@Kima: leuk, een naam! @babykamer showen: ik denk dat jullie de mijne maar saai zouden vinden Maar er moeten nog een paar dingetjes in orde. Een kader voor aan de muur enzo. @Nuage: leuk he, die wisselingen En als je je dan eens perfect voelt maar gewoon wat boos wordt is het ook meteen 'amai, dat zijn de hormonen zeker?' Nee ik ben gewoon boos! @Sammie: ik denk ook niet dat ik de buik ga missen hoor, ik ben zooo hard aan het aftellen! Ik ben zo benieuwd wat voor een persoontje daar nu juist inzit. Het lijkt me nu juist ineens héél traag gaan @SuzieQ: Goed dat alles toch goed blijkt te zijn @Hadassa: staat het echt vast dat je kindje meteen aan het infuus moet enzo? Wat balen seg Sterkte! Ik hoop nog een beetje te kunnen werken, vanaf 14 september mag het niet meer. Ben alvast naarstig aan het zoeken voor erna. Ik ga me er binnenkort toch moeten bij neerleggen dat ik me op andere belangrijkere zaken ga moeten concentreren, maar alles wat ik nu nog kan binnen brengen is natuurlijk mooi meegenomen. Ik heb voor mezelf een buffer bedrag voor ogen gesteld dat ik nog graag zou halen, maar ik zie wel. Het blijft balen dat ik projecten mis, maar Shrimpy is lekker belangrijker, dus ik voel me er niet schuldig bij. En ik ben er eindelijk achter hoe duur mijn gyne in het ziekenhuis gaat zijn Hij houd zich netjes aan de erelonen van het ziekenhuis, dus dat valt binnen mijn hospitalisatieverzekering. Dus ik kan lekker een eenpersoonskamer pakken zonder dat ik daar helemaal onze kraampremie mee opdoe, jeej! Vandaag naar de gyne geweest, alles was helemaal ok. Shrimpy is 38cm, en gaat volgens de dokter geen grote baby worden. Wel een heel actieve En momenteel ligt het hoofdje beneden Die klier in mijn oksel heeft hij ook bekeken, volgens hem kan het komen door de melkklieren, dus we gaan na de bevalling zien of ze dan netjes terug afzwakt. Zoniet, dan gaan ze verder kijken, maar het kan dus evengoed verdwijnen als ik eens goed leegkolf. Kan wel een pijnpunt blijven.
Het gaat zeker snel! Morgen ben ik 30 weken! Die eerste termijn leek voorbij te kruipen, maar nu vliegt de tijd. Dubbel glas is afgelopen week geplaatst in de babykamer, met ventilatierooster, dus daar ben ik heel blij mee. Mijn vriend moet het aan de binnenkant nog netjes afwerken en dan hoop ik van de ergste rommel af te zijn en eindelijk verder te kunnen met inrichten. Eerste babywasje heeft al gedraaid. Voornamelijk kleertjes die toch nog te groot zijn, maar die ik had gekregen. Tegen de tijd dat ze ze echt aan kan was ik ze nog wel opnieuw. Ik ervaar het zwanger zijn wel als speciaal, zal het ook wel missen af en toe. Maar begin nu pijn te krijgen bij het lopen en dat zal ik niet missen! En ze schopt soms ook best wel hard!
Lieve dames, kom jullie even heel erg veel succes wensen bij de laatste weken!!!! ik hou de komende periode jullie topic weer wat meer in de gaten i.v.m. de bevallingen etc!!!!! Dikke knuffel
Kima, fijn dat jullie een naam hebben! Zal wel een opluchting zijn? Buik, ga ik denk wel missen. Een week of 3 na de geboorte van mn zoontje wreef ik over mn buik en was ik teleurgesteld dat ik geen reactie terug kreeg haha. Aan de andere kant zit die buik nu ook behoorlijk in de weg dus dat gedeelte ga ik niet missen. Babykamer, de muren zijn bij ons nog wit totdat de kleine geboren is, dus ziet er ook nog saai uit. Ook komt er pas na de geboorte een rolgordijn in een fel blauwe of een felroze. Babykleertjes, toevallig hangen de eerste kleertjes nu aan de waslijn. Heb ook gelijk de kleertjes van mijn zoontje maat 50/56 meegewassen, uiteraard alleen de unisex dingen. Danielle, dank je wel! Wat gaat het bij jou ook al weer hard zeg, al 17 weken! Balen dat je de 5e ziekte hebt opgelopen, had je hier zelf geen antistoffen tegen dat je elke week een echo krijgt? Sterkte in elk geval met de onzekerheid! De vriezer is weer gemaakt, ben dus erg blij! Weet niet meer wie het vroeg maar er is geen bbq gepland, ik heb standaard een aantal kilo zelf gemarineerd vlees in de vriezer liggen voor het geval dat het plots mooi weer wordt, dan kunnen we lekker bbq-en zonder eerst naar de supermarkt te hoeven waar de helft is uitverkocht omdat iedereen het zelfde idee heeft. Daarnaast is het vlees lekkerder als het langer gemarineerd is.
@Cin: fijn dat de vriezer het weer doet. Zonde van al het vlees. Kleertjes wassen daar wacht ik nog eventjes mee.
Hmmm, ik had al een naam... Nog steeds alleen heb ik er vandaag een nichtje bijgekregen, van mijn broertje, is zijn derde meisje. Nu heeft hij mijn zusje vernoemd, en af had ik dus ook willen doen. Nu dus niet meer, maar iemand anders. Jammer, we vonden de naam die we bedacht hadden als tweede naam zo leuk! Syrse, je kleintje is idd. Belangrijker als werk. Maar ik begrijp je wel heel goed hoor! Hopelijk vind je nog iets voor je verlof, wat je ook goed aankan met je zwangerschap. En ja bij mij staat het vast dat mijn baby gelijk weggehaald wordt na een minuutje bij mij te hebben gelegen. In de couveuse naar de kinderafdeling en gelijk een infuus. Cin, fijn dat je vriezer gemaakt is. Kan je weer lekker vlees marineren hihihi.... Voor een lekkere bbq. Knap dat je het geslacht van je baby niet wilt weten van te voren. Ben ik veel te benieuwd naar. En ik is mijn buik ook altijd hoor na de bevalling. Ik vind hem dan erg lelijk trouwens, zo drellerig zonder inhoud.... Dat heerlijke gezellige getrappel vind ik ook heerlijk! Hoewel ik ook benieuwd ben naar dit kindje! Danielle, bedankt meid! En jij sterkte, lijkt me ook niet makkelijk deze onzekerheid. Waar kijken ze precies naar tijdens je wekelijkse echo? Aislyn, super hè al 30 weken... Laatste weekjes breken aan dus... Fijn dat het dubbel glas erin zit. Nog even, dan heb je ook lekker verlof. Ik heb de babykamer al klaar, zo lief al die kleine dingetjes.... Vraagje, hoeveel kleine pakjes hebben jullie eigenlijk voor de baby. Maat 50/56 bedoel ik dan. Nuage, toch ook wel lief zo'n stoere gevoelige man. Je verwacht het vaak niet hè. Geniet er maar lekker van...! Hoe voel jij je verder? Zo tassen staan ingepakt, zo dadelijk kindjes naar bed, even stofzuiger en dweil door het huis en dan ook lekker slapen. Om 02.00 uur er weer uit en om 03.00 uur vertrekken we naar Tsjechië. Weet niet of het me lukt om hier te komen, eerste week zeker niet denk ik ivm geen internet, tweede week op camping misschien wel..... Geen bevallingen intussen hè dames...! Ohh ja, de pretecho vandaag was geweldig leuk! Ik heb echt een kleine bolleboos in mijn buik. Appelwangetjes hihihi en mooi volle lipjes. Net mijn andere twee kindjes, prachtig! Voetjes zijn al 6 cm, super cute! k,Ga jullie missen...! Tot snel weer! Liefs, Hadassa
Hey Danielle! Wat vervelend dat je elke week op controle moet, kan niet leuk zijn die onzekerheid Is dat nu voor de rest van je zwangerschap zo? Succes! @Hadassa: dat is echt sneu seg Toch nog een goeie vakantie gewenst! @Cin: ik was helemaal vergeten dat jullie het geslacht niet wilden weten. Respect! Spannend seg @naam 'ingepikt': Wij zijn vrij koppige mensen, als iemand nu ineens nog een baby eruit perst en onze naam ook gebruikt, dan gebruiken we die toch lekker ook nog Op zich zit je soms met 3 Jannen in de klas, of kies je een super mooie naam en vind je er zo nog drie in de kinderopvang. Ik ga er echt niet op hopen dat niemand het ooit waagt die bepaalde naam te gebruiken. En dan kun je nog zo je best doen om de naam op zijn minst niet te hergebruiken in de familie, zie je zo dat neven of nichtjes trouwen met iemand die ook Jos of Flup heet De echo vandaag was trouwens hilarisch. Shrimpy lag met de handjes voor het gezicht, dus de dokter ging porren om te zien of hij die niet weg kon halen. Kreeg hij gelijk een schop. 'Ja, het reactievermogen zit wel goed'
Ik voel me prima eet nog gewoon normaal hoor let wel een beetje op suiker dat vermijd ik. En dan hoor ik het volgende week wel. Waarom moet jouw kindje aan het infuus Hadassa? 50/56 heb ik best veel van maar ik koop 2 setjes in die maat voor in het zkh
@ Kamertje showen. Zover ben ik nog lang niet... Zijn nog volop bezig.. @Kima Fijn zeg een naam! Ben benieuwd!! @Hadassa Gefeliciteerd! IMaar jammer dan met die naam. Is het dezelfde vernoeming dan? Fijne vakantie, geniet ervan!! Bevalling mag voor mij nog wel duren hoor. Moet nog zoveel doen hihi. Tuurlijk wel nieuwsgierig maar toch.. Nog even gek vraagje. Van die voedingsbh's hoeveel heb je er straks van nodig? Ik heb 2 fijne van Noppies met beugel. Mag dat wel? Hoe lang blijf je zo'n grote borstmaat houden dan? En andere kleding na de bevalling? Heb geen idee hoe zoiets gaat??
Goede morgen! Druk bezig met wat orde in het huis te brengen nu de kids uit logeren zijn @Baileyy: ik heb 4 voedingsbh's, draag deze nu ook al. Moet sowieso regelmatig wassen, maar voor mezelf vind ik 4 wel de minimum. Grotere borstmaat blijf bij mij zolang ik borstvoeding gaf, daarna terug mijn normale maatje Andere kleding na de bevalling: tja, ik droeg toch nog 2-3 weken mijn zwangerschapskledij (vooral de broeken dan), maar dat is volgens mij bij elke persoon anders. T-shirts, bloesjes ed kon ik wel zo goed als direct in mijn gewone kleding. Voor de baby heb ik maar een paar maatjes 50, wel genoeg in 56 (moet ik nog eens nakijken allemaal. Beide dochters waren 52 cm als ze geboren zijn dus met maat 50 heb ik ongeveer 2w-4w kunnen gebruiken. @Syrse: hihi, grappig dat reactievermogen @Hadassa: geniet van je verlof!
Hey allemaal Rustig vandaag op het forum. Wij gaan straks naar lekker naar een meertje met het zwemmen
goedemiddag. hier een rustig dagje, ben kapot van het werken (nog 4 weekjes gelukkig) dus ik mocht heerlijk uitslapen, mag ook wel want ik droom weer zo raar... verder ben ik een citroentaart aan het bakken, heb net pudding gemaakt en vanavond gaan we pannenkoeken eten. Ben lekker bezig dus @voedingsbh's; ik had er denk ik een stuk of 4. Kleding na bevalling, ik paste snel weer mijn eigen bovenkleding maar had vaak toch een bv hemdje aan met een vest erover, m'n eigen broeken pastte ik binnen een maand weer, dus die maand toch nog m'n zwangerschapsbroeken aangehad. Meteen na de bevalling die eerste week liep ik meestal in huispak o.i.d.
Inderdaad rustig hier! Kom ook even snel, voel me niet helemaal toppie, heb het bloedheet en vage hoofdpijn. Manlief hoest zich dag en nacht een ongeluk en is zwaar verkouden dus mijn nachtrust schiet er aardig bij in. Voedingsbh's had er een stuk of 4, maar pas deze nu al niet meer. Was in mijn vorige zwangerschap ongeveer een halve cup gegroeid en met de bv nog een halve cup erbij. Dit is blijven zitten en ben in deze zwangerschap al een hele cup gegroeid, geen idee welke cup ik straks heb op t moment dat ik bv geef, dus ik koop nog even niets. Kleding na de geboorte, liep de dag erna alweer in mn huiskloffie. Spijkerbroeken heb ik pas na 3 weken gepast aangezien ik tijdens een hittegolf ben bevallen. Shirtjes paste ik niet meer na de bevalling, maar dat kwam omdat ze bij mijn oksels te straks zaten omdat mijn borsten zo gegroeid waren. Liep dus vooral in strechachtige dingen. Als er kraamvisite kwam en ik moest voeden dan vond ik een hempje of iets van een blousse het meest praktisch, dan hoef je niet alles uit te trekken en kan je heel discreet voeden. Gisteren de fotoshoot gehad, ben 2.5 uur bezig geweest dus ben benieuwd naar het resultaat! Kreeg van de fotograaf het compliment dat ik zo'n mooie buik heb en mn slanke figuur volledig heb behouden, volgens haar zou ik zo als professioneel zwanger model fotoshoots kunnen doen. Nou het compliment is natuurlijk erg leuk, maar voor de rest mij niet gezien haha. Momenteel hangen alle witte babykleertjes buiten te drogen, dus erna is de babykast volledig ingericht, weer een taak minder tot aan de bevalling. Maia, kom je hier wat lekker brengen?!
@cin: ik ben heel benieuwd naar de foto's! En kom het maar halen ben te lui om met dit weer het land door te rijden hihi...
voedingsbh's: ik ga denk ik de laatste maand alvast ééntje halen, de rest haal ik dan wel na de bevalling bij, heb tijdens mijn zwangerschap al twee keer een andere maat bh's moeten halen dus vind het wel even goed zo.
Hey iedereen Is het bij jullie ook zo'n stralend weer? Voedings BHs: ik heb er twee, van een vriendin overgekregen, en ze passen, hoera Ik draag ook nog mijn twee 'meegroei' BHs, maar die beginnen nu toch wel te knellen. Wanneer wassen jullie de kleertjes eigenlijk? Ik vind het nog zo vroeg... Ga ik dan eind september niet alles opnieuw willen wassen En welk wasmiddel mag nu eigenlijk wel en niet? Ik vind het zo verwarrend... En mag alles wel in de droger? Sammie, welke herbruikbare luiers worden het nu voor jullie? Ik heb de Bummis newborn starter pack liggen, als het goed blijkt te werken voor ons gaan we dan vanaf de 4 kilo over op maatje 2. Ik ben echt moe, heb heel de week op een project gestaan, vandaag afgerond. Gelukkig met woensdag en vrijdag een dagje er tussen uit, en elke nacht 8 uur kunnen slapen. Maar ik merk toch dat sleuren, heffen, hurken, voorover gebogen staan.. allemaal niet meer zo vlot gaan als vroeger. En dat 8 uur net een beetje te weinig slaap is. Heb soms in de avond een pijnlijke buik. Vandaag even niks meer doen, het huis is al helemaal opgerommeld, de was steekt in, straks de rest van de was nog doen. En dan morgen met de stofzuiger erdoor, en de strijk en plooi. Maar eerst lekker lang uitslapen Wat is jullie to-do lijstje eigenlijk nog? Of is dat veel te vroeg Als ik zo uit de losse pols nadenk is de mijne: - vluchtkoffer klaarmaken - kleertjes wassen - kast sorteren - babykamer nog eens poetsen/finetunen - geboortekaartje - suikerbonendoosjes moeten nog naamkaartje krijgen plus vulling - muziekmobieltje vinden - vergeet ik nu nog iets... *denk denk* is er ergens een spieklijstje?
@ Syrse, Wij gaan eerst beginnen met hydrofiel met Mother Ease Rikki overbroekjes, en als dat idd bevalt dan kopen we daarna maatje 2 van Bamboozle Stretch met Mother Ease Rikki overbroekjes. Stel het bevalt niet oid dan zien we dan wel even welke wegwerp we gebruiken.. @Todolist: - Babykamer verven. - Laatste meubels kopen/ophalen - Kleertjes uitzoeken en wassen - Vluchtkoffer - Lijst voor m'n man voor als de bevalling is begonnen. - Bevallingsplan maken - Intake gastouder - Proefdruk geboortekaartjes - Laatste dingen aanschaffen Tis hier ook heerlijk weer M'n schoonmoeder komt dinsdag helpen de kamer te verven. Als dat klaar is schiet het ook al een heel eind op. Beebje is lekker actief de hele dag. We noemen het 'aardverschuivingen' echt schopjes voel ik niet.
goedenavond! @syrse: rustig aan doen nu even, lekker uitrusten nu. @kleertjes wassen: doe ik pas in m'n verlof. Verder gebruik ik gewoon wasmiddel, geen wasverzachter en wat in de droger mag doe ik in de droger. @to do list: - kamertje afmaken (kast moet nog steeds gekocht worden *zucht*) - kamertje inruimen - lijst maken wat ik nog moet kopen (niet veel) - kleertjes wassen - ziekenhuistas klaarmaken - kaartjes regelen (Jan gaat van de week naar de drukker)
Goedenavond allemaal, wat een weer he. Nou nu wel vocht vast @kleertjes wassen: heb ik al gedaan, alles wat nu in de kast licht is al gewassen en gestreken. Om alles nou op te sparen en in me verlof te doen had ik geen zin in... Ik doe alleen nog straks de lakens nog een keer extra strijken want die zijn al een paar keer uit de kast geweest om maten op te meten. @to do list: - vluchttas klaar maken - kaartjes in bestelling zetten - babykamer nog eens poetsen - box en kinderwagen naar beneden halen - geboorte slinger maken - ....... - en er komt vast nog meer bij hihi Nog 4 weken en dan verlof, heerlijk ben er aan toe. Ik voel de baby nu ook niet echt meer veel schoppen maar meer verschuiven/duwen. Deze week pret-echo ben zo benieuwt! Fijn avond allemaal.
Todo list: - babykleertjes wassen en inruimen - enveloppen bestellen en schrijven - vluchtkoffer inpakken - plank ophangen Wat gaan jullie eigenlijk aantrekken bij de bevalling? En wat neem je mee als kleding om in naar huis te gaan?