goedemorgen! @hadassa: ja ik snap het ook wel, ik vind het voor mezelf alleen wat nutteloos, helemaal omdat je het met al je kindjes moet doen, dus we hebben die gesprekken gehad bij Fleur en nu dus weer bij deze. En ik ken de pastoor al sinds ik klein ben, hij heeft ons getrouwd enz. Maar vooruit, het moet maar @sammie: die belijdenis is denk ik zoals bij ons de communie. Daarna krijg je pas brood en wijn (al hebben ze dat bij ons afgeschaft de wijn). Maar wat dat betreft mogen onze kindjes het zelf beslissen of ze dat willen doen. Ze gaan waarschijnlijk ook niet eens naar een katholieke school, maar naar de christelijke dus dat zien we wel. Dat is verder hun keuze. @geboortekaartje: Links hebben wij naam/adres/telefoonnummer. Rechts: gedichtje dolblij zijn wij met de geboorte van XXX XXX XXX XXX is geboren op 00-00-2012 Wilt u op bezoek komen, graag even van tevoren @patty: ja dat zullen je banden zeker kunnen zijn die steken. Vervelend he. @cin: fijn dat je die 'grens' bereikt hebt! hopelijk blijft de kleine nog even zitten maar toch! @hadassa: leuke foto! @kima: ik heb geen idee, ik neem gewoon netjes m'n zwangerschapsvitamines, daar zit alles in. Nou hier alles wel goed, ben ontzettend moe, dus ben echt aan het aftellen naar mijn verlof (nog 5 dagen werken, deze week nog 2, volgende week 3). Vannacht goed geslapen, was alleen jammer dat manlief de wasmachine op de timer had gezet en niet goed had gekeken hoe laat dat moest, dus wij waren om kwart voor 6 allemaal goed wakker *zucht*. Maar ja, was lief bedoeld. Nou ik ga zo werken, daarna nog maar 4 dagen
Kima, je kan gewoon die capsules nemen waar ook foliumzuur in zit, dat kan geen kwaad. Ik slik nog steeds zwangerschapsvitaminen, omdat ik straks ook borstvoeding wil geven en dan raden ze aan om vitamine D te nemen. Verder ben ik vegetariër, en bij de zwangerschapsvitaminen zit ook B12 en ijzer, dus dat is voor mij wel handig. Vandaag zou er een bestelling binnen komen voor de babykamer, maar de hanglamp is vertraagd. Boe hoe!!! En de gordijnen komen ook pas later. Ik krijg er de zenuwen van, had ik dit nou maar veel eerder besteld. Ik heb spulletjes van coming kids, bedtime roze, mijn vriend en ik vonden dat allebei zo lief. Coming Kids
Oh ik heb een paar berichten gemist! Cin je hebt de grens bereikt van 34 weken! Gefeliciteerd! Wat fijn voor je! Laten we hopen dat je de 37 ook nog haalt, dat zou wel het beste zijn! Hadassa, wat een mooie kindjes heb je al! Nuage, ik ga de kleertjes die nieuw zijn denk ik vantevoren alleen kort wassen op 30 graden, ik gebruik ecover en heb een hypoallergene wasverzachter van robijn (puur en zacht volgens mij) die je slechts heel licht ruikt dus die wilde ik eigenlijk wel gaan gebruiken. De kleertjes die ik gekregen heb gaan met de gewone was mee, meestal 40 graden. Ik denk dat die van robijn wel gaat, maakt je kleding toch net wat zachter en frisser en zou speciaal voor baby's geschikt moeten zijn. Sammie, het wisselt bij mij heel erg, soms ben ik heel moe en soms heb ik heel actieve buien waarin ik vanalles wil schoonmaken en opruimen. Maia, heerlijk dat je kunt gaan aftellen naar je verlof. Ik nog 12 dagen. Ik dacht dat een belijdenis meer lijkt op het vormsel van de katholieke kerk trouwens. Het vormsel doe je vaak rond de 12-13 jaar, communie meer rond de 7 jaar, als ik het me goed herinner. Het vormsel is de bevestiging van je doop, dus dat je echt zelf ook voor je geloof kiest. Ik heb dat wel gedaan vroeger, maar achteraf was ik daar toch te jong voor, want ik beschouw mezelf nu niet meer als katholiek.
Grappig het verschil in gewichten met de groeiecho! Ons kindje zat met het hoofd en het buikje precies gemiddeld, het beentje was iets korter. Vit D, die moet je tegenwoordig ook in de zwangerschap extra nemen. Erna met de borstvoeding ook. Gebruik hier van die zwangerschapscapsules met visolie. Hadassa, wat een leuke foto! Slapen, moet er 's nachts minstens 2 keer uit om naar het toilet te gaan. Erna val ik gelijk weer in slaap. Gistermiddag ook weer even geslapen, ik zal het wel nodig hebben. Eekje, vertroetelrekening had ik ook nog nooit van gehoord maar het klinkt zeker leuk! Patty, hopelijk krijg je snel de uitslag van het lab! Vind het trouwens vreemd dat je niet alvast staaltabletten van je vk hebt gekregen? Want eer dat werkt ben je ook zo een paar weken verder. Ik zit er nu 2.5 weken aan en merk nog totaal geen verschil, zodra ik de trap op loopt verzuren mn benen gewoon helemaal. Sammie, ga je toevallig ook naar Evo Repro service? Ken namelijk geen andere op het dorp. Gisteren een hoop stress gehad, onze kat was door 2 staffords aangevallen. Gelukkig kwam het baasje heel netjes aanbellen, ging mee naar de dierenarts en vergoed alle kosten. Super netjes dus. Onze kat is alleen wel een nagel en een tandje kwijt en sleept met dr linkerachterpootje, gelukkig niets gebroken maar wel is dr ruggenmerg zenuw beschadigd. Gelukkig loopt ze vandaag alweer wat beter, het had ook erger kunnen worden dus ben al wat geruster. Vind het wel knap van mezelf dat ik niet in de weeen ben geschoten.
Wat hebben jullie ineens veel geschreven @Cin85: hoera, je zit aan 34 weken! Op naar de 37! En wat erg voor je kat, maar een super dikke proficiat voor dat hondebaasje seg, dat ie zijn verantwoordelijkheid zo opneemt. @vitamines: ik neem momenteel de Visolie capsules, heb er nog genoeg tot week 39, maar wist niet dat het dus ook goed was voor tijdens de borstvoeding? Of wat gaan jullie dan nemen? @kleertjes wassen: ik heb de mijne gewoon zonder wasverzachter gedaan en met het wasmiddel dat ik altijd gebruik, en ze kwamen er perfect uit. Bij de nieuwe een scheut azijn gedaan. @vormsel: ik zlf ben gedoopt, heb eerste communie (6) en plechtige (12) gedaan, maar ik weet nog héél goed dat ik toen voorzichtig aan mijn moeder vroeg dat de plechtige communie toch eigen keus was, en waarom vroeg niemand aan mij of ik het wel wou... die is toen in een gigantische paniek geschoten,want wat zouden de buren denken, waardoor ik het eerder uit schuldgevoel heb gedaan... achteraf natuurlijk spijt van gehad. Ik laat de keuze nu aan mijn eigen kindjes, zodra ze er zelf voor kunnen kiezen zal ik ze steunen als ze er zelf voor willen gaan, maar tot dan laat ik liever hun opties open. @geboortekaartjes: onze tekening is normaal donderdag af, dan trekken we vrijdag langs de drukker. De enveloppen liggen hier al beschreven En de geboortesuiker is klaar! De doosjes zijn gevuld, en manlief heeft gisteren de naamkaartjes afgemaakt, zo mooi Nu liggen ze nog apart veilig weg in een doosje, maar dat is 5 minuten werk om die er allemaal op te krijgen, dus dat doen we wel ter plaatse. Anders zou er nu al niemand meer de kinderkamer inmogen, haha. Hm, ik leg best de enveloppen er ook al bij, en de insteek kaartjes voor de geboortelijst. Dan kunnen we na de geboorte de kaartjes gaan halen, en ze in de enveloppen steken in het ziekenhuis. @Hadassa: vrederechter moet ik langs voor een aangepaste voogdijlijst te gaan leggen, als je zelf niets laat vastleggen volgen ze een vaste volgorde voor de voogden, en daar zitten er een paar tussen bij ons die echt niet met kinderen kunnen opgaan, maar wel denken dat ze het kunnen. Wanneer beginnen jullie aan de vluchtkoffer? Ik ben eigenlijk zo goed als klaar met de rest, maar het lijkt nog zo vroeg... alhoewel, zit toch ook al in de 34 weken.
Maia je mist een woord in de zin: wilt u langskomen, even van tevoren Weet niet of je het gekopieerd hebt dus ik de k ik meld het maar Kom er nu dus achter dat jullie nieuw en oud apart wassen? Hahaha dat had ik echt nooit kunnen verzinnen! Nu toch al te laat ook hihihi
Vitamines, tijdens de borstvoeding wordt in elk geval vit D aangeraden. Bij mijn zoontje had ik toen iets van davitamon capsules voor de borstvoeding, daar zat alles in. Kleertjes, heb alles gewassen met mijn normale wasmiddel en ipv wasverzachter er ook een scheutje azijn bij gedaan zodat de kleuren niet zouden vervagen. De kleertjes ruiken prima. Aislyn, weet je al wanneer alles dan komt? Want vertraagd is ook lekker vaag, hoop dat je al een datum te horen hebt gekregen! Vluchtkoffer, tja ben heel erg dat doe ik pas als ik weeen krijg. Want met dit weer neem ik de meest luchtige hempjes mee voor in het ziekenhuis en als het wat kouder is dan ga ik toch weer voor t-shirts. Heb ook geen lijst wat ik mee moet nemen, heb nu al zo vaak met spoed een vluchtkoffer moeten maken dat ik uit mn hoofd weet wat we mee moeten nemen. Overigens zorg ik wel dat de batterij van mn fototoestel en videocamera continu vol zijn, evenals de benzinetank van de auto.
Tranen liepen over mijn wangen toen ik net het zhs. uit liep. Ik balanceer op het randje van een opname omdat het met mama en baby niet goed gaat. Baby groeit explosief hard. Ben vandaag 31 weken zwanger, baby zit op een 97% lijn wat betekend dat 97% van alle baby's op deze termijn een stuk lichter en kleiner zijn. Gynaecoloog maakt zich zorgen en is in overleg met internist. Mijn glucosewaardes zijn niet goed, ik ben insuline resistent en kan spuiten wat ik wil, maar helpt niet erg. Daardoor groeit baby hard, wat goed zichtbaar is op de echo. Ze willen de 37 weken proberen te halen, maar zoals het er nu uitziet, zal dat niet lukken ivm gezondheidsredenen voor de baby. Maar aan de andere kant, een diabetes baby nog eerder laten komen, is niet goed, baby krijgt het dan erg zwaar... Of ik krijg extra medicatie, wat de gynaecoloog wil proberen of ik wordt opgenomen voor een continue infuus en rust. Internist wil die medicatie liever niet geven, omdat dat ook niet goed is voor de baby... Zo zit je tussen twee vuren in... Mijn lichaam is erg moe en mijn geest emotioneel. Ik moet van de gynaecoloog zorgen dat ik Olliver niet om me heen hebt, omdat dat te druk is voor mij en ik het niet meer aankan. Ze zei zelfs, hang een briefje op in de supermarkt..... Dat zal ik nooit doen... Maar hij is ook erg van slag, huilt en is boos. Kindje voelt mama aan denk ik... Vrijdag hoop ik meer te horen, moet dan naar Internist. Baby nu al rond de vijf pond.
Cin, ja lamp komt 7 sept, dus volgende week. En de gordijnen komen in de week van 17 september. Ik ben 29 september 37 weken, dus de baby mag gewoon niet eerder komen! Vluchtkoffer, ik ben er aan begonnen, maar er zit nog niet veel in. Lijkt me niet handig om steeds in en uit te moeten pakken. Hadassa, lieverd, dikke dikke knuffel voor jou! Wat schrikken zeg! Heb je familie die op de andere kindjes kan letten?
"Hadassa Jeetje wat klote zeg!! Hele dikke knuffel voor jou!!! Het zit je flink tegen zeg! Bah! @Nuage we wachten je foto met niuewsgierigheid af @wassen Hmm maar niet mooi geworden met Neutral dus? Geen idee, ik heb nog geen kleertjes gewassen. Wat is Ecover Aislyn? Was verzachter gebruik ik eigenlijk sowieso al nooit. En Syrse waarom azijn bij de niuewe kleertjes? @Kima vitamine D moet je ifdd door blijven slikken ja. @Aislyn balen dat je bestelling is vertraagd! Wij moeten sowieso nog een lamp. Moet wel gauw zijn daarmee, ivm bestelling. En we zoeken nog steeds rolgordijn lichtblauw of lichtroze. @Cin85 Jeetje wat een gedoe met je kat. Zielig!! @Vluchtkoffer totaal niet mee bezig nog eigenlijk. Eerst de babydingen maar eens afmaken.
@hadassa: he bah, wat schrikken zeg. Dikke knuffel @nuage: o het staat wel goed in mijn bestandje hoor had gewoon het laatste woord vergeten hierheen te kopieëren. Is nml. dezelfde tekst als we van Fleur hadden. @cin: wat sneu voor je katje zeg nou ik heb gewerkt vandaag, ging best aardig. Nu nog maar 4 dagjes werken en heb goed nieuws gehad, mijn contract wordt omgezet naar onbepaalde tijd! Jippie!! Krijg van de week de bevestiging binnen. Superblij ben ik.
@ Hadassa, Wat rot voor je zeg! En nu net je man er ook niet is. Ik hoop dat alles goed mag komen met jou en de baby, en de andere kindjes. Woont er miss familie dichtbij die op hen kunnen passen? @ Vormsel, Belijdenis is idd een bevestiging van je doop, waar je echt zelf voor kiest. Dit gebeurd meestal zo rond de 18 jaar. Er zijn er die het niet willen, of die later er voor kiezen. Het wordt in geen geval opgelegd door iemand. @ Cin, Ja die drukker idd Onze trouwkaartjes hebben we daar ook laten doen, en we waren echt tevreden daarover! Maar wou het online ook is proberen. Maar toch maar niet dus.. @ Maia, Wat fijn dat je contract is verlengd!!! En dat in deze tijden Dat geeft vast een hoop rust dat je na je verlof weer lekker aan de slag kan. @ Wasmiddel, Ik heb nog niks gewassen maar ik was het denk gewoon met ons wasmiddel, de nieuwe kleertjes doe ik er gewoon bij hoor. Tis toch een witte was, dus verkleuring is er denk niet @ Vluchtkoffer, Nee heb ik nog niet klaar staan. Ik sta wat dat soort dingen ook wel even op stilstand, want moet vrijdag voor controle en dan krijg ik te zien hoe de kleine nou ligt. M'n moeder (ervaren met baby's voelen vanwege werk) voelde vandaag en ze dacht dat ze nog steeds in stuit ligt. Als dat echt zo is, dan wordt de kans op een natuurlijke bevalling thuis wel klein.. Weet niet of ik een draaipoging aandurf, en een bevalling al helemaal niet. Maar goed, nog 2 nachtjes....... Morgen dan ga ik het badje, maxicosi en box ophalen. Samen met mn mannetje hoor Druk dagje dus! Heb vandaag nog 2 mutsen gemaakt, en ben begonnen aan de jurk voor mezelf voor tijdens de doopdienst.
Goede morgen! @Hadassa: das niet fijn! Wanneer komt je man terug? En idd, heb je iemand die voor je kindjes kan zorgen (al was het maar een paar dagen in de week)? @Maia: das goed nieuws van je contract! Gefeliciteerd @wasmiddel: goed dat jullie het zeggen, moet ik nog gaan kopen Ging al beginnen met wassen dit weekend of volgende week woensdag, maar helemaal vergeten dat ik nog 'speciaal' wasmiddel nodig heb (al heb ik dat bij beide dochters nogthans ook gedaan ) Verder alles goed. Gisteren een druk dagje, veel eten klaargemaakt met groenten uit de tuin om in te vriezen. Zo hebben we alvast een voorraadje klaar voor als de school maandag weer begint en er minder tijd over is om te koken.
@Hadassa Jeetje wat Vervelend zeg!! Ik snap dat je van slag bent... Hele dikke knuffel. @wassen Heb ik eigenlijk gewoon met het wasmiddel gedaan die ik altijd gebruik, maar de eerste kleertjes indd met neutral. En wasverzachter gebruik ik toch al niet. @Aislyn Vervelend zeg dat je bestelling is vertraagd! Loopt je planning ook gelijk anders he... @Cin85 Jeetje wat een gedoe met je kat. Zielig zeg gelukkig werkte het baasje van de hond netjes mee. @Vluchtkoffer Nou hij staat klaar maar er zit nog niet veel in Pyama broek en baby kleertjes.... @sammie Veel plezier met je spulletjes op te halen. Hier alles oke, straks naar VK. Weet je wat ik me vannacht afvroeg hoe eigenlijk straks je dag er uit zou kunnen komen te zien als de kleine er eenmaal is... Dus bij deze de vraag aan de mama's die al een kindje hebben: Hoe ziet je dag indeling er uit als de baby eenmaal geboren? is mag ook en huilbaby verhalen zijn hoor...
Oei, wat heb ik een lekker nachtje achter de rug. Zit er eentje met der hoofd in mn ribbenkast te duwen. Lekker zo'n contstant stekende pijn. Nu ik zit is ze iets gezakt Nog 1 nachtje..
@kima: hoe je dag eruit ziet na de bevalling, tja hangt vooral af van je kindje Bij Jana: zij was een zogenaamde 'huilbaby' al ben ik het met die woordkeuze niet echt eens. Babies huilen niet zomaar, maar was eerste kindje en werd niet serieus genomen door de kinderarts (gaat vanzelf over zijn krampje . Gelukkig wel gehoord door de vk en CB. Uiteindelijk bleek dat ze verborgen reflex had. De eerste maand heb ik met haar vooral op de bank gezeten, haar troostend (soms zelf wenend omdat je zo machteloos bent). Zij kon echt uren wenen aan 1 stuk. Als ze dan eindelijk sliep durfde ik me zelf niet meer te bewegen omdat ze dan weer zou wakker worden. Al bij al sliep zij zo'n 8u op 24u. Doodmoe waren wij. Na 1 maand, eindelijk medicatie tegen reflux en ze was op slag een rustiger kind Bij Nora was het (gelukkig) helemaal anders. Zijn was van in het begin vrij rustig. Als ze sliep, kon ik zelf in huis ook wat doen. Als ze wakker was, eten geven, knuffelen, in het parkje leggen, bezoek ontvangen ,... Soms even bijslapen als ze me 's nachts te lang wakker gehouden had
Goedemorgen, Bedankt voor jullie lieve reacties. Man zou twee weken wegblijven, misschien komt hij nu dit weekend terug. Familie woont allemaal ver weg. Nichtje woont in de buurt, die kan in nood oppassen op Olliver. Wasmiddel heb ik gewoon de normale gebruikt. Dagritme: ligt aan je baby. Ik had makkelijke kinderen gelukkig, en vond het meevallen. Je rolt daar vanzelf in. Niet te moeilijk over denken Kima, komt helemaal goed. Ik zorgde er wel voor dat baby veel bij mij en ons in de buurt was en de geluiden meekreeg. Overdag in de kinderwagen slapen en s'avonds in het wiegje naast mijn bed. Ik heb gemerkt dat ze dat prettig vonden. Nabijheid vind ik heel belangrijk. Sammie, schiet idd nu echt op hè! Het zou zomaar kunnen dat toch mijn baby als eerste geboren wordt, omdat ze het om gezondheidsredenen gaan halen. Maar ik hoop van harte dat dit niet gebeurd en ik de 37 weken haal. Langer gaan ze niet wachten iig.