@patty: succes @broodbakmachine: ik ben helemaal blij met die van mij, gebruik hem redelijk vaak voor van alles en nogwat, ideaal ding. Voor gewoon gebruik haal ik meestal wel brood uit de winkel, maar vaak in het weekend of als we vrij zijn bak ik een brood
Brood voor 0,99 is hier wel te krijgen, maar of dat nou zo gezond en lekker is? Als je lekker brood wil, uit de supermarkt of bij de bakker, ben je toch gauw 2,- kwijt..
Geen broodmachine hier maar lijkt me ook zoveel werk steeds Verder zag de echo er weer prima uit weer een half uur gelegen en nu was ze flink aan het bewegen gelukkig...het is wel een erg eigenwijs meisje zegt de echoscopiste haha
Patty, fijn om te horen dat alles goed is joh.... En dat eigenwijze... Ach dat zal wel meevallen denk ik. Hier gaat het z'n gangetje. Zwangerschap,is best wel zwaar momenteel. Ik ben erg kortademig, daardoor snel moe en ik voel me een vijf tonner... Verder bekken en rug klachten, wat te handelen is als ik het rustig aan doe. Mijn diabetes speelt ook alweer redelijk op. Ik ga hard omhoog qua eenheden spuiten helaas. Alles voor het goede doel denk ik maar. En het carpale tunnel syndroom aan beide handen is niet fijn. Morgen eindelijk naar de neuroloog en een EMG onderzoek. Ben benieuwd wat neuroloog gaat besluiten. Gevoel valt nl. Steeds meer uit in mijn handen en aan de andere kant doet het regelmatig flink pijn. Baby voel ik af en toe zachtjes bewegen, ik heb een heel grote placenta voor liggen en al een isolatie laag van mezelf dus is niet heel vreemd dat ik nog geen boks baby ervaar. Voel baby regelmatig hoor, maar zachtjes zeg maar. Verder sinds vandaag ook nog ziek, heftige buikkrampen... Lijken wel weeën. Het is dat ik anders weet, maar dit is niet leuk. Tijdens zo'n kramp aanval kan ik denken, ben blij dat ik een keizersnede krijg straks... Maar is natuurlijk niet zo, had liever gewoon bevallen natuurlijk. Nu sinds begin van de avond ook nog pijn in mijn hele lijf qua spieren, ik heb nergens puf voor en mijn nachtjapon is niet uit geweest vandaag... Hopelijk knapt het snel op, dit vind ik echt niks. Mijn vent vertrekt dinsdag op woensdag nacht naar Frankrijk en komt donderdag eind v/d middag weer aan op vliegveld in Rotterdam. Vrijdag vieren we ons 12,5 jarig huwelijksjubileum bij mijn ouders in de tuin. Een heerlijk grote Bbq voor familie en vrienden en een groot festijn voor heeeeeel veel kinderen die ook komen met onbeperkt snoep en ranja, een eigen kids bbq, en een heel groot springkussen... Of klimgeval met glijbanen eraan etc op lucht. Gezellig... Hopelijk ben ik dan goed opgeknapt. Zondag vertrekt mijn man dan weer naar een land in het midden oosten. Vooral nu vind ik dat lastig, omdat ik niet goed uit de voeten kan. Oh ja, woensdag heb ik een afspraak bij een homeopaath. Zij gaat proberen dat het mij nu wel lukt om borstvoeding te geven. Ik heb nl. Geen bv... Of te weinig. Hooguit 20 tot 30 cc totale hoeveelheid uit beide borsten gekolfd. Lactatie deskundigen snappen er niks van waarom het niet lukt. Nu gaan we eerst mijn hormoon huishouding proberen te stabiliseren en mijn lichaam zoveel mogelijk naar de keizersnede toe laten werken.... Weet ik veel hoe, maargoed. We zien het wel... Ga weer ff verder met 'hangen' in bed/bank fijne avond allemaal.
Er was nog iemand trouwens hier die een sectio kreeg.... Weet ff niet meer wie, maar ben benieuwd naar de reden daarvan...?
@ Hadassa, Jammer dat het niet zo lekker gaat! En dat met een groot feest voor de deur! (gefeliciteerd!!!) Veel succes bij de neuroloog, hopen dat hij wat aan de klachten kan doen! Leuk he, de baby voelen. Bij mij doet het ook geen zeer (placenta ook voor) maar het voelt nu wel sterker aan dan een paar weken geleden. Ik hoop dat je snel wat opknapt, anders kan je misschien helemaal niet naar de neuroloog en homeopaat? @ Patty Mooie foto!! En fijn dat alles goed gaat @ Nog even voor de broodbakkers hier; Houden jullie je aan het recept die in de handleiding van de machine staat, of is het ook mogelijk om zelf een recept te maken? (ben me aan het orienteren ) Verder zit mn eerste werkdag erop. Twas wel zwaar zeg! Vooral last van mn bovenrug nu, en de ischias speelt ook weer erg op nu ook links trouwens.. Wist niet dat zwanger zijn zo zwaar zou zijn.. Was vroeger alleen bang voor de bevalling nl. Van het carpaal tunnel syndroom weer iets minder last, maar moest ook zo doorbuffelen haha dat ik geen tijd heb kunnen hebben om ook maar na te denken of ik last zou hebben.. In bed heb ik er dan wel weer erg last van.. * klaag modus uit* Ben wel dol op het beebje
Haha Sammie.... Je laatste zin zegt alles.... Ben wel dol op het beepje.... Dat zegt alles hè... Ik ervaar het precies zo. Soms kan je je erg ellendig voelen, maar dan besef ik weer waarvoor het is en dat maakt het weer goed. Zwanger zijn is ook een groot wonder vind ik... Zo'n kleintje wat in je buik mag groeien. Bijzonder vind ik het nog steeds en niet te bevatten. Nu nog minder als bij mijn andere twee kindjes. Sterkte met alles iig meid, en kijk gewoon wat er voor jou mogelijk is. Dat je je cts op bed beter voelt is normaal en hoort erbij. Je hand komt tot rust en dan komen de klachten opzetten. Ik voel me nog vet beroerd, en loop nog steeds leeg. Ondanks dat ga ikzelf naar de neuroloog, anders moet ik nl. weer weken wachten op een nieuwe afspraak en dat zie ik niet zitten. Ik zie wel hoe het gaat... Doe denk ik maar een grote pamper om haha...
@ Hadassa, Ja idd ben helemaal verliefd op der, terwijl ik haar nog niet eens ken of 'gezien' heb.. Ja in zwart wit Dat maakt het ook weer goed, je weet waar je het voor doet. En het kan mij niet snel genoeg oktober worden! Wat jammer dat je je nog steeds zo vreselijk voelt! Haha een luier om, dat lijkt me geen pretje. Veel succes straks!
Hi... Weer terug en lig nu ff op bed te rusten. Ik heb het CTS in vrij ernstige mate en zal binnenkort aan mijn rechterpols geopereerd worden. Paar weken erna aan mijn linkerpols. Groetjes, Hadassa
Patty, wat een leuke foto! Hadassa, dat is minder zeg dat je een operatie nodig hebt. Gaat zoiets niet vanzelf over na de zwangerschap? Pff heftig hoor, veel sterkte. Staat de operatie al ingepland? Sammie jij ook al zoveel klachten. Sterkte ermee. Eerlijk gezegd heb ik zelf weinig klachten, gelukkig. Voel me bijna schuldig als ik jullie verhalen lees! Maar geen pijn eigenlijk, af en toe een harde buik die niet helemaal comfortabel aanvoelt, maar dat is het wel. Hoeveel zijn jullie eigenlijk aangekomen tot nu toe? Ik zit nu op plus 5 kilo, vind dat best netjes nog.
Patty fijn dat alles goed was! Leuke foto! Hadassa, balen dat je geopereerd moet worden. Hopelijk kan het snel gebeuren. Binnen enkele weken is altijd zo'n vaag begrip. Hoor altijd van mensen dat als ze geopereerd zijn, het een hele grote opluchting is omdat ze gelijk van de klachten af zijn. Hoop dat dit voor jou straks net zo is! Sammie, misschien voor je hand/pols toch even langs de huisarts? Aislyn, wees blij dat je geen klachten hebt zeg! Hoef je je echt niet schuldig over te voelen! Trouwens jij hebt aan je onderschrift te zien, al genoeg in het ziekenhuis gelopen voordat je zwanger was. Nu dus lekker genieten! Heb hier vanmiddag maar een dutje gedaan. Mn zoontje was vannacht de hele tijd aan het dromen, dan weer roepen en gillen in zn slaap en dan weer even huilen. Zelf sliep hij door maar zodra ik dan wakker van hem werd (terwijl hij in zn eigen kamer ligt dus kan je nagaan), moest ik weer plassen. Dan weer naar bed, begint de baby mn buik als boxbal te gebruiken en heb ik het weer bloedheet. Dat zo een paar keer op een nacht dus was kapot toen ik vanmorgen wakker werd. Vandaag 26 weken, als de baby nu geboren wordt is er iets van 80% overlevingskans. Liever niet natuurlijk maar het is toch wel fijn om in mn achterhoofd te houden.
Owja ben ongeveer een kilo aangekomen tot nu toe. Maar was in totaal ook iets van 3 kilo afgevallen aan het begin van de zwangerschap. Ben niet bepaald dik en kom ook erg moeilijk aan dus met die ene kilo in de plus ben ik al erg blij.
Ik zit op 8kg nu, ben er best tevreden over. Sammie doe je wel rustig aan? Ik ben blij dat ik nu in de ziektewet zit, door de bi kan ik nu nog maar moeilijk lopen en pas toen ik net in mijn zwangerschapsdagboek ging schrijven merkte ik hoeveel last ik van de cts heb. Maar wat jij zegt klopt helemaal, beebje ben ik nog steeds dol op
Syrse wat balen zeg van je werk!! Begin er zelf ook flink van te balen zo. Zit in de ww en solliciteer ook veel maar niemand neemt me nu aan.. Ww maanden 70 % maar en zijn bij mij al niet heel veel, dus kom straks mooi in de problemen Sammie hoe ging t werken dan? Nuage wat irritant zeg die BI dat je nu al niks meer kan. Kima leuk dat groen op je kamertje! Wij moeten een neutraal kamertje doen. Wie doet dat nog meer? Ben t internet al aan t afstruinen voor ideetjes maar zo moeilijk.. Hadassa wat een leuke projectjes zeg! Klinkt goed! Ik ben net gebeld door de kraamzorg. Ze komen de 18e al kijken. Pfff en heb nog niks klaar! Ben benieuwd hoe zo'n gesprek gaat.. Ook donderdag voor t eerst naar een bekkentherapeut. Ben benieuwd.. Dikke voeten en veel vocht heb ik ook, gaat maar niet weg. Bah! @Kinderwagen. Wij hebben de Joolz day expedition. @Patty wat fijn dat alles goed is!!! Mooie foto! @Cin85 1 kilo aangekomen maar? Tjee das weinig. Ik iets van 9!! Maar ook veel vocht zei de vk.
Ohja hebben jullie een apart wiegje? Wij twijfelen nog. Vind het wel weer een aanschaf voor zo kort dat ze erin liggen. En het matrasje leek me ook zo slapjes...
Nee hier geen apart wiegje hoor, gewoon meteen het ledikant in. Hoelang heb je nog recht op WW? Je kunt nog wel de WAZO in toch straks? Hier is de kraamzorg vorige week al geweest, maar ze controleren helemaal niks. Dat is eigen verantwoordelijkheid zeggen ze Ze kunnen je toch moeilijk verplichten nu alles al gereed te hebben?
Hoi dames, Zo Hadassa, spannend zeg die operaties! Heb je er buiten je zwangerschap ook last van? Heb nl ook gelezen dat het erbuiten minder voorkomt. Gaan ze je opereren tijdens je zwangerschap? Even een vraagje, Heb net weer gewerkt en heb nou toch weer zo'n vreselijke pijn in mn rug, zeg maar vanaf m'n heupen en dan helemaal omhoog. Gister had ik een bedrijf waar ik hard gewerkt hebt, en vandaag een bedrijf waar ik rustig aan kon doen. Maar heb wel dezelfde lichamelijke klachten. Is het denken jullie een kwaal waar niks aan te doen is? En zou je dan op je tantjes bijten en doorgaan of toch stoppen?? Is het verstandig om hier de huisarts voor te bellen? Hoop vraagjes, maar heb zo'n gevoel dat ik dus van die naamloze kwalen heb en voel me zo dom om daar dan voor thuis te gaan zitten. Kijk als je BI hebt weet iedereen waar je het over hebt, maar ja 'rugpijn'?
Ik ben melkcontroleur. Misschien een onbekend beroep maar ik sta sochtends vroeg en savonds in de melkput bij de koeien. En neem van elke koe een monster af. Nu zijn er heel wat verschillende melkputten en boeren, en is het werk dus elke dag anders. dan moet je hard lopen en dan sta je vooral te wachten.