SuzieQ: 800 euro voor een babykamer? Nu voel ik me toch ergens een slechte mama... we hebben een tweedehandse kribbe gekregen, het oude zetelbed er neergepoot, en een kast en commode tweedehands gekocht. 120 euro in totaal
Ons budget was eigenlijk rond de 600 euro maar we zijn uiteindelijk ruim 1100 euro kwijt voor de kamer... Helaas zijn wij dan niet sterk genoeg om toch verder te kijken hahaha dit was echt wat we wilden. Syrse wat is een zetelbed?
Syrse, wij hebben ook niet zo'n hele dure kamer gekocht, gewoon spulletjes bij de ikea. Maar als je het geld er voor hebt, waarom niet?
Wij hadden het geld er eigenlijk ook niet voor, maar was verzekeringsgeld overgehouden vandaag een mooie babykamer van bopita. Was dat niet het geval had ik mooie spulletjes bij elkaar gezocht en gaan schilderen. Dan krijg je ook een hele mooie babykamer wat niemand heeft en speciaal is.
Wij hebben juist op de muren weer heel erg bespaard. Maar 1 muur met fotobehang en de rest gewoon gewit. Gordijnen en lamp laat ik denk ik gewoon hangen zoals het nu is. En ook de kinderwagen heb ik een Mutsy gekocht en geen MaxiCosi Mura die ik eigenlijk wilde. Het kan niet altijd feest zijn haha Deze meubels heb ik alleen gekocht omdat ze in principe mee kunnen totdat ze weet ik veel hoe oud is. Zijn niet echte babymeubels
Leuke foto's meiden! Hier krijgt de baby de oude babykamer van mn zoontje, geen idee welk merk komt van de babydump. Vanmorgen de allerlaatste weeënremmers gehad, gaat gelukkig nig steeds goed! De echo was ook helemaal goed, de baby is al gedeeltelijk ingedaald, met het hoofdje keurig naar beneden.
nou wij hebben voor 300 euro de hele baby uitzet van een vriendin gekocht dit was inclusief kamer wagen en van alles en nog wat. ze heeft 2 kinderen en wil er ook niet meer dus alle babyspullen hebben wij over mogen nemen. verder hebben wij aan de rest in totaal nog ik denk zo een 300 euro uitgegeven en nu hoeven we alleen nog maar een boxkleed..
Heerlijk lijkt me dat ingearts! Zo hebben wij alle babykleertjes gekregen. T/m maat 68 hoef ik echt niks meer te kopen. Ik heb veeeeeeel te veel en allemaal even leuk. Heb zeker voor 1000 euro kleertjes gekregen van de buurvrouw. Dus dat scheelt ook enorm in de kosten gelukkig
leuk is dat he! wij hadden er ook kleertjes bijgekregen maar die waren toch al wel heel erg verwassen dus die hebben we toch maar weggegooid. kleertjes kopen vind ik het leukste wat er is. koop niets meer voor mezelf alleen maar voor die kleine, ik kom niet zonder wat te kopen thuis het is gewoon een verslaving hahaha hebben ze iets niet in een kleine maat koop ik gewoon n maatje groter omdat ik het MOET hebben hahaha
Hahaha tja ik heb pas 1 jasje gekocht en verder niks. Echt totaal niet nodig want ik heb al superveel en het lijkt echt nieuw!
Ik heb gisteren precies een groot aantal paginas gemist... oeps. @eekje: leuk he die 15 weken op zo'n momenten wou ik dat ik niet zelfstandig was, maar ach, 8 weken is ook al iets. @Cin: nu al weën, oh jee, ik duim dat de beeb gewoon nog lekker blijft zitten! @ EsRobin: schrikken seg Langs de ene kant wil je natuurlijk dat ze super goed controleren, maar ik snap wel dat je die wel zou willen slaan. Knuffel! @Nuage: al 38cm? Waar steek je dat?? Hier zitten we aan 29cm en dat vond ik al gigantisch @Patty: leuk he, als ze zo tegenwerken, en nu moet je een nieuwe echo, jammer jammer @Ingearts: wauw, wat lief van je vriendin Hier krijgen we de Mura3 van mijn moeder, ze wil persé iets kopen, dus laten we ze maar doen zeker... ik ga vanavond de wieg tweedehands halen. Die ze dan pers" wil terugbetalen, net als de maxi cosi. Zucht. Van een goeie vriendin krijg ik ook alle kleertjes over, en een baby park, enz. Na drie keer vragen of ze er echt niets voor moest hebben heb ik een standje gekregen, blijkbaar heeft ze het zelf ook allemaal gratis gekregen Gisteren naar de rondleidingdag geweest in het ziekenhuis. We hebben de kamers gezien, de verloskamers, arbeidskamers... en ook een woordje uitleg gekregen. Geen bezoek tot je terug op de materniteit ligt enzo, lekker handig Want ze nemen echt wel de tijd met je na de bevalling op de verlos en arbeidskamers tot je helemaal proper bent, baby netjes eerste keer aangelegd, enz. Kan makkelijk tot twee uur duren. Er was een koppel bij waarvan de man niet kon lopen. Die gingen afgezet worden door de moeder van de mama, en die snapten maar niet waarom de moeder dan niet buiten op de gang mocht wachten aan de deur van de verloskamer. Regel is één persoon mee in de verlos. Ze hadden het in hun kop gestoken dat papa dan naar buiten kon komen met de baby, vlak na de bevalling. Verpleegsters bleven maar herhalen 'nee, baby gaat bij mama op de buik, dan meten, dan terug bij mama, mama wordt teruggerold naar de arbeidskamer, dan pas de materniteit, en liefst daar pas je bezoek'. Ze wilden dus echt dat de moeder héél de bevalling kon blijven wachten, ze zou dan wel op de kamer wachten, en vonden het heel raar dat die kamer misschien helemaal nog niet klaar zou zijn 12 uur voor de echte bevalling. Laatst dat ik opving gingen ze moederlief dan maar in de wachtkamer laten wachten. Euh... (Ik snap best dat sommige mensen de familie er meteen bijwillen hoor, ik vind het gewoon héél moeilijk om het me voor te stellen. Ik wil mijn moeder liefst in een ander land op dat moment ) Maar goed, nu ben ik er nog stééds niet uit he, of een niet-geconventioneerde arts ereloon mag vragen voor een tweepersoons of niet. Toch maar eens gewoon aan de ziekenkas vragen denk ik.
@babykamer Ik heb de babykamer 2e hands van internet gehaald net zo als box en kinderwagen. Zien er prima uit geen beschadigingen en alles zit er bij. Ik ben zo bij wel kaar rond de 450,- euro kwijt en ik heb nu al het nodige in huis. Ben er ook supper blij mee. Kwa kleding heb ik alleen het nodige gekocht, en nu ik weet wat het word en ik zie iets leuks neem ik het mee. Probeer niet te veel te kopen omdat je vaak kleertjes krijgt als ze geboren zijn... dus ja. Voor de rest alles goed hier. We zitten voor namen te kijken heb zo'n namen boekje gekocht in de winkel zouden zo'n 10.000 namen in staan.... zit al bij letter S en nog steeds geen naam tegen gekomen waar van we zeggen JA dit is um! Straks gaat het door het leven als KZN (Kind Zonder Naam) whahaha
@Kima; hoeveel tijd krijg je in Nederland eigenlijk om je baby een naam te geven? Hier is het 7 dagen na de geboorte als ik het goed heb. Ik had ook zo'n namenboek, je ziet door het bos de bomen niet meer had ik zo het gevoel. Helemaal doorgelezen, niet echt iets gevonden. Maar dan achteraf gewoon af en toe over nagedacht, en uiteindelijk namen gevonden die eigenlijk ook in het boek stonden
volgens mij moet je binnen 3 werkdagen je kindje aangeven bij de gemeente dus ook een naam hebben. dames verbeter mij als dit niet klopt! er is wel een naam die we allebij leuk vinden maar zo zou ik geheten hebben als ik een jongen was, is dat niet raar om dan zo over te nemen? want mijn moeder heeft die eigenlijk dan uitgezocht.... graag jullie mening.
@ namen: ik ben gewoon in tijdschriften gaan kijken en aftitteling van films, daar een hele mooie gevonden die steeds terug komt. Dus dat word hem denk ik. Vannacht gedroomd over de baby, dus werd helemaal verliefd wakker
Ik denk dat je moeder dat juist leuk vindt als je die naam zou gebruiken Syrse ja 38 cm al groot hè! Geen idee waar ik dat laat, voormijn gevoel was ze nog veel kleiner. Maar ik ben zelf nogal flink hè dus ik vind het moeilijk te zien. Hier gisteravond herl angstig opeens wat had het gevoel een band onder mijn borst te hebben. Zat strak en deed zeer. Tintelende vingers heb ik altijd al. Symptomen van Hellp dus. Nu denk ik dat het toch een beetje stress was of mijn maag want het is nu weg. Ben wel blij dat morgen mijn bloeddruk weer wordt gecheckt bij de verloskundige!
@Syrse: Wij hebben uiteindelijk een babykamer gekocht voor 500 euro en gaan er nog een kast bij kopen bij de Ikea. Verder hebben we heel veel 2e hands kleertjes en spulletjes gekregen en opa en oma doen ook nog een bijdrage. Van oma krijgen we een kinderwagen en van opa een wiegje. Door alle gekregen spulletjes hadden we dus uiteindelijk een iets groter budget voor de babykamer. Maar we moeten nog wel veel kopen hoor, matrasje, lakentjes, dekentjes etc. @Namen: wij zijn ook al flink door de boekjes aan het bladeren, we willen misschien de tweede naam gaan vernoemen naar mijn vader. Toevallig vond mijn man dat een leuke naam. Mijn neef heeft het ook als tweede naam. Maar over de eerste naam zijn we nog steeds niet uit, ik vind jongensnamen echt heel moeilijk
Ik ben benieuwd Patty ik heb nog nooit een te hoge bloeddruk gehad, altijd juist laag. Dus ik hoop echt dat het niet zo is want dan heb ik kans op zwangerschapsvergiftiging/pre-eclampsie en Hellp. En dat is echt een grote angst van me! Hier ook nog steeds geen definitieve voornaam gekozen. We hadden er eentje en nou hebben zowel mijn beste vriendin, moeder én oma die naam geroepen in de afgelopen weken met de mededeling dat ze die leuk vonden... Maar eigenlijk vind ik het nu niet meer zo leuk hahaha
De naam die we in het begin hadden voor een meisje vinden we nu niet meer leuk. Nou ja, nog wel leuk, maar niet meer voor als ze volwassen is. We hebben nu een andere naam in gedachten en zijn die nu een beetje aan het uittesten. Ben nog een beetje aan het twijfelen. Kima, je kunt die naam gerust nemen vind ik. Je moeder zal zich waarschijnlijk vereerd voelen dat jullie die naam ook willen kiezen. En als dát nou net de naam is die jullie allebei leuk vinden, waarom niet? Ik zou het doen, het is al moeilijk genoeg! Syrse, het is in nederland inderdaad drie werkdagen, weekenden en feestdagen niet meegerekend, om aangifte te doen. Ik zou mijn moeder niet op de gang willen hebben staan bij mijn bevalling, dan zou ik me denk ik opgejaagd voelen. Maar op zich wel vreemd dat je niet zelf kan kiezen wie bij de bevalling is. Misschien is dat in Nederland ook wel zo, tenzij je thuis bevalt natuurlijk. Nuage, wat vervelend zeg! Maar misschien was het wel gewoon stress, even rustig aan doen in ieder geval! Patty, wat leuk dat je over de baby gedroomd hebt! Soms vind ik de tijd heel snel gaan, en soms denk ik pfff, wat duurt het toch lang zo'n zwangerschap! Kon ik haar maar alvast vasthouden. Aan de andere kant, nu zit ze lekker veilig in mijn buik. Vandaag wat kleertjes gehaald, een jurkje en een shirtje en wat leggings. De winkel waar we gingen kijken had net overal 30 procent korting op. Ik koop er dan wel vestjes bij ofzo als het kouder is. Lief! jurkje met mouwtje gestreept licht roze - IKenIK.nl Feetje shirt 'cupcake' - Mäuseland Kinderboutique, kinder- en babymode O ja en twee effen zwarten bh's, want ik was er weer uitgegroeid.