Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, shrimpy hier doet niet aan zacht, drie dagen geleden heeft ze de laptop nog van mijn buik geschopt ;) Dat beloofd...

2. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ja mijn baby schopt ook al behoorlijk hard. Tenminste hard genoeg om mijn buik te zien bewegen. Maar vriendlief is telkens niet in de buurt of te laat, of hij heeft geduld. Zucht.

3. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ik ben jaloers op die heerlijk schoppende baby's van jullie. Ik voel af en toe een plopje in mijn buik, wel steeds vaker ga ik dat plopje voelen, maar het voelt echt niet als een lekkere schop.. en aan de buitenkant ga ik het ben ik bang niet voor de 30 weken voelen....

Mijn kleine meisje is zachtjes en heeeel lief voor mama haha.. laat ik het daar maar op houden!

4. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hadassa, je placenta ligt van voor, was het niet?
    De mijne maakt me snachts al wakker, en ik slaap nochtans echt goed diep, en schopt papa soms loeihard in zijn oor ;) dus het heeft zeker ook zijn nadelen hoor. Misschien moeten we maar een paar helmen mee op de geboortelijst zetten :p

Je hebt gewoon een lieve zachte baby :) Ook leuk om tegen de mensen te zeggen, en dan zijn ze meteen minder geneigd om aan je buik te zitten, nee?

5. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen! Nou ja, hier duurt hij al een tijdje want vannacht ging onze rookmelder piepen. Geen idee waarvan, zal wel stof geweest zijn dus manlief gaat ze vandaag maar even nakijken maar was niet zo leuk *gaap*

@voelen: ik voel hem heel goed, manlief ook al, bijv. gisteravond lag ik tegen hem aan in bed, mijn buik tegen zijn heup ongeveer en dan gaat flup echt schoppen en bewegen en manlief voelt het dan erg goed.

straks weer naar de vk.

6. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    Hier schopt de baby ook behoorlijk hard. Auwie :p
    De gyn zei vorige keer op controle dat mijn placenta vooraan lag, nou ik moet zeggen dat ik daar toch niets van merk... Mannetje wel, die geeft aan dat hij het toch moeilijker kan voelen dan bij de vorige 2.

@Maia: rookmelders horen niet af te gaan in het midden van de nacht :( Idd best eens nakijken. Stof doet de melder helaas ook afgaan bij ons (maar dan moet er wel behoorlijk wat stof zijn)

7. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goedemorgen!

Hier gaat het weer wat beter lijkt het. Nog wel last maar wel iets minder. De VK had het idd over het carpaal tunnel syndroom gehad, dat lijk ik in m'n arm te hebben.

Ik voel de baby ook lekker goed, maar het doet geen zeer! Hier ook de placenta voor en voor mn mannetje blijft het geluk hebben om het te voelen, want ze stopt er altijd mee als hij z'n handen op m'n buik legt haha.
    Je ziet de baby trouwens wel schoppen haha, en gister leek het wel een karateschop oid. Het leek een trilling maar dan veel harder;)

8. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @Sammie: fijn dat het al wat beter lijkt te gaan. Toch goed dat je geweest bent gisteren, zo ben je zelf ook gerust gesteld én word je ook wat extra opgevolgd. Gevoelsmatig is dat ook wel fijn.

9. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Haha, ja is ook zo hoor.... Ze is nu al errug lief voor mama. Idd, mijn placenta ligt voor en ik heb een heel grote en zware placenta. Dat verklaard het dat ik de beep nog niet zo goed voel. Maar dat harde schoppen van jouw meiske, dat lijkt me ook niet ideaal nee. Zit me voor te stellen hoe ze een laptop van je schoot kan schoppen:$:$:$ ongelofelijk... Is dat mama's of papa's temperament? Zo klein en al zo sterk zeg.... Doet het je erg zeer als ze zo hard schopt?

10. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Lastig zeg die rookmelder... Dat piepen kan ook te maken hebben met de batterij die leeg begint te raken. Dat hadden wij nl. ook. Hij ging niet af toch?

11. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    Ben ik blij dat die van ons niet op batterijen werkt. Hadden vroeger eentje op batterijen op kot hangen. Erg irri als die midden in de nacht begint te piepen omdat de batterijen op zijn :x

12. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Laatst ging bij ons ook de rookmelder midden in de nacht af. Nieuwe batterij gehaald, maar toen ging ie nog steeds af. Dus denk dat die stuk is. Als de batterij leeg is, gaat ie normaal gesproken ook niet zo hard af, dan hoor je gewoon af en toe irritante piepjes.

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.058
    113
    Vrouw
    Zo schrikken van die rookmelder! Bij ons zitten ze aangesloten op het lichtnet en hebben ze batterijen voor als de stroom uitvalt.

Schoppen, de hele dag door als ik een uur niets voel is het zeldzaam. Hier geen laptop maar een tablet die als voetbal gebruikt wordt.

Gister voor het eerst gevoeld dat het kindje de hik had. Kan me helemaal niet herinneren dat het bij mn vorige zwangerschap ook zo vroeg was. Zijn er al meer meiden die de hik gevoeld hebben?

14. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    @schoppen: onze kleine man kan ook al aardig hard schoppen, je kan de buik vanaf de buitenkant zien bewegen. Gisteren schopte die een paar keer tegen mijn laptop aan die dan echt heen en weer ging. Mijn man ging laatst tegen de beeb praten, die daar gelijk op reageerde en pap een schop gaf, hihi

15. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sammie: ik dacht dat je voor carpaal polsbandjes mocht proberen, maar ik weet het niet meer zeker. Hoe gaat het vandaag?

@temperament: ik vrees dat die van mij komt :D haha. Ach, het doet meestal geen zeer hoor, alleen kan ze zo gemeen in de blaas trappen terwijl ik aan het plassen ben ;) Geraakt de blaas helemaal van in de war.
    Gisteren was ze dan weer heel rustig. Enkel snachts een paar plopjes gevoeld. Gek he, maar dan is het meteen al paniek... ik hoop dat ze vandaag weer wat actiever is.

Ik heb even een baal dag: ging normaal morgen werken, maar ze hebben afgebeld. Niet omdat het niet doorgaat, nee hoor... iemand op de job heeft beslist dat ik er te zwanger voor ben :x Het zou fysiek te zwaar zijn. Ze gaan me vervangen. Bedrijf dat me moest opbellen wist niet waar kruipen, hebben wel tien keer sorry gezegd.
    En dan heb ik nog een andere job deze week niet kunnen krijgen omdat het ook te zwaar zou zijn...
    Ben na dat telefoontje echt beginnen janken (leuk he die hormonen)
    Als ik nu drie maand thuis moet gaan zitten zonder inkomen word ik echt gek!

16. Maia

Maia Niet meer actief

hi, nee hij ging echt af, dus niet het piepen van de batterij maar echt loeien. We werden er in elk geval goed wakker van ;) iemand anders opperde dat de stroom tijdelijk is uitgevallen, hij zit namelijk op ons stroomnet ofzo (batterij is meer als back up) dus dat zou ook nog kunnen. Nou ja, als hij het vannacht maar niet meer doet. Prima dat hij gaat loeien, maar dan graag wel als er echt problemen zijn en niet voor de lol ;) We weten in elk geval dat hij het doet.

Hier nog naar de vk geweest vanochtend, alles was prima, bloeddruk prima, hartje was weer prima, SEO besproken, ook alles goed enzovoorts :) mag 27 juli weer.

@syrse: he bah, wat een rotnieuws zeg :(

@sammie: fijn dat je je weer wat beter voelt.

17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.058
    113
    Vrouw
    Sysre, balen van die job!

Maia, fijn dat alles goed was.

Ben ook net terug van de gyn, de baby is goedgekeurd. Was de vorige keer kennelijk niet helemaal goed ingedaald want nu lag het in stuit. Gelukkig kunnen ze nu nog alle kanten op zwemmen.
    Mn baarmoedermond was ook niet verder gekrompen, wat een goed teken is. Wel moet ik bed en bankrust blijven houden.
    Heb over 2 weken een groeiecho en de week erna moet ik weer naar de gyn. In de tussentijd ook nog bloed prikken omdat ik een negatieve reshus C factor heb, en ze willen weten of de baby en ik afweerstoffen voor elkaar maken.

Omdat de prenatal naast het ziekenhuis zit hebben we daar gelijk de blije doos opgehaald. Ook 2 pakjes voor de baby gekocht van nijntje. Mn wekelijkse uitje is dus geslaagd! ;)

18. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Syrse wat balen van je werk! Lijkt me dat je toch zelf wel kunt aangeven wanneer het je te zwaar wordt. Je bent zwanger, niet gehandicapt!

Maia, fijn dat alles goed is met jou en de beeb. Toch altijd weer een hele geruststelling!

Cin, gelukkig gaat alles nu goed. Echt een opluchting, want rond deze termijn zijn weeën best eng. Ze kunnen inderdaad nog alle kanten op tot ongeveer 36 weken, ik zou me niet druk maken over die stuitligging. Ik voel zelf de trapjes en duwtjes dan weer boven, dan weer in het midden, dan onder. Volgens mij beweegt dat echt nog alle kanten op. Krijg je nog iets van medicijnen tegen weeën of is het nu vooral rust houden?

19. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    De onze werkt op stroom hoor, alleen batterijen voor als stroom uitvalt. En na jaaaaaaren, lopen die ook een keer leeg.

20. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Fijn meid dat ales ged is tot nu toe. Die neg. resus C factor heb ik ook, moet ook rod 27 weken nog een keer bloed prikken daarvoor.

Deel Deze Pagina