@zwemmen, nee nog niet gedaan, je kan naar ter aar gaan daar hebben ze een buitenzwembad. misschien is dat wat? @mmm, geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat het erg slopend is. Zo ik ben weer thuis. Pfff wat een dag. Eerst naar de HA voor nieuw urineonderzoek. Uitslag: er zitten nog steeds veel bacteriën in. De assistent ging overleggen met de HA en ik zou terug gebeld worden. Dus ik op pad naar mn ouders, wordt ik gebeld dat ze nog een onderzoek willen doen maar dan op kweek zetten. Of ik weer terug wilde komen daarvoor, ze willen een nieuw potje. Ik weer terug, blijkt dat ik het potje dus naar het ziekenhuis moet brengen. Dus hup hup naar het ziekenhuis. En nu wachten tot volgende donderdag, dan hebben ze de uitslag. En dat met dit weer allemaal ben blij dat ik weer thuis ben!
Sammie daar zit je niet op te wachten met deze hitte! Ik ben ook weer thuis van de VK, alles was goed alleen waren ze vergeten me vorige keer formulieren mee te geven voor glucose te laten testen. Nu alsnog meegekregen. Had eigenlijk met 26 weken al gemoeten. Gelukkig begon ik er zelf over. Baby ligt waarschijnlijk met het hoofdje naar beneden, ze vond het met mijn buik wat lastig te voelen. Het kontje stak naar buiten zei ze, hahaha. Morgen de pretecho, heb er superveel zin in!
Heb weinig gereageerd. Ben steeds zo moe. En ook geen zin met het mooie weer binnen op de pc te zitten. @Hadassa Fijn dat de operatie goed is gegaan!! Leuk dat de babykamer en kinderwagen komt! gaat snel dan he? @Bekkenpijn Heb nu 2x per week therapie en een band. Helpt niks. Zij zegt veel liggen tussendoor om het bekken te ontspannen. Maar juist als ik ga liggen voel ik de pijn enorm opkomen. @Aislyn Over de maten. Ja dat vind ik dus ook moeilijk. Wil zo graag dat de eerste week foto's leuk zijn en ik niet zo'n verzopen kindje heb in te grote kleertjes haha. Aan de andere kant te veel maat 50 is ook niet fijn als je het allemaal niet gebruikt. @Kleertjes Wij hebben helemaal nog niet zoveel eigenlijk. Ik vind dat ze bij onze Prenatal niet zoveel hebben. V&D af en toe wel, maar ook geen enorme keus. Ik ben ook voor mezelf nooit gewend wit te kopen en licht, maakt me zo bleek. Zo gek om dat nu wel te doen hihi. Wat kopen jullie voor pakjes? 1 geheel dingen of shirtje lange mouw, jasje of vestje en broekje? ik vind dat zo moeilijk. En dan rompertej lange mouw of korte? @Namen Nee wij zijn er nog niet uit. Veel kleine kindjes in de omgeving. Mijn favoriete namen zijn al vergeven. Tja wat doe je dan.. @Cin85 Dat hebben wij dus ook. Een korte Hollandse naam (wat dus iedereen blijkbaar denkt hihi). Leuke naam trouwens Stijn. Kan bij ons ook al niet meer @Nuage Wat zijn netbroekjes? Wij hebben een kraampakket de luxe ontvangen. Volgens mij zaten die broekjes er niet bij? @Kraamlijst Wat veel he. 2 dekentjes. Maar dan ook nog voor de kinderwagen zeker. Tikt allemaal best aan.
@Bailey: Net precies ook het kraampakket binnen gekregen, bij mij zaten er wel 2 netbroekjes bij, in een heel dun klein pakketje. Stelt volgens mij niet zo veel voor. Naast alle nuttige dingen ook nog een paar leuke dingetjes, maar dat zal ik niet verklappen, anderen krijgen misschien ook nog het kraampakket van Agis. @Babyspullen: Net naar de prenatal geweest, deken, laken en hoeslaken voor ledikant e wieg gekocht, knuffeltje en nog een paar kleine dingen. En dan zaterdag en zondag de babykamer opbouwen, jeey @Kleertjes: vind ik ook erg lastig, heb nu 1 setje maat 50 en de rest maat 56 Ik heb zowel van die hele pakjes als losse broekjes met truitjes in huis
Dat zijn onderbroekjes van elastische netstof, dat zit geloof ik lekker los na de bevalling vol gestouwd met kraamverband hahaha Over de glucosetest: hier hoefde ik pas met 28/29 weken die test te doen zodat ze het konden combineren met bloedprikken voor week 30. Ben nog steeds zo blij dat ik alleen maar een ontbijtcurve hoefde te prikken en niet die test met dat drankje! Hier gisteren en vandaag echt helemaal los gegaan. Heb bij Bol.com (!!!) echt alle dekentjes enzo gekocht hahaha ze hebben daar echt veel! Ook nog een buikband besteld en een lamp van Sneeuwwitje. En dan vandaag naar de Prenatal en daar een wippertje van BabyBjorn gekocht, voedingskussen, boxkleed, speen en een babywrap. Vooral die laatste lijkt me superhandig deze winter. Nu zijn we er echt bijna hoor hahaha wil alleen nog de Stokke stoel in het lichtroze eigenlijk en we gaan nog een fauteul halen voor op de babykamer zodat ik daar rustig borstvoeding kan geven. We hadden er eentje uitgezocht bij de Kwantum maar ze hadden alleen het showroommodel en die was beschadigd. Kregen maar 13 euro korting, nou doei dan koop ik liever voor 13 euro meer een onbeschadigde Dus die moeten we nog even halen vd week. Ben echt op dreef hahaha
goedemorgen! Net terug van de vk, alles was weer prima, stond lekker snel buiten Flup groeit goed en was lekker tegen de doppler aan het schoppen. Heb over 2,5 week de afspraak voor de 30 weken echo. @cin: wij zijn van de week hier naar het bos naar het peutermeertje geweest en het was erg druk, maar op zich genoeg plek (zelfs in de schaduw) om nog te zitten en in het water ging het prima, niet te druk vond ik. @sammie: o lekker, daar zit je ook niet op te wachten om steeds heen en weer te moeten. @baileyy: ik heb een hekel aan pakjes met voetjes, Fleur was een lange dame en die dingen zaten echt nooit lekker vond ik, dus ik heb gewoon rompers lange/korte/zonder mouw, zachte truitjes en zachte broekjes voor het begin en verder niet echt slofjes maar gewoon sokjes. Fleur was ook een oktoberkindje (stortregen de dag dat ze geboren werd ) en ze droeg meestal iets van een romper korte of zonder mouw met daarover gewoon een truitje en een broekje en dan slofjes of sokjes. Zal een foto toevoegen. @namen: een korte hollandse naam gaat het hier worden. meer dames hier dus begrijp ik dat? word nu wel nieuwsgierig hihi. nou ik ga even een foto zoeken van hoe we Fleur kleedden.
Fleur is van 2 oktober 2009 en het was in mijn herinnering een goede herfst, niet heel warm, niet heel koud (ja december begon het al te sneeuwen). voor buiten had ik in de wagen een teddyzak maar dat vond ze vaak al te warm of gewoon een jasje, niet speciaal een dikke winterjas. ps, koop een jasje o.i.d. een maat groter, dus 56 of 62, als ze daarin 'zwemmen' is niet zo erg, maar het is wel prettig bij die kleintjes om het lekker aan te kunnen dit setje: zonder mouw romper, truitje, broekje en sokken. Toen was ze iets van 3 of 4 dagen oud.
Maia, wat een schatje! Fijn dat alles goed was bij de vk! Aislyn, fijn dat ook alles goed was bij de vk. Altijd handig als de kleine alvast met het hoofdje naar beneden ligt. Baileyy, dank je wel! Ga wel lachen als er hier straks op het topic dubbele namen voorkomen. Volgens mij hebben er aardig wat de zelfde smaak. Kleertjes, wij hadden aardig wat van die gehele pakjes met voetjes eraan gekregen. Was niet zo handig, onze zoon had te grote voeten voor die pakjes dus hij paste er niet in! Dus als je een pakje uit 1 stuk koopt dan zou ik het wel doen zonder voetjes eraan vast. Verder ook gewoon romper, truitje (alhoewel bij mijn zoon alleen een romper wegens een hittegolf), broekje en sokken evt slofjes. Vandaag hier naar het recreatiemeer met mijn zoontje en een vriendin die net zwanger is geweest. Hij heeft zich prima vermaakt! Erna lekker geluncht in het restaurant wat daar zit, daar heeft de kleine man zich ook uitstekend gedragen. Erna weer even gezwommen en nu moe maar voldaan thuis. Gelukkig bleef mijn zoontje over het algemeen goed in de buurt en ging hij niet te diep, hij had dan wel zwemvleugels aan maar die vertrouw ik niet haha). Voordeel was ook dat mn vriendin af en toe met hem kon spelen dus ben de dag doorgekomen met maar 1 harde buik die niet pijnlijk was. Heb dus heerlijk kunnen genieten! Netbroekjes heb ik vorige keer nooit gebruikt, lijkt me echt helemaal niets! Heb mijn man toen van die strechonderbroeken bij de hema laten halen een maatje groter dan normaal, dit ging ook prima met het kraamverband.
@Nuage: Lekker hoor dat je zo veel hebt gekocht. Is zo'n babywrap handig? Ik zat daar een beetje over te twijfelen @Maia: Super schattige foto zeg! @Meiden die bij de VK zijn geweest fijn dat alles goed was @Cin: Lekker hoor naar een meertje, dat had ik ook wel gewild afgelopen week Even een beetje een raar vraagje: Hebben jullie ook dat er soms van die gele korstjes op je tepels zitten, is dat melk?
Even snelle update want ben met eten bezig: De pretecho was superleuk en heb een heleboel leuke foto's. De placenta lag af en toe voor haar gezichtje, maar je kon het nog steeds goed zien. Gelukkig overduidelijk nog steeds een meisje, dus ik kan verder met roze spulletjes kopen! En ze lijkt op me vind ik.
@babywrap: nou ja ik heb het nog niet "live" geprobeerd met een kind erin hahaha maar zoals ik het nu zie vind ik het een geweldige uitvinding! Vooral dus voor winter/herfstbaby's zoals de onze. Dan kan ik haar gewoon normaal aankleden voor binnen en als we dan naar buiten gaan lekker in die wrap en dan nog dekentje en mutsje. Nou koud zal ze dan echt niet meer worden Leuk Aislyn, heb je foto's?
@aislyn: fijn dat de echo leuk was! @suzieq: ja hoor, dat is melk. Ik heb het ook, allemaal velletjes e.d. die ik er zo vanaf kan krabben.
Fijn dat alles goed was bij de vk. En leuk ook de afspraak voor de 30 wkn. Echo. Is dat tegenwoordig standaard? Ik krijg elke keer een echo, dus ik,weet niet hoe het normaal gesproken geregeld is. Kindjes kleed je al snel te dik aan idd. Ik heb ook een hekel aan pakjes met voetjes, heel irritant vind ik die dingen en eerlijk gezegd ook nog mooi. Namen, nee geen korte Hollandse naam hier.... Dus van mij hebben jullie geen last haha...
Babywrap, ik ben de lodger motion aan het maken. Deze lijkt mij erg handig, je kan pijpjes maken opm. De beentjes heen en zo kan hij makkelijk aan in het autostoeltje. Gele korstjes, hier ook, is opgedroog melkachtige substantie. Heb hier ook wel dat ik in mijn tepel knijp, er druppels uitkomen zetten.... En dat wil trouwens niet zeggen dat ik bv kan geven, want dat heb ik nog nooit kunnen doen, omdat ik op een aantal druppels na, geen voeding had helaas. Zijn bij jullie allemaal je borsten erg gegroeid trouwens in de zwangerschap? Bij mij wederom weer niet nl. Begrijp dat ze toch echt goed moeten groeien, wil je bv kunnen slagen.... Verdrietig wordt ik ervan... Ik wil het zooooo graag!
Ohh geweldig is dat hè om te zien hoe de gezichtsuitdrukking van je kindje is. Ben benieuwd naar een mooie foto!
Hier verder redelijk ok... Alleen ik heb echt olifant pootjes. Mijn voeten zijn dik en opgezet en erop lopen is niet fijn. Ga zo snel liggen en hoop dat het morgenochtend een stuk beter met ze is... Man is zojuist weer vertrokken, die vliegt weer naar een verre bestemming vannacht. Niks aan vind ik dat. Ik merk dat ik echt niet erg veel meer kan doen. Ben snel kortademig en veel Moe Heb een enorme buik ook, overeind komen wordt steeds moeilijker en door mijn bekkenklachten is lopen ook geen pijnloos gebeuren meer helaas. Ik las iets over netbroekjes, dat is de vreselijkste uitvinding ooit en dat moet je jezelf niet aan willen doen om die te dragen. Ik vind ze scherp en schurend aan je huid, mijn huid gaat ervan stuk en ik draag ze echt niet. Ik heb zwangerschapsbroekjes, en die draag ik gewoon ook nog na mijn bevalling met het kraamverband erin. Het is ook echt à seksy hoor Hahahaha... Niet dat dat nu iets is waar je aan denkt na je bevalling trouwens... Maar toch! Kleding maken, doe ik ook, heerlijk om te doen! En zooooooo leuk! Ben nu bezig met de lodger wat ik eerder al schreef! Dat wordt deze Lodger Ik maak hem voor het eerst, ben benieuwd of het gaat lukken. Ik ga ff proberen te slapen..... Hadassa
@hadassa: heb je daar een patroon van of maak je hem uit de hand? en welke stoffen gebruik je? Die vind ik ook wel erg leuk om te maken. En hoe lang blijft je man weg nu? 30 weken echo is nog niet standaard, maar ze willen hem wel standaard maken dus het hangt nog van je praktijk af of je hem wel of niet krijgt. @borsten groeien: schijnt niet uit te moeten maken of je borsten groeien of niet voor de bv. Maar die van mij zijn wel flink gegroeid ja.
Mijn man komt volgende week dinsdagavond weer terug. Ik heb een patroon van de LM, gekregen van mijn vriendin. Zij heeft een origineel exemplaar en die nagetekend. Mijn voeten zijn nog steeds dik, benen en ander ook. Ik voel me echt niet fijn nu.