Hoi lieve meiden! hoe gaat het hier? Jullie zijn allemaal alweer de 25 weken gepasseerd en naderen alweer de 30 weken!! Wat mooi!! Hier vandaag de 12 weken grens gepasseert en alles gaat goed. Een hoop echo's gehad i.v.m. mijn eigen onzekerheid en de baby groeide ontzettend goed en ben met de termijnecho vorige week 6 dagen vooruit gezet! Ik durf nu langzaam aan zeker steeds een beetje meer te genieten en met vertrouwen naar de toekomst te kijken! Succes allemaal met de (soms hele zware) laatste maanden! hopelijk blijft elke beeb mooi lekker zitten tot een weekje of 38!
goedemorgen! @danielle: alweer 12 weken gepasseerd, wat fijn voor je! Fijn dat alles goed gaat nu! *gaap* hier weer niet zo lekker geslapen met die warmte. Begin er echt last van te krijgen, ook m'n vingers tintelen en zit er aan te denken om m'n ringen preventief af te doen nu voor ik ze niet meer af krijg. @cin: hoe gaat het nu met je verplichte rust? vermaak je je nog wel een beetje?
Hej Danielle! Wat leuk om weer wat van je te lezen! En fijn het zo goed gaat!! Hopelijk kun je steeds meer iets gerustgesteld zijn nu. Gaat het verder ook goed met je? Weinig last van kwaaltjes nog? Hier, vandaag alweer 27 weken. Raar om te beseffen dat de beeb over 10 weken al thuis geboren zou mogen worden Ik had de huisarts nog wel gebeld maar die is op vakantie en het ging gister iets beter dus ik dacht ik wacht morgen even de verloskundige af. Moet vandaag dus op controle. Heb een logboek bijgehouden met alle klachten deze week dan moet ze maar beoordelen wat het beste is om te doen. Dit werk is niet zo makkelijk als in de supermarkt of kantoor dat je ff kan zeggen, ik ben ziek dus ik ga naar huis. Als ik op m'n werk ben, dan ga ik door ook al gaat het niet. Ik heb gewoon advies van haar nodig of ik maar door moet bijten of niet. Het grijze vlak van 'kijk maar of het gaat' is in mijn geval gewoon niet mogelijk. Lastig hoor pff Tgaat vandaag weer minder trouwens. Aislyn, ja de bevalling, haha ik denk ik er ook maar niet over na. M'n moeder werkt bij de ambulance, en die vraag ik erbij, dus mocht ik flauwvallen of erger ( dat zie ik wel gebeuren eigenlijk ) kan ze me 'redden'. Ga wel thuisbevallen trouwens (proberen in ieder geval..) Hadassa, Hoe is het nu? Gaat het al iets beter? Gaat het feest wel lukken dan morgen? Maia, Gefeliciteerd! Lekker genoten gister?
Hallo allemaal, Gewicht: 10 kilo aangekomen en de laatse paar weken sta ik aardig stil, komt bijna niks bij. Bevalling: Denk er ook steeds aan of het makkelijk zal gaan of moeilijk, vriendin van mij is vorige week bevallen en als ik zie hij ze het heeft gedaan, zware bevalling gehad maar loopt alweer vrolijk te stappen met de kleine. Slapen: ik slaap s'nachts bijna helemaal niet, veel last van me rug/bekken en rusteloze benen, erg vervelend. Maar ja nog ff en dan is dat ook weer voorbij, mag ik hopen UWV: Ik zou een WW hebben tot november, maar ben in mei in de ziektewet gegaan dus loopt de WW voor mij ook nog een aantal maanden door zodra ik mij weer beter meld. Hoeveel enz ligt echt aan het aantal jaren dat je gewerkt hebt en hoeveel uur, daar berekenen ze je WW op. Dus je kan het best contact opnemen met het UWV. Fijne dag allemaal..
Zo had heel wat bij te lezen! Danielle, super dat je de 12 weken grens bent gepasseerd. Kan me voorstellen dat je nu langzaam durft te genieten. Durfte zelf ook pas na 12 weken de eerste kleertjes te kopen, was bang dat als ik ze eerder kocht het weer mis zou gaan. Slaat nergens op, puur de onzekerheid. Super fijn dat je ook extra echo's hebt gehad. Hoop dat je langzaam kan gaan genieten van het feit dat de baby er nog steeds zit en dat je binnenkort van de schopjes kan gaan genieten. Maia, gefeliciteerd! Gaat snel he, de jaren na je trouwen! Hoop dat jullie lekker met zn 2e genoten hebben. Hadassa, ik heb aardig wat patienten gehad die geopereerd zijn aan cts en de afgelopen 5 jaar pas 1 iemand gehoord waarbij het niet (gelijk) geholpen had. Dus dat komt echt wel goed! Heb je ondertussen al een datum voor de operatie? Aislyn, lastig he dat slapen? Heb ook de meest vage dromen, wordt veel wakker door de hitte. Maarja ik kan tenminste uitslapen. Bang voor de bevalling ben ik absoluut niet, sterker nog ik heb er wel zin in. Komt denk omdat ik bij mn zoontje nog aan het persen was en er plots een baby op mn buik gelegd werd, heb dus werkelijk niets gevoeld! Oke, dat kan nu bij nr 2 alleen maar tegenvallen, maar kan me nog steeds geen pijn oid voorstellen. En anders merk ik het wel als ik bezig ben om te bevallen maar dan kan ik toch niet meer terug. Heb trouwens wel al bedacht dat ik deze keer met een spiegeltje wil kijken als het hoofdje staat en de baby zelf aan wil pakken, mits het kind natuurlijk niet veel te vroeg geboren wordt. Bij mijn zoontje durfte ik het niet (toch angst voor het onbekende), maar nu wil ik het juist erg graag. Sammie, wat een leuk beroep heb jij! Had er nog nooit van gehoord dacht dat de melk in de fabriek werd gecontroleerd oid. Doe je alle boerderijen in de buurt of juist die aan 1 fabriek leveren? Balen dat je ha er niet was, hopelijk weet de vlk morgen meer en anders gewoon de vervanger van je ha bellen hoor. Patty wat een gedoe zeg! Maar fijn dat het uwv een duidelijk antwoord heeft gegeven, je wil tenslotte wel weten waar je aan toe bent!
Het rusten gaat nog steeds prima, gisteren lekker met een boekje in de tuin gelegen toen man- en zoonlief boodschappen aan het doen waren. 's Middags zat mn zoontje lekker in de zandbak in de tuin, ging hij de hele tijd 'taartjes bakken' voor mama, gelukkig hoefte ik niet te proeven haha.
@ Cin, fijn dat het rusten meevalt. Hier, ben net terug van de VK. Met de beeb is alles goed! Ze lag nu met het hoofd beneden. We hebben een lang gesprek gehad over m'n werk en hoe verder, en afgesproken dat ik het nog maximaal 2 weken volhou en mocht het alleen maar slechter gaan of niet verbeteren dan moet ik stoppen. Heb ook een afspraak gemaakt bij de fysio, misschien kan die nog iets voor me betekenen. Vind het wel fijn dat we dit hebben afgesproken, ga het gewoon nog even proberen en mocht het niet gaan dan stop ik. (wordt ik net terug gebeld, en de fysio wordt niet vergoed jammer hoor)
Hier alles oke, ik ben nu 3 kg aangekomen. Schopjes worden duidelijker maar niet veel meer naar mijn idee. Klachten van me rug en bil zijn zo goed als weg, heb nu alleen last van zuur en kuitkramp... Volgende week weer naar de VK. Voor de rest eigenlijk niet heel veel nieuws... druk met werk en rustig aan doen met het warme weer.
@cin: ik heb bij Fleur met spiegeltje gekeken en ik vond het heel bijzonder dus dat zou ik weer heel graag willen @sammie: goed dat je het nog even aankijkt maar dat je wel een bepaalde grens hebt vastgesteld mocht het niet lukken. Toch wel prettig men wat een weer he. Ik heb die regenwolk die in het oosten al problemen aan het geven was gevraagd mijn kant op te komen (nog steeds geen wolkjes hier), maar hij luistert niet m'n vingers zijn enorm opgezwollen, heb m'n ringen maar afgedaan. @schopjes: ik zie m'n buik sinds een paar dagen ook echt flink wiebelen regelmatig, heel gezellig en grappig om te zien
@ Gewicht, ik ben al 6 kg aangekomen, is dat veel? Ik maak me een beetje zorgen, ik wil niet te veel aankomen...moet er uiteindelijk ook allemaal weer af he?
ik ben nu zo'n 7 kg aangekomen hoor! Valt dus mee. Bij Fleur was ik in totaal 25 + kg aangekomen (ben na 25 kg gestopt met wegen maar toen moest ik nog een paar weken ) en ik kon binnen 1 maand m'n eigen broeken weer aan en met ongeveer 7 maanden zat ik weer aardig terug op mijn eigen gewicht. Dus ik zou me er niet te druk om maken.
Volgens mijn vk is 12 kg gemiddeld, dus dat is prima op schema zou ik zeggen. Zelf ben ik een kg afgevallen dus zit nu op +7 kg en daar ben ik best blij mee
Hey iedereen! Danielle, super!!!! Geniet er van meid, je verdient het Kima, goed om te horen dat het al wat beter gaat. Maia, gefeliciteerd! @Warmte: warm he Wie heeft er nu ook een oktober baby... haha. Ik heb hier thuis geen weegschaal, heb géén idee hoeveel ik ben bijgekomen. Misschien moet ik de Wii Fit nog eens bovenhalen, daar zit ook een weegschaal in En kan ik meteen lachen met mijn verlies van evenwicht. Sammie, leuk werk dat je hebt Maar inderdaad moeilijk voor met een zwangerschap. Ze hebben me dinsdag opgebeld voor een project... 1 september te beginnen tot maart 2013. 7 maand werk, en ik kan dus niet Is toch om te rotten... ze gaan nu zien of ze me op het deel van januari tot maart kunnen zetten. Ik hoop echt van wel, dan kan ik rustig van de kleine genieten, zonder stress van geen werk in het vooruitzicht, en er daarna weer stevig invliegen. Maar waarom pannikeren mannen altijd zo over zwangerschap en werken?? Ik mag bij één werkgever al niet meer werken omdat ze opgevangen hadden dat ik 'hoogzwanger' was, en deze schoot ook meteen in paniek aan de telefoon. Hallo, ik ga niet thuis blijven zitten tot ze naar school kan, en nee ik ben niet gehandicapt... allemaal heel lief hoor, dat 'blijf maar lekker rustig thuis zitten', maar dat betaald de rekeningen niet
Danielle, geweldig dat je de 12 weken bent gepasseerd!! Ik hoop dat je nu wat meer kan gaan genieten, je verdient het echt. Ik ben zo blij voor je!! Sammie, fijn dat je zo'n goed gesprek gehad hebt met de VK! Wat niet gaat, gaat niet, maar om nu al thuis te zitten vind je misschien ook niet fijn. Maia, vreselijk weer hè, gisteren. Mijn handen waren ook opgezet. Gelukkig is het nu wat afgekoeld. Cin, je baby zit er nog steeds in, mooi zo! Zo'n bevalling als jij bij de eerste hebt gehad lijkt me wel wat. Maar ik weet niet of ik met een spiegeltje ga kijken. Heb mijn vriend ook al verboden om te gaan kijken, ben bang dat het voorgoed de romantiek verpest. Syrse, ze zijn natuurlijk bang dat je op het laatst toch niet kan werken en ze vervanging moeten zoeken. Je mag vrouwen niet discrimineren op zwangerschap maar de praktijk is helaas anders. Hopelijk kun je in januari aan de slag, zou mooi zijn om dat in het vooruitzicht te hebben! Gisteren spontaan een bloedneus gekregen, door de warmte in combinatie met de zwangerschap denk ik, heb dat normaal nooit. Ben zo blij dat het afgekoeld is, kan ik vanavond tenminste weer slapen!
Wat is het nu heerlijk weer! Windje rond 15gr. af en toe druppels lekker hoor! Moet wel jas aan maar dat geeft niet, vind het heerlijk zo! Gister veel te warm kwam niets uit me... Vanmiddag met schoonmoeders 2e hands winkeltjes aflopen heb er zin in, misschien komen we nog wat leuk's tegen Sterkte voor iedereen met kwaaltjes, pijntjes en vervelende bazen die te overbezorgd zijn! Fijn weekend.
Gefeliciteerd Danielle!!!! @Aislynn wat naar zo'n bloedneus opeens. Bah! @nuage Ik heb na de Wazo nog 3 maanden over ongeveer. Als ik later Wazo in ga nog 4. Oké die kraamzorg controle stelt dus niet veel voor haha. Stagiaire erbij? Is wel handig toch? Bekkenfysio gehad. Nog geen oefeningen behalve wc-tips en in kleermakerszit zitten. Oefeningen komen volgende week. Leuk Hadassa dat we allebei een Joolz hebben. Hij staat al helemaal klaar @suzieq 6kilo is niet veel hoor! Maia alsnog gefeliciteerd!!
@Aislyn ja ok, maar als ze je vrijdag nog snel afbellen voor zaterdag... Ach, ze doen maar. Ik heb twee mogelijke dingen in het vooruitzicht, nu maar hopen dat er iets van komt. Hebben jullie ook zo'n last om genoeg lucht binnen te krijgen? Ik moet bij momenten echt naar adem happen, niet fijn.
@syrse: ik heb het sowieso erg benauwd, maar ja, ik herken het wel. en ik slaap slecht met dit weer, heb het bloedheet dus kom niet in slaap enz. mag van mij wel minder worden maar ja