Denk dat ik het gewoon zo doe: matras - molton - earosleep - laken. Zit de deken normaal gesproken in een dekbedovertrek? Of gewoon een laken om de deken gevouwen?
Sysre, ehm het moet niet hoor! Je mag ook een normale matras en molton gebruiken. Hoe kan AeroSleep de slaapveiligheid en -gezondheid van uw baby verbeteren? - Een overzicht van alle Aerosleep producten - AeroSleep hier uitleg over die aerosleep. Sammie, de aerosleep kan je ook als molton gebruiken, dus nu ga je het dubbelop doen! Over die aerosleep doe je een hoeslakentje, daarover komt een lakentje en daarop het dekentje. De bovenkant van het lakentje vouw je weer over het dekentje. Bij baby's tot 2 jaar worden echte dekbedden en dekbedovertrekken afgeraden.
Ok, dus: matras, molton, hoeslaken, laken, deken. En waar moet de baby dan juist tussen? Ik dacht te doen: matras, molton, hoeslaken, baby in slaapzak. Dekentje lijkt me in het begin gevaarlijk want daar kunnen ze ook onder sukkelen, nee?
Ik dacht het zo te doen: matras, molton, hoeslaken, baby, laken, dekentje (geen dikke zo'n flees ding) Want slaapzak is er toch niet in kleine maat? en daar kunnen ze dan toch ook in verdwijnen/zakken als het ware?
@Cin85 Is het handig dat wij Buddy's worden? We zitten in ieder geval lekker uit elkaar kwa datum, en ik doe ook aan whatsapp. Ik hoor het wel... Buddy's Hadassa 10 oktober Cin85 9 oktober Nuage 6 oktober Kima 23 oktober Maia 21 oktober SuzieQ 25 oktober Eekje 7 oktober - Syrse 5 oktober
Een waterafstotende molton mag niet ivm het gevaar dat een kruikje lekt. Je wilt dat het hete water dan zo snel mogelijk het matras inzakt en niet in een plasje blijft liggen met je kindje erin. Een gewone molton mag uiteraard wel, maar niet waterafstotend en zeker geen zeiltje. Om die reden zijn heel veel kraamhulpen ook tegen de Aerosleep omdat ook daar het water in blijft staan, maar de meningen zijn onwijs verdeeld. Ik vind het een mooi systeem maar heb besloten dat pas te kopen als baby echt een buikslaper blijkt te zijn en zelf omrolt. Voor baby's die netjes op hun rug blijven liggen is het niet direct nodig. Een hoofdknuffel lijkt mij levensgevaarlijk eerlijk gezegd. In België zit er een kussensloop bij babydekbedjes?!? Maar dan heb je dus een echt dekbed? Dat mag hier ook niet in het begin, enkel laken en dekentje. Een dekbed is te dik ivm verstikkingsgevaar.
Het dekentje en lakentje liggen helemaal onderaan het bedje, de baby ook, die ligt bijna met zn voetjes tegen de onderkant van het bed aan. Op deze manier kan de baby alleen maar naar boven schuiven en niet naar onderen dus hij kan nooit stikken. Slaapzakjes, geen idee of ze die in kleine maatjes hebben. Aerosleep en kruiken, de kruik leg je dan met de opening naar de zijkant van het bed, dus als de kruik gaat lekken dan valt het water naast het bed, ook maakte de kraamzorg nog een soort dijkje ofzo van de deken, geen idee meer hoe. Mijn zoontje draaide zich vanaf 8 dagen al op zn buik, dus was blij met die aerosleep, overigens is hij nog steeds een buikslaper. Kruik hebben wij trouwens maar iets van 3 dagen gebruikt, was vreemd in het ziekenhuis alleen de eerste nacht een kruik, meneer was halverwege de avond geboren. De 2 nachten erop in het ziekenhuis was geen kruik nodig. De kraam vond thuis van wel, maar na 3 dagen kwam ze tot het zelfde inzicht als het ziekenhuis, ons mannetje hield zich prima op temperatuur. Niet zo heel moeilijk als het buiten 30 graden is!
Kima, goed idee! Heb ons gelijk even op de lijst aan elkaar gekoppeld. Daarnaast word ik als het goed is uiterlijk de 16e (41 weken) ingeleid, dus als jij netjes op tijd bevalt komt het heel mooi uit. Buddy's Hadassa 10 oktober Cin85 9 oktober - Kima 23 oktober Nuage 6 oktober Maia 21 oktober SuzieQ 25 oktober Eekje 7 oktober - Syrse 5 oktober
Ik denk dat die kussensloopjes zijn voor als je er later een kussen bij doet. De lakentjes zijn inderdaad zo dat je er een dons in kan steken. Maar dat gaan we in het begin niet gebruiken hoor, is voor later. Hoofdknuffeltjes mag je ook niet laten liggen als je de baby niet kan zien. En is dat de enige reden, de waterkruikjes? Maar die mag je toch helemaal niet in het bed laten liggen? Bedje even opwarmen, kruikje eruit dacht ik. Als er heet water lekt lijkt me de matras wel het minste van je zorgen, zo met een baby er vlak bij. Ik ga sowieso ons kersepit kussentje gebruiken voor voorverwarming, wil het niet riskeren dat er water lekt. De kamer blijft hier goed warm in de winter, dus dat komt wel goed. Over de slaapzakjes: die bestaan in maatje 50 en 70, wij hebben er 2 van 50, 3 van 70. Die grote zijn pas voor later, maar 50 kan toch best vanaf het begin, nee? Tenzij je echt een mini kindje hebt. En fleece, mag dat wel? Ik dacht dat dat niet genoeg ademde? Volgens mij zijn we ons allemaal zorgen over niks aan het maken, haha. Cin; ik ga denk ik inderdaad kindje zo laag mogelijk leggen
Maar nu bevallen we in oktober hè stukje kouder dus meer kans op kruik nodig. De verkoper van Aerosleep was trouwens van mening dat het systeem qua lekken juist veiliger is. Het water loopt direct in de honingraat en verspreid zich over het hele matras. Het kindje ligt dus niet in maar boven het water en doordat het snel verspreid koelt het snel af. Maar toch zijn er kraamhulpen die het eraf halen. Maar zoals ik zei de meningen zijn verdeeld erover. Ik vind het wel een mooi systeem maar heb na overleg met de kraamhulp het nog niet gekocht. Even aankijken of het nodig is.
Ja dat van die waterafstotende molton is vooral ivm kruiken. Daarnaast ook het feit dat het geen lucht doorlaat. Dus meer risico op verstikking en het is hartstikke onprettig slapen op een matras dat geen lucht meer doorlaat. Maar die kruik is de belangrijkste reden.
Ik vind het zo'n gek idee, kraamhulp... hier is dat dus wel een optie, maar ik ken bijna niemand die het gebruikt. Nu krijgen wij in het ziekenhuis natuurlijk wel een beetje voorlichting, blijven we daar 5 dagen... Maar wat doet zo'n kraamhulp dan allemaal? Buiten je tonen hoe badje, hoe luier, enz? @matras: maar zijn er dan speciale lucht doorlatende matrassen? Want die van ons is niet meteen... standaard.
Jou en je kindje verzorgen en licht huishoudelijk werk. Ook helpen met borstvoeding en jouw lichamelijke gesteldheid controleren qua temp en evt. hechtingen. Als je thuis bevalt helpen ze ook bij de bevalling.
En hoelang is dat dan? Hier wordt dat zo'n beetje tijdens het ziekenhuis verblijf gedaan. Thuis bevallen of polyvalent kan hoor, en die mensen krijgen dan ook kraamhulp aangeboden.
Uuuhhh even denken ik krijg geloof ik 49 uur als ik het me goed herinner. Als je een keizersnede hebt gehad kan daar nog wat bijkomen.
Ik hoorde nog een tip voor een earosleep: je kan ook een 'kleine' kopen en die dwars op het bed leggen op de plek waar het kind daadwerkelijk met het hoofd ligt. Zo ik ben nu bij hoofdstuk 4 beland van het veilig bevallen boek. Best nuttig om je even voor te bereiden op de bevalling
@Cin85 ik zal zo even mijn 06 dan in een Prive bericht zetten. Gaat zeker goed komen. Ik ben met geboorte kaartje bezig en ik vroeg mij af of jullie ook jullie rust/slaap tijden er op zetten? En zo ja welke tijden houden jullie dan aan? Flees deken bedoel ik deze mee (de heb ik gekocht dus lijkt mij dat dat gewoon mag): Jollein Deken Antraciet 100 x 150 cm | Dekens | Baby-Dump Bij hoeveel weken zetten jullie de box beneden neer? Het begint eigenlijk bij mij al een beetje te kriebelen maar heb tegen me zelf gezecht dat ik het pas ga doen als ik verlof heb....
Ik heb ook van die dekentjes hoor, volgens mij prima! De box staat hier al een tijdje hahaha gewoon lekker doen waar je zin in hebt hoor! Mijn verlof is officieel begonnen trouwens
Ik heb hier dekentjes van katoen, maar het lijkt net fleece. Zolang het van katoen is en goed ademt zal het wel goed zijn. En kruiken, ik heb eigenlijk geen idee, in de winter lijkt het me wel prettig om het bedje ook warm te houden, dus niet alleen om voor te verwarmen. Hier wat links: Hoe kan ik het beste een babybed opmaken? Het bedje van je baby opmaken - LeerWiki.nl - Schat aan informatie Ik zal mezelf zo ook even aan het buddy lijstje toevoegen.
Box: hier staat ie al We hebben hem tweedehands gratis gekregen, en eigenlijk dezelfde week nog opgezet. Hoera voor verlof Nuage! Sammie: handige weetjes wel delen he @rust en slaaptijden: op ons kaartje staat iets over liefst even bellen voor je op bezoek komt. Dan kunnen we zelf zien of er niet teveel volk op één dag komt. En als ze zonder aankondiging thuis voor de deur staan hebben ze pech, dan lig ik gewoon op bed met de kleine hoor In het ziekenhuis ga ik voor een eenpersoonskamer, geen luxe of suite, daar kan dan sowieso al niet teveel bezoek tegelijk op, dan zijn de mensen minder geneigd om te blijven plakken in kuddes.