Op naar de groeiecho en dan 2 uur wachten tot ik de afspraak met de gyn heb. Fijn hè.... Not! Ben ontzettend benieuwd hoe groot ze is!
goedemiddag. Vannacht goed geslapen, dus voel me ook even goed. Heerlijk. @dagritme: tja, hier was het lastig omdat wij problemen hadden met de borstvoeding. En Fleur sliep steeds maar stukjes van 45 minuten, waardoor ze veel wakker was en ik heel veel met haar bezig was. Vond dat echt zwaar. Ging na 2 maanden, toen ik overging op de fles, stukken beter. Toen kwam er in elk geval een soort van ritme, want dat had ze echt niet, door de problemen met bv. Maar alles draait om je kindje! Had vaak genoeg die eerste periode dat ik pas om een uur of 11 aan douchen toekwam Ze had een flinke zuigbehoefte maar wilde geen speen, dus ik heb uren/dagen met m'n pink in haar mond gezeten, was blij als manlief thuiskwam. @nuage: succes met wachten zo!
Ik helemaal blij want mijn man had vrij geregeld en kon dus mee. Zouden we tussendoor een broodje gaan eten. Komen we daar aan hebben ze de afspraken toch achter elkaar gezet hahaha Nou ja we zijn nu lekker thuis samen dus kunnen we nog iets doen vandaag in huis! Groeiecho gehad, ze zetten haar nu op 2900 gram en dat is prima. Wel bovenin de curve, maar iets minder hoog dan vorige keer. Haar groei lijjkt dus ietsje minder hard te gaan, ik denk door mijn dieet. Dus dat is mooi! Nog even gesproken over de bevalling en eventueel inleiden e.d. Er is me ook oO het hart gedrukt dat ik snel moet bellen als ik haar minder voel en dat ik dan vooral niet te lang mag wachten.
Jeetje Hadassa! Hopelijk kan je man inderdaad dit weekend naar huis komen. Kan hij het niet onder zorgverlof laten vallen oid? Sterkte in elk geval en een digi knuffel van hier! Nuage, ben benieuwd hoe groot je kindje nu is! Dagritme na bevalling, moet er bij zeggen dat wij heel erg geluk hadden dat Stijn na 4 dagen al doorsliep van 23.00-08.00, let op dit is zeer uitzonderlijk dus ga er maar niet vanuit dat het bij jullie ook gebeurd! Ook hier bleek de bv niet helemaal lekker te lopen maar daar kwamen we pas bij 6 weken achter. Van 19.00 tot hij ging slapen lag Stijn bijna alleen maar aan de borst, het zogenaamde clusteren. Dit wisselde we af met een pink omdat we zelf geen speentje wilde geven. Overdag had hij hazeslaapjes van max. een uur. Maar als we hem in de box legde, gingen wandelen of gewoon vast hielden vond hij het ook allemaal prima. Het enigste waarvoor hij huilde was honger, moeheid, krampjes of een vieze luier. Kortom er was eigenlijk bijna altijd wel een reden te vinden. Vaak voedde ik rond 08.00 en dan gingen we nog even slapen tot een uurtje of 10, erna rustig ontbijten (ik dan) en aankleden en dan weer de volgende voeding. Het badje deed ik altijd 's avonds want onze badkamer was zo klein dat het badje er niet in paste, we moesten dus met emmers water heen en weer lopen en dat vond ik wel een taak voor mn man (hij gelukkig ook), gelukkig hebben we in dit huis daar geen last meer van. Zojuist bij de gyn geweest, kindje is helemaal goedgekeurd, ligt prachtig op schema. Ze begon zelf al over inleiden (anders had ik het zelf gevraagd), dit hebben ze het liefst rond de 38 weken. Maar het hangt ook weer af van mijn ontsluiting en de stugheid van mijn baarmoeder. Want misschien heb ik geen infuus nodig maar hoeven ze alleen maar de vliezen te breken. Strippen doet ze in elk geval niet, dat levert te weinig resultaat op. Over 2 weken weer naar de gyn en dan kijken we verder. Hoop dan stiekem al een datum te kunnen prikken. Dat is wel zo handig om oppas voor Stijn te regelen. Heb wel aangegeven dat mocht ik plotseling klachtenvrij zijn dat ik dan gewoon wil wachten totdat het natuurlijk komt, dat was de gyn met me eens. Ben dus erg blij dat ze uberhaupt zelf al aan een inleiding dacht en mijn mening deelt, scheelt tenslotte toch weer wat stress.
Nuage, wow dat is gewoon bijna een kilo zwaarder dan mijn kindje! Maar fijn dat je dieet helpt! Lekkere meevaller ook dat je man en jij nu nog de middag samen hebben, geniet ervan!
Hoi allemaal, Nou ben bij de VK geweest. Alles is weer goed. Nog de groei-echo besproken volgende week de 2e groei-echo als hij dan nog te groot is (buikje) dan moet ik naar de gyn Zo dat hij/zij even kan kijken en mening kan geven. Hebben jullie hier ervaring mee? Blijf je dan ook bij de gyn lopen? of kun je weer terug naar de VK? Als je word ingeleid moet je dan al weeën/ontsluiting hebben eigenlijk? Bedankt voor je reactie's, word toch wel een beetje spanend nu...
@kima: inleiding: volgens mij hoef je dan nog geen ontsluiting/weeën te hebben. Maar gelukkig geen ervaring mee. Al was het bij Nora wel al ingepland. Gelukkig besloot ze alsnog 3 dagen ervoor spontaan te komen @Cin: dat klinkt als een goed gesprek met de gyn. Wel fijn als je op dezelfde golflengte zit. @Nuage: mooi gewicht van beebje!
Nuagd, fijn dat alles goed is met je baby. Hebben ze nog een P-waarde genoemd toevallig... en bij de andere meiden die een groeiecho hebben gehad. Bij mij dus ruim P-97 wat dus inhoudt dat alle andere baby's op deze termijn een stukje lichter en kleiner zijn als mijn baby. Ben benieuwd wat ze bij jullie gezegd hebben. Cin idd. fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met je gyn. Wat houdt klachtenvrij in bij jou eigenlijk? Heb je nu nog duidelijke klachten dan? Spannend allemaal Inleiding hoef je geen ontsluiting of weeen voor te hebben. Het is wel handig als je bmm wat verstreken en zacht is zodat ze bij de vliezen kunnen en deze evt. kunnen breken. Is het buikje van jouw baby wat groot dan Kima? Ligt je kindje voor op groei? Maia, ik hoop voor jou dat je bij deze baby een heerlijke en makkelijke babytijd zal hebben.... Zou wel erg fijn zijn he! Hier... niet geheel rustig. Steeds krijg ik van die angstige gedachten in mijn hoofd dat ik mijn kindje ga verliezen... Ik weet het, het is stom om dat te denken, maar zit in het systeem van een moeder denk ik. Ben gewoon wat bang, ook omdat de gyn. echt bezorgd was... Ben maar ff bezig gegaan met een luierzak maken vandaag en heb hem ook af en al opgehangen. Ik heb hem in het 'naaitopic' geplaatst en ook een foto van de wrapper die ik gemaakt heb, de Lodger Motion... Kijk maar ff als jullie willen. Ook een foto van de aankleding van mijn commode nu alles af en klaar is. Nu nog twee mooie kruikenzakken maken, in dezelfde stijl natuurlijk en misschien nog een mooie omslagdoek.... en dan zie ik wel weer. http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/243572-wie-heeft-veel-genaaid-voor-de-babyuitzet-301.html#post13443644 Ga nu ff liggen, ben erg moe en heb hoofdpijn. Stond ik vanmorgen al mee op. liefs, Hadassa
Is het buikje van jouw baby wat groot dan Kima? Ligt je kindje voor op groei? Ja het buikje van me kindje is te groot volgens het gemiddelde. Het is dat ik voor volgende week al een echo afspraak had staan maar anders had de VK waarschijnlijk gezecht laat de gyn gelijk maar kijken.... Dus ja... weet niet wat ik er nou van moet denken.. Verder weet ik niets.
@hadassa: mooi zeg! @kima: nee, bij inleiding hoef je zeker nog geen ontsluiting te hebben. dan gaan ze je primen (kan op verschillende manieren) om de bmm te laten ontstrijken. Het gaat vaak dan wel lastiger en bij sommigen zijn meerdere van dit soort sessies nodig voor het effect heeft.
ik heb een info pagina gevonden over inleiden en indd je hoef geen ontsluiting te hebben. (is natuurlijk wel makkelijker) Waarom ik het vroeg is omdat ik gelijk met het volgende in me hoofd zit: Bij ons in de fam. lopen we allemaal 2 weken over tijd doordat onze ontsluiting moeilijk op gang komt. Dus ik zag gelijk al beren op de weg dat snap je wel. Ik ging er al voor me zelf van uit bij een gewone zwangerschap geen complicatie's enz dat ik al 2 weken over tijd zou lopen namelijk. Maar ja als ze me nu eventueel zouden willen inleiden, en ik krijg al moeilijk ontsluiting is het dubbel op snap je... Pff het is gewoon ff *K Maar goed we zien het volgende week wel.
Hadassa, wat gaaf gemaakt allemaal! Wilde dat ik dat kon! Met klachtenvrij bedoelde ik dat ik niet meer in de harde buiken/weeen schiet zodra ik wat doe, wat nu nog wel het geval is. Met rust gaat het prima hoor, maar met een peuter in de peuterpubertijd kun je niet altijd rust nemen. Daarnaast ben ik het ook gewoon zat, ben totaal geen type dat van stil zitten houdt. Kima, geen idee of je bij de gyn moet blijven of dat het eenmalig is. Zal denk ook aan zijn/haar bevindingen liggen? Aan mijn moeders kant is nog nooit iemand normaal bevallen, mijn moeder is van mij zelfs ingeleid toen ze 20 dagen overtijd was (mag tegenwoordig niet meer). Ben zelf ingeleid omdat ik een scheur in mn vliezen had en de weeen wegbleven. Wat ze in mijn ziekenhuis doen op het moment dat je baarmoeder nog niet verstreken is, is eerst tabletten geven en erna evt een infuus of de vliezen doorprikken. Maar bij mij was mn baarmoeder nog niet echt verstreken en hebben ze toch een infuus geprobeerd met een goed resultaat. Ben in 9.5 uur bevallen, hetgeen best netjes is voor een eerste. Dus daar hoef je jezelf niet druk over te maken. Maar wie weet het jij een eigenwijs lichaam dat gewoon met 37 weken vanzelf gaat bevallen.
Nee er is geen p waarde genoemd, maar in de grafiek zit ze nu tussen de middelste en de bovenste lijn in. Eerder zat ze meer richting de bovenste. Kima was het buikje echt buiten de curve? Hier is het buikje ook het grootst hoor, behorend bij termijn van ruim 38 weken ipv de 35 die ik bijna ben. Maar wel binnen de curve nog. Gewichtschatting was volgens gyn trouwens met 20% foutmarge dus in ons geval kan ze dan wel 600 gram zwaarder of lichter zijn. Nogal een verschil!
Jeetje dat is indd een verschil. Volgens het diagram stond het kruisje echt boven uit de minimale en maximale. Maar welke termijn enz er bij zouden horen is niet verteld. We wachten maar op Dinsdag en hopelijk weten we dan meer, of is alles bij getrokken dat buikje net vol was of zo...
ik heb aan het eind van de middag de vk nog op bezoek gehad. Normaal is flup hartstikke bewegelijk, maar vandaag dus niet. Had hem vanochtend niet gevoeld, heeft hij wel vaker maar dan komt hij in de middag wel op gang, en toen om 5 uur had ik zoiets van, ga toch maar bellen. Hij bewoog vandaag alleen als ik hem zat te porren maar zodra ik stopte, stopte hij ook. Dus gebeld, nou ze kwam toch even langs en zodra ze de doppler op m'n buik zette begon hij flink te schoppen en bewegen dus dat vond hij maar niets. En sindsdien voel ik hem gelukkig ook weer wat beter.
@Maia: gelukkig dat alles gewoon in orde was, maar wel goed dat je gebeld hebt. Nu ben je zelf ook gerust gesteld! @Nuage: gewichtsinschatting is idd een schatting. En uit ervaring weet ik dat ze er soms goed naast kunnen zijn. Nora werd ingeschat op 3800g tot 4000g. Uiteindelijk is ze geboren aan 3315g en ze was er pas op 41w . Dus ja, dat is er dus ook ruim naast @buikje baby: volgens mij meten ze dat bij ons niet. Alleen hoofdomtrek en lengte van bovenbeen.