Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    @Babi: Jeetje wat een rot verhaal zeg! Lijkt me een erg moeilijke periode voor je, dus in ieder geval sterkte!

@Nuage: Vervelend van de bronchitis, hopelijk voel je je snel beter

@kraamverband: Ja dik is het he? Toen ik in australie was had ik per ongeluk verkeerd maandverband gekocht, dat was net zo dik, alleen minder lang

@bevalling; ik probeer me zo min mogelijk zorgen erover te maken, weet toch niet wat ik moet verwachten en je lichaam zou het aan moeten kunnen dus daar ga ik maar vanuit

@partneravond: wij hebben op 10 september de partneravond, mijn man vind het wel leuk om een keer mee te gaan. Is ook wel leuk om de partners van iedereen te ontmoeten

2. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nuage: beterschap! Rust maar goed uit.
    Ik zou het soms ook niet weten hoor, met nog een kleine erbij. Voelde me gisteren helemaal niet goed en ben met enorme krampen moeten gaan liggen, ik zou niet weten wat ik dan met een jengelende peuter had moeten aanvangen.
    Waarom moet je nu terug naar het ziekenhuis? De suiker?

@Sammie: mijn moeder bij de bevalling, ik moet er niet aan denken :p Wat goed dat jullie zo'n goede band hebben. Hier mag er sowieso maar ééntje binnen, ben ik wel blij mee. En aangezien je eerst boven nog wordt genaaid, gewassen, kindje aangelegd voor borstvoeding... heb je sowieso de eerste uurtjes alleen met de kleine, voor het bezoek er nog maar aan kan.

@Cin85: fijn dat je geen keizersnede hoeft! Ik duim dat de beeb nog lang blijft plakken :)

Geboortezegels, wat zijn dat juist? Wij gingen gewone postzegels kopen.. :)
    We gaan 100 geboortekaartjes bestellen denk ik, maar zou de adressenlijst nog eens moeten tellen. We voorzien in elk geval 100 suikerbonendoosjes.
    Ik weet nu al dat dat véél te veel gaat zijn, maar liever te veel dan te weinig, nee?
    Als ik de adressenlijst tel zit ik aan 75. Grote families, zucht ;)

(opgepast, niet helemaal smakelijk de volgende uitleg)
    Heb gisteren en deze nacht iets raars gehad... gisteren in de namiddag voelde ik me echt slecht, dus ben ik gaan liggen. Kreeg enorme krampen in mijn darmen, ze voelde wel gesmolten. En enorme steken links en rechts van de buik. Ik dacht ok, mijn darmen doen raar, even liggen, en straks misschien naar het toilet. Heb er een half uur gelegen, en de krampen opzij in de buik gingen weg, kwamen dan weer terug, gingen weer weg...
    Uiteindelijk stopte het, en voelde ik me stukken beter.

Maar dan deze nacht: om 2 uur wordt ik wakker, letterlijk van de pijn. Ik moest enorm naar het toilet (grote boodschap) dus ik er naartoe. Mijn darmen voelden wel alsof ze gesmolten waren, en shrimpy was maar aan het schoppen erin. En wéér die krampen links en rechts in de buik, die terugkwamen, dan weer weg, dan weer terug... Ik heb letterlijk naar lucht zitten happen. Als de krampen wegzakten kon ik in de rustpauzes wel effectief naar het toilet, en eens alles eruit was (sorry sorry ;)) ging het ineens ook een pak beter.

Maar hoe zit het nu... heb ik iets verkeerd gegeten en wou mijn lichaam er nu meteen alles uit? Dat gebeurd af en toe wel eens, maar het heeft nog nooit zo'n pijn gedaan... is mijn lichaam gewoon extra beginnen reageren omdat er nu een baby bij in de weg zit?
    Het zijn toch geen oefen weëen he? Dat is toch veel te vroeg? :(

Ik ga in elk geval volgende week tijdens het shoppen een tankini zoeken, ik ga proberen nog regelmatig te gaan zwemmen om die spieren wat aan te sterken.

3. Maia

Maia Niet meer actief

nou hier een enerverende ochtend achter de rug. Eerst hadden we groeiecho, flup loopt een week voor op de groei (alles rond de 80% in de curve, gewicht ruim 17nogwat gram) dus het wordt waarschijnlijk net zo'n flinkerd als Fleur was. Verder overduidelijk een jongen en alles prima. Toen kwamen we thuis, ik had brood gehaald en die wilde Fleur graag tillen, maar na 2 stappen struikelde ze, viel ze en nu heeft ze een kapotte voortand. Dus huilen en heel veel pijn met eten begrijp ik. Morgen even naar de tandartst want hij is nu best scherp dus dat wilden ze even bekijken :(

@cin: fijn dat je een normale bevalling mag doen.

@postzegels: we weten nog niet precies hoeveel we er nodig gaan hebben, maar minder dan 50 in elk geval denk ik.

@nuage: beterschap.

@syrse: volgens mij ligt dat aan je baby die nu zo groot is dat de ruimte beperkt wordt. Ik heb ook wel eens darmkrampen (niet zo erg als je nu beschrijft hoor) doordat hij lekker ligt te wiebelen.

daar zijn tv's voor uitgevonden ;)

4. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    Goede middag!

Gisteren op controle geweest. Nog steeds een jongen :D en gewicht van 2,2 kg. Flinke en grote jongen dus.
    Eindgewicht bij 40w wordt geschat tussen de 3,8 en 4kg. Dat is even veel als bij mijn dochters. Was juist bij de oudste (3,975kg) maar volledige fout bij de jongste (3,315kg), dus we zien het wel bij de geboorte ;)

@bevalling: daar kijk ik nu niet bepaald naar uit, maar anderzijds wil ik natuurlijk wel graag weten hoe ons zoontje eruit ziet en dus is de bevalling een noodzakelijk kwaad :p
    Onze gyn zegt: er is er nog nooit eentje blijven zitten :)

@Maia: arme Fleur, hoop dat de tandards iets kan verhelpen aan haar pijn.
    @Nuage: beterschap!
    @Babi: wat erg zeg. Sterkte in deze moeilijke periode. Knuff
    @Sammie: ik heb geen behoefte aan mijn moeder tijdens de bevalling (denk ook niet dat zij daar zin in heeft trouwens). Daarna is ze natuurlijk wel welkom.

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Het kan ook vastzittende ontlasting zijn geweest Syrse die los kwam. Maar voorweeen zijn ook goed mogelijk, dat is zeker nog niet te vroeg.

Geboortezegels zijn postzegels maar dan met een ooievaar erop :)

Nu op naar de diabetesverpleegkundige! Ik ben mooeeee

6. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hej allemaal,

Syrse, wat vervelend zeg! Als je het niet vertrouwd wel je VK bellen he?

Hier ook weer wat beleefd :)
    Ik heb al enige weken last van 'stroomstootjes' onderin m'n buik. Tis heel moeilijk te omschrijven maar het is zeg maar een pijnlijke 'schop' van de baby.

Nu was ik 2 weken geleden bij de VK en toen kon ze al niet voelen hoe beebje lag, en nu vandaag weer, ze ligt in stuit!
    Ik weet dat ze nog kan draaien, maar elke dag langer wordt het lastiger. Ze heeft nog zo'n 3 weken daarvoor. Dit verklaard dus wel die pijnlijke schoppen in mn onderbuik. Ik kan amper meer op m'n rug liggen en als ik zit of loop en ze schopt dan moet ik ook even naar adem happen..

Ik hoop dat alles nog goed gaat komen, en anders kunnen we dit er ook nog wel even bijhebben ;)
    Heb ik wel gelijk alles in 1 zwangerschap gehad.

Moet dus over 2 weken voor een liggingsecho, dan ben ik 35 weken.

Verder is de babykamer nu helemaal wit! M'n schoonmoeder heeft hard gewerkt en manlief heeft ook het plafond gedaan. :)

7. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    @Syrse: Klinkt pijnlijk

@Maia: Arme fleur, dat zal wel even schikken zijn geweest

@Sammie: draaien kan nog makkelijk toch?

Vandaag op controle geweest bij de VK, mijn buik is nog steeds te klein, dus ik moet morgen het ziekenhuis bellen voor een groeiecho en dan over 4 weken nog een echo. Op zich wel fijn dat ik 2 extra echo's krijg, hopelijk kan ik snel terecht en is alles gewoon goed

8. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ja draaien kan nog, maar ja maak me toch alweer een klein beetje zorgen :) En die schopjes zijn ook niet echt prettig, doet echt zeer!

Hopelijk is bij jou ook alles goed!!

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Die van ons lag ook in stuit maar is toch vorige week weer gedraaid. Donderdag hoor ik bij de echo weer hoe ze nu weer ligt.

Hier vanaf vandaag 7x per dag bloed prikken en suiker meten

10. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen! belabberde nacht gehad dus weer eens heel moe maar ach, begin er bijna aan te wennen ;)
    manlief blijft vandaag thuis om met Fleur naar de tandarts te gaan want ik kon moeilijk vrij krijgen. ik dus weer werken straks, heb niet zoveel zin eigenlijk.

heb sinds gisteren trouwens best wel last van m'n schaambot, dus dat is erg irritant.

11. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goedemorgen allemaal!

@Maia, sterkte met werken, en hopelijk valt het mee voor Fleur bij de tandarts.

Gister dus de kamer gewit, ik ga zo ff naar de stad opzoek naar een leuke gordijnstof :D
    Het kamertje is niet zo groot en het leek me wel leuk om ze zelf te maken.

Tis weer mooi weer! :)

12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.519
    14.020
    113
    Vrouw
    SuzieQ, neem toch wel aan dat je snel in het ziekenhuis terecht kan? Bij ons krijg je als het nodig is nog de zelfde dag een groeiecho.

Nuage, sterkte met de hele dag suiker prikken. Lijkt me helemaal niets!

Maia, balen van je nacht zeg. Hopelijk lukt het werken een beetje en heb je airco op t werk?

Sammie, dank je, stuur mn man zo gelijk even naar de Atlas, dat is wat dichterbij voor ons maar daar zullen ze het ook ongetwijfeld hebben.
    Weet dat ze eens in de zoveel tijd in Leiden ook een stoffenmarkt hebben dus als je niets kan vinden zou je daar ook nog kunnen kijken.

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.519
    14.020
    113
    Vrouw
    Grr heb net de politie kunnen bellen. Omdat ze momenteel bij onze straat parkeervakken en een stoep aan het maken zijn mogen we daar niet parkeren, logisch. Dus wij en alle buren hebben de auto's om de hoek neer gezet. Word ik net gebeld door de overbuurvrouw dat onze auto (en ook die van de buren) ineens achter een bouwhek staat! Blijkt dat ze hiernaast een nieuw bouwproject zijn begonnen en dus bezig zijn om hekken te plaatsen. Nooit iets van gezien of gehoord en de auto's die er geparkeerd staan die sluiten ze dus gewoon in. :x :$ Hoe bedoel je asociaal?! Ook niemand meer te vinden om aan te spreken op het terrein.
    Heb mijn situatie van zwanger en premature weeen aan de politie voorgelegd en toevallig was die vrouw er zelf bekend mee, dus ze komen er nu gelijk aan. Ze adviseerde me nog om rustig te blijven omdat ik anders weer in de weeen zou schieten, dus dat was wel aardig haha. Maar mn bloeddruk moeten ze momenteel maar even niet meten! Je krijgt mij niet makkelijk boos, maar nu moet je me even niet tegen komen...

14. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Cin,

Das weer lekker alphens zeg:$
    Ze hebben zeker nooit manieren geleerd! Mooi dat ze het gelijk voor je oplossen zeg, pff dat moet wel ff schrikken zijn geweest!

15. Maia

Maia Niet meer actief

@cin; jeetje, dat is lekker handig zeg *ahum*. rustig blijven ademen ;) en wachten tot de politie komt. goed dat ze meteen komen.
    En nee, we hebben alleen airco in ons kantoortje, in de bieb zelf niet, dus dat wordt erg rustig aan doen en af en toe in het kantoortje afkoelen.

16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.519
    14.020
    113
    Vrouw
    Politie is net geweest, zij konden ook niemand vinden dus hebben zelf die hekken weggehaald. Ze vonden het ook mega asociaal. Toevallig kwam op dat moment dus een bouwmannetje aanrijden die het veroozaakt had, volgens hem zaten ze even in de keet te eten. Nou zegt de politie dan eten jullie wel lang want mevrouw zag ook al niemand. :D
    Vervolgens kreeg die vent me toch een partij op zn lazer!

17. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    @Cin:Fijn dat het opgelost is en je weer bij je auto kan

Ik kan maandag terecht voor de groeiecho, dus nog een paar dagen wachten

18. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Eekje: al over de twee kilo? :$ Hier blijven ze onze meid heel laag schatten, maar ja... het blijft een schatting, en ze ligt blijkbaar nog altijd in de juiste schaal. Ik probeer me er niet ongerust over te maken, ze is hevig genoeg :p

@Maia: hoe is het gegaan met Fleur bij de tandarts? Nooit leuk voor kindjes :(

@Babii: nog een extra knuffel voor je meid, ik vind het echt ongelofelijk sterk van je dat je dit kan. Met de baby komt vast alles goed :)

@Sammie: Oei, dat klinkt vervelend. Maar ze heeft nog tijd om te draaien, toch? Je moet maar denken, hier krijg ik constant voetjes in de longen, ook niet leuk hoor ;)

@SuzieQ: is het de buik die te klein is of ook de baby? Succes bij de echo!

@Nuage: is dat 7 keer per dag, elke dag? :$

@Cin85: wat een eikels seg. Wel lief dat de politie zo vlot meewerkte.

Vandaag heb ik mijn energie terug gevonden, hoera! :D Heb dan maar gans het huis schoongemaakt. Het probleem is dat ik nu een net huis heb... maar ook een waslijst van dingen die ik persé nog in orde wil voor Shrimpy komt. En echt debiele dingen, zoals de balkonnen schuurborstelen, de radiator afsoppen, de keukenkasten uitboenen, alle deuren kuisen, de tegelwand van de douche afschuren... hoezo nestdrang? ;)

Mijn lijstje voor de baby is trouwens een beetje langer dan ik had gedacht, begin toch lichtjes te panikeren :)

- Naamkaartjes voor aan de suikerbonendoosjes
    - Suikerbonendoosjes vullen
    - Alle kleertjes wassen en sorteren
    - Muziekmobieltje zoeken
    - Hoofdknuffeltje zoeken
    - Kader voor poster voor op de babykamer
    - Nieuwe hoes zetelbed
    - kraamgeld aanvragen
    - geboortekaartje af
    - langs de drukker
    - enveloppen schrijven
    - herbruikbare luiers voorwassen
    - gewone luiers kopen just in case
    - Commode uitsoppen
    - vluchtkoffer klaarmaken
    - lijst voogdij maken
    - opvang bellen voor bevestiging
    - netjes voor in de droogkas kopen

Sammie, wat ga jij doen voor je herbruikbare luiers? Een luier emmer of een waterdichte waszak?

En wat heb je nu juist nodig van zalfjes, badgel... voor een baby? :)
    En welk wasmiddel mag nu wel en wat niet? Ik heb gewoon de vloeibare uit de Aldi, zolang ik geen wasverzachter gebruik, is die dan ok?
    En wassen jullie nieuwe kleertjes ook altijd?

Morgen nog maar 50 dagen, aaah! :D

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Relax Syrse :D

Hier werd onze beeb 2 weken geleden ook al op 2kg gezet. Morgen hoor ik weer hoeveel ze nu gegroeid is. Op hoeveel kg werd jullie kindje geschat dan?

Je lijstje ziet er toch best goed uit? Al weet ik een aantal dingen niet te plaatsen. Wat is een hoofdknuffeltje? En wat betekent netjes voor in de droogkas kopen? En waarom moet je een lijst voor de voogdij maken?

Onthoud dat de winkels ook na de bevalling nog open zijn hoor ;) Dus als jij ontdekt dat je geen shampoo hebt of badschuim dan is het zo gehaald.

Ik was gewoon met mijn normale wasmiddel. Natuurlijk kun je ook meteen Neutral gebruiken maar ik ga er niet vanuit dat ons kindje allergisch is. Ik stel ze liever juist bloot aan gewone middelen ipv te voorzichtig zijn. Pas als het nodig is pas ik het aan. Waarom mag wasverzachter eigenlijk niet?

20. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    ik was ook alles met gewone waspoeder, kijken hoe hij er strax op reageert dan kan ik altijd neutral kopen.

Nou hier waait het flink en donderend onweer op komst zo lijkt... maar ben bang dat het over waait... :(

Deel Deze Pagina