Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Hoe lang wil jij wachten met vertellen Sammie?!

En inderdaad, 7 weken gaat al snel bij jou! :)

@ Danielle, ik denk dat ik begin volgende week maar even een afspraak maak :D Wil ook iets hebben om naar toe te leven :D

2. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Noorus, eigenlijk pas na de eerste echo dan kunnen we het gelijk laten zien ;)
    Maar die heb ik pas 9 maart, dus nog 3 weekjes wachten. Hopelijk vliegen ze snel voorbij...

3. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Aah oke, dat is wel heel leuk ja om erbij te geven! :) Ik denk wel dat ik tot de eerste echo wachten iets te lang vind... (vooral voor ouders en broer en naaste vrienden). Werk en verder familie en vrienden wil ik langer mee wachten...

4. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ja dat is idd vlaggen. Wij doen de cgn wedstrijden mee. Hoezo ken je het?
    Ik reageer zo meer, ik moet eerst trainen van 19:00 tot 22:00.
    Tot vanavond!

@Kimmeding: Wat sneu voor je vogeltje, als je het echt niet vertrouwd zou ik ff de dierenarts bellen. Hoop dat het meevalt.

5. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Welkom nieuwe zwangeren :D!

@Kimmeding; wat zielig voor je vogeltje :(! Mijn lieve parkiet is ook eens heel hard tegen de deur gevlogen. Had zn hele snaveltje kapot, helemaal aan het bloeden. Ik dacht echt dat ze dood was want het duurde even voor ze opstond. Gelukkig kan ze aardig wat hebben want even later was ze alweer druk aan het praten (ja ze praat echt!).

Vriend was zo'n half uur eerder thuis. Dochterlief liet alleen niet toe dat ik ging liggen, die bleef maar om mama schreeuwen! Uiteindelijk maar op de bank gaan liggen en toen was het goed, ging ze lekker naast me liggen en hebben we heerlijk 2u lang geslapen :).

6. Mandyilana

17 feb 2012
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hartelijk dank allemaal voor een warm welkom, en de rest van de nieuwelingen ook welkom.

@Kimmeding, ach wat sneu van je vogeltje, hoop dat het wat beter gaat?

Zijn er mensen die het pas gaan vertellen na de echo? Ik wil het deze keer proberen is me nog niet eerder gelukt :x

Bij mijn zoon had ik met 7 weken zo'n stress van de angst dat het mis zou gaan en dat ik zou moeten vertellen aan de ouders, ik was zwanger maar het is niet goed gegaan, dat we het toen maar verteld hebben. Alles is verder super goed gegaan en meneer zit nu lekker met papa in bad :)

We hebben het trouwens verteld door allemaal een fotolijstje te geven met onderstaand plaatje erin met een gedichtje waarin het kindje zich aankondigd, een apparte voor opa en oma, de ooms en tantes en de overgrootouders.

Met mijn miskraam vorige maand zijn we na een positieve test meteen in de auto gesprongen en weggereden, ik wilde het echt meteen vertellen aan een aantal mensen, 2 dagen later ging het mis en hebben deze mensen me goed kunnen steunen.

Raar zoals je iedere keer anders reageert, nu heb ik niet echt de behoefte het te vertellen, maar zit ik leuke dingen te verzinnen hoe we het gaan vertellen, ik voel me (en dit durf ik echt bijna niet uit mijn mond te krijgen) zekerder.

Wie heeft er trouwens al last van kwaaltjes, Behalve een super kort lontje, 's avonds wat sneller moet, en wat steekjes hier en daar vrij weinig hier.
    Dat korte lontje is wel erg vervelend, ik heb een supergezellige peuterpuber, en reageer daar vandaag echt veel te kort op af en toe. Arme jongen, heb het wel even goed gemaakt door lekker met hem buiten te voetballen.

Oh ja een tip voor alle meiden voor wie het de eerste keer is. Ga geen oude topics over het eerste trimester afstruinen op het internet! Ik heb mezelf de vorige keer helemaal gek gemaakt dat ik 2 maanden een internet verbod kreeg van mijn vriend.:)

7. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Welkom nieuwe zwanger dames.

@ Wij gaan het morgen vertellen/laten zien aan mijn ouders..:) Die zijn voor het eerst die het als eerst mogen weten, want de eerste twee wisten mijn schoonouders het als eerst. En nu wil ik gewoon dat mijn ouders het al eerst weten. Mijn ouders geven een doos met veren.. Heel lang verhaal maar dat heeft echt met mij te maken en mijn ouders.. We wilden dat eigenlijk al geven bij de eeste zwangerschap.

Ik ben erg benieuwd, want de ouders van mijn man reageerde toen met de 2e zwangerschap niet zo best, Toevallig is opa jarig dus de kinderen laat ik lekker kliederen op stuk papier (wat ik leuk gemaakt heb Zal maandag wel foto plaatsen) We gaan er vanuit dat we geen leuke reactie krijgen..:(

En mijn broertje krijgt het maandag te horen.. maar hoe dat weet ik nog niet.

Vandaag en gisteren moeten liegen... hmm erg moeilijk in! Gisteren kennisen over de vloer gehad en ze zeiden "waarom ik geen wijntje dronk, ben je zwanger" We moesten in de keuken er wel om lachen..haha En morgen zou ik met vriendin gaan carnavallen en ja dan wil ik bier drinken en dat kan niet als je zwanger bent, dus dan ga ik maar niet... Dus tegen haar ookal moeten liegen aan de foon (gelukkig was het aan de foon) Vind het zo erg.. Maar tegen goede vrienden willen we pas eerst de echo afwachten...

8. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    Wat super schattig dat ze erbij is komen liggen :D

9. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    @mandylina.. Haha die ken ik ja.. Dat is een goeie

10. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

@ Balleke nou ja zeg. Je schoonfamilie niet blij dat ze weer opa en oma worden?! Wat raar! Waarom niet? Weet wel mijn opa (waar ik tijd lang geen contact mee had) zei doodleuk 'denk maar niet dat wij op jouw kinderen oppassen' tegen mijn moeder. Hij feliciteerde hun niet eens.

Hier denk ik dat mijn schoonouders er wel blij mee zijn. 5 december 2011 gaf ik een envelop. Schoonmoeder "ow is het echt waar? Krijgen jullie weer een kindje?" helemaal blij dat ze was. Euh nee schoonmama het is de verjaardagsuitnodiging van je kleinzoon die 1 jaar wordt 8 januari 2012;)

Mijn ouders verwachten niet dat we een kleine krijgen.

Pfffff ik word echt helemaal gek van mijzelf. Ben zo dement als ik weet niet wat. Komt niet ten goede op mijn werk:(

11. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ja volgens mij hadden ze liever dat we het bij 1 zouden houden. Mijn man is enig kind..;) Maar ja zie onder schrift..haha Ze schelen een 1 jaar op 6 dagen na en ze zei dat ze schrok, omdat het zo kort op elkaar zit. Later belde ze wel hoor om sorry te zeggen, maarja het hele moment is dan wel verpest! En de rest van zw werd er maar weinig naar gevraagd omtrent verlos, echo enz... Dus ben benieuwd hoe het nu gaat (derde zal wel helemaal vergeten worden, als het er 1 is, want ik denk een tweeling..:$) Niet dat het om aandacht doe, maar het viel super erg op en manlief vond dat ook. En toen hij geboren was (hij had reflux, kma en heel veel huilen) En nu hij van de medicatie af is en niet meer huild vind ze hem super leuk en klapper op de vuur pijl...!! Ze vind hem op haar lijk.. NOU DUS ECHT NIET!!!:x Ik heb dan echt zoiets.. Als toen niet leuk vond.. Nu dus ook niet..haha Kan er nog steeds om kwaad worden..:)

Wat erg van jou opa..!!! Hier ook zo'n opa (van vaders kant zei) "moet het eerst geboren zien worden" en schoonmoeder tegen mij ma " ik ga niet breien" Lekker hoor!:x Je hebt idd rare ouders bij, maar draaide je opa daarna wel bij? Toen ik eenmaal geboren was was ik hun lieveling..haha vaag hoor;)

Mooiste wat er is zwangerschap en kind krijgen!!!

12. Maia

Maia Niet meer actief

goedenavond,

@kimmeding: mooie test is dat!

@esmeralda: hier ook een 2 jarige die met 2 j 2 m in een 1persoonsbed lag en dat is eigenlijk heel erg goed gegaan.

@sc: nee dement ben ik nog niet. Gelukkig ;)

@Mandyilana: welkom :) hopelijk mag het dit keer goed gaan!

@lentekriebeltje: jij ook welkom!

@suzieq: lastig is dat he! Hier vandaag ook wat minder krampen maar 'gelukkig' juist weer erg misselijk. Maar de eerste weken zijn zo zenuwslopend.

@kimmeding: agossie, wat sneu voor je vogeltje.

@Noorus: mijn ouders weten het al, eerst had ik 's ochtends meteen binnen 1 minuut na positieve test mijn man gebeld (die begint altijd erg vroeg). Mijn ouders wisten het ongeveer 2 uur later, m'n moeder neemt op: met mama. ik: met mij. zij: zeg het eens. Ik (jankend): ik ben zwanger :) m'n schoonouders gaan we het dit weekend vertellen. Ik heb liever dat ze het weten en dat het dan misgaat dat ik die steun heb. Heb ik vorig jaar zo meegemaakt en het was heel fijn dat ik alles gewoon kon delen.

@balleke: wat jammer dat je schoonfamilie vorige keer niet zo enthousiast is :( hopelijk is dat nu anders.

zo ik heb de hele dag gewerkt, ben net thuis. Ben ontzettend misselijk geweest de hele dag, waardoor ik het niet meer voor m'n naaste collega's geheim kon houden. Maar ach, ook wel prettig aan de andere kant. De misselijkheid was pas over toen we gingen avondeten, we halen altijd ergens wat en vandaag was dat toko :) brood e.d. kreeg ik de hele dag niet weg en moest ik al na 1 hap kokhalsen, maar dat ging prima :D herinnert me aan m'n 1e zwangerschap, toen had ik een dieet van Big Macs want dat was het enige wat ik toen door m'n keel kreeg, hoe misselijk ik ook was, niks hield ik binnen, alleen dat... bizar hihi

13. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ Esmeralda, ik heb ook op vlaggen gezeten! Bij de ‘Pride’ uit Huizen :D

@ Charity, fijn dat je lekker geslapen hebt met dochter! :)

@ Mandy, wat een superleuk plaatje :) Moest even goed kijken! Nee, ik ga echt proberen me niet gek te laten maken. Anders dan gezond leven kan ik niet doen toch :) Heb net wel te horen gekregen dat mijn vriendin gister een 2e echo had (bij 11 weken) en dat bleek dat het kindje geen hartslag meer had… :(

@ Balleke, toch niet leuk als ze zo reageren. Ookal ben je er dan misschien niet onwijs blij om, laat dat in ieder geval niet merken denk ik dan… Denk je een tweeling meis?! Waarom dan?! En zit dat in de familie?

@ Sweetchocolate, ik moet morgen weer werken (3 dagen vrij geweest) erg benieuwd hoe het gaat, haha :)

@ Maia, jaa daar zit zeker wat in dat je dan ook steun krijgt wanneer het mis gaat, maar ik merk dat ik nog heel erg aan het idee moet wennen en het ook nog niet echt geloof ofzo…

@ Macdieet, haha :D

14. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    @Noorus: aah wat leuk! Haha ja die groep ken ik wel! Welke classe zat je toen? Wij zijn dit seizoen gepromoveerd naar de A-class. Wij heten Serenity. Haha wat grappig!

Zo nu eerst ff teruglezen haha

15. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Haha supergrappig! :) Ik zat bij de Kadetts (heette dat zo?) volgens mij. Ik heb van m'n 10e tot 15e bij de Pride gezeten :)

16. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    @Minnieme: Zo das vroeg! Wel fijn dat het al zo goed ging. Tegen die tijd kijken we dan wel even, want het kan dus wel.

@Balleke: Haha wat grappig dat we allebei hetzelfde krijgen met die chinese kalender, ik ben benieuwd!
    Wat vervelend dat de ouders van je man zo negatief reageerde toen, ik hoop dat je morgen wel een leuke reactie krijgt, van iedereen. Waarom zijn ze niet blij dan?

@sweetchocolate: Ja hier ook dement, haha dat heb ik nog van mijn zoontje. Jeetje toen was het erg dus dit is alleen maar een voorproefje ;)

@Kimmeding: Bij jullie ook rond 2 jaar, echt dus even kijken of dat kan, want dan kan de kleine in dat ledikantje.

@Mandyilana: Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat is idd alweer snel na je mk, wel emotioneel aan de andere kant. Ik hoop dat het nu gewoon goed gaat.
    Leuke manier hebben jullie bedacht om het te vertellen!

@Lentekriebeltje: Leuke naam ;) Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk dat er precies hetzelfde qua tijd tussen zijn bij je kinderen, lekker toevallig :D

@Strijkkraal: Ik heb dat ook de ene dag meer dan de andere. Vandaag voelde ik me goed, geen krampjes ofzo, maar gister was het er wel.

@Danielle: Wat vervelend dat je steeds zo vroeg wakker word! Kan me voorstellen dat het je uitput.

@Afleiding: Ik merk wel dat ik nu meer tijd heb om te na te denken en bezorgd te zijn nu. Met mijn vorige zwangerschap zat ik in mijn afstudeerperiode en had ik dus van alles aan mijn hoofd haha. Toen waren die 12 weken zo om!

@Charity: Aah wat lief dat je dochtertje lekker bij je kwam liggen. Lekker dat jullie toch ff 2 uur geslapen hebben :D

@Maia: Vervelend dat je de hele dag misselijk bent geweest :( Haha en lekker dieet hoor ;)

@Noorus: Haha wat leuk zeg! Waarom ben je er nooit mee doorgegaan?
    Ik zit nu 4 jaar bij deze groep en daarvoor 2 jaar bij een andere. Ik vind het echt geweldig!

@Hier: Net lekker getraind, lekker weer :D Ze hebben niks gezegd dus ik denk dat het ze niet is opgevallen. En anders zeiden ze niks :p
    Echt raar hoor dat je nu al iets ziet, ik weet zeker dat ik dat ervoor niet had. Zal wel darmen zijn :p

17. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    @Esmralda Wat voor sport doe je? Morgen iedergeval mijn ouders en die zullen zeker leuk reageren, want tegen wel eens laten merken dat ik wel een derde wilde..hihi En zondag schoonouders.. Duss heb ik iedergeval eerst het leuk..:)

@Strijkkraal Ik heb vandaag er wat minder last van, maar maakt je wel onzeker.. hoort er helaas bij (groei baarmoeder)

@noorus: Nou hele erge pijn bij ei (veel erger dan normaal) En twee keer een innesteling gevoeld...hmm En moet zeggen dat zet je wel effe aan denken, want alle andere zwangerschappen heb ik er altijd 1 innesteling gevoeld en nooit geen twee. En zit in de fam, want mijn oma heeft tweeling toen gekregen..;)

18. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    @Balleke: Ik doe aan colorguard. Idd, leuk altijd dat vertellen! Bij ons weet de familie het al ;) Wij kunnen nooit lang ons mond houden!

Ik ga nu afsluiten, ff lekker met manlief op de bank en dan lekker slapen, ben kapot!
    Slaap lekker allemaal en tot morgen!

19. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Hier ook slapen meiden... Morgen t/m maandag vroege dienst... Slaap lekker allemaal!

@ Esmeralda, ik wilde op paardrijden toen ik 15 werd ;)

@ Balleke, ben benieuwd :D

20. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    Ook hier richting bed, morgen ben ik overdag weg en weinig tijd voor het forum, misschien 's ochtends even. 's middags ga ik een digitale piano kopen of in ieder geval kijken naar een nieuwe piano.

Slaap lekker allemaal

Deel Deze Pagina