomen.
    De puf sloeg heel goed aan voor zijn benauwdheid en hij had nog maar kleine buikintrekkingen toen we bij de hap aankwamen gelukkig. Vermoedelijk heeft hij gewoon ineens het griepvirus flink te pakken en hij reageert daar gewoon heel slecht op.
    We moeten het nu even aankijken en minimaal 3 dagen paracetamol blijven geven om de 6 uur. Gaat t slechter dan moeten we terugkomen.
    Vandaag is hij wel goed alert gelukkig, maar hij rilt de hele dag door en de koorts zakt nog niet echt. Drinken doet hij gelukkig nog wel, maar eten absoluut niet. Hopelijk knapt hij snel op!
    En t ging zo goed met hem nadat hij was opgeknapt van de buikgriep! Hij was zelfs van al z'n medicatie af! Ook de allergieën neusspray!!

2. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Jeetje engeltje het zit je niet mee..
    Had het inderdaad gelezen van die asbest. Ook niet niks. Slordig hoe ze ermee omgaan!!

Beterschap voor Quinten

3. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Poe Engeltje, wat heftig allemaal. Is Quinten ondertussen al wat beter?

Hier gaat het redelijk. H stuntelt nog veel met haar flessen en slaapjes en ik ben helemaal opgebrand. Hou me groot, maar voel me niet zo goed. Ben al bij huisarts geweest enzo. Ik heb gewoon nooit goede nachtrust en dat breekt me nu op. Waarschijnlijk gaat vl binnenkort een nachtje met H bij zijn ouders slapen zodat ik iig een nacht volledige rust heb. Sinds vorige week ook weer aan het werk, en dat in combi met nachtvoedingen gaat niet zo fantastisch. Mijn gevoel wil alleen niet dat H gaat logeren, vind haar veel te jong nog. Maar moet ook aan mezelf denken. Enorme tweestrijd dus. Pff. Ben nu aan het werk dus hou het even kort. :)

4. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

Jeetje engeltje wat heftig allemaal zeg! Hele dikke knuffel voor jullie!

Ik heb er idd alles aangedaan, het heeft niet mogen lukken... Helaas begon ik dinsdag ineens hoge koorts te krijgen en pijn in borst... Heb borstontsteking :( dus nu flinke ab kuur... Gelukkig lijkt ie aan te slaan. Me meisje doet het super, was maar weinig gegroeid bij cb ten op zichte van geboortegewicht dus moeten extra wegen... Verder is ze erg tevreden maar hangt graag bij d'r mama...

B is eindelijk bijna aan de beurt voor psz... Door een fout moeten we nog even geduld hebben anders had hij 16/1 al geplaatst geweest. Hij is er zo aan toe... Klein boefje! Heeft ontdekt dat ie kan gillen als hij zijn zin niet krijgt en probeert mama enorm uit momenteel...

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx lieve meiden!

@ penny: ahh meis toch, dikke dikke knuffel voor jou! Hoe voel je je nu? Al wat rustiger? En hoe gaat het nu met H? Zo ontzettend balen als de roze wolk die je verwacht er nog maar niet komt he.... Ik herken die tweestrijd maar al te goed van uit de tijd dat het met Quinten zo slecht ging de eerste anderhalf jaar. Aan de ene kant ben je zo aan je rust toe, maar jij komt niet meer op de eerste plaats. Je kindje wel en als het niet lekker loopt wil je als mama gewoon koste wat het kost voor hem/haar zorgen en dan het liefste thuis!
    Hopelijk heb je toch ondertussen wat rust kunnen vinden en gaat t nu wat beter met je meisje!

@ majadeboF:D : is je meisje ondertussen al wat meer gegroeid? Wat vervelend dat je weer een bo te pakken had, gaat het nu weer wat beter? Is B ondertussen al bij de psz geweest? Hoe vond hij het?

Hier gaat t redelijk. Q bleef maar kwakkelen en kreeg voor de 3e x hoge koorts in een maand tijd. Toch weer opgepakt en naar de ha gegaan en daar bleek hij dus een urineweginfectie te hebben! Blijkbaar ontstaan omdat hij bijna uitgedroogd is geweest. Nu een ab kuurtje en weer opknappen. Ml en ik hebben nu beide een vervelend virus te pakken gekregen en lagen daardoor geveld op bed. Nu gelukkig ook weer aan de beterende hand!

Van de week een afspraak gehad in t zh ivm mijn trauma die ik heb opgelopen na de eerste bevalling. Was een fijn maar heftig gesprek en heb voor het eerst hardop durven zeggen dat ik het zwanger zijn echt totaal niet als leuk ervaar. Natuurlijk ben ik hartstikke blij dat er een tweede uk komt, maar door alles wat er de laatste tijd gebeurd is en daarbij het spugen e.d. Kan ik gewoon echt niet genieten. Ik voel me daar erg schuldig om. Blij dat ik hulp krijg in ieder geval!

Morgen wel wat leuks om naar uit te kijken.... De pretecho/geslachtsbepalings echo!! Ben zo nieuwsgierig wat er in m'n buikje groeit!!

6. Penny82

Penny82 Bekend lid

11 apr 2012
    788
    0
    0
    Noord Brabant
    Engeltje, en en en? Weet je het geslacht? :D
    Hopelijk alledrie weer lekker gezond en wel. Voel je niet schuldig dat je zwanger zijn niet leuk vindt, dat hebben meer vrouwen en ik snap ook dat je je zo voelt. Je bent al bijna op de helft!!

Hier gaat het op zich wel iets beter. Stuntelen met flessen en zo is er nog steeds. Ik voel me zelf wel wat beter, al ben ik nog wel echt moe.

7. Mama JaDeBo

Engeltje spannend!! Ben heel benieuwd :D!!
    Vervelend dat nog niet zo lekker gaat voor de rest, knuffel

Vandaag kleine meisje weer gewogen, weegt nu 4640 gram en is 54 cm, dus 650 gram en 2,5 cm gegroeid in 2,5 week... Top dus!
    Verder is ze een buikslapertje en heel tevreden, lief klein schatje! Zo verliefd... hihi

B is ziekjes vandaag, blijft maar spugen en houd niks binnen... hij wil wel graag drinken en eten maar alles komt er weer uit... Ga hem straks lekker bad doen en op tijd naar bed brengen, arm ventje!

Helaas is B nog niet naar de psz geweest... wachten nog op telefoon dat hij geplaatst kan worden, hopelijk snel dus!!

Penny lastig dat nog zo stuntelen is met flesjes... Hopelijk gaat het gauw wat beter!

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Jaaaa het is een meisje!! Zo leuk!!! (Was een jongetje ook geweest hoor;))

@ penny: thnx voor je lieve woorden! Ik moet zeggen dat nu ik weet wat het is dat het ook weer wat tastbaarder wordt. Kan me nu met de leuke dingen bezig gaan houden zoals het gerichte shoppen en het opnieuw inrichten van het kamertje. Goede bezigheidstherapie om het maar zo te zeggen. De afgelopen weken zijn we natuurlijk zoieso ook echt geleefd en was er ook niet eens de tijd om bewust te genieten van de zwangerschap. Er komt nu ook weer wat me-time vrij en daar ben ik ook erg blij mee. Maandag gaan we dan ook even heerlijk genieten in de sauna!
    Fijn dat het net jou ondanks de vermoeidheid wel weer wat beter gaat. Hopelijk vind je de komende tijd steeds weer wat meer rustmomentjes en gaat het ook steeds beter met de flesjes van je meisje! Het zonnetje gaat de komende dagen ook weer wat meer schijnen en dat helpt vaak ook wel een beetje mee, hoe cliché het ook klinkt ;)

@ mjadebo: thnx!!
    Fijn dat je meisje nu goed is aangekomen, dat stelt toch ook weer wat gerust!
    Arme B dat hij zo ziekjes is.... Echt verschrikkelijk he als ze wel willen drinken, maar het er direct weer dubbel en dwars uitkomt. Wij hebben op een gegeven moment alleen nog maar theelepeltjes drinken aan Quinten gegeven en dat uitgebouwd naar 30 cc en dit naarmate het goed ging steeds weer ietsje opgebouwd. In het begin kwamen zelfs die theelepeltjes er weer uit, maar op een gegeven moment ging het steeds weer iets beter.
    Sterkte met hem, hopelijk knapt hij snel op!

Hier trouwens van de week naar school geweest met Quinten voor een rondleiding. Gelijk ook ingeschreven want kinderen die voor oktober 2012 waren geboren kwamen al niet meer in aanmerking voor een plekje!! Quinten vond het echt superleuk en wilde niet meer mee naar huis hihi nog 2 jaartjes wachten! Binnenkort ook maar snel gaan oriënteren op een psz!

9. Mama JaDeBo

Ahh super leuk engeltje!

B knapt gelukkig op, zat vrijdag tegen uitdroging aan maar Door ors opgeknapt.

Nu me F in t ziekenhuis. Dronk gisteren amper de helft sinds de avond aan t spugen... vanochtend koorts... Helaas opgenomen ter observatie nu... voel me zo ellendig en machteloos!

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ach jeetje wat ontzettend sneu zeg!! Ben jij nu wel bij haar? Kunnen je ouders of iemand anders op je kids passen? Hopelijk gaat het snel beter en mag ze snel weer mee naar huis toe!
    Dikke knuffel en heel veel sterkte!

11. Mama JaDeBo

Ik ben idd bij haar... blijf ik ook!
    Zo zielig

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Gelukkig maar dat je bij haar kan blijven!
    Hoe gaat het vandaag met haar?

13. Mama JaDeBo

Vandaag ging het Veel beter.. Ze was alweer wat vrolijker en lekker aan t spartelen. De bloeduitslagen waren goed. Wel heft ze minimale vocht intake. We moesten nog wel even blijven want ze willen zulke kleintjes niet t snel naar huis sturen. Infuus mocht eruit en monitor alleen met slapen nog. Als alle uitslagen goed zijn straks mogen we naar huis.

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Gelukkig maar! Hopelijk zijn jullie ondertussen weer lekker thuis!

Hier vandaag het gesprek met de anesthesist gehad en zij heeft gelukkig de ergste angst bij mij weg kunnen halen. Ze heeft veel uitgelegd over de ruggenprik en wat daarmee precies is misgegaan. Mocht ik het weer nodig hebben voor de ks, dan kunnen ze niet met 100% zekerheid zeggen dat het niet nog een keer gebeurd, maar ze heeft wel gezegd dat het echt niet gevaarlijk is als het gebeurd. Kan er niet aan overlijden ook al voelt het wel zo. Dat stelt natuurlijk al een heleboel gerust en was ook nog niet eerder vertelt.
    Ook heeft ze aangegeven dat mocht ik een ruggenprik willen tijdens de bevalling dat dit een geheel andere ruggenprik is en dat het hierbij eigenlijk nog nooit is voorgekomen dat je bloeddruk er zo door daalt dat je ervan wegvalt. Mocht de bevalling uiteindelijk toch een spoedks worden dan hogen ze de ruggenprik op om te kijken of ze de ks op die manier kunnen uitvoeren. Mocht ik dan toch iets voelen, dan moet ik wel de andere ruggenprik krijgen.

15. Mama JaDeBo

We zijn weer thuis! Alle uitslagen waren goed :)

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
  17. Mama JaDeBo

Fijn meis dat ze je gerust heeft kunnen stellen!! Toch fijn om even te horen zo! Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig tegen die tijd ;)

K had ook lage bloeddruk na ruggenprik, maar niet dat ik weg viel ofzo dat niet, had t alleen ijskoud...

18. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Engeltje wat leuk een meisje! Wel heel vervelend dat je nu allemaal nieuwe kleertjes moet kopen. :D Fijn dat je meer uitleg hebt gehad over wat er tijdens je bevalling is gebeurd. Jammer dat je die uitleg niet eerder hebt gehad eigenlijk!

MamaJDB, gelukkig dat je meisje weer uit het ziekenhuis mocht. Lees net pas dat ze opgenomen was, zielig hoor!

Wij zijn gisteren voor basisschool gaan kijken, nog maar 8 plekjes voor haar jaar.

Ze mag 3 maart voor het eerst wennen op de psz.

En.... ik heb vanochtend een positieve test gehad. Ik geloof het nog niet helemaal maar de clearblue zegt 2-3 weken zwanger!! Niet te geloven, drie jaar geleden was ik net begonnen met een IVF behandeling en nu ben ik voor de tweede keer spontaan zwanger!

19. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Wat een mooi nieuws aislyn!! Gefeliiteerd :)

20. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    @mamajadebo jeetje meid even schrikken, gelukkig gaat het wat beter met je meisje..

@engeltje super leuk een meid! Moest je ook even schakelen/wennen? Ik wel maar ben er inmiddels aan gewend.
    Fijn dat je wat gerust bent gesteld trouwens! Lijkt me een prettig gevoel
    @ayslin wauw gefeliciteerd meid! Wat super voor jullie. Hoe voel je je?

Hier gaat het goed. Hebben het huis sinds 1,5 week te koop en hebben al 10 bezichtigingen!nooit verwacht haha. Dus stiekem wel een beetje stress hoe verder als we een goed bod hebben want we hebben nog geen nieuw huis... Wel op het oog maar nog geen bod gedaan.. Dus soms heb ik even paniek als ik denk aan de bevalling, verhuizing etc.. :D maar komt goed.

Deel Deze Pagina