Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patty80

Patty80 Actief lid

24 nov 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bevallingsdata:
    04-10-2012: Sammie1 (21), 1e kindje
    05-10-2012: Baileyy (32), 1e kindje
    05-10-2012: Syrse (29), 1e kindje, ziekenhuisbevalling
    06-10-2012: Nuage (30), 1e kindje, ziekenhuisbevalling
    07-10-2012: Eekje (32), 3e kindje, ziekenhuisbevalling
    09-10-2012: Cin85 (26) 2e kindje, verplicht ziekenhuis
    10-10-2012: Engeltje23 (25) 1e kindje
    10-10-2012: Sweetchocolate (25), 2e kindje, ziekenhuisbevalling
    12-10-2012: Brondy (27), 1e kindje, liefst thuis
    15-10-2012: Beebiewens (29), 1e kindje, ziekenhuisbevalling
    15-10-2012: Kimmeding (28), 2e kindje, thuisbevalling
    18-10-2012: Juul (34) 1e kindje, ziekenhuisbevalling
    18-10-2012: Barb (30) 1e kindje, liefst ziekenhuisbevalling
    18-10-2012: Esmaralda (24) 2de kindje, ziekenhuisbevalling (KS)
    20-10-2012: Ingearts (31), 1e kindje, liefst thuis
    20-10-2012: Aislyn (32), 1e kindje, liefst thuis
    21-10-2012: Maia (28), 2e kindje, ziekenhuisbevalling
    21-10-2012: MinnieMe (21), 2e kindje, liefst ziekenhuisbevalling
    22-10-2012: Babii (24), 1e kindje, geboortehuis (in ziekenhuis zit dit)
    23-10-2012: Kima (25), 1e kindje,Waarschijnlijk Z'huis
    24-10-2012: Stampvamp (28) 2e kindje, ziekenhuisbevalling
    24-10-2012: SuzieQ (31), 1e kindje, ziekenhuisbevalling
    26-10-2012: Balleke (28) 3e kindje, thuisbevalling
    27-10-2012: Mariska (21) 1e kindje, ziekenhuisbevalling
    28-10-2012: EsRobin (32), 1e kindje, ziekenhuisbevalling
    29-10-2012: Patty80(32)1e kindje, liefst ziekenhuis
    29-10-2012: Nlovesn
    31-10-2012: Hadassa (34) 3e kindje, ziekenhuisbevalling,KS
    02-11-2012: rosa08 (29), 3e kindje, thuisbevalling

Afspraken:
    20-08-2012: Nlovesn: Controle VK
    22-08-2012: Kima: Groeiecho
    24-08-2012: Patty: Controle VK (extra)
    27-08-2012: Cin85: Groeiecho
    30-08-2012: Kima: Controle VK
    31-08-2012: Syrse: Controle Gyne
    31-08-2012: Sammie1: Controle VK + liggingsecho
    03-09-2012: Patty: Controle VK
    04-09-2012: Aislyn: Controle VK + geboorteplan bespreken
    13-09-2012: Patty: Echo(ligging placenta)
    14-09-2012: Syrse: Controle Gyne
    28-09-2012: Syrse: Controle Gyne

Verlof vanaf:
    23-08-2012: zwangerschapsverlof Sammie -> nu in ziektewet
    25-08-2012: zwangerschapsverlof Nuage -> nu in ziektewet
    28-08-2012: zwangerschapsverlof Cin85 -> nu in ziektewet
    08-09-2012: zwangerschapsverlof Ingearts:D
    10-09-2012: zwangerschapsverlof Maia
    10-09-2012: zwangerschapsverlof Brondy
    12-09-2012: zwangerschapsverlof Kima :D
    14-09-2012: Moederschapsrust Syrse
    21-09-2012: zwangerschapsverlof Aislyn
    23-09-2012: zwangerschapsverlof SuzieQ

2. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Maia veel sterkte en ik hoop dat je goed slaapt vannacht!

@ Aislyn, ja het kan nu snel gaan! Ik vind het ook super die klein in mn buik :D
    Ze ligt nog steeds in stuit denk ik. M'n moeder begon over middeltje die miss wel zouden werken, maar ik wacht liever de echo af. Ze zal wel niet voor niks zo liggen denk ik. (Draaien kan nog) We gaan het wel zien. Ik vind het niet zo erg dat ze zo ligt, lekker dicht bij mij met der hoofdje :D:D

Wij willen trouwens het Kraambezoekboek van Pauline Oud door de visite laten invullen. Jullie?

En geven jullie de opa's en oma's ook een invulboek voor hun kleinkind? Het lijkt ons wel leuk, maar ben benieuwd naar ervaringen :)

@ Syrse, lekker wassen hoor! Je kan maar beter te vroeg dan te laat zijn:cool:

3. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kraamboek: gingen we eerst niet doen, is ook niet zo de gewoonte hier, maar we hebben die van Pauline Oud gekregen van een tante, en vinden hem stiekem wel leuk :D Al staan er natuurlijk pagina's in die we niet zullen gebruiken als Belg zijnde :p
    Ik speel nog steeds met het idee om ook een wensdoos neer te zetten; met kaartjes er naast, waar mensen dan een wens voor de baby op kunnen schrijven, en in de doos kunnen steken. Die kunnen dan mee in de fotoboek :)
    Een echt invulboek bijhouden gaan we niet doen, we hebben er allebei eentje van vroeger, en die stoppen allebei halverwege ergens. Al ben ik wel aan het denken om een 'gekke uitspraken' boekje ofzo te doen eens ze wat groter is :p We zien wel.

@Sammie: onze spruit lag stuit tot de dag dat we voor de 32 weken echo gingen, toen lag ze ineens goed. Het kan inderdaad nog, ik denk dat ze tijd hebben tot 35 weken, nee?

Wassen of niet, wassen of niet... *twijfelt* :D

4. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Syrse,
    een wensendoos is ook een leuk idee!

ik wil in ieder geval wel van iedereen die op bezoek komt een foto maken met de kleine.

Ja draaien kan ook nog, ik maak me nog niet zo veel zorgen, het zal wel goed komen:cool:

5. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Mooie foto Cin, echt prachtig zie je eruit!
    Nuage, super lief kamertje hee, meubels komen me zooooo bekend voor hihihi... En qua zoetheid vind ik het reuze meevallen!

Even een bericht vanuit Tsechië... Vakantie is leuk, maar ik ben zoooooo moe en trek et eigenlijk niet goed meer. En blij als we thuis zijn, zie erg tegen de terug reis op. Het is dat we met vriendn in 1 auto zijn, anders was ik al terug naar huis gegaan. Warmte is heftig, slapen wil niet goed, geen fijn bed en zoontje is helemaal uit z'n regels en s'morgens erg vroeg wakker, rond 06.00 uur, soms nog vroeger of half uurtje later. In de baby last hebben an de warmte? Ik voel haar echt een heeeeeel stuk minder nl.

Knuf voor allemaal!

6. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hadassa: hier is shrimpy ook veel rustiger als het echt warm is hoor, ik ga er maar vanuit dat ze het even warm vindt als ik.
    Jammer dat de vakantie tegenvalt :( Wanneer kom je terug?

@Sammie: lijkt me een leuk idee om een foto te maken met iedereen, maar gaat de baby dan niet compleet overprikkeld zijn elke avond? Wij gaan shrimpy veilig achter het glas leggen als er bezoek afkomt, moet er niet aan denken dat iedereen er aan wil zitten, bah :) vasthouden kan gerust een beetje wachten. Al zijn er natuurlijk een paar uitzonderingetjes :)

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja in België hebben ze zo'n glazen kamertje in de kamer hè voor de baby. Heb dat bij de Pfaffs gezien hihihi dat hebben we in Nederland niet hoor.

Ik verwacht niet zo heel veel visite eigenlijk. Van mij mogen ze haar wel vasthouden maar alles als dat zo uitkomt met haar ritme. Die kleintjes hebben hun ogen toch nog dicht dus veel last zullen ze niet van foto's hebben denk ik. En als je genoeg licht hebt kan het ook zonder flits.

Hadassa ja leuke meubels hè :p jullie hebben de hoogglans toch? Een vriendin van mij heeft die ook al een aantal jaar en is er nog steeds heel tevreden over. Het is robuust spul zegt ze dus dat is fijn om te horen niet :) balen dat je vakantie een beetje tegenvalt. Ik vind het knap dat je uberhaupt op deze termijn nog met de auto bent weggegaan. Ik zou het niet snel meer doen.

Ik heb nog overwogen om mijn oma volgende maand op te halen bij mijn oom in Oostenrijk. Ze is daar op visite een maand. Zou op zich leuk zijn nog even 2 dagen Oostenrijk ofzo. Maar ik geloof niet dat ik het aandurf. Zou dan ook al rond 15 september zijn en dan ben ik al 36/37 weken..

8. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    @Baileyy
    Ik ga zelf een geboorte slinger maken om voor het raam te hangen als hij geboren is.

hier net laatste cursus dag gehad was erg gezellig.

heb nog steeds last van vocht vast houden in me voeten en rusteloze benen van af me knieën tot me tenen.
    en de muggen beten jeuken ook behoorlijk :(
    vanavond voor de cursus nog onder een koude douche gezeten dat verlichte wel iets me benen.

Nu lekker tv kijken met benen om hoog.

9. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @baby vasthouden,

Ik verwacht ook niet inmens veel bezoek hoor :D enne als de kleine slaapt of der dagje niet heeft dan ook niet. Maar het lijkt me wel leuk om te proberen om foto's te maken. Maar geen 'moeten' hier ;)

@Kima,
    waarvan ga je die geboorteslinger maken?
    Leuk idee trouwens!

Hier ook last van vocht. Mn voeten doen lekker zeer:)

@Nuage, beetje tricky om nog naar Oostenrijk te gaan denk ik. Ga je dan per auto alleen?

Heb trouwens ook een boek over bevalling en bv aangeschaft. Ik heb geen cursus ofzo gevolgt maar wil me wel voorbereiden.

Mn man is nu druk aan het schuren voor de volgende laag verf:D

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja zou samen met mijn man zijn in de auto. Denk niet dat ik het aandurf, of misschien echt last minute besluiten ofzo. Ligt ook heel erg aan het kindje en mijn suiker want als ze haar eerder willen gaan halen is dat mogelijk al in week 38 en dat is dan maar een week later!

11. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ik zou dan idd maar kijken op het laatste moment ;)

Hier, uitgezocht hoeveel uren we opvang nodig hebben. En dat is gemiddeld nog geen 2 uur per dag. Ik weet niet of de gastouderopvang daarmee akkoord gaat...

12. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sammie: wat bedoel je met gemiddeld 2 uur per dag? Is dat een maand gemiddelde?
    Je weet niet waar ze mee akkoord gaan gaan tot je het vraagt :) ie van ons is nu berekend op 3 dagen in de week, maar ze zijn het gewend om te werken met mensen met veranderlijke planning, en zolang we het op tijd laten weten gaan ze het niet erg vinden als er dingen veranderen. Gewoon vragen zou ik zeggen. Nee heb je en ja kun je krijgen, toch?
    @Boek: welk boek heb je gekocht?

@Nuage: ik zou het persoonlijk niet durven, hoe ver is het rijden? Je kan natuurlijk altijd op het moment zelf zien, als de vroedvrouw zegt dat baby nog lang niet gaat komen kan je het altijd wagen.

@vocht in de benen: Niet met geplooide benen zitten, geen knietjes over elkaar, voeten omhoog als je zit, plat op de grond als dat niet gaat. En met koud water afspoelen in de douche.

@glazen kamertje: ja, haha, maar wij liggen dan ook 5 dagen in het ziekenhuis, daarom dat er ook zoveel bezoek passeert daar. Zeker de familie komt eigenlijk altijd meteen, wachten tot je thuis bent zit er niet vaak in. Baby moet ook niet in de glazen kamer, maar het is wel super handig bij bepaalde familieleden ;)
    Van mij mag ze gerust vastgehouden worden hoor, maar heus niet door jan en alleman, maar we zien wel hoe het gaat op de moment zelf.

Ik heb ook het idiote idee dat ik géén fotos van baby op facebook wil tenzij we het zelf posten, dus dat wordt nog leuk ;) Ik denk dat ik maar gewoon ga zeggen 'enkel fotos met onze camera', dan is er alvast iets meer controle wat iedereen doet. Heb geen zin om achteraf te moeten gaan bikkelen van 'haal die foto eraf'.

@Kima; welke cursus ben je ookalweer aan het volgen?

13. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, en ik ben net beginnen wassen :p Was twee zit in, was één zit in de droogkas. Er moet echt nog veel gebeuren, waarom heb ik al zoveel??
    Ik heb ook de maxi cosi uitgewassen, de box geschrobt, de kribbe, de kast, de commode... die buik begint toch dik in de weg te zitten :D
    Nu eventjes zitten, straks strijken, en misschien eindelijk eens die twee laatste zakken speelgoed uitsorteren.

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Het is ongeveer 1200km rijden. Hhhmmm tja nu ik erover nadenk is het toch wel te ver denk ik op die termijn.

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Zullen we weer eens buikfoto's plaatsen meiden? :) ben wel benieuwd naar alle buiken!

16. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    @geboorte slinger
    wilde ik maken met blauw lint in ons geval als waslijn op te hangen voor het raam, en dan de naam op rompertjes schrijven (1 letter per romper) en dat er aan ophangen.
    de letters worden de zelfde letters als het geboorte kaartje.

@cursus
    ik heb zwangerschap's cursus gedaan oefeningen voor je bekken, puffen, ontspanningsoefeningen geleerd enz...

@foto van me buik
    Ja die moet ik weer eens maken is al een tijdje geleden denk zo'n 5 wk alweer.

@babykleertjes wassen
    Bij mij is alles al gewassen en gestreken in de kast... :S
    Ik wilde het niet opsparen voor de laatste werken, dus als ik weer een wasje vol had werkte ik die gelijk al weg.
    Is dat raar?

Ik ga straks nog wel met verlof de babykamer even schoonmaken, overal sopdoekje over heen en ramen zemen stofzuigen dweilen enz.
    En even goed langs of ik alles in huis heb natuurlijk.

17. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @buikfoto: moet ik eigenlijk ook nog eens maken
    @kleertjes wassen: zou wel willen maar niet echt tijd voorlopig...
    @glazen kamertje: is idd soms wel handig, maar moet toch zeggen dat ik daar niet echt gebruik van gemaakt heb indertijd. Ga natuurlijk ook al na 1 dagje naar huis ;) De eerste dagen komen enkel dichte familie meestal en dan vind ik het helemaal niet erg dat ze de baby eens willen vasthouden (als ze wakker is tenminste, ga ze er niet voor wakker maken.)

@Nuage: ik zou toch nog even wachten en kijken hoe je je dan voelt.

18. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    deze foto is met 28w + 6d

Bijgevoegde bestanden:

19. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    @Kima: Mooie foto foto hoor!

@zwangerschapscurus: Doe ik ook op de maandagen, nu 3 lessen gehad, gisteren ontspanningsoefeningen gehad voor tussen de weeen door

@Echo: Gisteren groeiecho gehad en alles was goed zat met de lengtes steeds op net boven of net onder gemiddelde. Over 4 weken terug komen voor een nieuwe echo

20. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.511
    14.017
    113
    Vrouw
    Mooie buik Kima!

Nuage, ik zou het niet meer durven zo'n stuk rijden, ook niet als ik nog geen weeen had gehad.

Kleertjes wassen, is hier al gedaan, moet nog maar 1 boxkleed wassen, bekleding van de mc en de lakentjes voor op het bedje. Dan ben ik klaar. Mn moeder heeft de hele babykamer al schoongemaakt en ook de kast en het bedje gesopt.

Boek, ik heb een boek van Nijntje voor de kraamvisite, staan de zelfde dingen/vragen in als die van Pauline.

Sammie, geen idee of ze accoord gaan met zo weinig uren, gewoon even bellen?

Vocht, ik heb geen enkels meer met het warme weer en worste-tenen.

Warme weer, heb heerlijk aan het water gelegen om af te koelen.

Deel Deze Pagina