Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Maia,
    Hopen dat je vannacht beter slaapt!

Hier,
    Ben nu zover dat ik het maandag nog ga proberen en als dat weer niet goed gaat, dat ik me dan ziek ga melden.
    Vandaag was ik weer helemaal kapot, de nasleep van het gewerk denk ik.. Ook veel rugpijn e.d.
    Leuk is anders, maar de hele dag bijkomen zodat ik savonds wel kan werken is denk ik ook niet de bedoeling...

Verder nog wel een lichtpuntje gehad, want we hebben ons eerste brood gebakken. Een maisbrood. Morgen proeven, maar hij ruikt heerlijk en ziet er goed uit! We hebben meel gehaald bij de molen in het dorp, verser kan niet:D

Hoe is het met jullie verder?

2. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Jij ook al aan het verse brood, Sammie! Heb je ook een broodbakmachine of dat niet?

Luisteren naar je lichaam hoor! De hele tijd uitgeput zijn kan niet goed zijn voor je baby.

3. Patty80

Patty80 Actief lid

24 nov 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde, veel rug en bekkenpijn, helemaal buiten adem steeds rusteloze benen, zomaar in slaap vallen enz...

Iedereen toch een fijne dag gewenst, ondanks de regen, hopen dat het lekker afkoeld...;)

4. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    Ik hoop ook dat het lekker afkoelt. Gisteren de verjaardag van mijn man gevierd, maar daarvoor moest er natuurlijk nog schoon gemaakt worden, nou kreeg ik echt weinig voor mekaar. Echt last van mijn buik. Hij begint inmiddels ook behoorlijk in de weg te zitten

5. Maia

Maia Niet meer actief

hi,
    vannacht een stuk beter geslapen, ik ben heel bij met die regen ;)
    verder doen we een lekker rustig dagje vandaag, moeten vanmiddag/vanavond weer weg dus doe nu helemaal niets.

@sammie: lekker he, vers gebakken brood :D en doe wel rustig aan hoor, forceer jezelf niet!

@buik: ja hij begint hier ook in de weg te zitten. Als ik hem vergelijk met mijn zwangerschap van Fleur, is mijn buik nu ongeveer de grootte van toen 30 weken...

6. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Fijn Maia dat je lekker hebt geslapen!

Vandaag voel ik me wel weer wat beter dan gister, en dan begin ik gelijk weer te twijfelen of ik niet gewoon kan werken:(
    Nou ja, ik ga het morgen gewoon weer proberen. Ik moet denk ik eerst aan mezelf 'bewijzen' dat het niet gaat. dat werken.

Wil mezelf idd niet forceren, maar ja, ik ken mn grens kennelijk niet..
    Zit me dan af te vragen zoals
    Elke zwangere heeft wel ergens last van en werkt toch, waarom zou ik dan moeten stoppen?

Heb idd een broodmachine gekocht, wat heerlijk zeg, hier wordt ik toch zo vrolijk van :)

7. Maia

Maia Niet meer actief

iedere zwangere heeft wel ergens last van dat klopt, maar de mate waarin je ergens last van hebt verschilt bij iedereen ;) ik heb dan geen last van waar jij last van hebt, maar ik loop de hele dag met enorm veel maagzuur. Tja, dan vind ik jouw dingetje toch een tikkeltje lastiger om mee te werken dan mijn dingetje. Bijvoorbeeld. Maar belangrijk is gewoon dat je 'gezond' en zo uitgerust mogelijk aan je bevalling begint en het is heel moeilijk en rot, maar als dat betekent dat je nu al een stapje terug moet doen, dan is dat zo. Maar ik herken het wel hoor ;) het is logisch dat je liever nu nog niet al dat stapje doet.

8. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Sammie niet iedere zwangere heeft dezelfde klachten en niet alle klachten zijn even ernstig! Je doet het niet expres, je hebt gewoon domme pech als jouw klachten zo ernstig zijn dat je je moet ziek melden. Probeer je er niet schuldig over te voelen.

9. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    Hoi allemaal,

Gisteravond heeft me man voor het eerst de baby gevoeld! :D
    Was echt zo leuk, en raar moment.

Hij had niet gedacht dat het zo voelde maar vond het erg leuk, word nu echter voor hem.

Zo leuk..... :D

10. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey iedereen

Sammie, niet schuldig voelen hoor! Iedere zwangerschap is anders, en je baby gaat gewoon voor. Wees blij dat je de ziektewet in kan :) Daar dient ze voor.

Kima, leuk voor je man!

Ik ben vandaag een weegschaal tegen gekomen, en ben er eens op gaan staan; 55 kilo. Dus 7 kilo bijgekomen. Daar kan ik mee leven :p

11. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    Hallo dames ik ben weer op de aardbodem.

1 week gemist en 15 pagina`s terug lezen is heel erg veel dus dat ga ik nog doen , maar nu even niet.

heerlijk weekendje gehad met een storm aan hormoonkwaaltjes.
    zo vaag ik moest vanuit de camping mijn man op halen in de haven waar ze net klaar waren met het afbreken.
    6km en al 4 keer meegereden op en neer en ik kon de weg niet vinden.
    ik was helemaal overstuur heb echt lopen huilen als een klein kind hahaah.
    uiteindelijk heeft iemand mijn man maar naar mij gebracht hahaah.

verder deze week gewerkt zit achteraf toch niet in de ziektewet dus werk gewoon 5 uurtjes alleen dan niet meer in het ziekenhuis op zich gaat het goed vraag me alleen af hoelang.

verder het hele weekend bij mijn vriendin geweest ze was gisteren uitgerekend manlief was/is hele weekend weg dus waarom alleen thuis wachten op telefoon terwijl ik ook gewoon daarheen kan gaan.
    dus samen met de hond vanaf vrijdag daar geweest.
    maar helaas niks geboren dus nu gaan we wachten op de telefoon en dan gaan we weer die kant uit.

verder voel ik de kleine uk steeds vaker en harder af en toe schrik ik er zelfs van hahaha.
    verder weinig nieuws.
    Ga jullie in ieder geval weer bij houden en aktief meelezen.
    fijne avond verder allemaal.

12. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hej allemaal,

Bedankt voor jullie meningen ;) Het helpt mij wel om met beide benen op de grond te gaan staan. Kijk het nog heel even aan als dat niet gaat, stop ik.
    Mijn man en familie is ervan overtuigd dat ik nu al moet stoppen, maar ik wil het zelf nog 1 keer proberen.

Nog een vraag; als ik me ziek meld komt dan de arbo arts op de stoep? En gaat hij niet moeilijk zitten doen dan? Ben bang dat ie langs komt en zegt dat ik toch moet werken...

@ Inge,
    welkom terug!
    leuk he die hormonen, nee ze zijn soms erg vervelend, herken het helemaal.
    Jammer dat je vriendin nog niet bevallen is, maar het komt vanzelf ;)
    Wel gezellig dat je daar bent geweest!

@ Kima,
    Leuk dat je man het nu ook kan voelen, het wordt dan idd veel werkelijker.

@ Syrse,
    Fijn dat je tevreden bent met je kilo's hihi :D

@ Maia,
    Niet fijn dat maagzuur!! Heb er ook al aardig last van, hoef nog net niet over te geven:)

@ Cin,
    Hoe is het nu? Hoe gaat het met de beeb en het bank/bedhangen?

@ Hadassa,
    Hoe is het met jou? Nog veel last van CTS?

13. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    Sammie dank je.
    en is inderdaad heel jammer dat ze nog niet bevallen is en hoop nu dat ze het vandaag niet gaat doen omdat het vanaf hier ruim 1 uur rijden is en ik heb de puf niet meer om straks of vannacht terug te rijden hahaha.

14. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.642
    1.444
    113
    Hi dames,
    Hier gaat t even niet goed. Met mij wel maar mijn moeder is opgenomen in het ziekenhuis. Ze heeft kanker en het ging opeens niet goed. Ze moet zeker een week blijven zei de dokter. Komt ook bij dat mijn vriend en ik woensdag geregistreerd partnerschap aangaan. Mijn moeder zou getuige zijn.. We wilden er echt geen poespas met toespraken enzo van maken, puur om de dingen te regelen. Maar ik vind dit toch wel heel erg dat ze dit niet kan doen. Heb ook geen idee wat nu.. Ben zo van slag en maak me ook zorgen natuurlijk om haar en of ze oktober wel haalt..

Sorry lees morgen wel bij van jullie verhalen..

15. Maia

Maia Niet meer actief

@baileyy: jeetje wat schrikken zeg, heel veel sterkte en een dikke knuffel

@sammie: logisch dat je het nog 1x wilt proberen, dan heb je er alles aan gedaan. En ja, het kan zo zijn dat je een oproep krijgt van de arbo om je ziek zijn te bespreken, maar in principe als het op advies van de vk is is dat voor hun meestal wel voldoende. Dus maak je daar maar niet druk om.

@kima: leuk voor je man

@inge: welkom terug weer :)

@syrse: zo he, jij bent niet zwaar ;) maar 7 kg is netjes. ik stond vanochtend op de 8 kg erbij.

16. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    @ Bailey: Wat erg voor je en je moeder, extra vervelend dat ze niet bij het geregistreerd partnerschap kan zijn. Maar hopelijk is ze er bij de bevalling wel nog bij en kan ze haar kleinkind nog zien. Heel veel sterkte in ieder geval

@Sammie: In principe komt de arbo (volgens mij) niet langs, behalve als ze vanuit de werkgever de arbo-arts op je af sturen om je te helpen. Maar dat weet ik niet zeker. Maar als jij van je verloskundige een verklaring hebt dat je niet kan/mag werken dan kunnen ze verder niks

17. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Mijn buik is zo enorm groot dat mensen serieus denken dat ik zo'n beetje uitgerekend ben...

18. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Hier heeft mijn man en dichter vandaag voor het werst de baby gevoeld... Zo geweldig hè!

19. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    @Baileyy wat vervelend zeg sterkte.

Hier gister ook ff schrikken zeg, me vader belde op dat hij onze auto op kwam halen omdat hij de jongens moest ophalen.
    Ze waren met zu'n 5e onderweg naar paintball (is hun sport mijn man, broer en 3 vrienden)
    Ze hannden een auto ongeluk gehad, in de bocht over de kop geslagen... :$
    Gelukkig hadden ze niets, maar de auto een VW Transporter busje is tote los...

Dus je jullie begrijpen dat we gister middag maar lekker rustig hebben gehouden en dat ze vandaag niet zijn gaan werken, hij zal strax wel een stijve hark zijn...

20. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Bailey,
    Oef dat is schrikken! Veel sterkte en hopelijk gaat het snel weer beter met je moeder.

@ Kima,
    Ook voor jou schrikken! Gelukkig zijn ze ongedeerd!

Hier,

Net de huisarts gebeld en mag vanmiddag langskomen. Ben benieuwd wat zei zegt, en of ze tips heeft om het iets leefbaarder te maken...

Oke ik ga me dan geen zorgen meer maken over een arbo arts die langskomt en zegt dat ik me aanstel en moet werken:)

Zat er gister helemaal doorheen, en had zoiets van ik meld me morgen ochtend gelijk ziek (zonder nog 1 keer te proberen), maar ja, nu gaat het weer iets beter. Voor m'n eigen gemoedsrust moet ik het denk ik toch nog 1 keer proberen.

Deel Deze Pagina