@Geboortekaartje Bedankt voor jullie tekstjes hoe jullie het hebben!! @Sammie, Gewicht en lengte hoeft van mij ook niet, maar wil hij graag wel. Huistelefoon gebruiken wij niet. Dus wil dat nu ook niet opeens gaan geven. Vriend wil het liefst alleen mijn nummer geven, maar dat zie ik niet zitten. @Eekje Oke bedankt voor jouw versie, geen tijdstip dus. Ga ik ook even laten zien vanavond. Maar een vrijblijvende vertroetelrekening? Wat grappig, dat kennen wij helemaal niet. Maar een paar van jullie hebben het zonder aankondigingszin. Zo kan het natuurlijk ook nog. Het kaartje had dit als standaardvoorbeeld wel, daar zijn wij in blijven hangen. Zal het vanavond even aan mijn vriend laten zien. Hadden wij nog niet aan gedacht. @BI Dankjewel SuzieQ. Heb die tips allemaal even opgeslagen!! @Patty80 Ja ik herken dit. Was volgens de vk heel normaal als het niet constant aanbleef. Gek idee he dat bij sommigen de weeën al niet meer worden geremd? Ik zit ook al in week 34.. Tijd gaat snel!!
Ahh Cin, je zoontje diarree, niks aan he. Voelt hij zich verder wel goed, geen buikkrampen etc.? Fijn dat je dan nu een veilige grens hebt bereikt qua zwangerschap. Maar ik hoop met je mee dat die kleine nog een paar weekjes netjes blijft zitten! Ze gaan je toch niet inleiden trouwens met 37 weken? Pas toch met uiterlijk 41 weken meen ik me te herinneren dat je eerder schreef?
Baileyy, gewicht kom je wel te weten maar de lengte vaak niet. In veel ziekenhuizen meten ze dat niet meer, omdat het niet goed te meten is eigenlijk. Ze moeten daarvoor de beentjes helemaal uittrekken en vaak gokken ze er een paar cm. bij of vanaf. Ik zou dan ervoor kiezen om de lengte er niet op te zetten en de tijd wel bv. Weet niet of de vk wel de lengte opmeet, anders zou je dat kunnen navragen aan haar als je wel thuis bevalt bv. Succes met de opmaak....
@Baileyy: tijdstip zetten we er niet op. En vertroetelrekening ik vond dat wel mooier klinken dan pamperrekening, had ik ook nog niet gehoord. Was op zoek naar een alternatief, ben er daarover nog niet helemaal uit, ideetjes blijven nog welkom .
Patty, is je ijzer al eens gechect met deze aanhoudende vermoeidheidsklachten? Gewoon rustig aan blijven doen joh, kom het wel goed. Maak je niet te druk, dag scheelt ook enorm. Leuk he de kleertjes wassen....! Ik denk wel dat het de banden zijn die je voelt idd. Kwestie van heel rustig op gaan staan. Het hoort er nu eenmaal bij en we kennen het allemaal wel denk ik. Ja aftellen voor ons allemaal is zo'n beetje wel begonnen he... hoewel ik morgen 31 weken zwanger ben, wordt mijn baby rond 37 weken gehaald, dus dan nog z'n zes weken... zoooo spannend haha...!
Ik ben met smart op mijn wafeldoek aan het wachten wat ik besteld hebt. Wil zo graag beginnen aan mijn luierzak...... Pakketdienst is nog nergens te bekennen helaas.....
Ik vind vertroetelrekening wel errug mooi klinken... het is hier niet gewoon om dat erop te zetten, anders zou ik het zo van je overnemen!
@hadassa: ik vind het wel gemakkelijk een rekeningnummer (wordt ook vaak gedaan bij 2de/3de kindje). Zelf heb ik er geen problemen mee om een centje te storten (en klein kadootje als we op bezoek gaan). Al vind ik een kado-lijst ook wel leuker. We hebben echter al zoveel dingen (incl. kleren) dat ik echt niets meer kan verzinnen voor op die lijst.
@ Hadassa mooie foto Ja mijn ijzer is vorige week gecheckt, die zat op 5.0 dus daarna gelijk ff bloedprikken, ik wacht nog op de uitslag. Idd leuk die kleertjes wassen, we hebben er zoveel. Me schoonmoeder heeft een paar weken terug dozen vol meegenomen. Ze was toevallig bij een collega op bezoek die heel veel op zolder had liggen en heeft ze gekocht, ben normaal niet zo van het 2e handse haha, maar dit is allemaal net nieuw.. Kan wel een winkel beginnen, heb echt veeeeeeeel te veeeeeeel @cin85 Spannend hoor, kan dus nu zomaar komen, maar idd hopen dat het nog een week of 3 blijft zitten, wel raar nog een week of 3, ik moet er nog 10 Geboortjekaartje wil ik niet teveel opzetten hou het heel simpel met een leuke tekst. En gewoon de tijden wanneer het bezoek welkom is.
Jeetje Cin 2 kg, dat vind ik nog klein klinken. Komt omdat ik weer een reuzenkind krijg natuurlijk. Die was 2 weken geleden al 2400 gram. Overmorgen weer een echo en ik verwacht dat ze dan wel over de 3 kg is al. Begint nu echt op te schieten, misschien over 3,5 week al inleiden! Kan me er nog niks bij voorstellen! Kaartje: geloof dat wij ook geen openingszin hebben. Zal het eens nakijken. Hier gisteren alles in maat 50/56 gewassen. Nu op naar al het beddengoed e.d. en dan naar maatje 62
@Nuage: goed bezig jij! Ik heb gisteren een kast vrijgemaakt, dus ik kan ook met kleertjes uitsorteren/wassen beginnen Ik hoop dat mannetje alles wat we niet meer nodig hebben vandaag naar de kringloopwinkel gebracht heeft. Heb ik hem min of meer toe verplicht maar ie zag het wel al aankomen, was hem al een paar dagen aan het voorbereiden
Dat is echt al heel groot hoor Nuage... Ik denk dat je maatje 50 niet hoeft te gebruiken haha! Morgen heb ik ook weer een groeiecho, ben benieuwd
Valt mee hoor, ze zit nog netjes binnen de curve Ik heb zelf het gevoel dat ze ernaast zitten en dat ze vroeger komt, dus maatje 50 acht ik nog steeds mogelijk. Maar voor de zekerheid heb ik dus 6 pakjes en rompertjes voor het ziekenhuis hahaha 2x mt. 50, 2x mt.56 en 2x mt.62. Want we mogen ook niet meteen naar huis dus ze moet toch minimaal 1 paar schone kleren hebben. Kon gisteren dus weer 100 euro bij de Prenatal afrekenen voor kleertjes (met bijpassende mutsjes en sokjes uiteraard) maar verder totaal geen last van nesteldrang hoor hihihi
@Hadassa goede tip over de lengte. Ga ik even vragen. Morgen moet ik naar de vk. @Eekje ik vind vertroetelrekening ook mooi klinken! @Hadassa Wauw leuke foto zeg!! Ohh ik wou dat ik ook een groeiecho kreeg.. Wij krijgen geen ech omeer. Maar ik ben zo beniuewd of het een groot of klein kindje is.. @Nuage nog meer kleertjes?? Hihi wat heb je gekocht? Fotootje?? Ik ga donderdag shoppen als het gaat met mn bekken, dan wil ik ook naar een grote babyzaak voor een eerste pakje ofzo kijken. heb ik echt nog niet. Heb eigenlijk heel veel nog niet.
Erg leuke foto! De geboorte kaartjes zijn besteld Jee... Kan ik dat ook weer van me lijstje afstrepen.
Ik zal er een foto van maken zodra dat kan, had ik eigenlijk gisteren moeten doen stom stom want nu is het al gewassen. Heb het trouwens in Neutral gewassen op 40 graden maar ik vind de kleertjes er echt niet zo mooi meer uitzien? Doe ik iets verkeerd? Het ruikt ook niet lekker, maar ja dat komt door dat Neutral natuurlijk. Vind het eigenlijk maar niks dat spul, maar had dan toch besloten de eerste keer wel ermee te wassen want dat komt voor het allereerst op haar huidje terecht... Hoe hebben jullie de kaartjes al besteld dan? Bij een drukker dan zeker? Hier moet manlief de kaart zelf nog aanpassen, datum enzo invullen en de foto plaatsen en dan bestellen, dus na de bevalling kan dat pas. Maar wij doen het via internet. De enveloppen heb ik wel al.
Haha... nesteldrang ken ik hoor.... alleen ik kom niet meer goed uit mijn voeten helaas. Maae heb vorige week ook een pakje gekocht voor mijn kleine meisje.. en was echt vet duur... en ook drie haarbandjes... zo leuk!
ik heb ze via internet besteld, ze worden pas geleverd als de baby geboren is zo dat we naam datum enz kunnen door geven. maar de enveloppen worden al wel verzonden dus die kan ik straks in mijn verlof schrijven. dus de kaartjes zijn besteld kwa vorm, layout, kleur, tekst enz en ook al betaald zo dat we ze sneller in huis hebben. Ik zat me net te bedenken, moeten we nog steeds vitamine D slikken? ik heb alleen nog liggen capsues D+foiumzuur... dat heb ik netjes de eerste 12 weken gebruikt en daarna niet meer...
Goeiemorgen allemaal, Tbelooft weer mooi weer te worden! De proefdruk van het geboortekaartje was binnen, maar we zijn toch niet tevreden over de printkwaliteit (we zaten bij geboortepost.nl) dus nu gaan we naar de drukker in het dorp daar hebben we vaker kaarten gedrukt en daar waren we wel tevreden.. Verder niet zo veel te melden. Ik kan wel veel slapen zeg! Ben er dus net uit, echt lijkt wel of ik in een winterslaap beland ben. Raar hoor. Vaak naar de wc heb ik ook geen last van. Mis 1 a 2x?