Tja stressen doe ik dus wel helaas. Met mijn moeder gaat het niet goed. Steeds naar t ziekenhuis, gaat je niet in de koude kleren zitten.. Maar wil ook niet overslaan, dan komt t allemaal op mn vader neer. En vid ik ook geen fijn idee, thuis zitten terwijl zij daar alleen ligt. Maar het brengt veel extra stress met zich mee dat wel. @Nuage Wanneer ze 28 september zou worden geboren is dat inderdaad wel heel apart. Snap wat je bedoelt.
@eekje: fijn dat jullie vakantie geslaagd is. @kima: fijn dat jullie weer zijn goedgekeurd bij de vk. En over 2 weekjes alweer, wat gaat dat snel nu he. We komen echt richting het einde. @buik: volgens mij is flup of iets gaan indalen (had aardige steken) of in elk geval anders gaan liggen, want m'n buik die heel puntig was is nu juist wat minder. Niet kleiner, maar heel anders. Zondag maar weer foto maken. @baileyy: dikke knuffel voor je. Het is ook niet niks allemaal waar jullie nu in zitten. @Nuage: o dat is inderdaad wel apart. Ik ben van Fleur bevallen op de 'verjaardag' van Jan z'n oudste zus die bij haar geboorte is overleden. Voor mijn schoonouders dus ook een redelijk beladen dag. nou ik heb vannacht wel goed geslapen volgens mij ook erg prettig voor de verandering! Zo Fleur naar het kdv brengen, taart vullen en daarna werken tot vanaovnd. Drukke dag dus.
Ja is ook echt niet leuk hoor om ze af te moeten staan, vooral voor de kinderen niet. Maar ja, daar redden ze het echt niet, vooral ons hondje kan echt niet tegen warmte. We kijken wel naar huizen, zijn aan het onderzoeken in welke wijk we willen wonen. Wil nl. Wel wat rustig wonen en groen om me heen. Verder is een school eg belangrijk etc. Maar echt beslissen kan pas als we gedaan zijn en ik het met eigen ogen kan zien. Het is ook spannend en uitdagend hoor, ik zie er wel naar uit, maar soms ook wel een beetje eng.... Logisch denk ik dan...
Oeps ja, dat is idd. erg heftig en emotioneel zeg. Ik heb mijn schoonmoeder ruim 13 jaar geleden verloren, ook aan kanker. Ze was toen 48 jaar. Heftige periode... Schoonpa 2 jaar daarvoor op 54 jarige leeftijd...
Meid heel veel sterkte!!! Dikke knuffel voor jou! Alles wat er nog moet gebeuren...: auto kopen is zo gedaan, niet te moeilijk over doen. Geboortekaartjes kan jij al aan regelen. Haal boeken en bekijk ze. Kijk anders ook ff online naar kaartjes eenmaal favorieten aan. Denk na over de teksten, vraag evt. een proefdruk(ken) aan en leg ze je vriend voor. De babykamer is een ander verhaal, daar gaat meer tijd inzitten. Ik ervaar hoe meer druk ik op mijn man zet, hoe minder er uit zijn handen komt. Het is ook niet makkelijk voor onze mannen, dealen met een zwangeren door hormonen opgefokte en opgejaagde vrouw, die ook zo in tranen uit kan barsten.....
Gisteravond was ik met een vriendin mee naar twee kindjes, tweeling kijken, die met 28 weken geboren zijn en heel slecht hebben gelegen. Ze doen het nu super goed en zijn zes weken oud. Gisteren zijn ze van de couveuse naar een wiegje verhuisd binnen de kinderafdeling. Het zijn kindjes van een asielzoekende moeder, mijn vriendin is haar contactpersoon voor het zhs. etc. Ik kreeg het kleinste meisje in mijn armen, rond de 1700 gram nu en ooooooo wat is ze klein. Ik legde haar op haar buik tegen mijn borst aan, gezichtje lag tegen mijn huid, ze was zo vertrokken die kruimel. Even later begint ze te smekken met haar mondje, zoekende naar de borst ofzo. Terwijl ze niet eens zelf drinkt maar sondevoeding krijgt. Dat hadden ze haar nog niet eerder horen doen. Echt meiden.... Ik,ben zooooooooo 'flieft' ( verliefd) ik zei tegen dat kleintje, niet doen hoor, anders neem ik je mee naar huis...! Intussen voelde ik mijn eigen babietje in mijn buik bewegen... Geweldig! Zo'n kleintje op mijn buik en erin zat er ook zo 1. Ik kan nu eigenlijk helemaal niet meer wachten tot mijn kleine meid geboren is.....! Aahhhhhhhhhhhhh........
Zo rustig hier meiden! Heftig al die zieke (schoon)ouders! Mijn schoonmoeder heb ik nooit gekend, is op 51 jarige leeftijd aan een hersentumor overleden, 2 jaar voordat ik mijn man leerde kennen. Best apart, bij mijn schoonvader staat een foto van haar op een kast. Een paar maanden geleden zag Stijn die foto voor het eerst: Heee oma! Ehm niemand die het hem ooit had verteld... Vooral mn schoonvader vond het een erg emotioneel en bijzonder moment. Hadassa, kan me voorstellen dat je alles eerst met eigen ogen wilt zien. Ben je er uberhaupt ooit geweest? Op het moment dat ik de loterij een keer win wil ik er zeker heen haha. Wat schattig van die kleine kindjes! Wel fijn dat ze het goed doen met die termijn want je weet het natuurlijk nooit en vooral niet bij een tweeling omdat die vaak ook een kleine groeiachterstand hebben. Vanmiddag weer naar de babydump even het board voor achter de kinderwagen ophalen. Wil ook gelijk zo'n stok kopen voor de klamboe en natuurlijk even kleertjes kijken. Merk van mezelf dat ik op stoelen niet lekker meer zit, alsof ik op het hoofd van de baby zit, kan mn benen ook niet bij elkaar houden. (Ehh dat klinkt heel fout maar hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel ). Dus thuis zit ik het liefste op de loungebank met mn benen wijd of in kleermakerszit. Nu is mijn moeder vandaag jarig en gaan we daar natuurlijk heen, vrees dat ik maar even aso ga zijn en dus gewoon op de bank in kleermakerszit ga zitten. Men weet en ziet heus wel dat ik zwanger ben.
@ Hadassa: Lijkt wel hetig hoor zo verhuizen naar Dubai, ging je nou nadat de kleine geboren was? Ik weet het effe niet meer, zal wel de zwangerschapsdementie zijn @Cin: Komt wel bekend voor van de benen, ik zit ook meer wijdbeens, maar heb niet het gevoel of ik op het hoofdje zit, maar mijn kleine heeft volgens mij een voorkeurhouding om over dwars te gaan liggen in mijn buik, ik voel dat hij meestal zo ligt. Hopelijk draait hij nog met zijn hoofd naar beneden voordat we gaan bevallen
Wij gaan vandaag de laatste dingetjes voor de babykamer afmaken, plankje boven de commode ophangen, deurtjes kast afstellen en de muurstickers die ik heb gekocht op de muur plakken. Dan nog even langs de ikea om een tafeltje naast de stoel voor de borstvoeding te kopen en een nieuwe hoes voor de stoel
Hey iedereen Cin85, is dat omdat je ontsluiting hebt dat je niet meer goed kan zitten dan? Of gewoon omdat de baby zo ligt? Hadassa, wat moet dat moeilijk zijn, nieuwe huisjes moeten zoeken voor je diertjes Wanneer vertrekken jullie nu? Ik heb last van de hormonen dit weekend, pff. En helemaal geen zin om het huishouden te doen. Straks toch maar eens proberen in gang te schieten. Er moeten nog een paar dingetjes in orde voor de kinderkamer, maar dan vooral de kleertjes wassen, de box in de woonkamer opzetten, allemaal kleine dingen. We hebben wel nog steeds geen muziekmobiel, we vinden echt niks dat we leuk vinden. En zo een hoofdknuffeldoekje, daar zijn we blijkbaar ook héél streng in Blijkbaar moeten we hier ook gaan stemmen 14 oktober. Komt dat even mooi uit Zou ik een volmacht aan mijn man mogen geven? Nu, stemmen is hier vlak om de hoek, anders wisselen we wel gewoon eventjes af, maar met zo een kersverse baby blijf ik toch liever lui thuis denk ik dan
En babykamer is zo goed als klaar, nog een beetje aankleden en lamp ophangen Ik heb foto's in mijn album staan als je ze wilt zien
@Maia: Bedankt, ben er er zelf ook erg blij mee, vandaag gaan we even het huis opruimen en daarna lekker niks doen en in de tuin zitten
Suzie, erg leuk geworden je kamertje! Die muurstickers vind ik ook echt geweldig! Sysre, nee het kom gelukkig niet door de ontsluiting dat ik niet zo lekker zit, komt echt doordat de baby al volledig is ingedaald en ik dus voor mn gevoel een hoofd tussen mn benen heb hangen. Hier in NL moeten we 12 september stemmen en kan je gerust de volmacht aan een ander geven, dan moet je even een formulier invullen wat je al bij je stembiljet krijgt en een kopie van je ID bewijs meegeven dacht ik. Gisteren even bij de babydump het staplankje voor achter de kinderwagen opgehaald, gelijk een stok gekocht voor het sluiertje boven het bedje en een truitje met de tekst born in 2012. Erna heb ik mijn man zover gekregen dat hij eindelijk een lamp heeft opgehangen in de babykamer, er hing nog zo'n peertje van de verhuizing... Ook heeft hij de doos met babykleding van mijn zoontje gepakt, die ga ik van de week even uitzoeken, dan kan ik ook het een en ander laten wassen en de kast gaan indelen. Het schiet al lekker op!
SuzieQ en Syrse, wij vertrekken begin januari naar Dubai. Dus gelukkig nog een poosje hier en ook hier de bevalling etc. Cin, ik ben er echt nog noooooooit geweest. Ik,ga er dus heen en blijf daar. Best ff vreemd, maar zal wel goed komen hoop ik! Transavia gaat stunten vanaf januari met de vliegtickets naar Dubai, geloof iets van 375,- voor een retour ticket. Echt spotgoedkoop dus! Kom je me wel opzoeken daar hè als je komt haha!
@hadassa: nou het is wel heel spannend allemaal. Zou graag ook een keer naar Dubai gaan. Misschien ooit. Maar om te wonen is toch echt een belevenis, stiekem vind ik het wel dapper dat jullie het aandurven hoor. hier een leuk dagje gehad, zoontje van een vriendin was 1 geworden dus we waren naar zo'n indoor speeltuinding geweest en daarna taart gegeten (die ik voor ze had gemaakt) dus erg gezellig. Verder rustig aan want ben erg moe, op zich goed geslapen maar die blaas he 's nachts... nou ja, hoort erbij.
@Hadassa: Ik vind het ook wel dapper hoor dat je naar Dubai gaat, is het ook zo dat vrouwen daar net als in andere Arabische landen minder mogen? Ik ben zelf voor 6 maanden naar Australie geweest voor mijn werk samen met mijn man, dat vond ik al erg spannend en dat was maar tijdelijk, en naar een westers land en zonder klein kind dus dapper hoor! Maar het zal inderdaad wel goed komen