Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @indalen: ja, steken onderaan. Is misschien ook waarom het bij mij pijn doet daar onderaan. Maar voelt niet echt aan als steken.

Heb op een rustig tempo (vast 2x zo lang als normaal) het huisje nog een beetje gedweild terwijl Nora slaapt. Nu even niets meer dan ter compensatie. Straks Jana ophalen van haar eerste schooldag. Ben benieuwd hoe ze het gehad heeft bij haar nieuwe juf. Ze keek er gisteren in elk geval erg naar uit. En deze morgen bij het afzetten, keek ze ook niet meer om :)
    Morgen moet ik weer werken. Nog maar 11 werkdaagjes te gaan. Nu begin ik toch echt af te tellen. ;)

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.495
    13.968
    113
    Vrouw
    Eekje, spannend weer zo'n eerste schooldag! Hopelijk had Jana het weer naar dr zin?
    Inderdaad aftellen met werkdagen!

Kom net terug uit het ziekenhuis, moest van de internist met spoed weer bloed prikken omdat mijn vermoeidheidsklachten plots verergeren. Ze zijn bang dat mijn ijzer nog meer aan het dalen is. Krijg woensdag de uitslag hiervan. Mocht het foute boel zijn dan willen ze misschien een ijzerinfuus gaan geven. Had hier werkelijk nog nooit van gehoord, dus heb vandaag weer wat geleerd haha.

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Jeetje en dan duurt de uitslag toch nog zolang?

4. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Cin: oei, doe het dan maar rustig aan tot dan. Gelukkig kunnen ze een ijzer tekort vrij simpel terug opkrikken.

@eekje: hoeveel kindjes heb jij eigenlijk al? Hoedje af hoor, ik denk dat ik toch maar begin met ééntje, haha :D

@Sammie: mijn hoofd is echt een zeef: voor welke herbruikbare luiers ging jij gaan? Bamboozle stretch?
    Heb net even zitten rekenen via Bumaround, daar hebben ze voordelige pakketjes van 5 bamboozles maatje 2 plus overbroekje, op zich denk ik dat ik daarvoor ga gaan :)
    Vorige bestelling via die site was maandag geplaatst, maandag namiddag betaald, en woensdag voormiddag zat het al in de bus :$
    Al denk ik dat ik stiekem twee overbroekjes van Blueberry Cover-alls erbij ga bestellen.. die zijn zooo schattig! En je hebt er maar één maat voor nodig, komt overeen met de bamboozle.
    pre-order Blueberry Cover-alls - Drukknopen en optrekbroekjes - Bumaround
    Ik wil de uiltjes :D

Goed, we weten weer waarvoor we sparen, haha.
    Vind het ergens wel jammer dat manlief weigert een luier-rekeningnummer op het kaartje te zetten.. konden we misschien iets vermelden over het herbruikbare, stel ik krijg als kraamkado wegwerp luiers, sta ik er mooi mee :)

5. Maia

Maia Niet meer actief

@cin: rustig aan doen!

@eekje: en hoe ging de schooldag vandaag?

hier: weinig te melden, zit in een mopperbui, ben klaar met alles en zal vooral blij zijn als ik klaar ben met werken. Nog 3 dagen!! dan kan ik tenminste even uitrusten want heb weer slecht geslapen. sorrie dus dat ik zo weinig reageer.

6. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.637
    1.443
    113
    @Cin wat balen dat het met jullie kat zo gaat!! Stress erbij dus!

@Hadassa ~Dikke knuffel voor juw rotdagje gister!
    En wauw wat een lief kledingsetje inderdaad!! Heeeel erg leuk!

@Nuage wat schrikken zeg zo'n bezoekje!

Hier gaat t redelijk. Ben alleen zoo moe en kan niet meer zoveel. Moet ook nog zoveel kopen en doen. Dekentjes uitzoeken, maar die babyzaken zijn zo ver weg. Internet vind ik zo lastig kleur te beoordelen. Had al een dekentje gekocht wat totaal niet bij de muur paste.. tja das toch zonde haha

7. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Maia,
    Begrijpelijk meid, het komt allemaal goed, nog effies!!

@ Syrse,
    Idd wij wilde voor de Bamboozle Strech, met Mother Ease Rikki overbroekjes.

Maar we gaan beginnen hydrofiel luiers en Mother Ease Rikki overbroekjes. Deze zijn 13,50 per stuk bij kaatje katoen.

We willen niet gelijk de bamboozle luiers kopen omdat we niet weten welke maat ze precies nodig heeft, en ik ook niet weet of het wassen e.d. ons bevalt ;) Zo kunnen we het met hydrofiel en overbroekjes beginnen en als dat bevalt dan gaan we gelijk voor maatje 2 van Bamboozle Stretch.
    Snap je het nog? hihi

Wbt die wegwerpluiers, die komen vast wel een keer van pas als je ze krijgt, als je bijv. een dagje weg gaat ofzo, of je geeft ze iemand anders als kraamcadeau :p

@ Bailey, Haha, ik moet dat ook nog doen. Maar idd bij het zien van de lijst en welke winkels ik allemaal af moet wordt ik al moe ;)
    Maar goed, deze week moet ik er toch echt aan geloven de tijd gaat nu zo snel.

Hier,
    De box staat in de woonkamer, en jeetje wat wordt het dan werkelijkheid zeg! Aan de ene kant heb ik heeel veel zin in onze kleine meid, maar aan de andere kant wil ik ook zoveel mogelijk nog genieten samen met en van mn man nu we nog met zn 2 zijn.. Herkenbaar?

8. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sammie: ja hoor, ik snap het helemaal! De Bummi Newborn pack is ongeveer ook zoiets, twee overbroekjes en 12 katoenen inleg luiers, zo kunnen we al wennen aan het systeem :) En als dat meevalt schakelen we over op de bamboozle stretch vanaf 4 kilo.Die katoenen luiers kunnen we dan later als boosters gebruiken voor eventueel snachts.

Zijn die Mother Ease Rikkis één maatje? Ik dacht momenteel aan de Blueberry cover-all te kopen, die zijn wel iets duurder (18 euro) maar ze gaan vanaf 4 kilo tot zindelijk. En dan de Bummi Super snap, die zijn wel ofwel S, M of L, dus dan zou ik M en L in huis moeten halen (S is voor onder de 4 kilo). Die zijn 12,95 euro per stuk via Bumaround.
    Zou je dan ineens alle Bamboozles kopen die je nodig hebt, of ook eerst een aantal om het te proberen? Langs de ene kant wil ik er eerst een tiental kopen, stel dat ze toch niet zo goed passen, maar dan sta je natuurlijk als een gek te wassen ;)

En ja, wegwerpluiers in huis hebben is altijd handig, we willen babysitters namelijk niet wegjagen :D

@winkels aflopen: hier gelukkig helemaal rond, enkel dat verdraaid muziekmobieltje vinden we niet :p
    Ik zou wel mijn vluchtkoffer moeten inpakken, maar ik blijf het maar uitstellen.

@uitkijken naar de baby: ik herken het wel hoor, maar stiekem kijk ik toch een beetje meer uit naar de baby dan niet. Dan sta ik voor het park te dagdromen.. en er ligt nog geen baby in, klopt ergens niet, haha. Ik ben zooo benieuwd hoe ze eruit ziet!

9. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Bij de Mother Ease heb je ook verschillende maten.
    Ze raden aan om maat XS te gebruiken bij hydrofiel luiers.

Als we dan tevreden zijn enzo, dan gaan we dus voor Bamboozle maat 2, en moeten we waarsch. maat S en later M hebben qua overbroekjes.

Qua luiers hebben we er denk wel 24 nodig, overbroekjes 4 per maat.

Het is wel een flinke uitgave dan in 1 keer ja, daarom kijken we ook eerst of het ons wel bevalt.

Bij Kaatje katoen kan je ze gewoon kopen en mochten ze niet bevallen, dan kan je ze terug sturen, maar dan moeten ze nog wel niet gewassen en gebruikt zijn.. (logisch ;))

We kopen trouwens zon 30 hydrofiel luiers bij de hema, die kan je ook voor andere gelegenheden gebruiken, dus mocht het niet bevallen hebben we ze niet voor niks:)

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.495
    13.968
    113
    Vrouw
    Wij gebruiken gewoon pampers, maar hier hebben we 18 hydrofielluiers van de hema en ben af en toen nog steeds blij met die dingen. Dus dat is zeker geen foute uitgave!

Tja geniet nog even met zn 2e zolang het nog kan! Straks heb je daar de komende weken geen tijd voor. ;) Als het kan ga ik morgenavond met mn man uit eten bij de italiaan, alvast voor onze trouwdag volgende week maarja weet nooit hoe het dan lichamelijk met mij gaat. Beetje jammer alleen dat die zaak altijd op maandag dicht is en je daar echt moet reserveren omdat het standaard vol zit. Dus nu maar hopen dat ze nog plek hebben. Heb in elk geval al oppas voor mn zoontje geregeld.

Morgen komt een vriendin met een zoontje van 5 weken die in onze box mag 'spelen', dan kan ik gelijk weer even aan het beeld van een baby in de box wennen. Ben heel benieuwd wat mijn zoontje er van vind, aangezien hij die box ook erg leuk vindt en er regelmatig in wil zitten om met het muziekmobiel te spelen...

11. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sammie: ja, 4 overbroekjes per maat klinkt me ook juist, daarmee dat ik graag 2 Blueberries zou nemen, die kunnen dan voor de eerste maat én voor de tweede, en dan koop ik van Super Snap 2 M en 2 L (de Super snap maten zijn blijkbaar anders, hun S is voor premies en newborns). Dan heb ik er 6 in totaal, 4 per maat.
    Ik dacht van de bamboozle zelf er 20 te kopen, ben er alleen nog niet uit of ik ze allemaal tegelijk zou doen. Via bumaround kun je ze in een pakketje van 5 kopen met 1 overbroekje er gratis bij. Langs de ene kant, als het systeem werkt voor ons, waarom niet gewoon 20 tegelijk halen, je hoort zoveel goede dingen over de bamboozle dat ik er echt wel vertrouwen in heb, maar zou het alleen super balen vinden als ze aankomen en ons kleintje blijkt er echt helemaal niet in te passen natuurlijk. Maar goed, we zien wel.
    Inderdaad wel een grote uitgave alles bij elkaar, maar als je het op jaarbasis bekijkt zeker geen slechte aankoop. En al helemaal als je later nog voor kindjes gaat :)
    Eneuh, ga je voor kleurtjes gaan Sammie? Of gewoon de witte? Lijkt me wel leuk om er zo een viertal in een lollig kleurtje te hebben voor speciale gelegenheden, ook al zie je er natuurlijk niets van onder dat broekje ;)

Hydrofiele luiers hebben we hier alvast ook liggen, denk dat ik nog wel wat pakken bij ga halen.

@Cin: gaat je oudste dan niet jaloers zijn? :p
    Ik vind het echt knap van jullie met meerdere kindjes, ik vind het al zo moeilijk om er ééntje voor te stellen. Maar ik heb ook al stiekem plannen voor het tweede hoor :D

12. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    Jana's eerste schooldag was heel goed meegevallen. Ze vond het erg leuk (gelukkig). :D

@Syrse: meerdere kindjes is drukker (natuurlijk wel), maar je went natuurlijk wel 1 per 1. Dat scheelt :p
    Met dit kleine jongetje erbij zijn wij in ieder geval compleet. 3 is genoeg :p

13. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    Goedemorgen dames,

Wat veel bij te lezen... ;)
    Hier alles oke, vanmiddag 2e groei echo erg spannend dus...

14. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @kima: succes vanmiddag! Even spieken is altijd fijn. Ik denk niet dat ik nog meer echo's krijg. Morgen wel controle bij de gyn.

15. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goeiemorgen allemaal!

Ik ben echt net wakker, heb gelukkig goed geslapen.

@ Kima, veel succes bij de groeiecho!!

@ Syrse, we kiezen van de overbroekjes wel kleurtjes maar de luiers zelf waarsch. gewoon wit. Er staat altijd wel bij dat het in principe maar 1 kind mee gaat, maar ja er zijn er zat die ze bij de volgende ook gebruiken. Dat zegt de fabriek denk ik om zichzelf in te dekken tegen garanties enzo..
    Maar eerst deze kleine meid maar eens op de wereld zetten en dan zien we wel verder :p

@ Eekje, leuk dat ze de schooldag leuk vond! :D

16. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    Papa ging ze vandaag brengen en daarna Nora naar de onthaalmoeder. Maar Nora wou daar niets van horen. Ze wou op school blijven bij Jana. ;) Helaas voor haar, mag ze pas in januari naar school. Dus traantjes aan de schoolpoort, maar vanuit onverwachte hoek. Ze wil ook al haar boekentasje elke morgen aandoen.

17. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kima: succes vandaag!

@Sammie: Ik denk als je voor iets minder luiers opteert en ze dus elke dag in de was gooit ze misschien net geen twee kindjes overleven, ze zullen het inderdaad zeggen om zich in te dekken.
    Overbroekjes dacht ik er twee met print te nemen, en twee gewoon wit, zodat we ook een 'deftige' luier hadden, maar blijkbaar vind manlief dat maar onzin, haha. Of misschien vindt hij de printjes stiekem ook wel leuk :D

@Eekje: schattig seg, haha. Wij hebben ook altijd gezegd drie, maar we gaan het rustig aan doen, eentje per eentje :p

Hier begin ik het rusten danig beu te worden, maar gisteren had ik weer het gevoel dat mijn buik aan het uitrekken was, dus we zullen er maar vanuit gaan dat de spruit flink aan het groeien is, wat mooi zou zijn. Vandaag steken vanonder, net terug bandenpijn. Zou het indalen begonnen zijn? Ik kreeg deze nacht nochtans vaak de voetjes tegen mijn longen, niet echt prettig ;)

Vandaag ging er een vriend afkomen om me gezelschap te houden, maar daar is iets tussen gekomen. Ach, we houden ons wel bezig...

Oh, en gisteren telefoon gekregen van manlief zijn tante. Om zich te verontschuldigen, grootmoeder kan onze ramen niet komen lappen... want ze ligt in het ziekenhuis :$ Ze is blijkbaar door haar rug gegaan, we gaan proberen om er vanavond langs te gaan. Echt gestoord, nog even gaan verontschuldigen voor die stomme ramen...

18. Patty80

Patty80 Actief lid

24 nov 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

Wat spannend allemaal de meeste van jullie lopen echt al op het laatst, ben zo benieuwd wie de eerste is:D

Ben begonnen met Floradix tabletten te slikken, iemand hier ervaring mee? Donderdag een afspraak bij bekkenfysio, het begint nu echt er te worden, alles van onderen doet pijn, kan zo goed als niks meer, hoop dat ze me daar kunnen helpen.

Gister bij de VK geweest, alles was ok en de kleine ligt met het hoofdje echt helemaal onderin, ben benieuwd of dat nog weer gaat veranderen. Volgende week weer een echo in het ziekenhuis, voor de placenta.

Babykamer zo goed als klaar..schiet op nu :)

19. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.495
    13.968
    113
    Vrouw
    Kima, succes hopelijk is alles goed!

Eekje, wel schattig zeg!

Sysre, hopelijk valt het mee met je grootmoeder! Maar inderdaad vreemd dat ze zichzelf nog gaan verontschuldigen voor de ramen!

Patty, floradix is dat ook niet voor je ijzer? Gebruik zelf buiten mn staaltabletten ook roosvicee ferro, maar heb niet bepaald het gevoel dat het helpt.

Gelukkig was zoonlief totaal niet jaloers toen de baby in onze box lag, hij vond het juist reuze interessant! Maarja de baby van een ander is toch wat anders dan je eigen broertje of zusje straks.

Aantal kinderen, we hadden voordat we kinderen hadden altijd 2 kinderen in gedachten maar na de komst van mijn zoontje sluitenwe een 3e niet uit. Wil nu alleen eerst van de gyn weten hoe groot de kans is dat ik straks weer premature weeen heb met bijbehorende bed en bankrust, want met 2 kinderen zie ik dat niet zitten. Als we voor een derde kindje gaan willen we ook een dakopbouw maken dus het ligt ook aan de financiele situatie. Maarja eerst maar eens nummer 2 op de wereld zetten!

20. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @Syrse: hopelijk alles goed met de grootmoeder. Hoeven ze zich inderdaad toch niet voor te verontschuldigen, maar is natuurlijk wel lief dat ze zo met jullie inzitten. Ramen zouden hier ook nog een beurtje kunnen gebruiken, maar nu even niet.

@Cin: idd eerst nr 2 en dan nr 3 :p

Manlief wou altijd 4 kids, maar gelukkig is ie daar vanaf gestapt en vindt hij 3 ook voldoende nu :p Zelf zou ik een vierde echt niet meer zien zitten. Deze zwangerschap is de laatste en dat is maar goed ook ;)

Moet straks Jana afhalen van school. Pfff, geen zin in want de auto is binnen in de garage en moet dus met de fiets. Gelukkig is het mooi weer en niet al te ver rijden dus ik ga het rustig aan doen. Maar ik zie er wel tegen op. Niet om ze af te halen maar wel om het fietsen.

Deel Deze Pagina