Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maia

Maia Niet meer actief

die is erg duidelijk charity

2. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Heej meiden! J

Hier net even 2 doosjes kv2v5 gehaald. Morgenochtend weer een testje wagen…

@ Sweetchocolate, daar zit zeker wat in ja… Als er iets mis gaat, dat er dan altijd medische hulp in de buurt is…

@ Suzieq, ik heb het alleen verteld aan een vriendin die zelf ook probeert zwanger te worden. Ik weet nog niet wanneer we het aan ouders vertellen. Denk dat ik niet kan wachten tot na de 1e echo (afhankelijk van wanneer we die hebben natuurlijk). Wil ook dat (mocht het mis gaan) mijn ouders en naaste vrienden mij kunnen steunen daarin. Verder familie/vrienden en collega’s komen later denk ik…

@ Maia, wat is de bevallingslijst?! Wat een dubbel gevoel moet dat zijn voor jou!

@ Kimmeding, fijn dat we hier met elkaar zo heerlijk onzeker kunnen zijn! :D

@ Charity, hoe was het?! Ben benieuwd! Ben heel benieuwd hoe MVM nou precies werkt… Vanaf hoeveel weken kan je dat doen?! Mooie test trouwens! :D Hoop ook zo’n knaller te hebben binnenkort!

@ Danielle, spannend :D

3. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Zo ff een luchtje scheppen en gelijk boodschappen doen dacht ik..
    Nou ben blij dat ik weer thuis ben zeg!
    Gelukkig niet hoeven overgeven ofzo maar ik voelde me toch beroerd in de supermarkt.
    Hebben jullie daar ook last van?

Als je bij 10 weken een echo hebt is die dan inwendig of uitwendig?

4. Maia

Maia Niet meer actief

ooo ik zou ook graag een luchtje scheppen (en wat testjes halen) maar dochterlief is ziekig dus helaas. Morgen weer.

@sammie: ik kreeg met 10 weken uitwendig.

@noorus: het forumgedeelte hier direct boven geloof ik "bevallingslijst forum". Toen ik zwanger was van mijn eerste moesten daar alle maandlijsten en mochten er geen maandclubjes bij de clubs (hier dus). Vandaar dat ik verbaasd was dat er hier ook een was :) wel leuk ;)

@MvM: ik denk dat ik wel weer meedoe. Vorig jaar niet, toen had ik een bepaald gevoel en dat kwam natuurlijk uit door m'n miskraam, maar nu heb ik dat gevoel (nog) niet. Je kunt meedoen van week 6 - 16 maar ik weet nog van mijn eerste dat ik volgens mij al meedeed vanaf week 5.

5. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Vanmiddag met de vk gebeld, ik heb 12 maart een echo en intake. Ik ben dan 8 weken zwanger!

@Sammie de vk die ik vanmiddag sprak vertelde dat er op de 1e echo geprobeerd zal worden om de echo uitwendig te maken, maar mocht dat niet lukken vroeg ze of ik er bezwaar tegen had om een inwendige echo te maken.

6. Trotter

Trotter Actief lid

26 okt 2011
    377
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo :),

Mag ik me bij jullie aansluiten? Ik ben al een tijdje "onderweg", en lees mee op de andere oktober-mama topic's, maar daar is het zo druk dat ik t echt niet kan volgen!

Ik ben 2 oktober (gezien mn cyclus) uitgerekend, ben 28 jaar en t is mn eerste kindje. Heb me deze week aangemeld bij de verloskundige en heb 6 maart intake en eerste echo. :$

En ik grossier inmiddels in..... zwangerschapskwaaltjes. Echt goed zwanger dus zeg maar.

Verder, iedereen gefeliciteerd natuurlijk met jullie zwangerschappen!

7. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Vanmiddag ook gesprek gehad met mijn teamleider: ze was heel duidelijk: ik mag niet meer op de groep werken!
    Heel fijn, teamleider van gisteren is tijdelijk om even wat zaken goed weg te zetten en ik heb haar vast verkeerd begrepen, want ook zij was vanmiddag heel blij en vond het prima.

Niet meer op de groep werken sinds nu (deed ik al niet want ik zit vanwege de agressie voor 50% in de ziektewet en doe voor de rest administratief werk). Dat administratieve werk blijf ik doen tot mijn teamleider een locatie heeft gevonden waar ik mijn gehele zwangerschap kan werken tot mijn verlof!! :)
    Voelt heel goed.

ik merk ook dat ik sinds vanmiddag veel meer rust in mijn lijf heb!

8. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    @Trotter: Welkom!! gefeliciteerd met de zwangerschap!

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    @Noorus ach over een paar weken showen we allemaal een mooie echo en dan met 16 weken buik foto's.

@Charity wat een knaller!!!!

Danielle Gelukkig dat ze niet moeilijk doet. Voor jou ook beter ademhalen.

@ Sammie nee niet misselijk gelukkig. Lijkt me niets

@Trotter welkom hier

10. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    Oh wat fijn Danielle :)

@ vertellen: In principe ga ik ook wachten tot de eerste echo of dat we het hartje hebben zien kloppen. Ik moet het alleen wel al eerder vertelllen aan een aantal vrienden. Ik rijd namelijk paard en ga daarmee stoppen, vind ik een te groot risico. Volgende week ben ik er niet en die week daarop vertel ik het aan mijn vrienden daar. Ze weten namelijk dat als ik niet mee rijdt het zo ver is.

@ symptomen: Zijn jullie ook zo moe, net van 16.00 tot 18,00 geslapen en ben nog steeds doodop

11. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Sammie, ik had bij J een uitwendige echo met 8 weken. Ze proberen t eerst uitwendig en als ze niks kunnen zien doen ze t inwendig. Neem aan dat je met 10 weken wel goed zit voor n uitwendige.

Trotter, welkom en feli!!

Daniëlle, fijn dat je aangepast werk heb!!

Hier, tijd voor wijde truien.. moeten morgen J naar mn opa en oma brengen, en wil nog niet dat ze iets weten. Al heb ik t vermoeder dat mn oma al wel n idee heeft. Dinsdag waren we dr ook, en ze zat al de hele tijd naar mn buik te kijken. Mensen die me kennen zullen ook meteen zien dat ik zwanger ben, aangezien ik normaal echt helemaal geen buikje heb, en de knoop nu toch wel wat strak begint te zitten.
    verder heel erg moe, en af en toe n beetje licht in t hoofd.
    Ga zo J op bed leggen en duik dan lekker de bank op. Morgen n drukke dag, dus zal dr zaterdag pas weer zijn...

Iedereen vast n fijn weekend!!!

12. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Bedankt iedereen, dat stelt me wel wat gerust. Ik weet niet of ik het nou zo leuk vind een inwendige echo...
    Ben nog niks gewend haha:D

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ach weet je met die inwendige echo....
    Je ziet je kindje en dat is belangrijker.
    Als ze nu zouden zeggen dat ik een inwendige mag doen en dan over 4 weken nog een keer dan zou ik blij zijn hahaha.
    Heb hem gehad na een miskraam met 8 weken om te zien dat het echt mis was en tja leuk is anders maar het boeide me weinig op dat moment.

Minnieme ik heb het dus met mijn boobs....
    En ik heb geen wijde truien hahaha

14. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Alle nieuwe dames, welkom en gefeliciteerd!

Wij hebben gisteren wel verf gehaald voor de babykamer, en afgelopen zaterdag een knuffelbeertje. We wachten nog even met alle grote spullen.

Esmeralda, ik heb juist heel veel eetlust. Niet normaal! Ben wel heel moe, moet veel eerder naar bed dan normaal.

Mooie test, Charity!

Daniëlle, wat fijn dat het toch geregeld kan worden dat je van de groep af gaat, ook al is het nog pril, aggressie kun je nu niet gebruiken!

15. Maia

Maia Niet meer actief

@buikje: een elastiekje door je knoopgat is aan te raden, dan valt het nog niet zo op, helemaal niet als je er dan nog een riem voor draagt :)

@SuzieQ: ja ben ook heel moe. Al een week ofzo, maar nu pas snap ik dat het door m'n zwangerschap komt :D

@sammie: ik heb meerdere inwendige echo's gehad (bij mijn eerste toen ze dachten aan een bbz en vorig jaar bij mijn mk) en het stelt niets voor (alleen als ze je eierstokken willen zien, dan is het even wat vervelend). Vind ik dan. Maar ze proberen bij een gewone termijnecho altijd eerst uitwendig.

@danielle: goed dat je teamleidster het zo oppakt, liever extra risico vermijden dan dat er wel iets gebeurt.

@

16. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik ben wat gaan zoeken op hcg waarden omdat de mijne nog zo laag was maandag en ik steeds bang ben dat ik toch niet zwanger blijk te zijn.
    Heb een aantal vragen en hoop dat jullie mij gerust kunnen stellen.

de dokter zei dat ik zwanger was en dat moet ik dan gewoon aannemen toch?
    Dat ik een knaltest wil hebben is te begrijpen, maar nu ik gewoon weet dat ik zwanger ben kan die test best wachten tot zaterdag of zondag.
    Kan ik er vanuit gaan dat ik niet ongemerkt een miskraam krijg dus zolang ik geen bloed verlies (of ondraaglijke buikpijn krijg).

Daarnaast vond ik deze website met dit schema
    9Maand.com... Zwanger worden... En dan? Zwangerschap, bevalling en je baby!

gerekend vanaf ELM (eerste dag laatste menstruatie) IU/L of MIU/ML gerekend vanaf bevruchting Niet zwanger < 5 - 21 dagen 0 - 5 7 dagen 28 dagen 3 - 426 14 dagen 35 dagen 18 - 7.340 21 dagen 42 dagen 1.080 - 56.500 28 dagen 49 - 56 dagen 7.650 - 229.000 35 - 42 dagen 57 - 78 dagen 25.700 - 288.000 43 - 56 dagen 79 - 100 dagen 13.300 - 253.000 57 - 78 dagen 2de trimester 4.060 - 65.400 17 - 24 weken 3de trimester 3.640 - 117.000 25 weken - bevalling Na bevalling < 5 -
    Maandag toen mijn hcg 7 was was het ook pas 27 dagen na 1e dag van mijn laatste menstruatie. Dus als ik dit schema zo zie is dat gewoon 'normaal'. toch????

Ik moet vertrouwen hebben, maar ik wil zo graag een kindje dat ik het toch heel moeilijk vind en ik hoop zo dat die knaltest er komt!

17. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Was ook echt blij met die test! Was er een beetje bang voor, want was vergeten vooraf in een potje te plassen. Dus toen ze kwamen hoefde ik natuurlijk niet, was echt maar een paar druppies.
    Je kunt indd meedoen vanaf 6 weken tot 16. Tot 11 mag je je aanmelden vertelde ze.

Ik heb ook besloten dat we de flessen zelf wegbrengen. Het depot zit hier echt nog geen 5 min rijden vandaan, dus dan ook geen geouwehoer met flessen verstoppen voor de buren :). Vanaf 12 weken worden ze wel gewoon opgehaald hebben we afgesproken.

Vandaag ook naar het cb geweest met ons meisje. Ze is echt een klein ding, maar ze volgt nog steeds haar eigen lijn dus dat was prima en bovendien ben ik zelf ook niet erg groot.

@Trotter; welkom! Herkende je indd van het andere topic. Een beetje te druk daar hé?

Ben wel jaloers dat jullie allemaal zo misselijk zijn! Ik heb echt nergens last van en dat maakt toch best onzeker. Alleen gevoelige borsten, erg moe en wat duizelig. Van mijn dochter ben ik ook echt de eerste 4,5 a 5 mnd doodziek geweest, zelfs een glas water kwam er nog uit.

18. Maia

Maia Niet meer actief

@daniëlle: wanneer was je nod? want je hcg verdubbelt geloof ik elke 2-3 dagen dus als je een vroege positieve test had is het inderdaad logisch dat je nog geen enorme knaltest hebt gehad.

19. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Oh en over de inwendige echo's. Het lijkt nu even wat vervelend maar als het echt zo ver komt, valt het allemaal wel mee hoor! Toen ze tijdens de bevalling moesten toucheren, was dat de eerste keer dat ik mn broek naar beneden moest doen voor een ander dan mn vriend, nou was wel even onwennig maar inmiddels interesseert t me niet meer hahah :p.

20. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Er zijn veel ergere dingen dan een inwendige echo! Was voor mij ook even wennen, maar ik heb er zoveel gehad. Tientallen. Doet helemaal geen pijn.

Daniëlle, je HCG is hoger dan 5, dus je bent zwanger! Als je op cyclusdag 27 zit en je bent zwanger dan zit je hcg dus ergens tussen de 3 en 426. Als je op cyclusdag 27 zit en je bent niet zwanger dan zit ie gewoon onder de 5. Gaat goedkomen meid, je HCG gaat vast verder oplopen!

Hier heeft mijn vriend dus al zijn mond voorbij gepraat tegen zijn collega's. :( Ze vroegen aan hem hoe het ging met mij en hij zat schijnbaar de hele tijd te glimlachen. Ach ja, ook wel schattig ergens.

Deel Deze Pagina