@Cin en Ukkie: sterkte ermee, dat lijkt me zo ontzettend vervelend. Hoop dat al die trukjes toch enigsinds verlichting mogen brengen.
Hej allemaal, Cin, het zit ook niet mee, hopelijk wordt de pijn niet erger! En Ukkie ook sterkte!! Hier bij de VK was alles goed. De kwalen die ik heb horen er wel een beetje bij en zijn 'normaal' rond deze termijn.. Wel gaf ze me de tip om me nog een keer te laten testen op blaasontsteking omdat dat ook voor een geprikkelde buik kan zorgen. Dat ga ik maandag dus doen. Verder is de kramppijn wel afgenomen maar wel erg vaak dat mn buik ineens keihard is of lekkere steken enzo.. Beebje heb ik gelukkig weer lekker gevoeld! M'n zus was mee en heeft me daarna door het dorp gesleept, met veel moeite heb ik de babyuitzet dus bij elkaar. Dat geeft me wel veel rust. Nu alles nog wassen, beetje soppen hier en daar, en afwachten tot beebje zin heeft om te komen Zei denkt aan volgende week hihi
@cin: he bah, wat een rotnieuws allemaal weer, zit je ook echt niet mee. @sammie: fijn dat alles goed was toch. nou ik kreeg vandaag als 'verrassing' (wist het wel want er was me duidelijk gevraagd om niet ziek of afwezig te zijn ) m'n naaste collega's op bezoek op mijn werk als een soort afscheid. heel lief, kreeg nog een boek om lekker te lezen in m'n verlof enz enz enz. superleuk dat ze dat gedaan hadden.
Cin en Ukkie, wat vervelend zeg! Nog nooit van nierstuwing gehoord, jullie treffen het niet. Sammie en Patty hoop dat jullie pijnlijke buiken nu wat minder zijn. Syrse, dat zal een opluchting zijn dat je de belasting hebt kunnen betalen. En nu rustig aan doen! Maia, wat lief van je collega's! Fijn dat jij nu ook rustiger aan kan doen. Voor mij zit het werken er ook bijna op. Nog even volhouden. Ik heb een kantoorbaan dus fysiek gelukkig niet belastend, maar wel erg vermoeiend. Merkte het gisteren goed, veel harde buiken gehad. Dit weekend lekker rustig aan doen.
Bevallingsdata: 04-10-2012: Sammie1 (21), 1e kindje 05-10-2012: Baileyy (32), 1e kindje 05-10-2012: Syrse (29), 1e kindje, ziekenhuisbevalling 06-10-2012: Nuage (30), 1e kindje, ziekenhuisbevalling 07-10-2012: Eekje (32), 3e kindje, ziekenhuisbevalling 09-10-2012: Cin85 (26) 2e kindje, verplicht ziekenhuis 10-10-2012: Engeltje23 (25) 1e kindje 10-10-2012: Sweetchocolate (25), 2e kindje, ziekenhuisbevalling 12-10-2012: Brondy (27), 1e kindje, liefst thuis 15-10-2012: Beebiewens (29), 1e kindje, ziekenhuisbevalling 15-10-2012: Kimmeding (28), 2e kindje, thuisbevalling 18-10-2012: Juul (34) 1e kindje, ziekenhuisbevalling 18-10-2012: Barb (30) 1e kindje, liefst ziekenhuisbevalling 18-10-2012: Esmaralda (24) 2de kindje, ziekenhuisbevalling (KS) 20-10-2012: Ingearts (31), 1e kindje, liefst thuis 20-10-2012: Aislyn (32), 1e kindje, liefst thuis 21-10-2012: Maia (28), 2e kindje, ziekenhuisbevalling 21-10-2012: MinnieMe (21), 2e kindje, liefst ziekenhuisbevalling 22-10-2012: Babii (24), 1e kindje, geboortehuis (in ziekenhuis zit dit) 23-10-2012: Kima (25), 1e kindje, Ziekenhuis 24-10-2012: Stampvamp (28) 2e kindje, ziekenhuisbevalling 24-10-2012: SuzieQ (31), 1e kindje, ziekenhuisbevalling 26-10-2012: Balleke (28) 3e kindje, thuisbevalling 27-10-2012: Mariska (21) 1e kindje, ziekenhuisbevalling 28-10-2012: EsRobin (32), 1e kindje, ziekenhuisbevalling 29-10-2012: Patty80(32)1e kindje, liefst ziekenhuis 29-10-2012: Nlovesn 31-10-2012: Hadassa (34) 3e kindje, ziekenhuisbevalling,KS 02-11-2012: rosa08 (29), 3e kindje, thuisbevalling Afspraken: 07-09-2012: Kima: 2e poging 3D pret-echo 11-09-2012: Syrse: extra monitor controle 12-09-2012: Cin85: Controle gyn 13-09-2012: Patty: Echo(ligging placenta) 13-09-2012: Kima: Controle VK 18-09-2012: Syrse: Controle Gyne 18-09-2012: Kima: 3e groei-echo in z'huis 18-09-2012: SuzieQ: 2e Groeiecho 18-09-2012: Aislyn: Controle VK 28-09-2012: Syrse: Controle Gyne 05-10-2012: Syrse: Controle Gyne Verlof vanaf: 23-08-2012: zwangerschapsverlof Sammie -> nu in ziektewet 25-08-2012: zwangerschapsverlof Nuage -> nu in ziektewet 28-08-2012: zwangerschapsverlof Cin85 -> nu in ziektewet 08-09-2012: zwangerschapsverlof Ingearts 10-09-2012: zwangerschapsverlof Maia 10-09-2012: zwangerschapsverlof Brondy 12-09-2012: zwangerschapsverlof Kima 14-09-2012: Moederschapsrust Syrse 18-09-2012: zwangerschapsverlof Aislyn 23-09-2012: zwangerschapsverlof SuzieQ
goedemiddag. Nog 4 uurtjes en dan heb ik verlof, ben aan het aftellen verder komende week wel 'druk', vandaag een verjaardag (ik ga denk ik niet maar dat weten ze al, jan en fleur gaan sowieso en ik zou kijken hoe ik me zou voelen), morgen high tea van m'n zus omdat die 1 jaar getrouwd zijn, krijg van de week kraamzorg op bezoek, heb nog ergens een laatste vergadering, Fleur moet naar de schoolfotograaf enz enz enz, dus m'n eerste verlofweek zit al aardig volgepland we hebben trouwens eindelijk ons kaartje. Jan heeft hem zelf ontworpen aan de hand van het kaartje van Fleur en inmiddels hebben we een proefdruk binnen waarbij de buitenkant super is en de binnenkant nog wat qua grootte letters e.d. aangepast moet worden maar daar zijn we dus ook eindelijk zo goed als mee klaar.
Hey iedereen, is het daar ook zo warm? @Cin en Ukkie: jullie hebben inderdaad echt geen geluk he... hopelijk is het nu wel genoeg met zeldzame symptomen te verzamelen. @Sammie: super dat alles in orde was, en dat je nu helemaal klaar bent voor de baby @Maia: lief van je werk! Kan snappen dat je aan het aftellen was. @Aislyn: doe maar rustig aan op je werk, en geniet van je weekend. Nog één weekje werken zeker? Ben gisteren gaan werken, en was stiekem toch blij dat het misschien mijn laatste was. Veel harde buiken gehad, en savonds ook. Alhoewel, nu ik zo in de zetel zit... ach, we zien wel of er nog een dagje aan komt waaien. Vandaag zijn we lekker naar Antwerpen geweest, ik wou eindelijk nog eens een beetje shoppen, vond dat ik even genoeg op mijn geld gelet had Nu heb ik nieuwe kokosboter voor mijn buik weer in te smeren, en dan nog een paar leuke babyspulletjes opgepikt in de zeeman. Ondertussen is manlief beginnen stressen over geld... zucht. Denk dat hij nu pas echt doorheeft dat we het nu even met één inkomen gaan moeten doen. Nu wil hij in plaats van zwangerschapsverlof écht verlof oppakken als de baby er is, want dat wordt wel 100% uitbetaald ipv 60%. Geen idee wat zijn werk daar vangaat vinden... Ik zou het juist leuk vinden als hij het gewoon allemaal opneemt, hij heeft nog 11 verlofdagen staan en krijgt er 10 voor de bevalling, dan zou hij de eerste maand gewoon lekker mee thuis kunnen zitten Vanavond maar eens oplijsten wat zijn vaste kosten per maand nu juist zijn, want ik snap zelf ook niet goed waar het nu weer zo snel naartoe is gegaan. En dan was ik net gestopt met stressen Typisch.
Tis hier heeeerlijk mooi weer! @ Syrse, Lastig he al die geldkwesties, heel herkenbaar. Hier ook weer een rekening van de belasting gehad.. We hebben teveel gehad en of we het ff willen overmaken, bijna 1000 eu @ Cin, hoe is het nu? @ En Hadassa hoe gaat het met jou?? @ Maia, fijn dat je nu verlof hebt! Geniet ervan En mooi dat het kaartje ook zo goed als af is. Hier gister avond heel erg veel steken gehad onderin m'n buik. Twas echt geen pretje. Wel is m'n buik weer wat zachter. Nu af en toe ineens een hele zere buik, hard enzo maar tgaat veel beter dan donderdag gelukkig. Heb alle aankopen uitgepakt en even geleerd hoe je de hydrofiel luiers vouwt. Erg makkelijk haha. Ik heb de overbroekjes binnen, en de luier die ik erbij kreeg, nou onze baby moet zich wel een koningin voelen hierin! Echt super mooi spul ben bijna jaloers hihi. Ik ben maar aan de groene thee met cranberry gegaan, ik hoop toch zo dat ik niet weer een blaasontsteking heb. Moet maandag ff testen. Maar dat is altijd zo'n gedoe. Daarheen, potje ophalen, en dan of daar naar de toilet of thuis en erweer heen. Als je dan pech hebt wordt je later gebeld met de uitslag en moet je weer een kuur ophalen. Pff echt moe wordt je daarvan
@Sammie: ja leuk he, en als je terugkrijgt mogen ze er rustig een jaartje over doen, maar teruggeven, ho maar, daar zijn ze snel mee Ik had zo'n 2 maanden om 3000 euro bijeen te schrapen, lachen. Nu deze maand mijn RSZ nog van 700, en dan volgende maand de wegentaks van 300, en dan mag het verdorie even gedaan zijn tot ik terug mag werken Mensen stellen me voor om mijn RSZ kantoor op te bellen, om te vragen of ik nog wel moet betalen tijdens mijn zwangerschapsverlof... maar ik durf niet zo goed Langs de ene kant kan ik inderdaad 2 maand niet werken dus lijkt het me ergens gek dat ik toch nog RSZ moet betalen, maar langs de andere kant lijkt het me zo wanhopig overkomen als ik er vragen over ga stellen.
@Bh's @cin Denk je dat echt? Weer een paar maten groeien? Heb jij dat zi eevaren? Maar hoe moet dat dan? Moet toch een bh aan straks na de bevalling? En als die maat er niet standaard is? @eekje jij zegt juist dat ik al best kan kopen. @Maia droeg jij in je kraamweek dan te kleine bh's? Moeilijk vind ik het. En ze zijn ook best duurder dan vd Hema (die gaan niet tot grote maten) @cin Moet echt de bekleding van de maxicosi ook gewassen worden?? Jeetje wist ik niet.. @cin sterkte hoor!! Hier nu behalve de maar blijvende rot bekkenklachten, nog een leuke kwaal erbij! Een mega aambei hangt aan m'n bil... Bah wat is dat naar!! Hoop dat t snel weggaat, maar heb geen idee hoe. Smeer al wel zo'n zalfje erop en gebruik nu ook vochtig toiletpapier..
Pff kan zoo niet slapen. Lig al een uur wakker van t maagzuur. Bah het brand zo erg!! Hoofdeind iets omhoog, Biscuitje, Gaviscon.. Het helpt niet. Ik had t al veel maar de laatste paar dagen is het enorm.
Wat vervelend Baileyy, hoop dat je uiteindelijk toch in slaap gevallen bent. En die aambei, tja leuk is anders. Zorgen dat je ontlasting soepel blijft, veel drinken, veel groente en fruit (voor de vezels). Lijnzaad is heel goed voor je spijsvertering. En als je last blijft houden naar de dokter.
Aambei kan er ook nog wel bij he, pfffff...succes ermee.. Vrijdag bij de VK ging goed, ze heeft een inwendig onderzoek gedaan, en dat was allemaal goed. Dus de kleine blijft ondanks de harde buiken enz gewoon nog ff zitten. Gister dus de verjaardag gehad van het zoontje van mijn man, s'middags niet goed geworden, zweten, dubbel zien harde buiken, soort oefenweeen. Kwam en ging dus ben ik een paar uur gaan liggen. Laten ging het weer ok. Vriendin van me zei gister als je straks echt nog zo'n last heb van je bekken enz, gaan ze het eerder halen, zou dat kunnen? Iedereen fijne zondag, sterkte iedereen met kwaaltjes. En jeetje die belasting...weet er alles van..moet ook elke keer weer slikken als ik de blauwe envelop op de mat ligt.
@Baileyy: bh's die ik draag tijdens zwangerschap en nadien bij het geven van borstvoeding zijn bij mij dezelfde. Wel een maatje groter dan mijn gewone bh's. Het is vast erg persoongebonden, maar blijven rondlopen met een te kleine bh is ook niet erg aangenaam. Maagzuur: bah, heb ik ook last van maar gaviscon helpt bij mij wel goed.
Sterkte iedereen met de kwaaltjes, het lijkt wel te blijven opstapelen he @Patty: geen idee of ze het dan eerder halen, zie eigenlijk niet echt in waarom dan? Tenzij de baby te groot/te klein blijkt, of er zwangerschapsvergiftiging is... zijn er daarbuiten nog redenen om vroeger in te leiden eigenlijk? @Baileyy: sterkte meid, aambeien zijn vervelend, ik kan het weten Zeker voorzichtig zijn tijdens het drukken, en veel water drinken. Ik mag nog tot en met donderdag werken, en ben nu weer aan het hopen dat ik er effectief nog een dagje bij ga krijgen... Zou namelijk zo graag nog iets kopen voor mijn man voor de kleine er is, een kadootje dat eventjes helemaal niets met babies te maken heeft
Diabetes is ook een reden Maar heel erge BI ook. Alleen moet het dan idd heel erg zijn, dat je ongv niks meer kunt.
Goeiemiddag! @ Bailey, sterkte met die aambei, rot zeg! @ Patty, fijn dat alles goed was bij de VK @ Syrse, Ik zou maar gewoon bellen hoor, ik weet niet wat RSZ precies is, maar je moet maar zo denken, die mensen ken je toch niet! Ben wel benieuwd wat voor cadeautje je je mannetje wil geven @ BH's, vind het zo zonde als ik nu voor veel een paar stuks koop die ikstraks niet pas. Misschien koop ik wel een voedingshemdje, als ik dan weer op de been ben ga ik wel bh's kopen, of online of ik stuur er iemand op uit.. Lastig idd! Hier nog lekker last van steken en buikpijn e.d. En met dit warme weer zijn m'n ledenmaatje ook weer op standje olifant geschoten Verder vind ik het wel lekker weer hihihi Vandaag gaan we een zwangerschapsfotoshoot doen. Mijn man en ik zijn beide veel met fotografie bezig, dus we doen het zelf. Ben benieuwd hahaha wat er uiteindelijk uit komt... Verder gaat het hier nu een stuk lekkerder,zo zonder die stress. Alles is in huis, alleen nog een paar wasjes, puntjes op de i en wachten maar Heerlijk, het had niet langer moeten duren, is niet zo goed voor de relatie..
Aambei wordt niet echt minder. Ontlasting lukt op zich wel met vezels en lijnzaad inderdaad. Toch een aambei opgelopen. @Patty80 Jeetje wat naar dat het zo gegaan is en je je zo rot voelde! Mijn vk zei dat ze het met bekkenklachten echt niet eerder gaan halen. Pijnbestrijding kan je dan wel krijgen, verder niet hoor. Hele erg BI kan wel, maar dan zo erg dat je in rolstoel zit en alleen maar kan liggen enzo. @Maagzuur gaviscon heb ik ook. Kan het halve flesje wel achterover slaan. maar eht helpt niet echt als de maagzuur heel erg is. @Bh's Datzelfde wat jij hebt heb ik dus ook Sammie. Zo zonde om te kopen als je straks misschien weer nieuwe moet.. @Sammie Ben benieuwd naar de fotoshoot! Leuk!
@baileyy: ja de eerste dagen wel, want ik had gekocht in mijn gewone maat die ik op dat moment had, maar ik zwol echt op, niet alleen tijdens dag 3 (stuwing) maar gewoon door de bv, dus ze knelden enorm. was erg blij toen ik eindelijk een grotere maat kon kopen.