Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Hier net een flinke hypo gehad, gaan eten en glucose schoot omhoog... Nu erg moe daarvan, lig ff op bed te rusten.

2. Maia

Maia Niet meer actief

@cin: goed nieuws voorlopig dus! Fijn.

@hadassa: doe rustig aan.

Hier een beetje rare dag. Was erg moe i.v.m. dat rookmelder verhaal. Daarna naar de vk, toen meteen door naar een vriendin op kraambezoek, thuis even snel een broodje gegeten en toen meteen weer door naar de markt want daar kan ik door m'n werk nooit heen en wilde even wat stof halen voor wat kussensloopjes en ben mijn oude poppenwagen opnieuw aan het bekleden. In elk geval, daarheen, het was warm en ik had dus niet slecht maar ook niet enorm goed gegeten en toen waren we voor Jan even in de WE voor een spijkerbroek en daar ging ik van m'n stokje. Nou ja, nog net niet. Hij heeft me naar het eerst mogelijke terrasje gesleept en daar even een cola gedronken (maar we willen daar nooit eten want het gaat altijd mis, ook nu weer met onze drankjes) dus toen dat op was en het iets beter ging sleepte hij me naar ons favoriete restaurant/terras en daar even goed gegeten en daarna ging het dus wel weer. Dus voor mezelf: altijd wat te eten bij me hebben

voel me nog steeds niet geweldig, dus morgen maar een rustig dagje ervan maken.

3. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hadassa en Maia,
    Dat is niet zo best!!
    Idd rustig aan doen net als ik ;)

@ Cin, fijn dat het goed gaat! Lig je dan echt de hele dag op bed en op de bank? Dus geen huishouden, boodschappen, e.d.?
    Veel sterkte in ieder geval!

Hier,
    Het gaat opzich redelijk als ik me rustig hou, maar ben net ff de deur uitgeweest en tis gelijk raak. M'n voet is gelijk opgezet, pijnlijk én aan het slapen. Maar goed, ben er wel ff uit geweest..
    Ik vind het wel raar dat het maar 1 voet is die dit heeft en 1 arm ;)

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Zijn het allebei de rechter Sammie toevallig?

5. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    idd Nuage,

Slaap 's nachts dus met mn been omhoog, maar ben net uit bed en nu doet het zeer vanaf m'n knieholte naar beneden.:)

Vind het maar raar. Tis ook niet echt mega dik, al voelt het soms wel zo.

6. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    @beweging voellen
    JA ik voel de baby vaker en harder :D heb ook het idee dat hij op muziek/geluid reageert hihi.

@babykamer
    We hebben gister de groene strepen op de muur gezet was erg leuk om samen te doen :D
    En we zijn blij met het resultaat nu de rest nog... Maar dat komt in de vakantie wel goed.

Gister doos kleertje binnen gehad die ik op Marktplaats had gekocht, zijn allemaal mooie/leuke nette kleertjes in maat 68, kwam me schoonzus langs met een verhuisdoos vol kleding mt 50 t/m 86 die ze niet meer deet gebruiken kon ik dus uitzoekken... :$ nu dus 2 bigschoppers vol kleding voor de baby... ;) dus die ga ik vandaag maar eens wassen :D

Bijgevoegde bestanden:

7. Maia

Maia Niet meer actief

@sammie: gek idd dat het maar 1 arm/voet is waar je last van hebt. Ach, het is mooi weer dus lekker rustig aan doen!

@kima: oo wat erg leuk zeg!!! ziet er vrolijk uit!

Wij gaan dinsdag behangen (nou ja, m'n vader en Jan en ik ga de hort op ;)). Verder heb ik net alle kleding van Fleur t/m maatje 92/98 uitgezocht, neutrale rompers e.d. gaan naar de baby, alle nette/mooie/schone kleertjes naar mijn zus (die zijn bezig voor een kindje) en de versleten/verwassen kleertjes in een zak en die ga ik zo wegbrengen naar zo'n kledingpunt. Verder doe ik heerlijk rustig aan vandaag :)

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nee niet gek, rechts zit je vena cava en die komt nu in de verdrukking door je kindje en het vasthouden van vocht. Ik herken het enorm, heb er al weken last van. De beste tip die ik heb is op je linkerzijde slapen. Zo ontlast je die ader namelijk en stroomt er ook nog eens meer bloed richting je kindje. Zelf sliep ik met een kussen tussen mijn benen voor het beste resultaat. Nu ik BI erbij heb gekregen is dat juist weer pijnlijk en nu slaap ik met een kussen in mijn armen. Helemaal goed zou het zijn als je met een voedingskussen slaapt want die kan je tussen je benen en je arnen doen. Er knelt dan nergens meer wat in je lijf en dat scheelt echt enorm in de klachten!

9. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ik lig inderdaad op mn linkerzei, anders gaat mn arm protesteren.

Maar heb jij er dan ook overdag last van?
    En wat doe je daar dan aan? Werk je nog?
    BI erbij maakt het idd allemaal ook niet leuker..

Is het verstandig om gewoon te werken (heb een lopen, stilstaand beroep) of wordt het daar erger van?
    Als ik nu een tijdje loop of sta dan wordt mn voet wel veel pijnlijker dan als ik hem omhoog houd.

Moet volgende week dus weer aan het werk, en zit me gewoon zorgen te maken of dat haalbaar is.
    Het klinkt voor mn gevoel ook zo suf om als het niet gaat, me maar ziek te melden.
    Ik heb tenslotte alleen maar erge pijn in mn rechterkant? ;)

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Bij mij valt het overdag heel erg mee. Dan valt alleen mijn arm/hand/vingers heel de tijd in slaap en ik heb last met het werken op de computer.

Ik ben sinds vorige week ziek gemeld maar dan wel vanwege de BI. Ik denk dat lopen vrij goed is voor je, maar stilstaan niet. Misschien even overleggen met je huisarts?

11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.057
    113
    Vrouw
    Hadassa, schrikken van die hypo, fijn dat het nu weer in orde is. Goed op je suiker letten, maar dat doe je denk al. ;)

Maia, ook schrikken zeg dat je opeens niet lekker werd! Fijn dat je man zo mee denkt. Ben benieuwd naar het resultaat van je vaders behangkunsten.

Kima, erg leuk die groene strepen! Wij hebben ongeveer de zelfde kleur groen, planken schuin naast/boven de commode hangen bij de kamer van mijn zoontje. Beetje zelfde idee dus, daarom valt dit ook erg in de smaak bij mij.

Nuage, ben je nu helemaal ziek gemeld? BI lijkt me echt verschrikkelijk, geloof dat bijna elke beweging wel pijn moet doen? Sterkte in elk geval!

Sammie, ja ik heb inderdaad volledig rust. Dus even naar de hoogvliet zit er niet in. Ben wel blij dat ik ondertussen de trap op kan lopen zonder harde buiken, tja je gaat je grenzen verleggen he? Maar hoop toch echt over een aantal weken op het dorp weer rustig op een terrasje te kunnen zitten, dan kan ik tenminste nog mensen kijken.
    Tja als jij denkt dat het niet gaat moet je je ziek melden. Dat is helemaal niet suf en voor je werkgever zou het ook geen probleem mogen zijn. Op het moment dat je zwangerschapsgerelateerd ziek bent krijgen ze jouw salaris voor 100% door het uwv vergoed, waardoor ze dus zonder extra kosten tijdelijk iemand anders kunnen aannemen. Dus dan hoef jij je ook niet schuldig te voelen.

Begin van de middag vlogen er hier allemaal legerhelicopters, oorlogsvliegtuigen en straaljagers over, opweg naar de veteranendag in Den Haag. Zat net even in de tuin, en die dingen vlogen echt laag, dus onwijs veel herrie. Gelijk was de baby wakker en werd ik helemaal lam getrapt haha. Weet nu dus zeker dat het gehoor alvast goed is! ;)

12. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ik ga het werken gewoon proberen en mocht het niet gaan dan zit er niks anders op idd.
    Wel ga ik maandag nog ff de VK bellen dat het niet minder is geworden. Misschien heeft zei nog tips, of zegt ze dat ik er mee naar de HA moet gaan.

Haha ik zag die vliegtuigen ook over vliegen hier ;)

Ik hoop ook voor je, Cin, dat je binnekort weer naar het dorp kan. Misschien zie ik je dan wel zitten hahaha

Vervelend zeg die BI, Nuage, hoop dat je niet wegkwijnt van de pijn!
    Bedankt ieder geval voor je tips en tricks ;)

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Yep ik ben nu 100% ziek gemeld. Het is niet anders. Ik heb inderdaad bijna de hele tijd pijn. Gelukkig merk ik wel dat het iets beter is geworden nu ik thuis ben en rustiger aan doe.

14. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor zij die ziekgemeld staan: ik hoop dat jullie je snel beter voelen!
    Maar jullie worden dus wel voluit uitbetaald in de tussentijd? Rust dan maar goed uit :)

Ik denk dat ik eens met mijn ziekenkas ga praten over mijn opties... heb deze week 1 job niet gekregen door mijn zwangerschap, een andere hebben ze me op vervangen, ook door mijn zwangerschap. Ik heb volgende week wel een sollicitatie, maar als mijn polsen terug opspelen zou ik dat dus ook al niet kunnen doen, want gevoel in de handen is daar vrij cruciaal voor.
    Maar als zelfstandige heb ik wel 'maar' recht op 8 weken zwangerschapsverlof, dus daar kan ik nog lang niet aan beginnen. En ziektewet kan ik pas in nadat ik een maand op inactief sta... pff, waarom ben ik ook niet voor een vaste job gegaan ;)

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hier heb je als zelfstandige helemaal geen recht op ziektewet, behalve als je jezelf daar voor veel geld voor verzekerd. Zwangerschapsverlof is er wel maar dan wel gebaseerd op recent inkomen als ik het goed heb. Dus het klinkt toch alsof het goed geregeld is daar Syrse :)

Hier krijg ik idd wel 100% uitbetaald maar dat is alleen omdat je soek bent vanwege zwangerschap. Anders is het maar 70%.

16. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    #3336 Hadassa, 1 jul 2012
    Laatst bewerkt: 1 jul 2012
    Cin, ik heb ze regelmatig hoor die hypo's, leuk is dat nooit maar ik weet waarvoor ikzelf heb, dat scheelt enorm.

Maia, klinkt niet erg fijn dat je bijna van je stokje bent gegaan in de WE. De volgende keer dus maar goed eten voordat je op stap gaat hè.

Kima, fris groen kleurtje die strepen hoor. Mooi vind ik het. Heb je die erop geschilderd?

Syrse, vervelend dat je ineens geen werk meer krijgt doordat je te ver zwanger bent. Ik begrijp het ook wel moet ik zeggen. Het is ook voor jouw bestwil dat ze dit doen en ze zijn gewoon bezorgd dat het werk zo zwaar is dat dat schadelijk voor jou en de baby zal kunnen zijn. Dat vind ik wel weer god aan deze situatie, maar ja, geen werk, geen inkomen is ook niet leuk. Idd bedenk je je dan waarom ben ik zelfstandige geworden. Komt vast goed meid, maak je niet te druk.

Nuage, jij ook helemaal in de ziektewet lees ik. Is beter voor je en ik ben blij dat het kan zonder consequenties voor de werkgever. Dat is bij mij net zo. Neem idd. goed je rust horen ik hoop da deze bi klachten snel verdwenen zijn na je bevalling! Sterkte ermee!

Hier gisteren naar de Betuwe geweest, feestje van mijn broer. Ben ook nog naar babypark geweest en heb een waskussen, kapsetje en nog wat stokjes en een jurkje en ventje gekocht wat afgeprijsd was. Zo heerlijk dat snuffelen... Denk dat ik nu ongeveer alles wel heb. Nu wachten op de babykamer en dan kan ik alles gaan uitwassen en in de kast leggen. Zooooooo leuk werk, de bijna enige keer dat ik wassen niet vervelend vind haha...
    Ik ben ook allemaal mooie dingen aan het naaien. Heb en heel mooie boxzak ontworpen en gemaakt en ook al twee super mooie waskussen hoezen van allerlei mooie stofjes gecombineerd met lintjes. Zal nog eens een foto ervan maken en het laten zien. Nu wil ik verder met dekentjes maken voor in het autostoeltje en in de reiswieg van de kinderwagen en zo zijn er nog wel meer projecten. Voor boven de commode ga ik een heel groot memobord maken met wat zakjes en vakjes erop voor allerlei spulletjes. Dit ipv het babyplankje. Erg leuk allemaal om te doen!... We waren vannacht rond 01.00 thuis en ik duik nu ff onder de douche om wakker te worden. Ik had gisteravond de ingesteld op het bakken van een brood. En die heerlijke geur gaat nu door het huis. Heerlijk vers gebakken brood. Mmmmmm, lekker... Heb gisteren weer meel meegenomen bij de molen... Dus zo ff eitjes koken en jus d'orange op tafel etc. En s ff lekker genieten met de kindjes en mijn mannetje samen!

17. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Oh Hadassa, heerlijk de geur van versgebakken brood! Ik maak het wel eens, maar dan gewoon in de oven. Helaas geen broodbakmachine hier.

Nuage, wat vervelend dat je zoveel pijn hebt zeg!

Syrse, tja lastig met geld vooral. Maar straks ben je wel erg flexibel als werkende moeder, als je een vaste baan hebt ben je veel afhankelijker van je baas en collega's.

18. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Lekker Hadassa,

Doe mij er ook maar 1 :D

Ik kan me de stress wel voorstellen hoor, als je geen werkt hebt. Je kan wel de tip krijgen om relaxed te blijven, maare je moet toch eten? rekeningen betalen! Geld heb je gewoon nodig...

Hier, nog dezelfde situatie jammer genoeg.
    Heb net mn nagels gelakt, want we hebben een verjaardag.. En m'n pootje moet er wel leuk uitzien dan hihi;)

19. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    @ allen waarbij het minder goed gaat: Hopelijk voelen jullie je snel wat beter

Wij gaan straks naar de babydump om een kinderwagen uit te zoeken. Watvoor kinderwagen hebben jullie?

20. Maia

Maia Niet meer actief

@wagen: wij hebben een mutsaerts combi style. Prima wagen.

hier alles wel goed, wat last van maagzuur vandaag maar buiten dat valt het reuze mee vergeleken met wat sommige dames hier hebben. Vervelend dat er toch al een paar in de ziektewet zitten, maar ja, de baby gaat nu even voor alles nietwaar.

Deel Deze Pagina