Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Suzie, wat mooi seg! Ik vind je stoel echt super geweldig :$

Nu vind ik mijn eigen babykamer maar saai :p
    Ik zou zo graag een ander stofje maken voor over het zetelbed, de kleur past niet, zou graag iets donkerblauw vinden met fleurig gele sterretjes ofzo. (kamer is hemelsblauw) Maar dan moet ik ofwel in sneltempo leren werken met het naaimachine, ofwel hulp inroepen. En dat laatste durf ik niet zo goed :)

Manlief heeft vandaag de box opgezet. Ik was in een schoonmaakwoede geschoten, had de kinderkamer en de bureau opgeruimd, het huis afgestoft en gestofzuigd, moest enkel nog de woonkamer doen. Net toen kwam hij thuis, en heeft hij dan de stofzuiger afgepakt en verder gedaan :p En dan meteen de box opgezet, schoongemaakt, en het matrasje erin.

En natuurlijk legt hij er daarna al rommel in ;) 'Shrimpy heeft dat toch nog niet nodig.' Haha :D

2. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik heb eindelijk een paar foto's van de pretecho in mijn fotoalbum gezet.

Suzie ziet er echt heel leuk uit al!

Hadassa, het lijkt me ook heel spannend! Hopelijk houdt je ons ook na de bevalling op de hoogte!

Cin, dat gevoel van een hoofd tussen je benen lijkt me heel vervelend. Hopelijk wordt het niet erger.

Maia, lastig hè, om het uur moeten plassen zo'n beetje. Pfff.

Syrse, als je iemand kent die goed is met de naaimachine zou ik gewoon om hulp vragen. En vraag dan of ze goede uitleg geeft, zodat je het voortaan zelf kan. Kan nog vaak van pas komen denk ik!

Ik heb sinds deze week als ik wat langer loop een vervelend gevoel in mijn bekken, alsof het uit elkaar wordt geduwd. Pff moet echt wat rustiger aan gaan doen.

3. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goedemorgen allemaal,

Hoe gaat het hier allemaal?

Hier gaat het wel redelijk. Merk wel dat ik m'n rust echt moet nemen wil ik niet uitgeput zijn om 17.00 uur.. Vorige week heb ik wel voor het eerst weer meer kunnen doen dan een paar weken geleden daar was ik wel verbaasd over hihi.

Hierbij een foto van een zelf gemaakte broek :D Het is niet speciaal een zwangerschapsmodel maar ik wilde wel iets wat ik nu aankan, dus heb ik er een band opgezet.
    Heb ook alweer nieuwe stof gehaald voor de volgende:)

M'n moeder is ook gelijk weer begonnen met naaien hihi (ze heeft me een beetje geholpen) en zit gelijk te pushen om babykleding te maken. Maar ja dan weet ze gelijk wat 'het' wordt;) en heb nu ook veel meer zin om avondjurken te maken dan babykleertjes :)

Bijgevoegde bestanden:

4. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @Sammie: mooie broek hoor! Hihi, wel goed gezien van je moeder dat ze wil helpen met baby-kledij. Zeg haar maar dat ze wacht tot na de geboorte, de eerste maat groeien ze toch zo uit en das dan zonde van het werk :D

Hier ook alles goed. Do, vrij en za wordt er weer hard doorgewerkt aan het kamertje voor de oudste. Joepi! Hoop dat ik dan wat vooruitgang merk. Het maken van de inbouwkasten staat op het programma en hopelijk kan daarna de vloer erin :)

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hier ook weer goedgekeurd! Bloeddruk netjes 110/70 alleen hadden ze mijn bloeduitslag niet binnen gekregen... Heb 2 weken geleden al geprikt voor suiker en dacht geen bericht goed bericht... Maar nu weet ik dus nog niks. Vind dat wel een beetje laks eigenlijk... Wat nou als ik het heb?! Maar ja daar ga ik maar niet vanuit.

Kindje nu trouwens rond 2000 gram volgens schattig en gelukkig niet meer in stuit :D Erg lange bovenbenen maar dat is niet erg :)

6. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @Nuage: fijn dat alles goed is, moet je nu opnieuw voor bloed/suikertest langs gaan. Wel vreemd dat ze dat gewoon 'kwijt' zijn, dat zou toch echt niet mogen.

Gisterenavond nog aan de geboorte-bedankjes gewerkt. Er is er nu al eentje klaar. Maar het eerste is wel het lastigste, daarna volgt de rest in een sneller tempo :) Werd gisteren ook veel gestoord door de telefoon dus ja ook niet zoveel kunnen doen.

7. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.641
    1.444
    113
    Gister naar de vk geweest. Alles was goed. Behalve dan mijn bekkeninstabiliteit..
    Bij mij gaan ze helemaal niet schatten hoe groot het kindje is? Kunnen ze dat zo voelen dan?

@Hadassa dankjewel. Als het droog is vandaag maar even op de fiets naar een drukker voor geboortekaartjes boeken.

Gek hoor te verhuizen naar Dubai terwijl je er nog nooit geweest bent. Ik vind het een knappe stap!

@Syrse wij hebben ook nog geen muziekmobiel. Vinden niks leuk..

@Suzie mooi hoor je babykamertje!! Ik wil ook zo graag een stoel op die kamer. Past alleen niet..

@Sammie wat knap dat je dat zelf maakt!!

Zo nu eerst maar eens naar de bekkentherapeut weer. Ga nu 2x per week. Vandaag krijg ik tape op mijn rug/bekken. Kijken of dat extra steun biedt naast de bekkenband.. Ik hoop het. Wil zo graag dingen doen in huis, maar het lukt me gewoon niet.

8. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @Bailey succes bij de bekkentherapeut!

Ik krijg ook geen echo meer, tenzij ze iets mis vermoeden. Gewicht schatten ze bij mij ook niet.
    De vorige keer kon ze alleen niet voelen hoe de baby lag (stuit of niet) dus als het de volgende keer weer onduidelijk is krijg ik een echo;) vind ik natuurlijk helemaal niet erg.. hihi

@Eekje, wat voor geboortebedankjes maak je? Geef je die aan het bezoek? Wat voor gedachte zit er achter?
    Ik heb er nog nooit van gehoord :)

De kraamzorg intake heb ik net gehad.
    Ze heeft wat dingen uitgelegd, het zorgdossier hier gelaten en ze heeft ons rommelhok (lees babykamer) bewonderd :D

9. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    Nou gisteren voor het eerst zwangerschapsgym gehad. Was wel erg leuk, we zitten met 8 dames die allemaal tussen de 28 en 31 weken zijn, dus erg dicht op elkaar, ook onze buiken zijn bijna allemaal even groot. Super grappig
    Veder vooral voorlichting gehad over zithoudingen, opstaan en plashoudingen. Verder een paar korte oefeningen voor de bevalling

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Gewicht schatten doen ze bij de groeiecho, de VK doet dat niet :)
    Maar het blijft echt een schatting hoor, ze zitten er toch vaak naast.

11. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83

Moooooooi gemaakt! Ik kan geen gewone broeken meer an, zit echt niet lekker, de band van de broek knelt altijd, ook al heb ik een brede elastieke band over mijn buik... Echt balen!

12. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Kan me voorstellen dat je daar van baalt... Beetje slordig is het wel hè.

13. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ben benieuwd naar je bedankjes meid

14. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    #3854 Hadassa, 7 aug 2012
    Laatst bewerkt: 7 aug 2012
    Dubai... Tja, het is ook een stap idd. Ik zie het wel, ga me er niet te druk over maken. Het is een groot avontuur iig. Komt vast goed allemaal. Het eerste kaar zal wellicht moeilijk zijn hoor ik veel. Dus daar hou intekening mee. Mocht het helemaal niet gaan, kunnen wel altijd terug, dat doe je alleen maar zo niet denk ik. En natuurlijk hou ik ultiem op de hoogte, ik blijf hier gewoon komen hoor... Afstand voor hier is toch geen probleem hè Hahahaha...

Morgen komt mijn rolstoel... Ik heb hem aangevraagd omdat ik niet ver meer kan lopen en erg kortademig ben. Pijn van mijn bekken etc. Thuis gaat het nog wel, maar winkelen is niet meer te doen voor mij. Ik red het lopen niet meer. Vind het wel echt erg moet ik zeggen. Vrijdag gaan welp vakantie naar Tsjechië, dus daarvoor heb ik hem zeker nodig, anders kan ik echt niks doen als alleen maar zitten. Nu kunnen we gewoon weggaan. Het is maar voor tijdelijk gelukkig.

Ging ik zondag mijn tankini passen... Nou vérgeet het maar..! Ik kom er nooooit meer in nu. Balen, dan moet ik ook nog its nieuws voor een korte tijd. Via werkkamp maar wat besteld en hopelijk past het, anders kan ik niet eens zwemmen met mijn kindjes op vakantie. Niet datum daar nu zoveel zin in hebt, maar voor hen is het wel leuk natuurlijk.

15. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @groei-echo: krijg ik maandag, ben wel benieuwd :) Hier in BE doen ze wel regelmatiger echo's lijkt me (ook zonder medische reden). Maar gewichtinschatting is idd vaak mis. Bij beide dochters tussen de 3,8kg en 4kg ingeschat. Oudste dochter: 3,975kg (klopt). Jongste dochter: 3,315kg (was er behoorlijk naast :D)

@Sammie: geboorte-bedankjes geven we idd aan de bezoekers als dank voor hun bezoekje/kadootje. Zitten dan suikerbonen in, das gebruikelijk hier in BE en beetje te vergelijk met het beschuit met muisjes in NL :p Deze keer maak ik zelf doosjes. Maar kom het voorlopig nog niet showen want de naam moet nog even geheim blijven :p

@Hadassa: vervelend zeg van je bekken. Hoop dat je met rolstoel toch nog een fijne vakantie kunt hebben en ook nog iets kan doen. Gelukkig idd tijdelijk.

16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik de VK bellen maar had ik die tijden weer verkeerd in m'n hoofd, zijn ze alweer dicht... Pppfff en ik ben ook niet gebeld dus over die bloeduitslag. Word er moedeloos van!

Haddasa heb je nu zo'n speciale voor zwangerschap besteld? Weet niet welke maat je hebt maar ik heb nog een hele nieuwe zwangerschapstankini liggen. Gekocht voor vakantie die niet doorging ivm overlijden schoonmoeder. Is maat 48 en paars met wit.

17. Maia

Maia Niet meer actief

dag dames, goedenavond! Wat een rust hier de laatste dagen.

@ailsyn: wat een prachtige echofoto's zeg. zo lief.

@baileyy: ja hoor, aan de hand van de grootte kunnen ze ongeveer schatten. Al schatte de vk Fleur toen zo'n 7 pond en was ze een tikkeltje groter (8 pond).

@nuage: fijn dat je weer bent goedgekeurd, maar balen dat je bloeduitslagen er nog niet waren. niet netjes eigenlijk.

ik heb eigenlijk ook weinig te melden, manlief zou gisteren eindelijk de kast gaan halen (ja die hebben we nog steeds niet) maar toen verbrandde hij z'n hand bij het koken dus toen mochten we naar de huisartsenpost omdat het een erg grote plek was. hij zit nu ingezwachteld, maar het lijkt redelijk te gaan, doet nog wel pijn natuurlijk maar hij kan z'n hand wel gebruiken.
    Morgen ben ik een lekker dagje vrij, had nog best veel overuren dus ik neem af en toe een dagje, manlief werken en dochterlief naar het kdv ;) = ik lekker niksen :D

18. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    inderdaad rustig hier de laatste tijd

Lekker hoor een dagje rust.

Hier nog 8 weken werken en dan verlof :)

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Toevallig iemand hier die ook van plan is om een newborn fotoshoot te doen in de eerste 2 weken na de geboorte? Ik zit me even in te lezen en vind het toch wel heel erg bijzonder!

20. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    SuzieQ: klinkt interessant, nu heb ik ergens spijt dat ik geen cursus ga doen :)

Hadassa: blijft super spannend, ik hoop dat het allemaal goed gaat! Ook met zo'n kleintje op het vliegtuig, kan niet makkelijk zijn.
    Zwemmen: ik heb het vorige week één keertje gedaan, in een tshirt bij iemand in het zwembad, en het deed toch deugd om die spieren nog eens te gebruiken. Misschien moet ik toch maar een tankini gaan zoeken...

Nuage: Als het echt niet goed zat hadden ze wel gebeld, toch? Want dan zou je op dieet moeten enzo.
    Newborn fotoshoot, wat houd dat dan in? Is dat niet vreselijk duur? En zie je er als moeder niet ontzagelijk moe uit na nog maar twee weken? :p

Geboortesuiker: ik ga morgen de grootouders helpen met die van ons, ze zijn stiekem natuurlijk al halfweg met de doosjes, de snoodaards ;) We hebben zelf papiertje gekozen, design van doosje, en een stempel laten maken voor erop. Dan komt er vanboven nog een kaartje aan met de naam, die doen wij dan later zelf, zodat niemand de naam al weet. En dan suikerboontjes erin, en me hopelijk kunnen inhouden dat ik er niet al te veel van snoep :) We konden niet kiezen van kleurtjes, dus de bonen worden groen, rood én de witte met amandel in, mmmm :D De doosjes groen, de stempel donkerdergroen.

Deel Deze Pagina