Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.574
    14.157
    113
    Vrouw
    Sammie, gefeliciteerd met je roze wolk!

Hadassa, fijn dat je nu zekerheid hebt, maar er breekt ook wel een hele spannende tijd aan denk ik zo? En wil je wel in NL bevallen of liever in Dubai?

Afgelopen donderdagavond hebben wij de 20 weken echo gehad. Alles was gelukkig helemaal in orde! Het kindje is wel wat groter dan mn zoontje op deze termijn, maar geen reus ofzo. We willen niet weten wat het wordt dus daar hebben we ook niet naar gevraagd.

Gisteren heel de dag en avond een bruiloft gehad, merkte wel dat het een stuk zwaarder is dan normaal.
    Morgen vieren we de verjaardag van mn zoontje dus vandaag heel de dag taarten maken, pfft waar ben ik aan begonnen? Ben nu bezig aan een woezel en pip taart voor hem, hoop dat hij goed lukt!

2. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Hadassa: spannend seg! Heb je daar al een goede dokter op het oog?
    Proficiat met je diploma! :)

@Cin: super dat je kindje goed groeit. Vergeet niet tegen de dokter te zeggen dat je het niet wil weten, anders flapt hij het er misschien nog uit :p

@Maia: succes met Fleur ;) En leuk he, als ze zo persé willen trappelen als je de hartslag wil horen :D

@Patty: gelukkig! Oh nee, alles nieuw moeten kopen, arme jij ;)

Ik ga hier volgende week toch maar eens de hospita-lijn bellen, ik kan er niet meer aanuit. Mijn hospitaalplan vergoed blijkbaar wél kamer supplement en ereloon, tot op een limiet waar het ziekenhuis nog netjes onder valt. Dus dan zou het niet uitmaken of ik apart of samen lig denk ik dan? De niet-gedekte kosten (epidurale, pampers, eten voor manlief, telefoon) zijn nu niet meteen kamer gebonden.
    Ik wil gerust op een tweepersoons gaan liggen als het ons iets uitspaart, maar als het niets uitmaakt op de factuur... :p
    Maar het hangt ook van je eigen dokter af, of niet?

Eergisteren en gisteren flink wat huishouden gedaan, ik heb nu terug een proper huis en de wasmanden zijn leeg :p Ik begin wel te voelen dat er flink wat energie naar ergens anders gaat, en dat bukken niet meer zo makkelijk gaat.
    De trouwboek is ook gehaald, fotos van de reis en het feest liggen klaar, Hebben ook eindelijk de fotos van de trouw zelf geselecteerd, nu die nog langs de fotograaf doen en we kunnen aan ons boek beginnen.
    En dan nog een mooi fotoboek vinden voor de beeb, maar amai, dat is moeilijk. Of zijn wij gewoon zo kieskeurig? :(

Straks lekker een ijsje gaan eten met een vriendin, is er het weer wel voor :) Fijn weekend iedereen!

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb echt geen idee hoe dat alles werkt in België Syrse sorry. Wat is ereloon?

4. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    klinkt mij ook allemaal een beetje raar in de oren sorry hahaha.

5. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ereloon is wat dokters kunnen aanrekenen als je een 1-persoonskamer vraagt :) Dus 100% ereloon is het dubbele van hun normale loon. Valt nog mee, sommige ziekenhuizen doen aan 400% ;) Maar mijn hospitalisatie dekt dus tot 100%.

6. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    je bedoelt in het ziekenhuis denk ik.
    dat je daar uit mag kiezen dat weet ik eigenlijk niet eens of wij dat kunnen.

hier moet betalen als je er zelf voor kiest om in het ziekenhuis te gaan bevallen.
    als je ervoor kiest om thuis te bevallen maar alsnog naar het ziekenhuis moet betaal je niets.
    vind het allemaal een beetje vreemd

7. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2767 Syrse, 26 mei 2012
    Laatst bewerkt: 26 mei 2012
    Gek, hier bevallen eigenlijk de meesten sowieso in het ziekenhuis.
    Thuisbevalling kan ook, maar wordt evengoed terug betaald mits verzekering, net zoals een bevalling met tweepersoonskamer. Ereloon en kamer supplement hangt van ziekenhuis af, hoeveel daarvan wordt terugbetaald van je hospitalisatieverzekering.

Dus als alles goed is en je hebt een hospitalisatieverzekering die alles dekt, betaal je enkel voor de epidurale, de gebruikte luiers, de telefoonkosten...
    Zover ik kan zien vallen ereloon en kamer supplement ook onder terugbetaling voor mij (geen al te duur ziekenhuis).
    Geconventioneerde artsen kunnen géén ereloon aanrekenen bij 2-persoonskamer, enkel bij 1-persoons. Maar mijn arts is niet-geconventioneerd, dus daarvoor maakt het niet uit in welke kamer ik ga liggen.
    Dus ik denk dat het dan toch maar 1-persoons wordt, als het toch geen verschil maakt...
    Dinsdag toch maar eens naar de hospi-lijn bellen om alles te dubbel checken :) Kwestie dat ons kraamgeld niet meteen opgaat aan de bevalling :p

8. Maia

Maia Niet meer actief

goedemiddag! Iedereen vandaag in de tuin? Wij ook al de hele ochtend, zit nu even binnen want kreeg het wel heel erg warm :)

9. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    hier ook hoor maia al vanaf 9 uur (ontbijd) in de tuin ongeveer en nu net even binnen pffff....

10. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ja even lekker in de tuin gezeten met een tijdschrift, wel half in de schaduw anders is het te warm. Morgen ook nog vrij, heerlijk!

11. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit binnen :p Véél te warm!
    Heb gisteren al heel de dag buiten gewandeld, vandaag lekker koel houden. Gezellig met manlief op de bank.

Straks komt een goeie vriendin langs, en dan gaan we vragen of ze meter wil zijn :) Spannend!

Beeb is iets minder actief tegenwoordig. Voel ze nog wel elke dag, maar man voelt altijd juist op de verkeerde momenten. Nu heeft hij schrik dat de baby hem niet graag ziet ;)

12. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    Hoi allemaal,

Zo we zijn weer thuis van een weekendje weg.
    Was erg gezellig.

Nu rustig aandoen met die warmte ppfff

13. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    @kima, welkom terug.
    blij dat je hebt genoten van je weekendje waar zijn jullie heen geweest.

14. Maia

Maia Niet meer actief

@kima: fijn dat je een lekker weekend gehad hebt :)

15. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    Vandaag lekker naar een meertje geweest samen met mijn man om onze eerste trouwdag te vieren

16. Maia

Maia Niet meer actief

gefeliciteerd suzieQ

17. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    nog gefeliciteerd suzieq, was een hele mooie dag voor.

hier vandaag komen vrienden met 2 kids bij ons in het zwembad spelen dus wordt een gezellige boel.

18. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Zo daar ben ik weer ;)

Lekker weekendje gehad, en wat een lekker weer!
    Beebje is lekker bewegelijk, voel der nu echt vaak!
    We zitten nog lekker op de roze wolk hihi
    Zijn zo blij!

19. Maia

Maia Niet meer actief

Heerlijk gevoel he sammie :D

hier alles prima, voel flup ook steeds vaker en hoef nog maar 1 weekje te wachten op de 20 weken echo, vind het heel spannend! Verder genoten van het weer, stiekem toch een beetje in de zon gezeten maar tot nu toe gelukkig geen zwangerschapsmasker, maar deed even in de zon, lang in de schaduw en goed smeren :) vandaag een stuk wezen fietsen, maar dat was niet verstandig want was kapot toen we thuis kwamen dus vanmiddag een paar uur moeten slapen zelfs en vanmiddag toen Fleur en ik weer wakker waren zijn we nog even vliegtuigen wezen kijken en uit eten geweest bij de McD... :) morgen (helaas ;)) weer werken.

20. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Hoi meiden,

Hier erg moe na vier dagen achter elkaar werken. Gisteravond en vanavond ff lekker bbq'en bij vrienden/familie, nu slapen. Morgen eIndelijk de 3D echo, ben zooo benieuwd.

Wat Dubai betreft, weer ff een kink in de kabel. Had de opzeg riep vandaag mee naar mijn werk, mar had boord dat ik mogelijk de eerste maanden net verzekerd zou zijn voor de bevalling etc. Daar. Man er achteraan gebeld vandaag en dit blijkt idd. Zo te wezen. Flink stress dus ff. Nu nog afwachten of ze het nog geregeld krijgen voor 31 mei omdat ik voor 1 juni moet opzeggen op mijn werk. Dit zijn geen leuke dingen en kan ik er ook echt ff niet bij gebruiken. Maar we blijven positief en wachten maar ff af.... Weer...!

Sleep well!

Deel Deze Pagina