Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aandoen bij de bevalling, goh, gewoon een groot shirt dacht ik.
    Om naar huis te gaan mijn zwangerschapsbroek denk ik, toch ook maar een gewone meenemen voor het geval dat.

Ik heb wel geen idee hoe ik het ga doen met nachtkledij, ik slaap normaal gewoon lekker naakt ;) En iedereen waarschuwt me dat ik best genoeg nachtkledij kan meenemen om af te wisselen... moet ik nu echt gaan shoppen? :p

Iedereens lijstje is best kort, goed bezig iedereen :)

2. Maia

Maia Niet meer actief

Aantrekken bij bevalling: van Fleur ben ik naakt bevallen . Had het veel te warm. Maar neem iets van een spaghettitopje mee just in case. Die big shirts vind ik verschrikkelijk.

Om naar huis te gaan een trainings broek, pyjama of huispak. Geloof me je wilt geen spijkerbroek aan zelfs geen positie.

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.523
    14.029
    113
    Vrouw
    Nog te doen:
    - Tekst geboortekaartje bedenken
    - Overleg drukker ivm proefdruk
    - Vluchtkoffer pakken (doe ik pas op het moment dat het zover is).
    - Batterijen videocamera en fototoestel opladen
    - Babykamer een hele grote schoonmaak geven, dus alle kiertjes en kozijnen soppen. Komt mn moeder van de week gelukkig doen.

Bevallingskleding, bij mijn zoontje lag ik aan het ctg vanwege gebroken vliezen waarbij de weeen uitbleven, ik zou de dag erna pas ingeleid worden. Het is dat mn eigen gyn dienst had en het rustig was dus kreeg gelijk een infuus met weeenopwekkers. Gelukkig hadden we voor de zekerheid een vluchtkoffer in de auto gezet, maar het grootste deel heb ik dus in mn zomerjurkje gelegen. Erna een oud t-shirt van manlief aangedaan, deze hebben we na de bevalling weg kunnen gooien, zat onder het bloed en de smurrie.
    Deze keer gaat er dus weer een oud shirt van mn man mee.

Na de bevalling ging ik naar huis in een trainingsbroek, wat Maia al zegt, spijkerbroeken moest ik op dat moment niet aan denken! ;)

4. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    Todo:
    -kleertjes wassen
    -nog een paar inkopen doen
    -gangkast leeghalen en plnk ophangen zodat de kinderwagen daar kan staan
    -aerosleep wassen die ik heb gekregen van mijn schoonzus
    -geboortekaartje nog regelen
    -en nog 7 weken werken, aah, ik ben over 11 weken uitgerekend en werk tot 4 weken van te voren door

Heerlijk aan het meer gelegen vandaag

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb dus alleen maar leggings, dat kan toch ook? Met een tuniek eroverheen dat je geen maandverband oid ziet zitten.

6. Maia

Maia Niet meer actief

als jij denkt dat je dat lekker vindt zitten. Ik zou dat zelf te strak vinden, je hebt toch een aardig gevoelige buik plus een hoop blubber de eerste paar dagen en dat vind ik persoonlijk toch wat lekkerder in een wijde pyjamabroek of huispak ;) maar ik vind leggings sowieso al niet echt geweldig zitten, zwanger of niet ;) dus als jij denkt dat je het juist wle lekker vindt dan kan dat toch best prima!

*gaap* was om ergens 4 uur wakker want meneer vierde een gezellig feestje in mijn buik en had het hartstikke warm weer. Dus ben er maar uitgegaan op een gegeven moment. Heb alweer een stuk van m'n scriptie geschreven (had het examen uitgesteld i.v.m. onze vakantie maar wil ik toch in januari nu wel gaan doen) dus m'n scriptie die al voor een groot deel klaar was lag te wachten op het daadwerkelijke afschrijven. Heb nu weer een mooi stuk geschreven, je moet toch wat als je je verveeld zo midden in de nacht ;)

nou straks Fleur even naar mijn zus brengen want ik heb vanochtend op m'n vrije dag 2 vergaderingen achter elkaar *bah* en dan vanmiddag maar een rustig middagje ervan maken.

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.523
    14.029
    113
    Vrouw
    Nuage, heb normaal geen problemen met leggings, maar om deze te combineren met kraamverband lijkt me niets. Voor mijn gevoel wordt de boel dan extra aangedrukt ofzo, brrr krijg nu al kriebels haha. Maar als je normaal altijd leggings draagt en daar bijv. ook geen problemen met maandverband hebt zou ik het gewoon doen.

Maia, jeetje wat een tijd zeg! Ik was rond die tijd ook even wakker, ben naar het toilet gegaan en heb erna nog geslapen tot 10.45u. Wel knap dat je midden in de nacht een scriptie kan schrijven, ach wordt je in elk geval niet gestoort. ;)

Vanavond heb ik weer een groeiecho, ben benieuwd hoe groot de kleine nu is en op welk gewicht het wordt geschat. Had ook verder het idee om lekker in de tuin te gaan liggen, maar momenteel regent het hier.

8. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff, kan ik vannacht eindelijk uitslapen, geraak ik natuurlijk niet in slaap. En dan zit er nog een mug, dus wij het muggending ingestoken, en toch proberen te slapen. Wordt ik rond 2 uur wakker... heeft dat rotbeest mij gestoken op de onderkant van mijn teen! :x Recht door de eelt door! Het jeukte als de pest, dus ik eruit, naar de woonkamer, maar ja, die eelt zat ervoor, dus ik kon er weinig aan doen. Volgt dat rotbeest me nog naar de woonkamer ook! Ik mijn bril gaan zoeken, erachteraan met de handdoek... sla ik twee keer mis :x:x Argh!

Maar toch nog lekker geslapen achteraf ;)

Wat voor maandverband/broekjes nemen jullie mee naar het ziekenhuis? Mijn onderbroeken beginnen nu toch wel smal aan te voelen, maar ik wil nu ook geen miskoop doen.

Ik heb ineens zin om heel de keuken uit te laden en alle kasten en schuiven uit te soppen... zucht. Dat haal ik nooit met die buik. Ik zal me wel gewoon aan het gewone huishouden houden vandaag.

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb positieleggings hè ;) daar kun je echt in wonen! Knellen helemaal nergens. Ik heb gisteren een positiebroek gepast maar die gaat terug, veel te strak vind ik dat zitten bbbbrrr

Ik heb nogal een grote maat dus een broek vinden die echt wijd zit lijkt zowat onmogelijk. Altijd knelt het wel bij mijn buik.

Hier al 3 dagen hoest en keelpijn. Ben mijn stem bijna kwijt en oh wat doet het zeer dat hoesten. Slaap ook mega slecht nu slaat nergens meer op, ben kapot. Ben bang dat ik misschien een longontsteking krijg of al heb

10. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @Nuage,

Pas je op met je verkoudheid? Ik heb er zo'n 4 weken last van gehad, door het hoesten kreeg ik onwijs pijn in mn middenrif en schoot het ook nog in mn rug..
    Je kan hoestdrank halen via je HA, misschien helpt het..

Hier,
    Ik graag overwegend gewone broeken, met een elastiekband bovenin. Harem en baggy broeken. Heb wel een paar zw. broeken maar die zijn nu of te zomers of te winters..

De babykamer is nu verfklaar, dus ik dacht ik ga een stukje proberen te verven. Nou haha, ben na 5 min al doodop terwijl ik alleen nog maar de kozijnen heb afgeplakt..
    Nu dus weer rusten en straks nog eens proberen..

Verder heb ik gister bij mn ouders twee stekjes vlinderstruik mee genomen en het leek even of ze het niet gingen overleven maar toch wel! Ben er helemaal in de wolken mee haha.
    Begin een beetje een emotrien te worden..

11. Maia

Maia Niet meer actief

@cin: haha, tja, als ik eenmaal wakker ben, ben ik ook wakker en hartstikke helder. Begin nu weer in te storten, dus ga ook zo lekker even liggen. Fleur is nog bij mijn zus, die wilde haar wel even een paar uurtjes langer houden ;)

@syrse: vervelend dat je niet lekker sliep. En kraamverband krijgen wij van het ziekenhuis dus dat neem ik niet mee, verder zit het in het kraampakket en voor als dat niet genoeg is koop ik nog een pak zwarte kotex (weet niet of dat in belgie hetzelfde is natuurlijk). onderbroeken heb ik een paar boxers liggen in een paar maten groter.

12. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Hoi dames,

Ben vandaag zo moe, er komt echt niets uit mijn handen. Voel me de hele tijd of ik ieder moment in slaap kan vallen. Ik vraag me af of het misschien aan mijn ijzer kan liggen of dat de baby een groeispurt heeft en even heel veel energie vraagt.

Maia, je tijd was in ieder geval nuttig besteed. ;)

Sammie, kun je het verven niet door iemand anders laten doen?

Nuage, dat klinkt niet goed zeg! Er zijn vast ook wel hoestdrankjes die geschikt zijn voor zwangere vrouwen, je moet wel aan je rust kunnen komen.

Syrse, ja grrr, muggen wat irritant hè. Ik krijg er soms hele grote bulten van die je weken blijft zien. Rotbeesten.

Cin, veel succes alvast bij de groeiecho. Ik ben benieuwd.

13. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @Aiyslin,

Ik heb ook wel eens dagen dat ik echt kapot ben, kan denk ik komen door idd een groeispurt of misschien ben je de dagen ervoor actief geweest?

Morgen komt m'n schoonmoeder helpen verven, en vanaaf mag mn mannetje aan de slag, maar ik wilde het ook zo graag zelf kunnen. Heb nu een muurtje van 1 meter breed geverfd en ben echt op. Nou ja, heb ik ieder geval meegeholpen ;)

@Ondergoed, heb nog steeds dezelfde maat, moet je voor de bevalling wat ruimers hebben ofzo?
    Verder koop ik nog wel een paar van libresse night, mocht ik het kraamverband helemaal niks vinden.

@Maia,
    gaat het je wel lukken dan om nog een paar weken te werken als je zo moe bent?

14. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ruime onderbroeken; naar het schijnt is kraamverband echt een pak dikker dan gewoon maandverband, daarmee dat ze grotere broekjes aanraden dacht ik.

@Nuage: zou je niet best naar de dokter gaan? Oppassen voor een navelbreuk met al dat hoesten, is soms zo gebeurd :(

Ik ben vandaag precies ook een schotelvod, lig al de hele dag in de zetel. Heb al wel een groot deel van mijn lijstje gedaan, maar zo de niet-actieve boekhoud dingen ;) Ik moet eigenlijk stofzuigen, maar dat zie ik even helemaal niet zitten.

Momenteel ben ik erg verdeeld tussen 'oef, nog een maand en ik mag niet meer werken' en 'oh nee, nog maar een maand om wat reserve op te bouwen.' Zucht. Momenteel ben ik echt zo blij als een kind met alle kleine opdrachtjes die ik nog kan binnenhalen. Maar lang hou ik het niet meer vol vrees ik.
    Hoelang werken jullie nog door?

Achteraf bekeken ben ik maar wat blij dat wij de babykamer hebben geverfd toen we hier zijn ingetrokken. Respect dat jullie nu nog staan te verven dames! Hangt je buik dan niet helemaal vol? :D

15. Maia

Maia Niet meer actief

@sammie: ja dat lukt wel, het hangt echt van de nacht af, ene nacht slaap ik prima, andere niet. En ik mag meer pauzes hebben en ik kan soms een uurtje eerder weg enzovoorts.

@onderbroeken: ja het kraamverband is echt een stukje dikker + dat je er de eerste dagen misschien zelfs wel 2 tegelijk draagt en dan is een grotere maat onderbroek wel lekker vind ik persoonlijk.

@aislyn & syrse: ook al zo moe. Kan ook idd met een groeispurtje te maken hebben, maar evt. je ijzer is absoluut een optie. en het wordt natuurlijk wat zwaarder nu.

16. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    Op het moment ook even een dipje met betrekking tot de moeheid. Dus dan maar even het forum op om even een korte pauze van het werk in te lassen.
    Met deze week mee gerekend moet ik nog 6,5 week werken en dan met verlof.

@grote onderbroeken: Ik draag eigenlijk altijd al boxers, zou het dan nog nodig zijn om groter ondergoed aan te schaffen?

17. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Heb nog niet gedacht aan grote onderbroeken. Ik haal wel een paar goedkope katoenen bij de hema. Kan dan gelijk in mijn vluchttas, die moet ik nu toch wel zo'n beetje klaar gaan maken.

18. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Bevallingsdata:
    04-10-2012: Sammie1 (21), 1e kindje
    05-10-2012: Baileyy (32), 1e kindje
    05-10-2012: Syrse (29), 1e kindje, ziekenhuisbevalling
    06-10-2012: Nuage (30), 1e kindje, ziekenhuisbevalling
    07-10-2012: Eekje (32), 3e kindje, ziekenhuisbevalling
    09-10-2012: Cin85 (26) 2e kindje, verplicht ziekenhuis
    10-10-2012: Engeltje23 (25) 1e kindje
    10-10-2012: Sweetchocolate (25), 2e kindje, ziekenhuisbevalling
    12-10-2012: Brondy (27), 1e kindje, liefst thuis
    15-10-2012: Beebiewens (29), 1e kindje, ziekenhuisbevalling
    15-10-2012: Kimmeding (28), 2e kindje, thuisbevalling
    18-10-2012: Juul (34) 1e kindje, ziekenhuisbevalling
    18-10-2012: Barb (30) 1e kindje, liefst ziekenhuisbevalling
    18-10-2012: Esmaralda (24) 2de kindje, ziekenhuisbevalling (KS)
    20-10-2012: Ingearts (31), 1e kindje, liefst thuis
    20-10-2012: Aislyn (32), 1e kindje, liefst thuis
    21-10-2012: Maia (28), 2e kindje, ziekenhuisbevalling
    21-10-2012: MinnieMe (21), 2e kindje, liefst ziekenhuisbevalling
    22-10-2012: Babii (24), 1e kindje, geboortehuis (in ziekenhuis zit dit)
    23-10-2012: Kima (25), 1e kindje,Waarschijnlijk Z'huis
    24-10-2012: Stampvamp (28) 2e kindje, ziekenhuisbevalling
    24-10-2012: SuzieQ (31), 1e kindje, ziekenhuisbevalling
    26-10-2012: Balleke (28) 3e kindje, thuisbevalling
    27-10-2012: Mariska (21) 1e kindje, ziekenhuisbevalling
    28-10-2012: EsRobin (32), 1e kindje, ziekenhuisbevalling
    29-10-2012: Patty80(32)1e kindje, liefst ziekenhuis
    29-10-2012: Nlovesn
    31-10-2012: Hadassa (34) 3e kindje, ziekenhuisbevalling,KS
    02-11-2012: rosa08 (29), 3e kindje, thuisbevalling

Afspraken:
    15-08-2012: Sammie1: Controle VK + geboorteplan
    16-08-2012: Aislyn: Controle VK
    16-08-2012: Aislyn: Groei echo
    16-08-2012: Kima: Pretecho!
    20-08-2012: Nlovesn: Controle VK
    27-08-2012: Cin85: Groeiecho
    31-08-2012: Syrse: Controle Gyne
    14-09-2012: Syrse: Controle Gyne
    28-09-2012: Syrse: Controle Gyne

Verlof vanaf:
    23-08-2012: zwangerschapsverlof Sammie -> nu in ziektewet
    28-08-2012: zwangerschapsverlof Cin85 -> nu in ziektewet
    08-09-2012: zwangerschapsverlof Ingearts:D
    10-09-2012: zwangerschapsverlof Maia
    10-09-2012: zwangerschapsverlof Brondy
    12-09-2012: zwangerschapsverlof Kima :D
    21-09-2012: zwangerschapsverlof Aislyn
    23-09-2012: zwangerschapsverlof SuzieQ

19. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik moest er bijna 40 pagina's voor terugscrollen, maar hier is de lijst dan weer! Misschien dat iedereen hem weer even kan updaten.

20. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ lijst, bij mij is er niks veranderd haha

Deel Deze Pagina