Goeiemorgen, euh... middag iedereen @Kima: eigenwijs ventje heb je daar, maar wel schattig! En hoera, laatste werkdag! @aambeien: pff, moet dat echt, er mee langs de huisarts? De mijne zijn nu vrij klein, en ze zitten niet echt in de weg, ik dacht het af te wachten tot na de bevalling, aangezien je er dan weer druk op zet en ze erger kunnen worden, en het dan gewoon daar eens te vragen? @Cin: voor jou wordt het nu wel extra spannend he? Wel balen dat je nog steeds zoveel kwaaltjes hebt Sterkte! En klaag maar lekker hoor, daar dient het forum toch voor? En geniet maar van je ventje nu het nog kan. @Maia: geniet van je verlof! @slapen: hier ook enorm vervelend, lijkt wel alsof ik meer moe ben smorgens dan savonds Ik kan geen enkele positie vinden waar ik me nu eens echt comfortabel in vind, er drukt of knelt altijd wel iets. Ik slaap met een kussen tussen mijn benen, maar als ik dat snachts wegschop (altijd dus) word ik wakker met pijn in mijn linker heup. Deze morgen was het echt afzien, heb dan het kussen dubbel geplooid terug gestoken, en dan ging het beetje bij beetje beter... maar ja, veel wakker worden, niet rechtgeraken zonder zeer, altijd dat gemank naar het toilet... En het is nu niet dat je kan zeggen 'na de bevalling zal ik wel wat beter slapen' @geboortekaartje: dat van ons ligt klaar bij de drukker, heb nog geen proefdruk zien passeren, maar de tekst enzo is allemaal al in orde. Enkel de datum nog @vluchtkoffer: die van mij is klaar! Nu ja, het fototoestel steekt nog in de lader, en ik wil nog een woordpuzzel ofzo gaan halen, en ik moet mijn wensdoos idee nog uitvoeren. En alles in een tas steken Het is nu een hoop op de commode. Heb er twee briefjes bijliggen: eentje van dingen die er de moment zelf nog inmoeten (toiletgerief enzo) en een lijstje van wat er na de geboorte moet gebeuren (aangifte, ziekenkas, bellen drukker, enz.) Heb echt het gevoel dat ik veel meeneem, maar ja, ga er dan ook 4 dagen liggen. En ik ga er maar even vanuit dat ik elke dag ondergespuugd ga worden Wel grappig dat jullie allemaal klossen gaan halen, haha, ik ken hier echt niemand die thuis is bevallen Had zelfs nog nooit van klossen gehoord. Misschien als ons eerste goed verloopt dat ik manlief nog wel zo gek krijg voor de tweede. Straks even bellen voor mijn monitor afspraak, ben benieuwd. Houden jullie het september topic een beetje in de gaten? Ze zijn daar aan het bevallen in bosjes Het begint echt te korten voor ons he?
Syrië, ff snel hoor. Ik zou wel nu ff langs de huisarts gaan voor die aambeien. Misschien krijg je ze nog weg voor de bevalling. Kans zit erin dat ze erger worden tijdens/na de bevalling nl. i.v.m. het persen. Laat er ff naar kijken zou ik zeggen.
Hoi allemaal Hier even een berichtje van mij, nog erg druk op het werk en daardoor weinig tijd en zin 's avonds om te reageren. Ben ook bijna elke avond op stap. Net wel een heerlijk weekend met mijn familie achter de rug. Nu nog 2 weken werken en dan verlof! @aambeien: Heb er ook last van en sinds gisteren is het ook erger geworden, ik ben vanochtend langs de apotheek geweest voor een zalfje. Ik heb Sperti mee gekregen, wat een stinkspul zeg, hopelijk werkt het wel. Als het over 2 weken niet minder is dan moet ik naar de huisarts.. @vlchtkoffertje: nog niet klaar staan, ik moet zelfs nog een aantal dingen kopen, zoals lange shirts om in te bevallen @klossen: Ja dat is hier verplicht, zelfs als je in het ziekenhuis wilt bevallen moet het bed op klossen staan. Ik heb ze nog niet, maar volgende week komt de kramzorg voor een intake gesprek en die zal er wel wat over zeggen
goedemiddag! hier een belabberde nacht achter de rug, vanochtend kraamzorg op bezoek gehad, een zieke dochter enz dus ben 'bang' dat morgen m'n eerste echte vrije verlofdag in rook opgaat door een zieke dochter. maar ja, dat zien we wel. verder wel lekker bezig in m'n huis, dus de nesteldrang heeft al aardig toegeslagen @kima: geniet van je verlof! @kraamcadeautjes: ach, ik vind alles lief sowieso al en nee, niet alles is mijn smaak maar ja. ik geef dus ook niet echt wensen aan, het enige dat ik gezegd heb dat ik geen knuffels meer wil m'n huis puilt uit met die dingen. maar verder mogen ze van mij ook zonder cadeau aankomen, vind het al leuk als mensen interesse tonen. @cin: gefeliciteerd met jullie trouwdag. maak er een leuke avond van samen. @hadassa: je hebt het er echt maar druk mee zeg. Fijn dat hij wel zoveel mogelijk doet als hij thuis is. en spannend de operatie volgende week, inderdaad wel kort op, maar hopelijk gaat gewoon alles goed en herstel je snel. @geboortekaartje: tja, die van ons is ook 'klaar', moeten nog een paar aanpassingen in de tekst en in de kleur wil ik iets anders, maar dat regelt manlief. @syrse: fijn dat je koffer klaar is mijne nog lang niet, al ben ik wel langzaam aan het verzamelen. En ik hou het septembertopic niet in de gaten, maar het zal best, grote kans dat de eerste 'oktoberbaby' ook een septemberbaby wordt, ben echt heel benieuwd wie het eerste is (en in de andere oktobertopics). @klossen: ik heb ze nog niet, maar het is inderdaad voor de kraamzorg, arbowetgeving i.v.m. het vele bukken e.d. dat ze anders moeten doen. ik geloof dat je ze met week 37 in huis moet hebben, dan zal de vk het er ook over hebben.
Ik zit ook bij de septembermama's, ook op Facebook en het is inderdaad superdruk! Kan niet wachten tot ik ook mag, ben er behoorlijk klaar mee. Maximaal 3,5 week dat is zeker Hadassa weer onder het mes?? Wat is dat bizar gepland dan of is dat expres?
@Hadassa: ja ik heb blijkbaar ook iets gemist? Wanneer moet je onder het mes en waarom dan? Of heb je het al over je keizersnee, is daar al een datum voor? In ieder geval sterkte! @aambeien: ik zal beneden eens polsen (we wonen boven een apotheker ). Ga er liever niet weer eens voor langs de dokter, moet nu al wekelijks naar de gyne, en geld is al zo krap deze maand. Tenzij ik er babyspul mee kan kopen natuurlijk Heb vandaag een super mooie fotoboek gevonden in de supermarkt, heel simpel oud (groen) leer met de eerste letter van onze gekozen voornaam erop Kan ik alvast wat echo's inplakken, hihi. Eens neuzen in de buikfoto's, misschien plak ik er daar ook wel een paar van in. @klossen: juist, jullie krijgen sowieso kraamzorg. Hier is dat enkel op aanvraag, of als je het ziekenhuis meteen verlaat, dan is het verplicht dacht ik. @vluchtkoffer: ik heb wel een aantal lange shirts, maar eigenlijk moet ik de kast nog eens doorneuzen, ik heb namelijk bijna niets met makkelijke toegang voor borstvoeding. Ik wou dus die voedingssingletjes gaan halen in de Hema, maar ze zijn ineens van de site verdwenen. Typisch, grrr! Tja, wie wordt de eerste... Cin? Of wanneer is je keizersnee gepland Hadassa? Ik denk dat ikzelf pas voor oktober ga zijn. Maar ja, wie weet Mijn monitor vandaag was goed! Shrimpy deed goed haar best verdorie, en maar schoppen en slaan tegen die doppen op mijn buik, haha Ik heb drie harde buiken gehad blijkbaar, maar ik voelde die dus niet eens. Gek, als ik op straat loop voel ik ze wel
Ik heb het al enige tijd geleden gezegd hoor, aar tja, ben ook zoveel in het zhs hè... Begin augustus heb ik de ingreep voor mijn carpaal tunnel syndroom aan mijn rechterhand gehad, nu krijg ik hem voor mijn linkerhand dus next week. Net handig qua planning, maar erna zie ik helemaal niet zitten met een baby.
goedemorgen. nou ik heb niet geslapen, ben erg moe en ik heb een zieke dochter hier rondlopen dus we hebben het hartstikke gezellig hier.... ahum gaat een erg lange dag worden ben ik bang.
Ja zou kunnen, maar wil ik niet. Je kan dan je hand lang niet gebruiken en dat gaat niet lukken met een baby verzorgen natuurlijk. Ik had het alleen eerder gewild deze operatie, maar alles zat vol en dokter ging ook nog op vakantie.
Hè vervelend zeg. Sterkte met haar en met jezelf. Hopelijk kan je nog wat slaap krijgen als zij ook gaat slapen...
Goeiemorgen allemaal! Hier ook weer een fantastische nacht gehad, niet dus Lekker misselijk en veel last van onderen. Weet dat het er allemaal wel bij hoort maar om dit nou nog 4 weken te voelen?! Lijkt me erg zwaar.. Vandaag maar weer rustig aan doen met die buikkrampen.
vervelend van je nacht sammie herkenbaar. het hoort erbij helaas, het slecht slapen, de buikpijnen enzovoorts, niet het leukste deel van de zwangerschap vind ik.
Even snel want moet zo weg. Maar hier ook een erg beroerde nacht gehad! Had het warm, dorst, moest plassen, last van mn buik met oefen weeen, drukke baby etc, pffft. Fijn te horen dat ik niet de enige ben! Maia, beterschap met Fleur, bijna niets kost zoveel energie als een ziek kind.
Hier ook weer is een berichtje van mij, ik lees alles van jullie, maar heb gewoon geen tijd en fut om te reageren, sorry Ben van het weekend opgenomen geweest voor beginnende zwangerschapsvergiftiging en ben erg moe, dat in combinatie met bekkeninstabiliteit, gewoon zwaar. Maar alles gaat goed met de baby gelukkig!! Heb maandag een controle afspraak bij de gyn, en hoop dat hij dan ook de datum wil prikken voor de keizersnede. Het gaat nu hard he! Zag dat sommige al echt bijna 37 weken waren, jeetje kan me nog herinneren dat we hier kwamen en allemaal net rond de 6 weken zwanger waren en nu is het einde al in zicht! @Maia: Beterschap voor je dochtertje, hoop dat je de dag een beetje doorkomt. @Geboortekaartje: Die van ons ligt klaar bij de drukker. Hoeven alleen de gegevens nog door te geven. @Vluchtkoffer: Nog niet ingepakt hier, omdat ik nog niet alle kleertjes heb gewassen. Zijn jullie daar al ver mee? Met kleertjes wassen?
zo, Fleur hangt voor de tv en ik heb inmiddels de bovenste keukenkastjes aan de binnenkant schoongemaakt @cin: heel herkenbaar. vervelend dat ook jouw nacht zo balen was. @esmeralda: welkom terug. logisch dat je niet altijd puf hebt. krijg je sowieso een keizersnee? en ben je nu wel weer thuis of moest je in het ziekenhuis blijven? En ik ben ook pas langzaam bezig met de vluchtkoffer, ga straks in elk geval wel kleertjes wassen zodat die er ook in kunnen.
@Maia: Dank je wel Ik krijg sowieso een keizersnede. Ik heb een heupafwijking waardoor ik niet normaal kan bevallen. Met mijn zoon heb ik ook een geplande keizersnede gehad. Ik ben gelukkig weer thuis, maar moet bij elke klacht bellen. Want mijn bloeddruk was aardig hoor (190/95.) Maandag moet ik dus weer voor controle bij de gyn. Tv is toch best handig soms he haha, ik gebruik het hier nu ook veel. Heb er echt geen puf meer voor om hem bezig te houden. Leuk al die kleertjes wassen, zo klein weer! Zie dat je namelijk al een dochter hebt Ik denk dat ik van het weekend even samen met mijn man die vluchtkoffer ga inpakken.
Ff een vraagje, hebben jullie allemaal van die buikkrampen, harde buiken pijn in onderbuik. Ik heb het nu al bijna 4 weken en vraag me af of het nog minder word, dit is soms echt niet te doen. Na mijn yoga gisteravond werk ik vannacht wakker om naar toillet te gaan, en had het gevoel dat me bekken los waren. Werd er wel blij van, zou toch geweldig zijn dat dit zo bleef. Geboortjekaartje moeten we eerst nog even een proefdruk laten maken...
@Patty: Ik heb dat ook al een tijdje. Schijnt erbij te horen, heb het al vaker aangegeven bij de vk, maar ze zegt dat het heel normaal is. Idd onderin je buik en een buik die aanvoelt alsof er een voetbal inzit. Hoe bedoel je je bekken los waren? @Geboortekaartje: Waar hebben jullie het geboortekaartje besteld? Wij bij lialein, zulke leuke kaartjes hebben ze daar!
@esmeralda: ah ok, wel prettig om binnenkort een datum te weten dus. En ja, het is heerlijk om de kleertjes te wassen, al heb ik wat pakjes die ik bij haar gebruikte, ik heb toch wat nieuws. het hang allemaal al over de waslijn nu! @patty: ik herken het wel wat je zegt, maar heb het niet heel erg vaak @geboortekaartje: nou wij hebben de proefdruk, moet nog wat aan veranderd worden maar dan is hij klaar. We hebben hem zelf ontworpen a.d.h.v. Fleur d'r geboortekaartje.