Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ok, ik begrijp het. Opzich is het niet heel verkeerd denk ik. Er zijn genoeg mensen die nooit in de kerk komen en toch hun kindje willen dopen. Dan denk ik dat het goed is achter hun beweegreden te komen. Je belooft wel iets nl. En als de pastoor of predikant mensen niet kent, lijkt het me ook lastig om te weten hoe hun leven is en waarom ze ondanks dag ze nooit in de kerk ko en, toch besluiten te dopen.het is niet maarzo een romantische iets wat je laat doen... Omdat je dat nu eenmaal leuk vind. Dat bedoel ik meer snap je. Dit is geen verwijt naar mensen die dit op die manier doen trouwens, iedereen in haar waarde latend nl.

2. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Fijn zeg voor je, alle beetje helpen hè.

Groetjes

3. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Baileyy, en wat zei de therapeut? Ik had bedacht van alles te doen vandaag, maar ben in mijn bed beland toen Olliver ging slapen. Ik was zo moe en heb twee uurtjes lekker geslapen. Werd wakker van hem en zat in een flinke hypo (te laag glucosegehalte) waar ik me echt niet goed door voelde. Dochter heel bezorgd natuurlijk, lieve kleine schat. Ze begrijpt het allemaal ook zo goed met haar tien jaar...

Ja is moeilijk hè die geboortekaartjes... Degene die ik wil, kunnen we het adres achterop zetten, scheelt ook weer ruimte.

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.991
    113
    Vrouw
    Geboortekaartjes, heb nu de tekst af voorals het kindje te vroeg geboren wordt en nog in het ziekenhuis moet blijven. Nu nog de versie voor als het kindje op tijd komt. Ben niet van de standaard rijmpjes dus creeer zelf wat, heb ik toen bij Stijn ook gedaan.

Borstkolven schoonmaken, gewoon 7 min in kokend water leggen, nadat je ze eerst in een sopje hebt gedaan. Maar eigenlijk worden borstkolven van andere afgeraden. Bij sommige kolven kan het wel, oa van medela, dan kan je bij de thuiszorgwinkel nieuwe slangetjes en borstschilden kopen, voor nog geen 15 euro ben je dan klaar.

Dopen, doen wij niet. Weet wel dat toen ik vroeger gedoopt werd er daarna ook gezellig koffie drinken met een stuk taart bij mn ouders was, dus dacht eigenlijk dat het normaal was? :$ Sammie, een high tea lijkt me erg leuk daarvoor!

Hadassa, balen dat je een hypo had! Wel fijn dat je dochter het kennelijk goed begrijpt als ze bezorgt is. Weet ze ook wat ze moet doen als het echt fout gaat?

5. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.638
    1.443
    113
    Zo ik ben vanmiddag bij de bekkenfysio geweest. Geen goede tips helaas. Alleen maar dat ik echt meer rust moet nemen. En ik doe al amper wat. en wiebelen op de benen bij het staan. En als ik niet kan staan even mijn billen aanspannen. Proberen dus maar de volgende keer.
    Dus mocht iemand hier een goede tip hebben? Moet zelf ook al 2x per week naar de fysio.

@Hadassa wat lief van je dochter! DOe maar rustig aan meid!!

6. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Er idool niet echt DE tip denk ik voor bi. Ik zal ook jouw tips gaan uitproberen.

Ja mijn dochter is echt een kanjertje idd. Als het echt fout zou gaan weet ze dat ze naar de buren moet lopen of de ambu bellen. Is gelukkig nooit gebeurd, meestal voel ik het zelf al en reageer ik daarop.

7. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Dopen,

Wij zijn niet katholiek, en geen baptist :D
    In onze gemeente worden de kinderen meestal vrij snel gedoopt, binnen 2-4 weken (later mag ook maar komt gewoon niet zo veel voor). Je hebt vooraf wel een gesprek met de dominee e.d.
    En voorafgaand aan de doopbediening sta je stil bij een aantal vragen waar je antwoord op geeft. (zoals dat je belooft een christelijke opvoeding te geven e.d.)
    Als het kind ouder is, kan het kiezen om belijdenis te doen, een soort antwoord op de doop. Daarna mag je aan het avondmaal.

De commode is binnen! Veel sneller dan verwacht :D
    M'n fleecemuts is af, en hij is best leuk!! :cool::cool: Nu nog winter worden whahaha

8. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Weer een stapje verder, vanavond de geboortekaartje opgemaakt en teksten gezocht en bedacht. Ben zo benieuwd hoe ze zijn geworden. Heb twee proefdrukken opgevraagd... komen als het goed is woensdag. Handig een mobiele telefoon en de mogelijkheid tot sms'en. Heb het gedicht wat ik erg mooi vond en de geboorteaankondiging naar mijn man ge-sms't en hij vond het erg mooi. Dat scheelt weer tijd....

Zo, en nu dan slapen!

9. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @Hadassa: fijn, alweer iets afgewerkt. Teksten moeten wij ook nog doen. De kaartjes zijn klaar :D

@Sammie: fijn dat de commode binnen is!

10. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Goedemorgen allemaal....! Idd Eekje, weer iets afgewerkt gelukkig.

11. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.638
    1.443
    113
    @Geboortekaartje Hebben jullie ook dat het kaartje zo vol staat?
    Ik heb aan de binnenkant links een gedichtje, dat is vol.
    Rechts komen we niet uit. Hoe hebben jullie dat? Als ik naar andere kaartjes kijk, kom ik er ook nog niet uit ant dan hebben ze dat anders gedaan. Bijv gewicht enzo onder elkaar (past niet, moet op 1 regel). Soms staat er al meer op de voorkant, bij ons ook niet.
    Iemand een idee??
    Alles gecentreerd in het midden van het paginaatje:
    Bovenaan een soort zinnetje qua aankondiging:

Hoera een zoon! Of een andere zin, dit vinden we zoo moeilijk.

NAAM
    5 oktober 2012

17.00 uur 4500 gram 50 cm (
    hoe kan je deze gegevens dan leuk neerzetten?)

Bailey en vriend
    Straat 1, 1111 AA Plaats

Bezoek vinden wij gezellig! Graag wel even vooraf bellen!
    06-11111111 (B) 06-22222222 (R)

Dit laatste neemt ook nogal wat ruimte in beslag. Een gedichtje past al niet. Deze zin vind ik ook nog niet echt wat eigenlijk.
    Hoe geef je de telefoonnummers anders aan?
    Of onder het adres? of na dat zinnetje over bellen?

12. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Geboortekaartje,wij hebben dit rechts:
    ------------------------------

Naam
    Volledige naam

Onze dochter is geboren op (datum) om (tijd)

Onze namen
    Adres
    PC+Woonplaats
    Alleen ons huis telefoon.

Je bent van harte uitgenodigd om haar te bewonderen, maar bel je eerst even voor je aanbelt?

---------------

Links staat dan ons gedicht. Gewicht en lengte hoeft er voor mij niet op.

Bij ons past het makkelijk hahha

13. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    @geboortekaartje: ons geboortekaartje staat ook al aardig vol en wij hebben geen gedichtje erop staan

@BI: ik volg nu een zwangerschapscursus, en de lerares heeft veel mensen behandeld met BI en wij krijgen dus veel tips om BI te voorkomen, degene die ik heb onthouden zal ik hier even noemen:

-niet met de benen over elkaar zitten dan trek je het bekken scheef

-bij het opstaan uit stoel of bed altijd beide voeten plat op de grond, gewicht naar voren en dan pas opstaan

-bij bukken of tillen rug recht houden

-Zitten in kleermakerszit of benen uit elkaar (zoals een man zit)

-met lopen: als je de bocht omgaat (bijvoorbeeld linksom) dan eerst je linkervoet naar buiten draaien en dan pas je lichaam en rechtervoet mee draaien (voor lopen rechtsom precies andersom).

Het is zo dat het bekken eigenlijk 2 botten zijn die aan de achterkant(rug ) tegen elkaar aangedrukt zitten. Normaal zit dit hele strak met banden tegen elkaar aan bij zwangeren worden de banden losser en zitten ze minder strak tegen elkaar aan. Als je dan met de benen over elkaar zit trek je de lossere botten scheef. Als je met linksom lopen eerst je linkerbeen naar buiten draait, dan druk je als het ware de bekken tegen elkaar aan zodat ze strakker zitten.

Hopelijk hebben sommigen hier wat aan

14. Patty80

Patty80 Actief lid

24 nov 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Sorry dat ik niet reageer maar lees alles wel mee hoor, ben gewoon ontzettend moe en nergens zin in. Ben wel alle kleertjes aan het wassen nu enz.

FF een vraagje, stekende pijn in de onderbuik? Moeite met opstaan, zijn dat de banden die rekken? Herkennen jullie dit?

Voor sommige van jullie is het echt aftellen he, superspannend!!

15. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Patty, geen idee...

Ben net wakker, ook wel eens lekker om lang te kunnen liggen.

Ga zo maar weer op pad om een nieuw kledingstuk te maken :)
    Zit alweer vol nieuwe ideeën haha

Deze week ook nog de box ophalen dus dan zijn we bijna compleet! :D

16. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @geboortekaartje: wij maken ze zelf. Vooraan heb ik zelf iets geknutseld en daar staat enkel de naam op.
    Ik ben vanmorgen aan de slag gegaan met de layout voor de binnenkant (slechts 1 kant - dus geen links/rechts zijde) en het ziet er als volgt uit (moet het wel nog even overleggen met de papa natuurlijk :p), dus er komen vast nog wel wat veranderingen. Ook nog niet helemaal zeker van de tekstjes. ;) Ik speel vooral met de lettergrootte, sommige dingen hoeven niet zo groot al andere ;)

[FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot] 9 maanden zijn eindelijk voorbij,
    nu hebben wij er een broertje bij
    Hij moet nu nog groeien
    zodat we later samen kunnen stoeien.[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]Ons geluk is uitgebreid met de geboorte van[/FONT]
    [FONT=&quot]XXX[/FONT]
    [FONT=&quot]7 oktober 2012[/FONT]
    [FONT=&quot]4020g – 52 cm[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]Papa en mama: X en Y XX – YY
    [/FONT]
    [FONT=&quot]Grote lieve zussen: Jana en Nora[/FONT]
    [FONT=&quot]Fiere meters: X en Y
    [/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]Wil je thuis mijn pamper komen verschonen?[/FONT]
    [FONT=&quot]Bel dan even, dan kan ik je met een volle belonen![/FONT]
    [FONT=&quot]xxx/xx.xx.xx[/FONT][FONT=&quot] - x[/FONT][FONT=&quot]xxx/xx.xx.xx[/FONT][FONT=&quot] (Y) - xxxx/xx.xx.xx (X)[/FONT]
    [FONT=&quot]xstraat 123 – 1234 gemeente
    [/FONT]
    [FONT=&quot]Vrijblijvende vertroetelrekening: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx[/FONT]

17. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38

whahaha die is orgineel :D:D

18. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.991
    113
    Vrouw
    Heerlijk uitslapen! Hier werd mij zoontje om 07.30 al wakker, hij zat helemaal onder de diarree! Was voor mij ook fijn wakker worden... ;) Hoop dat hij vanmiddag gaat slapen dan duik ik ook even mn bed in.

Geboortekaartje heb ik alleen pas tekst voor als de kleine te vroeg komt.

Rechts:

Rijmpje van 4 regels

Naam
    Is geboren op … om … uur.
    Lengte:
    Gewicht:

Onze namen
    straat

Links:
    … komt pas thuis over een bekend aantal nachten
    het kraambezoek moet dus nog even wachten.

Eigenlijk de zelfde indeling als dat we bij mijn zoontje hadden, past prima!

Gisteren een groeiecho gehad, de kleine is al 2 kilo! Zat nog steeds prima op schema.

Vandaag weer een mijlpaal bereikt, ben vandaag 34 weken zwanger en als ik weeen krijg zal ik dus niet meer geremd worden. De kleine is nu eindelijk 'af' en het ligt aan het kindje of het zichzelf op temperatuur kan houden of niet, zo niet dan zal het nog even in de couveuse moeten maar als alles goed gaat zal het kindje ook al mee naar huis toe mogen. Maar hoop de kleine voorlopig nog 3 weken binnen te houden, erna mogen ze me inleiden! ;)

19. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @Sammie: had eerst iets gewoner staan, maar toen kwam ik deze tegen. Vind hem geweldig :D . Denk dat mannetje het ook wel super vindt.

@Cin: 34w, das in ieder geval een geruststellende gedachte, maar natuurlijk wil je liever nog een week of 3 wachten.
    Arm zoontje en jij die het moest opruimen, bah diarree!

20. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Wij hebben het volgende: Links een gedicht en rechts

In blijde verwachting gekoesterd, in dankende verwondering gekregen.
    Vol van blijdschap zijn wij,
    we kregen er van God een dochtertje en zusje bij.

NAMEN BABY IN HET GROOT

10 oktober 2012
    Xxxxx is geboren om 09.50 uur en weegt 3940 gram

Trotse ouders:
    XXXXX & XXXXX YYYY
    Zusje van Eline & Olliver

Op de achter onderkant staat ons adres. We hebben een full color kaartje en de tekening loopt daar door, dus dat is ook mooi om te zien.

Zag ik toen ik een proefdruk besteld had dat er op deze kaartjes een toeslag van 0,44 ct per kaartje zit... oeps... had ik niet gezien van te voren haha... maar maakt niet uit, vind hem erg mooi en daar gaat het ons om.

Deel Deze Pagina