Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    Bevallingsdata:

04-10-2012: Sammie1 (21), 1e kindje
    08-10-2012: Charity2010 (20) 2e kindje, liefst thuisbevalling
    12-10-2012: Brondy (27), 1e kindje, liefst thuis
    12-10-2012: Primavera (27) 1e kindje
    15-10-2012: Beebiewens (29), 1e kindje, ziekenhuisbevalling
    15-10-2012: Sweetchocolate (25), 2e kindje, ziekenhuisbevalling
    16-10-2012: Kimmeding (28), 2e kindje, thuisbevalling
    18-10-2012: Melanie1986 (25), 2de kindje, thuis bevallen
    18-10-2012: Juul (34) 1e kindje, ziekenhuisbevalling
    18-10-2012: Barb (30) 1e kindje, liefst ziekenhuisbevalling
    19-10-2012: Marieke (28), 1e kindje, ziekenhuisbevalling
    20-10-2012: Ilayda (28), 1e kindje, ziekenhuisbevalling
    20-10-2012: Aislyn (31), 1e kindje, liefst thuis
    20-10-2012: Esmaralda (24), 2e kindje, ziekenhuisbevalling (keizersnee)
    21-10-2012: MinnieMe (21), 2e kindje, liefst ziekenhuisbevalling
    23-10-2012: Danielle86 (25), 1e kindje
    25-10-2012: SuzieQ (30), 1e kindje, ziekenhuisbevalling

Afspraken:

22-02-2012: Beebiewens: gyn
    27-02-2012: Melanie1986: intake & 1e echo
    28-02-2012: Charity2010 Eerst echo
    01-03-2012: Ilayda: echo
    02-03-2012: Brondy: intake vk
    05-03-2012: Aislyn: 7 weken echo
    05-03-2012: Sweetchocolate: 1e echo & Intake VK
    06-03-2012: Esmaralda: Eerste afspraak vk
    08-03-2012: Ilayda: gyn
    09-03-2012: Sammie1: 1e echo & intake
    12-03-2012: Brondy: 1e echo
    16-03-2012: Primavera 1e echo
    23-03-2012: Esmaralda: 1ste termijnecho
    27-03-2012: MinnieMe: 1e echo & intake

Ik heb mezelf even toegevoegd ok?

2. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Visite is de deur uit, dus nog even achter de comp :D Ben morgen vrij, dus misschien dat ik dan het hele topic even door ga lezen, maar nu reageer ik alleen even op wat na mij gepost is…

Dank voor de dubbele felicitaties! :D

@ Danielle, begrijpelijk dat je zo onzeker bent. Wat ik echter van een vriendin hoorde heeft me wel weer gerust gesteld. Je bent zwanger of niet, niet een beetje… Dus is er HCG gevonden, dan ben je zwanger. Het is nog heel pril, maar je hebt geen invloed op hoe het de eerste weken gaat, dus meer dan wachten (en toch genieten en dromen) kunnen we niet doen… Goed dat je je werk hebt ingelicht trouwens, gaan ze actie ondernemen!? Wat voor werk doe je?

@ Minnieme, leuk die uitzetlijst :D Ik heb er totaal geen ervaring mee en ben daar ook nog niet mee bezig, dus ik kom er later nog op terug ok!? ;)

@ Sammie, heb je al een idee wanneer je wilt gaan vertellen dat je zwanger bent?! Ik heb die neiging nu nog helemaal niet…

@ Melanie, zal zeker schelen ja als je al een kindje hebt… Hier moet alles dus nog aangeschaft worden…

Ennuh, zie achter al jullie namen ziekenhuisbevalling of thuisbevalling staan. Ik heb eerlijk gezegd geen idee! Wat is wijsheid dan?!

3. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Bevallingsdata:

04-10-2012: Sammie1 (21), 1e kindje
    08-10-2012: Charity2010 (20) 2e kindje, liefst thuisbevalling
    12-10-2012: Brondy (27), 1e kindje, liefst thuis
    12-10-2012: Primavera (27) 1e kindje
    15-10-2012: Beebiewens (29), 1e kindje, ziekenhuisbevalling
    15-10-2012: Sweetchocolate (25), 2e kindje, ziekenhuisbevalling
    16-10-2012: Kimmeding (28), 2e kindje, thuisbevalling
    18-10-2012: Melanie1986 (25), 2de kindje, thuis bevallen
    18-10-2012: Juul (34) 1e kindje, ziekenhuisbevalling
    18-10-2012: Barb (30) 1e kindje, liefst ziekenhuisbevalling
    19-10-2012: Marieke (28), 1e kindje, ziekenhuisbevalling
    20-10-2012: Ilayda (28), 1e kindje, ziekenhuisbevalling
    20-10-2012: Aislyn (31), 1e kindje, liefst thuis
    20-10-2012: Esmaralda (24), 2e kindje, ziekenhuisbevalling (keizersnee)
    21-10-2012: MinnieMe (21), 2e kindje, liefst ziekenhuisbevalling
    23-10-2012: Noorus (29), 1e kindje
    23-10-2012: Danielle86 (25), 1e kindje
    25-10-2012: SuzieQ (30), 1e kindje, ziekenhuisbevalling

Afspraken:

22-02-2012: Beebiewens: gyn
    27-02-2012: Melanie1986: intake & 1e echo
    28-02-2012: Charity2010 Eerst echo
    01-03-2012: Ilayda: echo
    02-03-2012: Brondy: intake vk
    05-03-2012: Aislyn: 7 weken echo
    05-03-2012: Sweetchocolate: 1e echo & Intake VK
    06-03-2012: Esmaralda: Eerste afspraak vk
    08-03-2012: Ilayda: gyn
    09-03-2012: Sammie1: 1e echo & intake
    12-03-2012: Brondy: 1e echo
    16-03-2012: Primavera 1e echo
    23-03-2012: Esmaralda: 1ste termijnecho
    27-03-2012: MinnieMe: 1e echo & intake

Ik heb mezelf ook op de lijst gezet :)

4. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

@ Noorus, wij hebben bij de eerste bewust voor ziekenhuis gekozen. Wat als er iets verkeerd gaat? Uiteindelijk heel blij met de keuze. Kleine had navelstreng 2 keer om zijn nek en is er letterlijk vanaf gerukt: gevolg bloed op de grond. Had dat niet op mijn tapijt in onze slaapkamer willen hebben;).
    Daarnaast heb ik een totaal reptuur opgelopen met de bevalling. Dat moest op de OK gehecht worden. Dus ik ben blij dat ik daar al was!!

Iedereen goed geslapen?

5. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    Tja over ziekenhuis of neit, ik woon niet vlakbij een ziekenhuis, dus als er iets mis gaat duurt het nog even voor ik daar ben. Dus liever in het ziekenhuis

6. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    Hebben jullie het al verteld aan vrienden/familie?
    Wij nog niet, ik wil er ook nog even mee wachten totdat ik het hartje heb gehoord/gezien. Een vriendin van mij ging vrolijk naar haar eerste echo en kwam er toen achter dat het harthe niet klopte, dus vandaar dat ik wil wachten

7. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @Noorus, wanneer we het willen vertellen? Na de eerste echo (9 maart) dus dat duurt nog even. Ik vraag me ook af of ze het niet door gaan krijgen. Ze zullen toch wel een keer doorhebben dat er 'iets' is lijkt me...

Ik heb ook nog geen idee, ziekenhuis of thuis. Ach dat komt vast wel goed :D Het duurt nog ff haha

8. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen dames. ik zie dat er hier ook een oktober 2012 mama's is, net als bij bevallingslijst. Ik heb me daar aangemeld maar mag ik hier ook meeschrijven? Ik heb vanochtend een knal van een zwangerschapstest gehad en vermoed dat ik rond de 20e ben uitgerekend. Het is even gek voor me, omdat ik gisteren een jaar geleden een miskraam gehad heb dus dat ik nu precies in deze dagen zwanger test is wel heel gek. Maar wel heel leuk.

@vertellen: ik ga zo mijn moeder bellen. Manlief weet het inmiddels (die is op zijn werk, kon me niet inhouden) en ik wil gewoon er even over kunnen praten.

9. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Goedemorgen,

Gister had ik niet helemaal door dat er al 2 pagina's bijgekletst waren :) het gaat erg hard hier zeg, poeh.

@ spullen kopen
    Opzich wil ik nu al alles aanschaffen, maar wij hebben besloten daar sowieso mee te wachten tot na de 1e echo. Wij gaan wel naar de 9maandenbeurs en daar gaan we vast rondsnuffelen en als er mooie aanbiedingen zijn dan neem ik zeker wel wat mee, hahah.

@ vertellen
    Hoewel ik het nu wel van de daken wil schreeuwen wachten we tot na de 1e echo (12 mrt, ben dan ong 9 weken) tot wij het vertellen aan onze ouders, zusjes en opa en oma's. Maar de rest van de familie/vrienden enzo krijgen het pas na 12 weken te horen, ook ga ik het dan pas vertellen op m'n werk.
    Ik heb het al wel 1 van mijn beste vriendinnen vertelt, omdat ik toch bij iemand terecht wil kunnen mocht het misgaan (ik ga daar niet vanuit hoor)

Alle nieuwe dames:
    Welkom en gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!! :D

@ Danielle
    wat een heftig werk heb jij zeg :$

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Goedemorgen allemaal!

Welkom nieuwe zwangere oktober dames.
    Geloof dat we allemaal tot de 12 weken en hartslag horende onzeker zijn.
    De eerste 3 maanden zijn eigenlijk helemaal niet zo leuk maar we slepen elkaar er wel door.

Baby uitzet.....tja ik heb ook alles nog.
    Als het een jongentje wordt dan heb ik veel te verkopen en opnieuw te kopen aan kleding.
    Verder hebben we alles nog dus shoppen hoeft nu ook niet echt.
    Zal uiteraard wel wat nieuwe spullen kopen want alles van zus lief is ook niet leuk.
    Wil alleen kijken voor een draagdoek.

Het vertellen willen we aan de ouders doen als de echo goed is en verder hoop ik dat ik het red tot 12 weken.

11. Maia

Maia Niet meer actief

wij hebben hier alle spullen van ons eerste meisje ook nog. Ik wil alleen het kamertje even in een andere kleur o.i.d. behangen, net even iets anders dan haar babykamer was maar verder hoe ik echt niets te kopen, want mijn dochter is ook van oktober. En toen wisten we het geslacht niet, dus we hebben voor de eerste periode eigenlijk heel erg veel in neutrale kleuren. Dus als het goed gaat zou dat wel handig zijn :)

12. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Goedemorgen! :D

Vanmiddag tussen 1 en half 2 komt de informatrice van mvm langs. Ben benieuwd! Is al even geleden dat ik mee heb gedaan. Destijds hoefde mijn zwangerschap niet geheim te blijven, maar nu dus wel, dus ben benieuwd hoe ze dat willen gaan doen. Als ik hier namelijk die blauwe kannen voor de deur zet, weet iedereen hoelaat het is en dat is nou net niet de bedoelling ;).

Ik las wat over het verschil tussen een MA, MK en VMK.
    Een MA is een missed abortion. Dat wil eigenlijk zeggen dat het kindje niet meer leeft maar het lichaam het niet zelf afstoot. De miskraam word dan opgewekt met medicatie of een curettage. Komen ze vaak ook pas bij de eerste echo achter. Zo ook ik. Was 10+3 bij de echo en het kindje bleek bij 8 weken gestopt te zijn met leven. D.m.v medicatie de miskraam opgewekt en met 11+2 het kindje verloren.
    MK betekend gewoon een miskraam en VMK is een vroege miskraam..

Zie ook wat nieuwe zwangeren; Gefeliciteerd hoor :D:D:D.

@uitzet; hier moet een nieuw kamertje komen aangezien dochter die van haar nog gewoon gebruikt :). Kleding die we hebben is echt allemaal voor een meisje, niks neutraals. Dus als het een jongentje word, moeten we echt alles nieuw kopen. Het enige wat dan nog mee kan, is het badje :p.

@bevalling; van onze dochter ben ik thuis bevallen en ik hoop heel erg dat dat nu ook weer mogelijk is. Vond het heel fijn om gewoon in mijn eigen vertrouwde omgeving te zijn en met de rugweeën was ik ook echt blij dat ik de auto niet in hoefde. Geen idee hoe ik ze dan zou moeten opvangen, voor zover dat sowieso nog lukte.

13. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    @Danielle: Nee hoor, wij gaan ook nog niks kopen. Ik wil alleen even kijken hoe die wagen eruit ziet, want ben gewoon nieuwschierig, haha
    Maar ik wacht in ieder geval tot 12 weken, en ga pas echt grote dingen kopen met 20 weken.

En je hebt uitzetlijsten he op internet, maar ik denk dat tegen die tijd we elkaar wel handige tips geven ;)

Ik vind het wel een beetje rare reactie van je werk, ik zou dat werk echt voor geen goud meer willen doen met zulke agressieve mensen.

@Noorus: Tja dat is wat je zelf het fijnste vind. Als ik niks lichamelijks had gehad wilde ik nog steeds in het ziekenhuis bevallen. Dat is voor mijn idee gewoon prettiger. Maar sommige vinden het fijner thuis.

@Slapen: Ik slaap als een blok, ik ben zo moe aan het einde van de dag!

@Vertellen: Wij hebben het alle dichtbijstaande familie verteld en wat goeie vrienden, maar de rest wacht ik me tot na de eerste echo.

@Maia: Van mij mag je meeschrijven hoor :D Gezellig! Welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat speciaal dat je gister een jaar geleden een miskraam hebt gehad en je nu weer zwanger bent.
    Wat zei je moeder en je man?

@Brondy: Goeiemorgen!

@Charity: Spannend dat je mvm informatrice langskomt! Ik vond dat wel spannend haha
    Ze kunnen ze kannen ook achter je huis neerzetten bij een eventuele tuin of in een vuilniszak. Ze gaan daar heel discreet mee om.

@Hier: Moe, moe en nog eens moe, bah ben net een zombie. Hebben jullie ook bijna geen eetlust? Ik lust alleen nog maar brood met sandwichspread, de rest moet ik niet aan denken.

14. Maia

Maia Niet meer actief

dank jullie!
    @bevalling: ik ben van mijn dochter in het ziekenhuis uiteindelijk beland omdat ik pijnstilling wilde (heb pethidine gehad toen) en dat zou ik denk ik deze keer weer willen.

@esmaralda: het is ook heel bijzonder, maar ook wel 'fijn' want als dit goed blijft gaan heb ik nu voor deze periode een leuke herinnering en niet meer alleen een nare.
    Manlief was ergens aan het tanken toen ik hem belde! Het verbaasde hem niets zei hij maar hij vond het geweldig. Mijn moeder ook. Ze komt zo ook even hierheen.

weet je wat gek is: mijn dochter is van oktober, ik ben zelf ook van oktober (dochterlief en ik schelen 1 dag) en van mijn vorige mk/ma was ik ook in oktober uitgerekend en nu weer. ik denk dat ik alleen maar oktoberkindjes kan krijgen ofzo :)

15. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    @Maia: Dat kan ik me we voorstellen idd, ik hoop echt voor je (en voor de rest en mijzelf haha) dat het gewoon hartstikke goed gaat! En we over 8 maanden ongeveer allemaal een klein mooi ukkie hebben!

Wat een leuk dat je man en moeder zo blij waren :D

En dat van die verjaardag hebben wij ook: Mijn moeder is 2 okt jarig, mijn oma 4, en mijn tante 5. En wij zijn 21 okt getrouwd haha. Grappig is dat he!

16. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Net gebeld door mvm en morgen ochtend komen ze langs.
    Ik ga volgende week een paar dagen weg dus ik ga vragen of ik een week later kan beginnen.
    Tja die blauwe kannen is ook iets minder maar twijfel of ze een andere oplossing hebben dus dan maar kannen voor de deur.
    Over het algemeen komen hier niet onverwacht mensen op bezoek als we er niet zijn dus moet goed gaan en anders maar niet.

Bevalling heb ik de eerste keer ook thuis gedaan en doe ik graag nog een keer zo.
    Ben met 5 minuten in het ziekenhuis dus als het moet.....

Blij te lezen dat ik niet de enigste ben die moe is.
    Pffff ik gaap de hele dag en eenmaal in bed lig ik een uur te draaien.

17. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik worr vanmiddag teruggebeld om een afspraak te maken voor de intake. Spannend!

18. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    @Maia; wat bijzonder indd! Een jaar na dato..

@mvm; ik woon in een flat, dus zou hier best nog lastig zijn om die dingen te verbergen. Wou ze eerst in een vuilniszak naast de ingang zetten, maar ben bang dat iemand ze dan weg gooit ;).
    Hopelijk heeft de informatrice een goed idee! Manlief is als verassing extra vroeg thuis gekomen vandaag :). Hij wou er toch bij zijn als ze komen, vind ik wel heel lief!

19. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    SC, mijn dochter is in december 2 geworden. Ze ligt al in een peuterbed, en nr2 gaat sowieso eerst nog in de wieg. Voedingskussen heb ik ook niet, maar heb m ook niet gemist. Een zacht hoofdkussen werkt hier prima.

Test, hier ook blanke nagellak. Die van J is ook nog heel duidelijk!!

Lidikant gaat ook over naar de 2e. Staat er nu voor ondergoed en pyjama's, maar die kunnen ook in dr normale kast. Duo wagen willen we ook. Maar dan ze achter elkaar zitten.

Wij wachten trouwens ook nog ff met de nieuwe inkopen. Maar vind t wel handig om vast alles op papier te zetten. En t is natuurlijk om dr mee bezig te zijn Hihi.

20. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.

Deel Deze Pagina