Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Cin, hoe is het nu met je kat? Zo zielig hè!
    Maia, idd erg vervelend steeds dat alarm... Hopelijk heb je er vannacht geen last van.
    Syrse, idd. neem je rust nu! Zo belangrijk voor je baby... Maar maak je niet te ongerust, volgens mij ben jij ook niet groot en het hoeft iets te zeggen. Placenta en doorbloeding zijn goed, dat is voornaam. Maar zorg goed voor jezelf en je baby, werken komt wel weer. Laat het nu los...!
    Sammie, heerlijk hè dat het allemaal goed is...lekker genieten! Boe voel jij je nu?

Vandaag heeft mijn buurvrouw hier lekker schoongemaakt. Had gisteren mijn onderhuis al schoongemaakt, maar de vloeren, wc's en de badkamer moesten nog. Ik heb er geen energie meer voor. Nu komt zij ongeveer twee keer in de week twee uurtjes schoonmaken, ben daar zo blij mee!
    Heb vandaag een mooie loungebank gezien voor in de woonkamer er... We willen een andere bank en ook een andere eethoek. Beide zijn niet erg mooi meer, wel qua kleur en uitstraling, maar gewoon slijtage zeg maar. Ff met manlief overleggen als hij thuiskomt en nog eens proefzitten...
    Glucosewaardes zijn goed vandaag.. Jippie...!
    Baby voel ik zo zacht en lief bewegen in mijn buik... Soms lijkt ze me te kietelen met haar vingertjes, zo schattig...

Fijne zondag allemaal!

2. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben inderdaad zelf niet van de grootste, ik haal de meter 60 niet eens. En ik kreeg vroeger op school bij de medische keuringen altijd een brief mee naar huis dat ik onder gewicht zat voor mijn leeftijd, dus ja... de genen zullen er ook wel iets mee te maken hebben zeker?
    Baby zit nu aan 42cm.

Placenta zag er gezond uit, er was ook voldoende vruchtwater, en baby is ook nog heel actief.
    Ik heb gewoon schrik dat ik iets verkeerd gedaan heb... als de dokter zegt dat je goed moet rusten en je hebt de dag ervoor nog gans de keuken staan uitschrobben... :)

Heb nu voor mezelf beslist dat ik geen extra werk meer ga aannemen. Ik werk nog volgende donderdag en vrijdag, normaal gezien rustige dagen. Dat weekend ging ik normaal ook iemand helpen met een project, maar als ik donderdag van de dokter hoor dat de groei nog steeds niet goed is, zeg ik dat af.

En grote schoonmaak is bij deze ook gedaan. De ramen moeten nog gelapt en de deuren moeten nog proper gemaakt worden, maar dat ga ik uitbesteden :p Trots moet maar eens opzij gezet worden.

En dan nog op mijn gemak de vluchtkoffer inpakken. Voor de rest zijn we eigenlijk klaar.
    Wat steken jullie er eigenlijk allemaal in voor jezelf?

Vandaag hadden we vrienden op bezoek die ineens met een echo afkwamen, super leuk! Speelkameraadje voor binnen een half jaar, haha :D

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.495
    13.968
    113
    Vrouw
    Maia, balen van dat alarm zeg! Was het de eerste keer dat het gebeurde of dat niet? Anders moet je de buurman er toch eens op aanspreken!

Sysre, begrijpelijk dat je jezelf schuldig voelt maar niet doen! Haal zelf precies de 1.60m en ben ook slank dus vroeger kreeg mijn moeder ook altijd op dr kop dat ik te klein was en te weinig woog, nu heb ik precies het zelfde met Stijn, dus bereid je maar alvast voor. ;) Heerlijk die ondergemiddelde genen. Wel leuk een speelmaatje voor jullie kindje!

Hadassa, fijn zo'n buurvrouw! Scheelt je denk ook weer wat stress. Komt je man nu nog eerder thuis?
    En willen jullie die bank meenemen naar Dubai?
    Fijn dat de glucose waardes goed zijn!

Hier gisteren al een rommelende buik, en nu vanavond weer. Heb vanmiddag ook geslapen want werd vannacht de hele tijd wakker van spierkramp in mijn kuiten, was de ene kant over begon mn andere kant, grrr. Ben dus kapot ga zo ook al maar proberen te slapen.

Vluchtkoffer, ehm ik moet in het ziekenhuis ook nog even blijven dus hoop dat ik het goed voor jullie neerzet:
    - 2 kledingsetjes baby
    - rompertjes
    - beval t-shirt
    - 2 pyjama's
    - onderbroeken (paar reserve is altijd handig voor als je kraamverband door lekt!)
    - voedingsbh's
    - meegroeibh's (voorals de voedingsbh's toch niet goed passen)
    - sokken
    - paar makkelijke kledingsetjes voor overdag, houdt er rekening mee dat ziekenhuizen vaak warm zijn dus neem zeker niet te dikke kleding mee!
    - slippers (om heen en weer te lopen op de kamer en of gang)
    - badjas (voor het geval je badkamer niet op je eigen kamer is)
    - kleding man
    - evt nachtkleding man
    - onderbroeken/ sokken man
    - pads voor in je bh tegen het lekken van melk
    - fototoestel
    - camera
    -telefoon
    - laders voor alles
    - reserve batterijen
    - evt boek oid
    - laptop/tablet
    - maxi cosi
    - persoonlijke verzorgingsdingen zoals shampoo, tandenborstel etc.
    - evt knuffeltje voor de baby
    - labello, van het puffen krijg je droge lippen
    - evt druivensuiker voor tijdens de bevalling
    - flesje water (vind ik zelf makkelijk voor de nacht om te drinken)
    - gerookte zalm voor na de bevalling, gewoon omdat het dan weer mag! ;)
    - jasje voor de baby/ wikkeldeken voor als jullie naar huis gaan

Pfft volgens mij was dat het zo uit mn hoofd. Bij ons in het ziekenhuis hebben ze voor de baby allemaal zwitsal dingen staan die ik mag gebruiken dus dat heb ik er niet bij gezet, even als kruiken etc.

4. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Zoooo Cin, wat en lijst zeg... Ik neem echt niet zoveel mee. Rijg sectio, dus is anders. Kleding man iig niet, wel iets meer kleding voor baby denk ik.... Ik zie het wel allemaal.

Maia, wilde jij nu ook dat patroon van de lodger motion wraper hebben? Ik stuur hem aan iemand op en die gaat hem hier online zetten... Dus kan je hem ook maken als je wilt.

Man komt donderdag thuis als het goed is... Gelukkig en super fijn. Zou anders de twaalfde pas zijn nl.

5. Maia

Maia Niet meer actief

@hadassa: oo dat zou wel super zijn zeg! want dan zou ik hem wel willen gaan maken ja.

@cin: ja het was de eerste keer, maar toch, 5x achter elkaar vind ik wel erg veel. Ze zijn nu een weekendje naar familie in duitsland dus vannacht ging goed ;)
    en wat een hoop spullen zeg! mijn lijstje is iets kleiner.

6. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Hadassa: Super dat je man donderdag thuiskomt seg! :)

@Cin: probeer maar lekker bij te slapen. Dat rommelen, denk je dat het gaat doorzetten?

@Vluchtkoffer: zoveel neem ik ook niet mee, ik zal mijn lijstje eens bovenhalen van wat er nog mee moet (babyspul is al ingepakt)

- Identiteitskaart
    - Sis-kaart
    - Trouwboekje
    - Bloedgroepkaart
    - Moederboekje
    - Aangifteformulier Hospitaalverzekering

- Grote onderbroeken
    - Pyjama
    - Kamerjas en slippers (douche is op de gang)
    - toiletzak
    - propere shirts
    - GSM plus lader
    - woordpuzzels, misschien een boek
    - Dextro

- Fototoestel plus lader
    - Lijst te bellen nummers
    - Gegevens drukker
    - Suikerbonen

En eventueel een thermos koffie voor de vent :p Kwestie dat hij niet net koffie is gaan halen als de baby komt.

7. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ik zou nog een foto van dat superlieve kledingsetje plaatsen wat ik pas gekocht heb met mijn dochtertje samen... Bij deze dus!
    Helemaal verliefd op.... Is van het merk LIEF
    IMG_1170.jpg

Het vestje kan je ook omkeren, binnenkant is zacht roze met een geapliceerd hartje erop. Legging lijkt groot, is het niet, komt denk door de foto.

8. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Nou zeg, echt stil hier vandaag... Ik heb een zware hypo dag en voel me knap ellendig. Net had ik zo'n zware hypo dat ik amper aanspreekbaar was, zweet stroomde van me af over en ik voelde me zo ellendig. Had hier vijf kinderen, en de kleintjes begrepen er niks van. Gelukkig wist dochter wat ze moest doen en heeft die aan een half woord genoeg. Heb medicijnen erbij gekregen voor mijn diabetes, zodat mijn lichaam beter in staat is om de insuline op te nemen. Ik merk het echt. Even later zat ik bij te komen in de stoel en zat ik ineens helemaal onder de diarree, zo vanuit het niets, zonder voorafgaande krampen. Vreselijk... Bijwerking van de medicatie blijkt. Ik ben zo moe nu, echt ben ff helemaal op en tranen zitten me erg hoog...

Maar goed, morgen weer een nieuwe dag, zal het vast beter gaan!

9. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    @Hadassa: Digi knuffel, morgen wordt vast een betere dag

Vandaag een BBQ met vrienden gehad en toen hadden ze een mini babyshower georganiseerd, echt super leuk!

10. Maia

Maia Niet meer actief

@hadassa: dikke knuffel.

11. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Hadassa: Dikke Digi knuffel! Morgen wordt het vast een betere dag. En nog eventjes en je man is terug thuis :)

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Jeetje Hadassa wat vreselijk! En dan nog zoveel kinderen om je heen erbij... Meid ik hoop dat je het nog even volhoudt.

Hier vanavond in het ziekenhuis aan de ctg gelegen. Had de kleine al de hele dag niet gevoeld terwijl ik gisteren juist 3 kwartier voorweeen had die toch ook wel lang aanhielden en kort achter elkaar kwamen. En toen was de kleine heel erg druk, dus dit was vreemd.

Ze hebben me een uur aan de ctg laten liggen en daarna nog een echo gemaakt. Toch goedgekeurd gelukkig, maar morgenochtend om 10 uur weer terug voor weer een ctg. Al met al zijn ze gewoon erg voorzichtig en ik maak me niet echt zorgen ofzo. Wel fijn dat ze er zo goed opletten.

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.495
    13.968
    113
    Vrouw
    Hadassa, wat een schattig pakje! Vervelend dat je weer een hypo had, gelukkig dat je dochter zo goed weet wat ze moet doen. Kan me voorstellen dat je er helemaal door heen zit, *knuffel*.

Suzie, leuk zo'n onverwachte babyshower! Ben je lekker in de watten gelegd?

Nuage, pfft dat is even schrikken geweest! Maar fijn dat ze je in het ziekenhuis zo serieus nemen en dat je morgen dus nog een extra controle hebt.
    Denk dat de voorweeen in de lucht hangen? (Of zou het aan de maanstand liggen?) Hier nu voor de 3e avond achter elkaar voorweeen, niet pijnlijk en regelmatig maar wel irritant.

Merk hier dat het lichamelijk plots zwaarder wordt, kan ook door de spierkrampen in mn kuiten 's nachts zijn, overdag last van hoofdpijn (slaapgebrek?), af en toe een hoge pols, erg moe. Zodra ik de trap oploop moet ik eerst 2 min. uit zitten rusten voordat ik boven iets kan gaan doen. Zit er af en toe ook doorheen. Hopelijk nog maar max. iets van 3 weken want ik word ook gek thuis, de muren komen momenteel letterlijk op me af.

14. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Hadassa,
    Hoe is het nu meis???
    Hopelijk veel beter!!

Enne wat een schattig pakje!!! :D:D

@Suzieq, leuk zeg zo'n onverwacht feestje :D Heb je er flink van genoten?

@ Nuage, hoe is het nu? Alweer terug in het ziekenhuis?
    Hopelijk is de CTG nu weer goed. Wel spannend allemaal..
    Duimen draaien!

@ Cin, De laatste loodjes zijn begonnen he?! Voor hier nog max 6,5 weken.. Maar het kan dus ook sneller gaan..

Hier heb ik de hele tijd last van buikkrampen, steken in m'n onderbuik en ja helaas moet ik soms rennen naar de toilet :(

Beebje is de laatste weken zo actief! Echt niet normaal, het is de hele dag feest hier. Opzich wel heel goed en leuk, maar ik wordt soms wel een beetje misselijk van de hik...

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hang weer aan de ctg, ziet er goed uit geloof ik.zal het zo wel horen.

16. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Succes Nuage...!
    Sammie, ik bedenk me ineens dat ik nog helemaal nooit de hik heb gevoeld bij deze baby. Bij de andere twee nl. wel. Wel fijn dat beepje zo actief is lijkt me, minder dat je er soms misselijk van wordt. Sterkte met laatste loodjes.
    Hier een rustige dag, voel me redelijk gelukkig en hou mijn glucosegehalte goed in de gaten. Wel moe en weinig energie. Vanmiddag komt buurvrouw weer lekker schoonmaken hier, heerlijk alles opgeruimd en schoon weer!

Bedankt allemaal voor de lieve reacties! Soms is het ff zwaar hier, maar ik weet waarvoor ik het onderga allemaal. Fijn dat ik hier soms mijn verhaal ff kwijt kan...!

Liefs

17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.495
    13.968
    113
    Vrouw
    Sammie, die buikgriep heerst momenteel gigantisch in ons dorp, dus succes! Hoop dat je mij niet aansteekt via het forum. ;)

Nuage, hoe was je ctg?

Hadassa, jij boft maar met zo'n buurvrouw! Maar daarvoor is het forum toch juist?

De hik, hier meerdere keren op een dag, soms is het wel grappig, soms een beetje pijnlijk en soms gooit de baby de voetjes tegen mijn maag en krijg ik bij elke hik een golf maagzuur omhoog, die laatste vind ik dus het meeste vervelende.

18. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @Hadassa: gaat het nog een beetje? Fijn dat je mannetje vroeger naar huis kan komen.
    @buikgriep: hier in huis heerst het al, Nora heeft het te pakken. Nu maar hopen dat het niet verder doorzet naar de andere familieleden.
    @Nuage: gelukkig was de ctg goed, fijn dat je zo goed opgevolgd wordt.

Verder hier erg pijnlijk vanonder. Weet niet goed hoe ik het moet beschrijven maar het is geen aangenaam gevoel. Doet pijn bij elke beweging. Gelukkig woensdag afspraak bij de gyn, dan meld ik het daar ook even.
    Erg slecht geslapen ook. Vannacht moest ik er ineens uit, mannetje erg ongerust: 'gaat het? wat is er?' 'Euh, ik moet gewoon naar het toilet :p'. Wel lief!

19. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Hadassa: fijn zo'n buurvrouw :) en daar dient het forum inderdaad toch voor?

@buikgriep: hou die maar bij, hier is ie niet welkom :p

@de hik: kindje heeft hier elke dag minstens twee keer de hik ;) En ze vindt het niet leuk denk ik, want ze begint dan altijd te wroeten.

@Eekje: zou je voor de zekerheid niet even bellen als je zo'n pijn hebt dan?
    Hier doet mijn man dat ook wel altijd, als ik snachts probeer om te draaien en het lukt niet en ik grom een beetje, meteen bezorgd, wel lief :p

@Nuage: succes!

@Suzie: leuk seg, een feestje :) Ben stiekem een beetje jaloers, haha.

@Cin: doe maar rustig aan, en laat je vrienden maar lekker op bezoek komen om je te entertainen :) Morgen zit je alweer aan de 35 weken, super dat je dat al hebt gehaald! Op naar de 38? :D

Hoe voelt het eigenlijk als ze beginnen indalen? Ik heb sinds gisteren avond het gevoel dat er veel meer plaats is in mijn bovenbuik, kan er zo echt op duwen. Maar het voelt niet echt alsof er een kop in mijn bekken zit.

Ik zit nu al sinds vrijdag avond flink te rusten, wel saai hoor, haha. Maar morgen en overmorgen krijg ik normaal gezien gezelschap.
    Merk wel dat het eigenlijk nodig is, ik slaap tegenwoordig weer 10 uur, en heb net de afwas gedaan en moet nu toch echt even gaan zitten. Straks eens zien of de strijk nog lukt, en anders doen we die morgen wel.
    Hoe doen mensen met oudere kindjes dat toch?? Petje af hoor.

@eerste pakje: we hebben niet echt een 'eerste' uitgekozen, maar we hebben wel al een paar leuke dingetjes in maat 50, ik zal eens zien of ik ergens een foto van kan nemen.

20. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Wel jammer dat jullie allemaal niet mijn probleem willen hebben :p

@ Hadassa,
    Echt fijn dat je buurvrouw je lekker komt helpen. Lekker een schoon huis :)

@ Indalen,
    Die steken die ik heb kunnen daar kennelijk mee te maken hebben. Verder weet ik het ook niet. haha

Deel Deze Pagina