Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Kima, die heb ik dus ook maar dan een andere kleur. Ze zijn van katoen.

2. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Buddy's
    Hadassa 10 oktober
    Cin85 9 oktober - Kima 23 oktober
    Nuage 6 oktober
    Aislyn 20 oktober
    Maia 21 oktober
    SuzieQ 25 oktober
    Eekje 7 oktober - Syrse 5 oktober

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wij zetten er ook iets op over bellen vantevoren. Wil geen onaangekondigd bezoek ;)

Wil er al iemand mijn buddy zijn? :) ik ben max. 6 oktober bevallen dat beloof ik je hihihi

4. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, ik zie je zo nog eerst bevallen Nuage, tenzij Cin je nog voor is :)

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Of jij natuurlijk Syrse ;)

6. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Sammie, dat boek heb ik ook. Heb hem al helemaal gelezen, maar dat is al weer een aantal weken terug. Ik had er toen nog niet echt "zin" in. Dat begint nu wel een beetje te komen, want ik wil mijn kleintje graag zien!

De box staat hier al een aantal weken. Kan de hond er vast aan wennen.

Rust- en slaaptijden, ik heb geen zin om iedere avond met bezoek te zitten. En ik ben ook geen ochtendpersoon. Dus alleen de middag dan denk ik. :D Ik ben nog aan het overwegen om een kraamfeest te houden voor de mensen waar ik minder contact mee heb. En dan de mensen die buiten het kraamfeest op bezoek willen komen, vraag ik om te bellen of mailen, dan heb ik het zelf in de hand.

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Aislyn zullen wij anders buddy's zijn?

8. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    Vraagje voor de mama's met kindje,

Welke maat pamper gebruik je nou?
    Mijn moeder vind het handig dat ik voorraadje heb dus kwam ze met wat pakken aan zetten.

Wat ik nu heb liggen is:
    1 pak newborn maat 1 (2-5kg)
    3 pakken maat 2 (3-6kg)

Wat me opvalt is het gewicht wat op de pakken staat.
    Het lijkt mij dan toch dat je ze bijna te gelijk kunt gebruiken?

Dus ik vroeg mij af welke maat jullie gebruiken?
    En dus handig is om op voorraad te hebben liggen...

9. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Is goed Nuage, we liggen denk ik ver genoeg uit elkaar. ;)

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja daarom :) en een beetje gelijk verhaal qua voorgeschiedenis. En ik heb 5 jaar in Dordrecht gewoond hahaha wat wil je nog meer? :p
    Ik zal je mijn nummer sturen

11. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Buddy's
    Hadassa 10 oktober
    Nuage 6 oktober - Aislyn 20 oktober
    Maia 21 oktober
    SuzieQ 25 oktober

12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.511
    14.016
    113
    Vrouw
    De box, staat hier nog van mn zoontje. Tegenwoordig is het een dumpplek voor speelgoed. Toevallig afgelopen weekend al 2 boxkleden uitgewassen want as zondag vieren we de verjaardag van mn man en mij in het klein en komen er 2 baby's, eentje van 4 weken en eentje van 8 weken. Dus voor die tijd mag mn man de box nog even hoog zetten. Denk dat ik het erna niet kan laten om alvast de mobiel enzo er in te hangen. ;)

Rusttijden op het kaartje, wij hebben er toendertijd een slaap tijd voor 's middags en een eindtijd voor 's avonds bij gezet. Ook hadden wij duidelijk staan dat mensen van te voren moesten bellen. Helaas begrepen een paar tantes van mij dat niet, die kwamen gewoon om 18.30 ongekondigd aan. Tja wij zaten toen nog te eten en om 19.00 hadden we bezoek afgesproken dus die hebben we toen geweigerd. Waren ze nog verbaasd ook!
    Ook een oudtante van mij die de dag na mn bevalling plots in het ziekenhuis op bezoek kwam, ze had van mn oma gehoord dat ik was bevallen. Dat terwijl onze beste vrienden er ook al waren. Was toen te verbaasd om er wat van te zeggen, maar dit keer zet ik ze ook de deur uit. Klinkt heel gemeen maar ik zet ook niet gelijk op facebook dat ik bevallen ben, dat komt pas 1-2 dagen later. En als mensen onaangekondigd komen stuur ik ze dus ook weg. Heb namelijk ook nog een gezin waar ik in eerste instantie van wil genieten! Daarnaast willen wij zo weinig mogelijk bezoek 's avonds ontvangen omdat Stijn anders erg druk wordt, zich gaat uitsloven en vervolgens niet meer kan slapen of 's nachts wakker wordt. En wil juist voor hem een normaal ritme aanhouden, dat er straks een baby is, is voor hem al spannend genoeg.

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.511
    14.016
    113
    Vrouw
    Luiers, heb echt wel een hele poos met maatje 1 gedaan. Denk wel tot bijna 3 maanden? Heb nu ook alleen maatje 1 op voorraad.

Pas als je merkt dat de luiers erg snel vol zijn of dat je kindje telkens doorlekt moet je naar een grotere maat gaan kijken.
    Daarnaast is maatje 1 in verhouding goedkoper, kijk maar eens goed naar het aantal luiers in de verpakking!

14. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    Oke dus miss niets meer bij kopen dan ;)

Hierbij nog een foto van me wieg! :D
    En heb nog extra kamer fototje's in me album gezet.

Bijgevoegde bestanden:

15. Maia

Maia Niet meer actief

@kima: die wieg hebben wij ook! Alleen onbekleed aangezien ik hem toch amper een weekje ga gebruiken. Mijn man heeft er nog in gelegen.

@luiers: tja het hangt ook helemaal van de billen van je kleintje af, wij gingen met Fleur redelijk snel over naar maatje 2, denk dat ik ongeveer 2 pakken maatje 1 gebruikt heb, niet heel veel dus, maar maatje 1 zat gewoon niet lekker om d'r kont.

@rusttijden op kaartje: ik twijfel nog, bij Fleur hadden we het er wel opgezet maar de praktijk wees vaak toch anders uit, dus denk dat ik het nu niet doe, maar gewoon zeg dat ze moeten bellen. Dat doet iedereen hier gelukkig wel ;)

@box: hier staat hij sinds gisteravond!

16. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Buddy's
    Hadassa 10 oktober
    Nuage 6 oktober - Aislyn 20 oktober
    Maia 21 oktober
    SuzieQ 25 oktober
    Baileyy 5 oktober

17. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    @Kraamboek lijkt mij heel leuk! Hoop dat de visite het dan ook in wil vullen :) Opa's en oma's geef ik geen invulboek dat wordt niks..

@Kima leuk idee zo'n geboorteslinger!!

@hadassa Wat een rotniuews van je man! Hele dikke knuffel voor jou hoor!!!!

@Rusttijden ik snap nog niet zo goed wat handig is. Mensen die op bezoek willen zullen meestal wel 's avonds na het werk willen komen toch?
    En wat doe je dan als je moe bent. Naar bed gaan of niet. mijn vriend wil echt geen mensen wegsturen dat weet ik nu al.

@Buddy's heb mezelf er ook opgezet. 5 oktober en ik beval in het ziekenhuis, Maar heb internet en whatsapp hihi.

@geboortekaartjes. Hebben jullie dat al klaar? ik vind het zooo moeilijk. Vind niks leuk. Weet geen gedichtje, dat van die rusttijden weet ik niet. Nog geen jongensnaam ook.
    Heb stress van dit soort dingen. Op de een of andere manier kan ik tijdens mijn zwangerschap heel erg slecht dingen kiezen.... Bah ik ken mezelf helemaal niet zo, maak me overal druk om. terwijl mijn vriend juist veeeels te makkelijk denkt over alles..

18. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Baileyy: niet stressen, komt allemaal goed :)

Ik ga juist niet voor rusturen op het kaartje omdat je dan moeilijk mensen kan wegsturen, als ze moeten bellen kan je makkelijker zeggen 'vandaag niet, ik ben echt kapot'. Of 'sorry, we hebben die dag al te veel bezoek.' Als je gewoon open bezoekuren zet, zit je misschien ineens met 6 man tegelijk, lijkt me echt niet leuk.
    Maar als je moe bent ga je toch gewoon op bed liggen met de baby? Als je vent niemand wil buiten sturen, prima, dan blijft hij maar buurten. Echte vrienden gaan dat heus wel snappen, ze komen toch evengoed voor de ouders, nee?

@geboortekaartjes: dat van ons is nog in de maak, maar het is de bedoeling dat we 3 september naar de drukker kunnen trekken.
    Gedichtje hebben we uit de familie:

'Welkom lief kindje,
    je hebt twee kleine handjes,
    geef ons er allebei één.
    Dan leiden wij je rond,
    totdat je zegt "ik kan het wel alleen".

Misschien een beetje melig, maar ik vond de boodschap zo leuk :)

19. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    Wij hebben het volgende gedichtje in het kaartje:

Het begin van een nieuw leven,
    zo heel erg mooi en klein.
    Het is eigenlijk niet te omschrijven,
    hoe blij wij met jou zijn.

daarna komt er:

Beschuitje smeren moet ik nog leren dus graag voor een bezoekje telefoneren 06.....

en dan komt:

...naam baby... en mama rusten van 12:00 tot 14:00 en na 22:00 doet papa ook mee.

maar mijn moeder zei dus dat ik die tijden aan zou moeten passen naar 12:00-14:30 of 15:00
    22:00 naar 21:30 moet zetten.

hebben jullie tips/meningen....

20. Maia

Maia Niet meer actief

ja ik zo die avondtijd ook vroeger zetten

Deel Deze Pagina