Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cin85, jee meid, even helemaal gemist dat je met ontsluiting rondloopt. Sterkte! Ik duim dat de beeb nog lang blijft hangen :)

Aislyn, wat bedoel je juist met een piekstok?

En hoeveel zoogcompressen heb je eigenlijk best nodig? Ik heb er nu 12 liggen, herbruikbare.
    Ik moet dringend nog netzakjes kopen voor in het wasmachine, anders ga ik al die piepkleine sokjes en de zoogcompressen kwijt spelen denk ik :p

Iemand heeft blijkbaar geprobeerd om mijn man van herbruikbare luiers af te raden. Euh... laat ons toch gewoon eens doen? Als je enige opmerking is 'ja maar dat is veel was', euh, ja, dacht je dan dat ik dacht dat er een wasfee bijkwam dan? ;)
    Ik ga wel het Bummis newborn pak kopen denk ik. Dan kan ik alvast wennen, en als het dan echt ons ding niet blijkt te zijn, heb ik nog geen grote aankoop gedaan.

Ik denk dat we hier wel redelijk rond zijn, juist ook door de hele stapel die we kado hebben gekregen gesorteerd. Ik denk dat het nu afwachten wordt hoe groot onze meid is bij geboorte, en dan bijkopen waar nodig. Maar we hebben echt al veel. Er zaten zelfs zo'n 30 paar sokjes in! En zo'n 4 slaapzakjes. En de grootouders hadden er ook net twee gekocht.
    En ze heeft ons gewoon haar box gegeven! :$ Compleet met matras en boxlegger, wauw. We waren hier enorm aan het twijfelen of we er eentje zouden kopen, maar nu is manlief al helemaal enthousiast aan het plannen waar hij hem gaat opzetten :D
    De mooie jongenskleren hebben we in een doos gestoken, de meisjes-en neutrale kleren liggen momenteel in een grote hoop. Zou ik alle kleertjes nu al kunnen wassen? Of moet ik dan in september opnieuw beginnen? Anders stomp ik ze nu el even zo in de kast, want er komt volgende week volk slapen, en die mogen het natuurlijk nog niet doorhebben :p
    Ik heb flink niet alles wat roze is weggegooid, flink he :D We hebben wel een hele zak kledij die we zelf niet zo vonden. Die gaat naar vrienden of anders naar de kringloop, afhankelijk.

Vanavond mag een vriendin van mij bellen voor bloeduitslag... ze hebben IVF geprobeerd, en helaas was er maar één van de 5 embryos voldoende ontwikkeld voor inplanting, dus als deze niet is gelukt, moet alles opnieuw, en zal het pas voor november zijn. Ik hoop zoooo hard dat ze straks goed nieuws krijgen. Ze mochten om half 7 bellen.

2. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    @syrse jullie Zijn flink verwent wat fijn hè!
    Wij zijn ook flink verwent maar hebben ook n hoop gekocht!
    Heb echt Zo een koopgekte!
    We kunnen nergens heen gaan zonder wat voor de kleine
    man te kopen echt heel erg!
    We hebben zelfs al zo een treintje. Met de naam gekocht hahaha!
    Qua kleding maatjes hebben we toch ook wel wat setjesmaat 50 eigenlijk hebben we best n hoop van alles al!

Hebben jullie ook zo een voorgevoel van wanneer je kleine komt?
    Ik heb nl. Heel sterk het gevoel dat hij 2 weken te vroeg komt heel raar heb geen datum maar gewoon 2 weken eerder stom hè

3. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83

Ik ben intensief begeleid door een lacatiedeskundige, het probleem bij mij zit in de hormonen, die zijn uit balans. Ik ging ervoor, dat is de juiste instelling en heb alles uit de kast getrokken. Tot de lactatiedeskundige met de handen en het haar en tranen in de ogen zelf zei, dat ik moest stoppen, omdat het niet goed zou komen. Bij allebei mijn kindjes, en dan ook twee verschillende deskundigen... Dus... Tja...

4. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ik heb ff een flinke dip merk ik. bah, mijn lijf werkt niet mee en zoontje wordt de hele tijd door zijn neefje gepest. Zodat hij gat gillen.... Al daaaaagen achter elkaar. En hier bij mijn ouders zijn ze nogal gek op dat neefje en merk ik dat ze zich ergeren aan mijn zoontje. Leuk een groter kindje die hier ook op het erf woont... Dus meer een lievelingetje is zeg maar. En maar lachen om zijn streken... Mijn zoontje negerend... Ik zat er net gewoon ff om te janken. Man is ook weg en vandaagnonze trouwdag. Ik heb harde buiken en ze trekken zich er niks van aan. Ik,lijk alles maar gewoon te moeten doen hier.... Ben zo moe en handen doen zo'n pijn. Geestelijk ff een dip wat lichamelijk uitwerkt.
    Gelukkig woensdagochtend weer naar huis toe. Er loopt hier zoveel van mijn familie binnen steeds en het is dan zo druk, ik trek dat echt ff niet momenteel.... En dan mijn heel dikke voeten, benen en handen erbij... Pffff

Sorry voor mijn geklaag hoor... Lucht wel ff opdolf het hier neer te zetten, kan het momenteel nergens kwijt nl.

Liefs,

Hadassa

5. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    @syrse: Fijn dat je zo verwend bent

@Hadassa: Klagen mag hoor, kan me voorstellen dat je er afentoe oor heen zit

@Toen ik net thuis kwam van mijn werk had manlief een doosje Merci chocolade voor me gekocht met een lief kaartje erbij en hij heeft mij geld van zichzelf gegeven om leuke dingen voor de baby van te kopen:D

6. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    @hadassa wat balen zeg dat je je eigen zo klote voelt en dat je dan ook nog in deze situatie zit, waarom ga je niet lekker naar huis als je het daar niet trekt.
    heel veel sterkte in ieder geval en als je blijft hoop ik dat je het nog een beetje leuk gaat krijgen en dat ze ook wat aandacht aan jou en je zoontje gaan geven!!

@suzy lieve man heb je toch, hier had mijn man vorige week daar last van.
    heeft een mooi canvas besteld met onze trouwfoto erop.
    we zijn in oktober 2 jaar getrouwd en we hadden nog steeds geen foto in huis hangen hahahaha.

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik ben echt blij dat ik vrijwel alles nu in huis heb. Volgens mij zijn we er helemaal klaar voor :)

@kaartjes: ik heb de onze gewoon online uitgezocht en een proefdruk besteld

@zwaarder worden: dat merk ik ook. Mijn bi is erger aan het worden en ik heb sinds gisteren behoorlijke bandenpijn erbij. Ze zal wel een groeispurt hebben. Ze heeft ook veel de hik. Ik kijk uit naar de echo a.s. maandag hoop dat ze misschien gedraaid is.

@maten: voor in het ziekenhuis haal ik 2 pakjes 50/56 en 2 rompertjes heb ik al bij de Hema gehaald. Verdr heb ik thuis nog bergen kleren in 50,56,62 en 68 dus kan niet mis gaan denk ik ;) Ze voorspellen hier een groot kindje maar toch weet je het nooit hoor. Ze zitten er vaak zat naast.

@wrapper van de Prenatal stond bij de wippertjes. Anders eens vragen daar want ze zijn echt niet duur.

Jeetje Hadassa wat vervelend zeg, kun je niet gewoon weggaan?

@eigen geld, dat kennen wij niet haha hier is alles gezamenlijk hoor :)

Welke maat luiers halen jullie? Heb nu 1 pak Pampers New Born maat 1

@dekentjes en hydrofiele luiers: tip kijk op bol.com | bomvol winkels, bomvol voordeel | Welkom!

8. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    Ik heb verschillende maten.
    ik heb prematuur maatje (was foutje) verschillende pakken maat 1 en maat 2 en volgens mij heb ik ook al maat 3 thuis liggen.
    heb ik allemaal gekocht tijdens die aanbieding van het kruidvat.
    dus heb daar voorlopig ook wel even genoeg van denk ik hahaha.

ben trouwens benieuwd hoe het voelt als je kleine de hik heeft kan me er niets bij voorstellen hahaha

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nou het voelt gewoon alsof je buik de hik heeft hahaha best wel irritant op een gegeven moment. Het enige wat er superleuk aan is, is dat je man dan uitgebreid kan voelen. Normaal als hij z'n hand op mijn buik legt is ze meteen stil, maar bij de hik kan dat niet ;)

10. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    De hik is vooral heel grappig om te voelen. Hier begint de meid dan altijd te woelen, alsof ze het daarmee kan laten stoppen, hihi.
    Soms kan je nu mijn buik echt al zien gaan ook, niet te doen. Er zit precies iets in dat eruit wil! :p

Heb net te horen gekregen dat het vele duimen niet heeft mogen baten... vind het echt zo lullig voor mijn vriendin :( Nu moeten ze wachten tot november, én dit telt blijkbaar als poging 1 van de toegestane 2. Ookal hebben ze maar 5 eitjes kunnen nemen waarvan er uiteindelijk maar ééntje kon teruggezet worden.
    Nu ga ik dus bevallen nog voor ze maar opnieuw mogen proberen. Voel me er echt rot bij.

11. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    @Syrse: Ah balen voor je vriendin zeg, ik kan me voorstellen dat je je er rot bij voelt. Ik had een soort gelijk iets, vriendin van me was zwanger en daarbij bleek dat het hartje niet klopte bij de eerste controle en terwijl zij aan het wachten was tot het los zou komen (wat later een curetage werd) werd ik zwanger. daar voelde ik me toen ook ontzettend rot bij

Kan me ook nog niks voor stellen bij de hik, heeft onze kleine man nog geen last van gehad volgens mij
    Wel schopt hij me helemaal verrot de laatste tijd, alsof hij een party aan het houden is :)
    Ik vraag me eigenlijk af, als hij veel schopt vind hij dan iets fijn of juist niet...

12. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen. Ik ga een poging wagen te reageren, laatste dagen erg druk geweest en erg moe omdat ik weer eens niet kon slapen. Vannacht eindelijk weer lekker geslapen nu het niet meer zo heet is.

@inge: wat een leuk pakje!
    Zoiets heb ik ook voor Fleur, heb ik zelf als baby ook nog in gelegen en m'n moeder had het bewaard, erg prettig als het heel koud is.

@cin: he bah, wat schrikken. En 2 cm ontsluiting al, hopelijk zet het niet door.

@geboortekaartje: teksten zijn wel klaar, alleen het kaartje zelf nog niet. Kan gewoon niets naar ons zin vinden.

@suzie: oo die muurstickers zijn erg leuk!

@baileyy: je kunt boeken halen bij de drukkerij maar natuurlijk ook op internet kijken. op belarto.nl staan eigenlijk alle boeken die je kunt halen maar dan online :)

@syrse: wat ontzettend lief zeg dat je dat allemaal gekregen hebt.

@uitzet: ik hoef zo goed als niets meer te hebben, paar kleine dingetjes nog.

@voorgevoel: ik hoop natuurlijk dat deze net als Fleur iets eerder komt maar ik heb geleerd me er niet op vast te prikken, ik heb, toen ik zwanger was van Fleur een paar keer gedroomd dat ik zou bevallen op 28 september en ook mijn man had dat als datum, en ondanks dat je 'weet' dat het niet kan zit je die dag toch stiekem in spanning en is het balen dat het niet gebeurd. Nu heb ik ook geen voorgevoel.

@hadassa: dikke knuffel

@luiers: ik haal 1 pak maatje 1 newborn, verder hangt het af van hoe groot dit kindje zal zijn.

13. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goedemorgen allemaal!

Ben weer terug van een weekendje weg :)
    Ga straks even terug lezen ;)

14. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    Goedemorgen,

Bijna is me vakantie voorbij :(
    Niet weg geweest maar klusjes thuis gedaan en uit gerust.

Gisteravond was de kleine goed wakker, dus me man heeft het uitgebreid kunnen volgen/mee genieten was er erg leuk.

Voor de rest overdag ligt de baby heel vaak aan de Rechter kand van me navel en wat hoger, je voelt dan alleen daar iets hards en de rest van me buik is zacht erg grappig. :D

Verder geen klagen of zo, met het warme weer was is wel snel moe en wat vocht vast houden maar nu gaat dit ook prima het is nu lekker weer voor me ;)

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.533
    14.046
    113
    Vrouw
    Sysre, balen voor je vriendin zeg! Had hier het zelfde verhaal, de IVF poging was mislukt en ik moest vertellen dat ik zwanger was. Gelukkig is ze nu zelf alsnog 13 weken zwanger van de volgende IVF poging. Vraag me af waarom jouw vriendin dan helemaal tot november moet wachten?

Kleertjes, heb voor in het ziekenhuis 2 pakjes maatje 50 voor deze baby gekocht. Mocht het vroeger komen dan is de prenatal naast het ziekenhuis en kan mn man maat 44 kopen. De baby is tot nu toe elke groeiecho gemiddeld dus daarom maatje 50, ze laten mij ook niet langer dan 41 weken lopen. Mocht de kleine toch verkeerd ingeschat zijn dan kan mn man alsnog naar de prenatal maar dan voor maatje 56 ;)

De hik voelt als heel ritmisch schoppen maar ipv een voetje doet alles mee van de baby. Hier ook eentje die tussen het hikken door het probeerd weg te schoppen/slaan.

Hadassa, jij ook een dikke knuffel! Maar vervelend dat ze zo tegen je zoontje doen. Daar zou ik normaal al niet tegen kunnen en nu met die hormonen sta ik niet voor mezelf in haha.

Gister weer op controle bij de gyn geweest, gelukkig geen extra ontsluiting erbij en ook geen weeen meer gehad.

16. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @cin: hopelijk blijft het voorlopig bij die 2 cm. Had een vriendin die dit ook vrij snel had. Ze is uiteindelijk nog over de 40w gegaan, dus het hoeft niets te zeggen.

Hier druk met wassen, strijken, opruimen want net terug van vakantie. Voor de rest alles goed!

17. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    Net terug van de VK, mijn BM was niet genoeg gegroeid en moet over 2 weken terug komen voor een check up. Ze maakte zich nog geen zorgen, want ze dacht dat het kwam doordat de baby over dwars en laag lag en dat daardoor mijn BM minder hoog was. Toch moet ik het nu rustiger aan doen en dus over 2 weken terug komen voor controle

18. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    SuzieQ, misschien is jouw baby gewoon wat kleiner. Maar fijn dat ze het in de gaten houden. Mijn baby heeft wel eens de hik, gewone schopjes daar zit geen ritme in dus daaraan merk je het.

Hadassa, vervelend dat zelfs de lactatiekundigen je niet kunnen helpen. Wat doen je ouders trouwens naar tegen jou en je zoontje. Voorzichtig hoor met die harde buiken, dat is echt een teken van je lichaam om rustig aan te gaan doen.

Syrse, een piekstok is waar je een klamboe of sluier aan kunt hangen boven het ledikant of wiegje

Luiers: ik heb één pak maat 1 en twee pakken maat 2. Verder zie ik wel wat ik bij moet kopen.

19. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    grappig al die uitleg van de hik! merk dat er al vele weten hoe het voelt.
    naar jullie uitleg denk ik ja volgens mij wel gehad eens maar twijfel toch dus....
    vandaag is bij mij de beeb lekker relax hij is niet super aktief vandaag das ook wel een keer lekker.

@syrse balen voor je vriendin hoop snel op beter nieuws.

@suzie wel fijn dat je extra in de gaten wordt gehouden is toch wel een hele geruststelling.

@hier vanmorgen een lichtelijke hartverzakking gehad!!! ging op de weegschaal staan en die vond ik best pijnlijk 88,8 kg pffff de eerste keer bij de vk woog ik 76 nog iets en toen was ik naar mijn idee al wat kilo's aangekomen.
    tja moet ik maar van dat gebak afblijven...

20. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind het ook enorm lang, en heb het ook gevraagd. Blijkbaar moet de hormonen kuur van vooraf aan beginnen, ok, dat snap ik nog wel, maar de rest heeft te maken met opnieuw afspraken maken enzo? Zouden die wachttijden dan echt zo lang zijn? Is toch absurd... :(

Zo, mijn werkproject is bij deze afgerond. Ik voel me er serieus dubbel bij; langs de ene kant ben ik best trots dat ik de 15 dagen van 10 uur (soms meer) heb kunnen doorstaan, langs de andere kant begin ik meer en meer last te krijgen, en wordt nog werk vinden voor ik beval moeilijk.

En die rotbelastingen willen hun geld al voor 25 september hebben!!! Elk jaar opnieuw krijgen we pas terug in Maart, maar nee hoor, leg het nu maar op tafel vlak voor je moet bevallen, waarom ook niet.
    Dat wordt hopen dat dit project betaald voor 25 september eraan komt, en dan nog gaat mijn man serieus moeten voorschieten.. want ik mag twee maand niet werken. Echt waar, rotsysteem :x

Deel Deze Pagina