Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.057
    113
    Vrouw
    Even snel ego, want ga zo naar bed. Heb weer last van harde buiken en ben doodmoe. Tja ochtendje ziekenhuis is al te veel tegenwoordig.
    Ben bij de vervangende gyn geweest, ik had maandag nooit door een co-assistent terug gebeld mogen worden. Want die nierstuwing kan zelfs gevaarlijk zijn voor mijn nieren en op het moment dat iemand zoveel pijn heeft van de nierstuwing brengen ze vaak een dubbel J catheter in (even googlen), dat gebeurd door de uroloog. Maar aangezien mijn zwangerschap te ver gevorderd is zouden ze het kind dan moeten halen. Ben dus lekker verkeerd voorgelicht! Gelukkig is de nierstuwing op het moment wel te doen. Maar zodra ik weer misselijk ben van de pijn moet ik bellen en moet de dienstdoende gyn mij a la minute beoordelen.
    Ze wilde/mocht geen afspraak maken voor een inleiding omdat dat via mijn eigen gyn moet. Moet daar dus volgende week terug komen. Wil ik een afspraak maken aan de balie, komen ze aan met volgende week vrijdag! Ja want ze heeft het zo druk en ze zit vol. Dacht het dus even niet. Dus na even mn hormonen op te hebben laten spelen kan ik as maandag bij mijn eigen gyn terecht, ben dan 36.6 dus wat mij betreft maken we een afspraak voor de dag erna.
    Heb nu weer prompt last van mn nier, niet zo erg dat ik kotsend boven de wc hang, maarja durf nu ook niet te bellen, ben bang dat ze denken dat ik de boel fake ofzo omdat ik zo graag ingeleid wil worden. ;)
    Nu dus eerst maar even slapen en kijken hoe het dan is.

2. Maia

Maia Niet meer actief

pfff wat een verhaal weer cin. maar toch, als het niet gaat bellen hoor, gewoon doen! al blijft je kindje misschien het beste nog wat langer zitten, als dit je zoveel pijn doet, dat is natuurlijk ook niets.

3. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Fijn om wat van je te horen Esmeralda!
    Ookal gaat het bij jou ook niet helemaal top ;) wel met de beeb gelukkig!

@ Patty, ik heb er sinds een week kennis mee gemaakt, en bij mij wordt het alleen maar erger.

@ Cin, lekker weer, hopelijk voel je je toch snel wat beter!

@ Kleertjes, de laatste babywas staat nu aan. Ik heb er 2 bij m'n ouders gedraaid, die hebben ook een droger. Dus alle kleertjes zijn schoon en droog dus ik kan de vluchtkoffer ook in pakken.

Ik ben reuze benieuwd hoe lang het hier nog gaat duren. Vandaag weer flink beroerd geweest. Moest ook ineens onwijs vaak voor een grote boodschap terwijl ik al een week amper hoefde (sorry voor de details) en dat lekker met misselijkheid en de hele reute me teut.. Dit kan toch niet nog 5 weken gaan duren?! :$

4. Patty80

Patty80 Actief lid

24 nov 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou mijn bekken zaten echt muurvast zelfs de bekkenfysio kreeg het niet los vorige week...ik heb nu echt het gevoel dat ik weer zo goed als vrij kan bewegen.

5. Patty80

Patty80 Actief lid

24 nov 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Cin85: Sterkte, het zit je ook nooit mee he...

6. Maia

Maia Niet meer actief

@sammie: helaas zou dat rustig zomaar 5 weken kunnen gaan duren, dat is het irritante eraan. vervelend dat je je zo voelt.
    hopelijk duurt het in elk geval niet zo lang voor je.

7. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.642
    1.444
    113
    @Hadassa jeetje meid wat ben jij nog lekker druk! En een operatie zelfs nog! Knap hoor!
    @Aanbeien heb ik nu een soort spray voor.
    @ Vluchtkoffer moet ik nog maken. Heb geen bevalshirts nog kunnen vinden.. War handig is met bieden straks, knoopjes ofzo en wat dan niet gelijk een tekening als plaatje heeft;) Hou niet zo van zulke opdrukken. En idd bij de Hema kan ik ze niet meer vinden..
    @Kleertjes wassen moet ik nog. Niet echt puf voor nog eerlijk gezegd.
    @Cin Wat een gedoe weer zeg.. Succes!

8. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Hadassa: succes met de operatie! Ik snap wel dat je het liever nu hebt dan erna. Heb je de vorige keer lang gerevalideerd?
    En heb je al een datum voor je keizersnee?

@bevalshirts: anders iets lenen van je man Baileyy? :)

@Sammie: stevig aan het aftellen? :D Ik ben het stiekem ook wel beu aan het worden, maar ga ergens toch blij zijn als de dokter dinsdag zegt dat alles er goed uitziet. Ik ga het me nog beklagen, maar ik loop liever over dan dat ze me voor de 38 weken willen inleiden.

@Cin: je hebt het echt niet mee he :( Nu, ik vind het al een hele prestatie dat je de 36 weken hebt gehaald hoor! Snap best dat je 37 best wel goed vind. Succes nog tot dan, en laat je zeker iets weten?

@Patty: moet wel deugd doen je bekken zo los. Gaat het nu terug een beetje, of helpt dat maar een paar daagjes?

Morgen is het de laatste dag dat ik mag werken, maar er staat niets op gepland, dus het is bij deze gedaan voor mij :) Aangezien ik zelfs niet meer tot in het centrum geraak zonder harde buiken is het maar best dat ik veel kan rusten zeker?
    Nog 9 tot 33 dagen :D haha

Wanneer denken jullie dat het zal gebeuren? Ik denk dat het voor mij pas in oktober zal zijn.

9. Maia

Maia Niet meer actief

lekker rusten nu syrse. je hebt de afgelopen tijd hard genoeg gewerkt.

wanneer het zover zal zijn? ik gok zomaar dat ik de 40 weken wel gewoon ga halen (al roept iedereen in mijn omgeving dat hij vast eerder komt, ik denk van niet). we gaan het zien, hoop niet dat het pas november wordt ;)

10. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.642
    1.444
    113
    Tjeetje Ik heb de hele nacht lopen rommelen... Ben gesloopt haha. Ik hoop niet dat dit heel erg lang gaat duren zulke nachten.

11. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Hallo mede oktober mama's!

Zie ineens dat er nog een clubje is :) hihih!! Leuk!!
    Het begint voor iedereen aardig op te schieten zo, spannende tijd breekt aan :)!

Sommige van jullie ken ik al van ander topic in bevallingslijst! Lijkt me leuk om ook hier gezellig mee te kletsen!

Hier is alles goed met de kleine man... alleen nog niet ingedaald, dus moet gaan liggen als me vliezen breken. Verder rommelt het ook hier en wordt het allemaal wat zwaarder, zeker alleen met de 2 andere schatjes!

hoe is het verder met jullie?

12. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goeiemorgen allemaal!

Hier vannacht juist weer erg goed geslapen, hoefde er niet eens uit!
    Vandaag maar weer verder met de puntjes op de i zetten. De laatste babywas hangt aan de lijn, de vluchtkoffer kan ik ingaan pakken en vanavond gaat manlief de klossen onder het bed zetten.

Verder rommelt het wel gewoon door, maar ja het went he?!:p
    Hoe lang het hier nog gaat duren? Nou gister zei mn voorgevoel dat het nu wel eens heeel snel zou gaan, al hebben we altijd gedacht dat het een oktober baby zou worden. Geen idee dus haha

@ Syrse, fijn dat je nu verlof hebt, geniet ervan! En idd met die harde buiken druk bezig zijn is niet zo n pretje.

@ Cin, hoe is het nu?

@ Maia, is je dochter al wat beter?

Hej Super Mummy, welkom hier :D

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Long time no speak maar nog even meiden en dan zijn we alweer uitgerekend.
    Vandaag officieel mijn eerste verlof dag en dat zelfs niet eens het is een vakantie dag hahhaa.

Meiden succes straks en geniet van de laatste weken zwanger zijn

14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.057
    113
    Vrouw
    Baileyy, balen he die nachten! Hoe ver ben je nu? Hoop ook voor je dat het niet lang meer hoeft te duren!

Sysre, geniet van je verlof!

Super mummy, welkom hier! Hoop voor je dat de kleine nog gaat indalen. Met 2 kleine kindjes lijkt het me zeker pittig!

Sammie, hoop voor je dat je voorgevoel klopt!

Kimmeding, geniet ook lekker van je verlof!

Ben gisteren uiteindelijk toch nog naar het ziekenhuis gegaan, de pijn werd alleen maar erger. Was echt misselijk van de pijn en de tranen stonden in mn ogen. Dus mn man het ziekenhuis gebeld, moesten we direct komen (was ook afsproken met de gyn). Dus wij naar het ziekenhuis, blijkt dat we op de verloskamers moeten zijn. Nouja die kennen we ondertussen wel. Word ik daar eerst aan het ctg gelegd, ik zeg nog tegen die verpleegkundige dat ik helemaal geen weeen heb, maar dat ctg is nu eenmaal protocol. (?) Grrr die band om mijn rug deed pijn bij die nier! Dus na 20 min komt die verpleegster weer en ik vraag of dat ctg af mag, het moest eigenlijk een half uur maar die band deed zo'n pijn. Nou ze ging even achter kijken of dat de baby het goed deed en dan zou ze terug komen. Weer 20 min later heb ik zelf maar gebeld omdat ik naar het toilet moest, toen kon ze me opeens wel gelijk loskoppelen. Ik vraag ook aan haar wanneer de gyn komt, nou de verloskundige komt ze eerst. Beetje vreemd maar we wachten het wel af. Moest ook gelijk in een potje plassen om te zien of ik blaasonsteking heb, ehm was net de dag ervoor klaar met mn antibiotica maar goed. Na weer een half uur maar gebeld dat die urine er al lang stond want dat willen ze altijd zo vers mogelijk hebben. Gelijk gevraagd wanneer er iemand zou komen, ja ze komt zo. Uiteindelijk na 1.5 uur (!) kwam de verloskundige met het verhaal van pijnstilling. Allemaal erg leuk maar dat mag ik dus allemaal niet vanwege mn darmen, dat is bekend bij de gyn. O ging ze toch maar weer even met de gyn overleggen. Weer een half uur later kwam ze terug dat het enige wat ze konden doen is mij opnemen en dan een prik geven om te slapen en dan donderdag of vrijdag een echo. Heb haar toen verteld dat ik prima slaap en dat de gyn afgelopen vrijdag al een echo gemaakt heeft. Dus zij weer overleggen, dat duurde dit keer maar een kwartier. Het bleek dat die echo niet in mijn dossier stond, ehm hoe denk je anders dat ik weet dat ik nierstuwing heb? Ja mensen zeggen wel vaker wat zei ze. Hoop dat jullie begrijpen dat ik toen wat geirriteerd werd. ;) Dus ik vertelde haar dat ik die gyn net op de gang had zien lopen dus dat ze het ook aan hem zelf kon vragen. Nou dat ging ze met moeite doen. (Vraag me dan niet met welke gyn ze al die tijd overlegd had!). Tja uiteindelijk blijkt dat ze een echo bij de radiologie willen maken zodat ze echt het vocht en de nierbekkens kunnen opmeten. Dus toen kon ik weer naar huis. Pffft dit alles had dus makkelijk telefonisch gekund want ik geloof dat mn bloeddruk gisteren erg verhoogd moet zijn geweest. Wat een gedoe en werd dus lekker van het kastje naar de muur gestuurd. Heb zelf geen eens een gyn gezien aan mn bed en dat terwijl ik bij een erge pijn aanval direct door de dienstdoene gyn zelf beoordeeld zou moeten worden. Voel me dus niet echt serieus genomen, en ga het maandag ook zeker aankaarten bij mn eigen gyn.
    Gelukkig is de pijn momenteel weer een stuk minder en weer dragelijk. Heb vannacht erg goed geslapen maar toen ik wakker werd wel wat pijnlijke harde buiken, maar dat is denk nog de frustratie van gister middag/avond.

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.057
    113
    Vrouw
    Owja vergeet er in het mega verhaal nog bij te zetten dat de verloskundige en de verpleegsters de hele tijd op de gang stonden te kletsen en lachen terwijl ik aan mn bed dus niemand zag, tenzij ik belde en dan nog duurde het 17 minuten (ja we hebben de tijd opgenomen).

16. Maia

Maia Niet meer actief

@SM: he, jij ook hier. gezellig :)

het zal wel niet aanslaan, maar kunnen we de beide algemene oktobertopics niet samenvoegen na de bevalling? de helft van ons zit in beide topics.

@baileyy: vervelend dat je vannacht zo'n rommelende nacht gehad hebt.

@sammie: fijn dat je vannacht goed geslapen hebt!

@rommelen: pin je er niet op vast mensen, bij Fleur had ik sinds 34 weken al flinke voorweeën en oefenweeën en indalingsweeën en hoe die dingen allemaal wel niet heten en ik ben echt gewoon netjes met 40 weken bevallen. zegt echt helemaal niets over eerder bevallen. ik hoop het natuurlijk wel voor een aantal, maar ik lees dit in meerdere topics dat dames het hopen/vermoeden en het zou zo zonde zijn als je dan teleurgesteld bent als je wel over de 40 weken gaat.

@kimmeding: he, ook weer even hier? gezellig. geniet van je verlof!

@cin: nou ja zeg, je zou ze toch daar in dat ziekenhuis!!! word plaatsvervangend boos.

zo, nou hier alles goed. heb aardig geslapen. Fleur is alweer een stuk beter, vind dat altijd zo 'grappig' de ene dag koorts en een klein zeehondje en de volgende dag staat ze weer vrolijk te springen op de bank. We hebben dus vanochtend gewoon gezellig een chocoladetaart gebakken, daarna naar de schoolfotograaf en ik werd net gebeld door het cb of we niet nu al voor de 3 jaar afspraak willen komen want ze hadden zoveel uitvallers vandaag. Dus vanmiddag gaan we ook nog even naar het cb.

17. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Hoi Kimmeding en Supermummy...! Welcome!
    Het gaat idd erg opschieten nu, bij mij nog max vier weken... Moet zeggen dat ik er nu echt naar uitzie om mijn kleine prinsesje in mijn armen te krijgen! Heerlijk!

Bailey, echt vervelend dat je zo slecht slaapt. Sterkte ermee!
    Meiden die met verlof gaan of net zijn. Heerlijk hè, geniet ervan! Ik officieel volgende week ergens... Maar werk natuurlijk door omstandigheden al even niet meer en zit in zw.

Mijn kleine mannetje is ook niet erg fit de laatste dagen. Hangerig, maar ook nog wel vrolijk. Snel huilen en verdrietig/boos en verkouden. Hij slaapt wat meer als anders, heeft hij echt even nodig. Ik probeer echt hem de stabiliteit te geven en de rust die hij nodig heeft, en zeker ook individuele aandacht. Weet niet hoe het gaat als straks de baby er, hij zal moeten inleveren en hoewel hij gek op baby's is, weet je het nooit natuurlijk. Moet echt ff kijken hoe ik hem zoveel mogelijk bij alles wat hij zelf wilt kan betrekken en hem ook de aandacht ga geven die hij nodig heeft. As. maandag is hij jarig en hoopt hij twee jaar te worden. Het is een heerlijk kereltje met een lekker eigen willetje. Ik zou het erg vinden als hij door alle veranderingen niet lekker in zijn vel komt te zitten. Tussen mijn dochter en hem zit negen jaar verschil, dat was toen heel anders, diameter heb ik nog niet zoveel ervaring mee. Hoe denken jullie daarover andere mama's in een zelfde situatie?

Ik ben ook bewust nog niet bezig met zindelijkheidstraining, ook al is hij daar nog wat jong voor misschien. Op het cb vroegen ze erna van de week. Nee bewust niet ivm de komende best heftige veranderingendie op komst zijn. Zelf kan ik natuurlijk niet meer zo goed vooruit, wat hij echt in de gaten heeft, daardoor is hij wat vaker bij de oppas. De geboorte die eraan komt en waarbij ik een aantatal dagen in het zhs. zal liggen, de komst van een baby in huis en erna alle voorbereidingen voor de verhuizing naar Dubai begin januari.

Ga nu ff een hapje eten met mijn dochtertje... Olliver slaapt nog lekker! Ook al een punt, dochter, bijna 11 heeft ons ook nog zo nodig, meer dan je soms zou denken... Ik heb heerlijke kinderen gelukkig, dus zo erg vind ik dat niet ;)

18. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Cin, heftig verhaal... Ik voel je frustratie aan. Hoe vervelend is dit zeg. Wat een nare lui daar zeg en hoe mensonvriendelijk. Werkelijk... Ook ik kan daar boos over worden. Heb je uiteindelijk die echo nog wel gehad? Waarom hebben ze dossiers hè zou je denken...

Ik hoop echt voor je dat je bevalling snel begint of ingeleid wordt meid en je na al die tijd eindelijk mag gaan genieten. Ik hoop ook op een voorspoedige mooie bevalling voor je!

Dikke mega knuffel voor jou... Probeer de dingen naast je neer te leggen en richt je op het positieve... Jezelf, je gezin en je lieve kleine supperschattige, mooie, wriemelende, knuf hoog gehalte lekkere baby in je super mooie buik!

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Cin wat een imbecielen!!! Aan mij hadden ze toch een slechte gehad zeg... Zie je nu morgen de gyn? Ik zou er echt wel werk van maken en een klacht indienen ofzo, zijn ze helemaal gek geworden!?

20. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    @Maia: Ja maar ook raar hoor! Dan komt gewoon ons kindje zeker weten te wereld, echt raar.
    Wij hebben ook nieuwe dingen gekocht hoor qua kleertjes, wilde toch ook wel dat hij wat voor zichzelf had.
    Fijn dat je lekker hebt geslapen en dat Fleur weer een stuk beter is. Alleen kinderen hebben die wisselingen, zo zijn ze heel ziek en zo weer beter. Maar alleen maar fijn dat ze zich weer goed voelt!
    Succes bij het cb!

Leuk dat jullie het geboortekaartje zelf hebben ontworpen.

@Cin85: Nou wat een verhaal zeg! Ik vind het echt belachelijk hoe ze met je om zijn gegaan, terwijl er afspraken op papier stonden! Zou het zeker aankaarten maandag! Hoe gaat het nu met de pijn dan?

Sammie: Ja had er wel behoefte aan om met mensen te praten die zover waren :D
    Fijn dat alle babywassen klaar zijn, lekker gevoel denk ik.

@Patty: Ohh op die manier, lekker! Dat lijkt me wel fijn als ze daarvoor zo vastzaten.

@Baileyy: Hele nacht lopen rommelen, jeetje, hoop dat je straks nog even kunt bijslapen.

@Syrse: Vandaag verlof las ik? Heerlijk! Geniet ervan :D

@Super mummy: Hooi! Kan me wel voorstellen dat je het zwaar vind worden met 2 oudere kindjes erbij! Ik heb er 1, maar vind het echt pittig. Vooral omdat deze zwangerschap een stuk zwaarder is dan als van mijn zoon.

@Sammie: Jij ook de laatste babywas aan de lijn, lekker :D Dan is dat weer klaar! Fijn dat je goed geslapen hebt!

@Kimmeding: Jij ook verlof vandaag! Heerlijk, lekker genieten! :D
    Raar he dat we nu allemaal bijna zover zijn, ik vroeg me af, zijn we nu hoogzwanger? Wanneer ben je dat eigenlijk?

@Hadassa: Vervelend dat je zoontje zich niet zo fit voelt :(
    Hier vroegen ze ook al naar zindelijkheidstraining bij mijn zoon, maar vind hem nog zo klein! Zie dat jouw zoontje wel iets ouder is omdat hij maandag 2 word. Maar dan nog, hij snapt dat echt nog niet en daarnaast wachten wij ook tot de baby er breed en wel is. Er komen zoveel veranderingen straks aan.
    Dus snap jou helemaal. Ik moet ook langer in het ziekenhuis blijven door de keizersnede (die kreeg jij ook toch?) en dat is al heftig genoeg. Waarvoor krijg jij een keizersnede? En is die al gepland?

@Hier: Moe moe moe, ik heb wel goed geslapen maar ben gewoon gesloopt. Ik slaap vaker niet goed dan wel, maar gelukkig nu dus wel :)
    Ik mag mijn zoontje elke dinsdag en donderdag naar mijn schoonmoeder brengen omdat ik rust nodig heb, maar ik kan het niet. Mis hem dan zo erg, en wil dat er gewoon ritme en regelmaat is nu. Straks is het al anders genoeg.

Zo nog even een was in de machine gooien en dan lunchen met mijn kleine aapje.

Deel Deze Pagina