Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    De pijn is nu gelukkig wel te doen, het is nu irritant aanwezig maar kan nog wel gewoon functioneren. Maarja het komt bij vlagen dan weer erg en dan weer minder erg. Heb uiteindelijk morgen alsnog een echo bij de radiologie want vandaag zat al vol. Heb besloten om mezelf er niet meer druk over te maken want daarvan krijg ik alleen maar harde buiken.
    Klacht, heb ik over gedacht maarja moet daar ook nog bevallen he?! Eerst maandag maar eens kijken wat de gyn zegt. Ben wel blij dat het niet aan mij ligt dat ik het een erg rare gang van zaken vind. Altijd fijn als andere mensen er net zo over denken! ;)

Maia, 2 topics samenvoegen lijkt mij prima hoor! Fijn dat Fleur weer lekker zichzelf is. Hoe was het op het cb? Neem aan dat je kleine meid zich prima heeft gedragen met een stukje chocoladetaart in het vooruitzicht? ;)

Hadassa, ik denk dat elke moeder het wel een beetje eng vind hoe oudere kindjes gaan reageren hoor. Ik tenminste wel. Begrijpelijk dat je nog niet begint met zindelijkheidstraining, laat eerst maar eens alles normaal worden! Hier wilde we na onze vakantie met zindelijkheidstraining beginnen, helaas kwam ik toen in het ziekenhuis met weeen dus dat is er ook bij ingschoten. Ga het nu ook niet meer doen, pas na de bevalling als alles weer rustig is in huis. Geef je dus groot gelijk!
    Wanneer krijg jij eigenlijk een datum voor je ks? Want met 2 oudere kinderen en een paar dagen ziekenhuis voor de boeg moet je natuurlijk ook heel wat regelen.

Esmaralda, wel lief dat je schoonmoeder het aanbied! Hier gaat de kleine man op maandag en donderdag naar het kdv, in het begin voelde ik mezelf best lullig omdat ik thuis zit. Maar aan de andere kant gaat hij daar lekker naar de speeltuin enzo, dingen die ik niet met hem kan doen, dus berust er nu wat meer in.
    Fijn dat je nu ook goed geslapen hebt! Daar kan een mens ook weer van opknappen.

Meiden die straks wat langer in het ziekenhuis moeten blijven na de bevalling, hoe doen jullie dat met de oudere kindjes? Toen ik eerder vanwege mn weeen opgenomen lag probeerde mijn man 2 keer per dag langs te komen waarvan minstens 1 keer met Stijn. Maar ben toch bang dat als hij wat langer wil blijven dat de kleine man zich gaat vervelen. Daarnaast wilde hij 's avonds niet gaan slapen omdat mama er nog niet was. Zelf miste ik mn zoon natuurlijk ook heel erg. Moet straks waarschijnlijk weer 3 dagen in het ziekenhuis blijven na de bevalling en dit is het enige waar ik tegenop zie, heeft iemand de gouden tip?

2. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Esmaralda, ik herken het hoor dat je je ki die niet weg wilt brengen, hoe goed bedoeld en broodnodig eigenlijk ook. Ik kan het nl. ook niet, hij raakt er ook zo ontregeld van en ik mis hem ook erg dan hoor. Die vermoeidheid ken ik ook.. Volgens mij zijn we nu wel hoogzwanger ja op deze termijn.

Ik krijg de keizersnede ivm twee eerdere keizersneden. Ik mag niet meer normaal bevallen, mijn lichaam kan dat ook niet blijkbaar. Ik heb tevens diabetes, daardoor moeten kindjes ook eerder geboren worden. Dochter met 36 weken, zoontje met 37 en deze baby ook zo met 37 weken als we dat halen. Baby groeit nogal hard momenteel, als dit zo door blijft gaan, zal de keizersnede nog eerder komen als 37 weken. Hoop wel dat ik de 37 weken haal, is ook zoveel beter voor de baby nl.

Je hebt het vast gezegd, maar wat is bij nou de reden van je keizersnede? Ies met je heup(en) dacht ik... Maar kan me vergissen...

Is hij al gepland? Sterkte nog ff joh!

3. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Cin, ik weet niet wanneer ik een datum krijg. Maandag moet inmeet naar de gyn. Maar is een andere als die van mezelf. De week erop heb ik haar weer denk ik, dus zal het dan wel ter sprake komen denk ik. Maandag trouwens ook weer een groeiecho.

Gouden tip..., nee, heb ik niet! Mijn man gaat voor de kindjes zorgen, als hij naar mij komt gaat Olliver denk ik 1 keer mee en Eline ook, erna brengt hij ze bij de oppas denk ik.meigenlijk nog niet heel,erg over gehad, was er vandaag wel over aan het denken. En anders moet hij maar 1 keer komen vind ik... Zal hij alleen zelf niet willen verwacht ik... Dat is ff lastig hè, vind ik ook hoor!

4. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Vannacht alweer amper geslapen.
    M'n bekken en heup doet zo'n pijn, kan amper liggen. T zeurt zo constant, t knapt steeds en het steekt. Zitten trouwens geeft ook problemen. Kan t beste in beweging blijven. Maarja dat is ook geen rusten..
    Probeer nu een warm bad, kijken hoe dat gaat.
    @Cin zit nu op 37 weken.
    Als ik maar kan slapen hou ik t nog wel goed vol, maar zo niet echt meer.

@Cin Wat belachelijk in t ziekenhuis zeg!! ongelofelijk hoe ze daar doen! Zou t ook zeker bij je gyn melden ja! Gewoonweg schandalig! Maar snap wat je bedoelt, je moet daar ook nog bevallen natuurlijk.

Wat zijn er al lekker veel meiden met verlof!! Lekker hoor!

@Kimmeding Mijn bekkenfysio zegt dat ik nu hoogzwanger ben. Dus ja jij ook hihi ;)

Sterkte meiden met de klachten en pijnen!

5. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen.
    ik mag straks weer naar de vk, ben benieuwd. heb wel de laatste dagen dat ik flup minder voel, maar volgens mij komt dat omdat hij anders is gaan liggen (hoop ik) maar daar ga ik het straks wel even met haar over hebben.
    verder ben ik erg moe, was vanochtend weer 3 uur, maar begin er bijna aan te wennen ;) vandaag rustig dagje, Fleur is naar het kdv, ze wordt opgehaald door mijn moeder en gaat daar logeren want wij hebben vanavond een feestje, dus ik ga goed uitrusten vandaag.

6. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Sammi1 hey jij ook hier ;) Nog gelukt met de puntjes op de i te zetten?

Cin85 thnxx! Enne wat vervelend zeg dat je zoveel pijn had. En ja als die verpl. en vk’s op de gang staan te kletsen word je niet bepaald vrolijk!

Maia dat is miss idd wel een idee ja J

Rommelen: tja dat kan idd weken duren (sorry wil niemand ontmoedigen…) Bij mijn 2e zwangerschap rommelde het al vanaf ong. 34 weken en pas bevallen bij 39 weken en 4 dagen…

Esmeralda ja ik ben alleenstaande moeder dus dat maakt het nog wat zwaarder. Ben wel blij dat de kindjes ’s middags nog ff slapen, tenminste de jongste. De oudste kijkt meestal een filmpje. Enne begrijp je gevoel over het wegbrengen hoor. Hier ook alleen bij hoge uitzondering dat er 1 bij opa en oma gaat spelen. Maar zitten hier wel beide 3 dagdelen op de psz, dus scheelt ook wel J

Baileyy balen dat je zo slecht geslapen hebt meis. Hopelijk kun je later vandaag nog ff tukkie doen ofzo.

Maia lekker even dagje voor jezelf dus! Neem het er maar even van dan ;)
    Enne succes bij de vk.

Hier gister behoorlijk veel last gehad van voorweeen… gelukkig heeft het niet doorgezet. Had kruikje gemaakt, maar dat zorgde er juist voor dat meneer met zijn hoofd naar beneden ging duwen… Kon ook niet echt meer lopen/staan. Vervelend dus! Mijn dochter stond gister te springen: ik krijg vandaag een broertje! (gelukkig had ze nog geen gelijk) Uiteindelijk in slaap gevallen en vannacht 2x wakker geweest… vanaf 5 uur kon ik niet meer slapen en was de kleine de boel behoorlijk aan het verbouwen… Nu nog wel wat gerommel, dus lekker rustig dagje.

7. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    Hoi allemaal,

@Cin jeetje stelletje stommeriken! Daar zou ik ook boos van worden!
    Als er strax echt wat aan de hand is zou het dan ook zo gaan! Dat is toch niet te hopen voor je! Ik zou er indd zeker wat van zeggen.

Gister controle gehad bij de Vk alles was weer in orde beeb was zelfs iets ingedaald.
    A.s. Dinsdag 3e groei-echo.

Ik slaap op zich wel goed maar kom moeilijk in slaap en ben vroeg wakker. Dus probeer ik in de middag nog altijd ff te slapen :)

Als ik smorgen's op sta heb ik echt het gevoel of me bekken los liggen in me lijf.. dus maar rustig op staan.
    Voor de rest gaat het goed kan niet alles gelijk meer doen dus doen we het maar in etapes kom je er ook he ;)

Voor de beeb is alles klaar, ( was het al een tijdje ) ga maandag met een zwemvriendin naar de stad om de laatste spulletjes te kopen.

Vanavond een trouwfeest van me schoonbroer, heb er reuze zin in alleen beetje jammer dat het best ver rijden is. ( 1,5 uur )
    Maar goed k hoef zelf gelukkig niet te rijden :D

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Hadassa, ja lastig he met andere kinderen! Wel spannend weer maandag een groeiecho, heb je die voordat je naar de gyn gaat? Of moet je dat de week erop met je eigen gyn bespreken?

Baileyy, hopelijk heeft je bad geholpen? Het lijkt mij echt verschrikkelijk als je niet eens rustig kan zitten omdat je dan al vergaat van de pijn, en als je dan ook nog eens moe bent door de klote nachten... sterkte meid!

Maia, hoe was de vk? Is de kleine anders gaan liggen? Pfft 3 uur zeg, moet er niet aan denken! Hopelijk kan je vandaag desnoods wat bijslapen ofzo? Zodat je alsnog van je feestje kunt genieten!

Super mummy, irritant he die voorweeen?! Wat bij mij wel helpt is een warm bad. Wel grappig dat je dochter gelijk dacht dat het ging gebeuren, maar inderdaad fijn dat ze nog geen gelijk had.
    Hopelijk kan je vandaag ook even uitrusten.
    Brutale vraag hoor, maar ben je een bam mama of is er sprake van een vervelende situatie dat je alleenstaande moeder bent? Heb in elk geval erg veel respect voor je, met 2 oudere kids en nog eens zwanger zonder partner... man ik trek het al amper met 1 ouder kindje en met partner!

Kima, fijn dat alles goed was bij de vk! Dinsdag weer spannend dan, hopelijk zit de kleine netjes binnen de lijntjes!
    Veel plezier vanavond, hopelijk trek je het een beetje! En gefeliciteerd trouwens met je schoonbroer.

Vanmorgen voor de echo van mn nieren geweest, zul je net zien dat de pijn niet zo erg meer is. Heb dat ook gelijk maar aangegeven bij de radioloog, hij zei dat het vaker voor komt omdat het inderdaad echt aanvallen van pijn zijn. Maar desondanks was toch goed te zien dat het nierbekken verwijd was en de boel dus wordt afgekneld. Hij gaf ook aan met de verwijding die er nu bij mij te zien was, dat er mensen zijn die ook al erg veel pijnklachten hebben. Dus op het moment dat ik echt verga van de pijn is die verwijding kennelijk nog groter. Tja eigenlijk is dus bevestigd wat ik al wist. Maandag naar de gyn en kijken wat zij zegt. Moet ervoor naar de internist en door alle stress en pijn gaat het nu ook iets minder met mn darmen. Kortom dat wordt maandag een spannende dag en hoop dan ook echt wat meer te weten te komen!

Manlief moest eigenlijk morgenochtend werken maar dat heeft hij afgezegd zodat hij lekker met onze zoon de hort op kan en ik lekker rustig wat in huis kan rommelen en of slapen.

9. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @Cin: fijn dat er wel wat te zijn was. Benieuwd wat ze maandag gaan zeggen. Ik hoop dat je een goed gesprek kan aangaan zodat het voor jou ook wat duidelijker wordt.

Hier nog erg druk op het werk, maar er zit verbetering in :p
    Vandaag maar een half dagje en volgende week nog 4 dagen (maar heb nog 2 halve dagen die ik kan opnemen). Dus volgende week 2 hele en 2 halve dagen en dan ben ik er helemaal klaar mee. Het is genoeg gewees voor de rest van het jaar ;)

Gisteren een aantal keer een harde buik gehad (vorige zwangerschappen nooit), dus ik merk ook wel dat mijn lichaam aangeeft dat het de laatste tijd te druk geweest is. Ben blij dat die drukke periode op het werk voorbij is.

10. Maia

Maia Niet meer actief

nou ik ben weer terug van de vk, alles is goed, hij ligt inderdaad wat dieper maar nog niet vast met zijn hoofd, maar het kan dus kloppen dat ik hem anders voel. verder niets te melden, heb in m'n eigenwijsheid toch de badkamer geboend en ga nu maar braaf op de bank neerploffen met een dvd :)

@cin: het klinkt heel stom maar ik begin er aan te wennen. meestal blijf ik in bed nog wat soezen tenzij ik echt te wakker word, dan ga ik er wel uit, maar inmiddels is m'n lichaam enz eraan gewend ben ik bang. is niet anders.

@kima: veel plezier vanavond.

11. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @Maia: fijn dat alles goed is :)

Ondertussen wordt het wel spannend voor iedereen. Oktober komt nu snel dichter bij ;)
    Woensdag is mijn zus bevallen van een lieve meid. Morgen gaan we ze bezoeken. Ben erg benieuwd, is vast weer zo ontzettend klein.

12. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey iedereen,

ik heb vandaag véél te lang geslapen. Sukkel nu al een week met deftig te slapen, alles doet zeer, niks ligt goed, enzovoort ;) En deze morgen heeft manlief me dus laten liggen tot 1 uur! :$ Maar goed, het was wel nodig denk ik :)

Aan iedereen die moeilijk kan slapen, sterkte! We zijn er bijna, toch? Hopelijk? :p

@Eekje: dat jij nog aan het werk bent, knap hoor! Mijn laatste werkdag was op 36 weken, ik heb ondertussen nog wel een paar mensen gemasseerd, maar meer dan dat hoeft momenteel echt niet meer.

@Cin: leuk zo'n ziekenhuis... dat hadden ze bij mij niet moeten proberen. Die communicatie loopt echt mank precies, ik zou het ook eens met de gyne overlopen.

@Baileyy: sterkte meid! Waarom loop ik eigenlijk te klagen, je hebt het tien keer zo erg :)

@rommelen: ik heb niet echt het gevoel dat dit bij mij al bezig is, hoe voelt dat juist? Ik krijg af en toe wel harde buiken, maar lijkt me altijd van verkeerd te zitten, te snel te stappen...
    Dinsdag terug een echo, eens zien wat de dokter zegt qua indaling, ontsluiting en groei.

@topics samenvoegen: mag best hoor! Maar welk nemen we dan? Kwestie dat ik niet verdwaal :p Of starten we een nieuw?

@Super mummy: wauw, drie kindjes helemaal op je eentje? Hoedje af! Ik ben al aan het stressen over ééntje :)

Doen jullie eigenlijk nog iets om ietwat fit te blijven? Ik heb precies nergens meer fut voor... wil niet gaan zwemmen, wil niet op de fiets kruipen, wil zelfs geen perineumolie meer smeren ;)

Ondertussen is het kraamgeld aangekomen, en heb ik de allerlaatste rekening betaald (wegentaks), ons prikbord is eindelijk leeg, hoera! :D Nu eventjes alleen nog maar vaste kosten, een hele verademing.

13. Maia

Maia Niet meer actief

@hadassa: hopelijk voelt je zoontje zich weer wat beter. sneu he, als die kleintjes ziek zijn.

@kindje wegbrengen: ooo ik vind het heerlijk zo'n dagje zonder haar. maar we zitten ook in de fase "nee, ik wil niet" of "nee, ik ben boos" of "nee, ik doe het niet" of "nee, ik vind je stom" ;) vind het heel gezellig met haar, maar dat ze nu zo'n dagje even naar het kdv is, helemaal niet verkeerd ;)

@eekje: gefeliciteerd

@syrse: nee ik doe helemaal niets om fit te blijven, heb moeite met lopen, fietsen gaat niet lekker en het zwembad vind ik te ver weg :) ik ben dus gewoon lui nu ;)

14. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goeiemiddag allemaal!

Hier een mindere nacht gehad, last van lage rugpijn en buikpijn, en misselijkheid.

Bij de controle ging ze ff voelen of de kleine al was ingedaald, nou dat deed echt zeer!

De rest van de dag heb ik dus extreem veel buik en rugpijn. M'n buik is contstant hard, veel felle steken. Fantastisch dus.
    Nee tgaat niet zo best, maar ja de vk zei vanochtend nog dat dit allemaal mag en zo hoort. Nou serieus ik hoop écht niet nog 5 weken hiermee rond te lopen :(
    Hopelijk is beeb snel klaar voor de wereld..

Fijn dat de controle goed was Maia,
    En Cin hopelijk valt het mee a.s maandag!

15. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Cin niet bewust... maar heb wel eigenlijk alle zwangerschappen en bevallingen al alleen gedaan... en stom genoeg heb ik hem keer op keer een kans gegeven... tot hij een maand of 6 geleden te ver ging en zich niet kon beheersen... toen heb ik hem eruit gezet. En nu ben ik er ontzettend klaar mee! Ik heb voor mezelf en mijn kindjes gekozen!

Sammi1 vervelend dat je je zo voelt!! Hopelijk is je kleintje snel klaar voor de wereld!

Hier vanmiddag ook een behoorlijk krachtige rugwee... deed zo'n pijn dat ik ervan shakte! Daarna met kruikje op bed gelegen, nog even gedoucht... hele dag komen en gaan de harde buiken. De kleine is erg actief... voel me ook niet erg lekker. Dus ook maar vroeg naar bed!

16. Patty80

Patty80 Actief lid

24 nov 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sammie1: wat jij zegt klinkt bij mij heel bekent, ik heb het nu al een aantal weken. Moet er ook niet aan denken dat dit nu nog 8 weken gaat duren.

Vanmorgen echo gehad, de beentjes en het hoofdje zijn wat kleiner dan hoort, hartvormige baarmoeder dus het zou iets eerder kunnen komen. Geschat gewicht 1700gr. Word een kleintje zeggen ze. Hoop echt dat het nu ff flink door gaat groeien.

En idd, voor diegene die nog werken, petje af, ik vind het heel knap.

Fijn weekend iedereen :)

17. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    @SM Wat schattig dat je dochter zo aan het springen en enthousiast was om haar broertje! hihi

Vandaag naar het bad weer op bed gelegen om oefeningen te doen. 's Middags de stad in. Zo lopend gaat het me het beste af. Alleen nu weer in bed. Vriend al helemaal teleurgesteld dat we nooit meer samen op de bank zitten.
    Grappig in bad was mijn hele buik boven het water uit haha.
    De rest van de dag harde buiken gehad..
    @Eekje wat leuk van je zus! Je bent dus tante! Leuk hoor, gefeliciteerd!
    @Syrse geslapen tot 1 uur?? Wauw wat heerlijk! Dan had je het echt nodig hoor!

@Patty Fijn dat de controles goed waren!

18. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    @Cin: Gelukkig dat de pijn nu te doen is.
    Die klacht indienen snap ik dat je daarover twijfelt. Je wil niet dat ze je als een kenau al zien voor je überhaupt bent bevallen.
    Het blijft ook moeilijk om je kindje weg te brengen, omdat je het van binnen voelt als dat het eigenlijk jouw taak is en jij lekker op de luie kont zit. Natuurlijk is dat niet zo, maar zo voelt het wel.

Op zich 'fijn' dat er wel iets te zien was op de echo. Bewijst dat het niet tussen je oren zit ofzo, dokters kunnen dat nogal is denken Spannend idd maandag, hoop dat eruit komt wat je verwacht.

@Topic samenvoegen: Voor mij prima.

@Langer in ziekenhuis blijven en andere kindjes: Wij willen het zo doen: Ik word opgenomen de avond voor de keizersnede. Mijn vader en zus zullen de dag van de keizersnede aanwezig zijn in het ziekenhuis samen met mijn man. Mijn man brengt die avond onze zoon naar zijn moeder.
    Op de dag van de keizersnede zal ik vroeg worden geholpen omdat ik een latex allergie heb. Ze plannen die mensen als eerste in op een dag dus mijn man komt sochtends vroeg met mijn vader en zus weer richting het ziekenhuis. Hij gaat dan met mij mee, en mijn vader en zus gaan naar beneden.
    Als de baby geboren is, en ik weer terug ben op de kamer, komt mijn schoonmoeder met onze zoon ergens in de middag langs.
    Daarna zal onze zoon misschien nog bij mijn schoonmoeder slapen en daarna neemt mijn man hem weer gewoon over. Misschien dat hij overdag wel weer een keer naar mijn schoonmoeder gaat zolang ik in het ziekenhuis ben, maar dat kan allemaal besproken worden. Mijn schoonouders hebben namelijk samen met mijn zwager (hun zoon) een eigen winkel. Dus alles kan in overleg.
    Als ik thuis kom, zal mijn man een week vrij zijn, en daarna 2 weken halve dagen gaan werken van 06:00-12:00. In die tijd komt mijn schoonmoeder hier om te helpen.
    Dus hoop dat het zo goed komt :)

@Hadassa: Ja het voelt moeilijk, het is jouw kleine kindje en idd ze worden zo ontregeld ervan. Je ziet aan die koppies dat ze je missen en het eigenlijk nog niet echt begrijpen.
    Vooral dat missen, jeetje zie er nu al tegenop dat ik in het ziekenhuis zolang moet blijven zonder hem.
    Oke, jeetje dus bij jou is er ook een hele goede reden dat je een keizersnede krijgt. Hoe ging jou 2de keizersnede? Ben daar wel benieuwd naar, kon je al veel weer snel? En hoe ging het met je 1ste erbij?
    Spannend dat ze al zo vroeg een keizersnede willen doen, hoop idd dat het gaat lukken. Het is idd zo belangrijk voor de baby, maarja dan moet het wel gaan.

Ik krijg een keizersnede door een heupafwijking aan mijn rechterheup. Ik kan die heup amper bewegen, en als je ziet hoe ver je benen soms uit elkaar moeten, tja dat gaat echt niet. Heb er echt voor moeten strijden om een keizersnede te krijgen want ze geloofde me niet. Pas toen ik erop bleef hameren gingen ze me onderzoeken en kwamen ze al snel tot de conclusie dat het niet ging passen ;)
    Ik hoop dat hij aanstaande maandag word gepland, dan moet ik voor controle naar de gynaecoloog (bloeddruk, zwangerschap en overdracht van verloskundige.)
    Staat die van jou al gepland? En weet je wanneer ze hem ongeveer plannen? Ik bedoel, wanneer gaan ze een afspraak maken voor een datum?
    Jij ook veel sterkte, je zwangerschap klinkt niet makkelijk.

@Bayleyy: Vervelend dat je vandaag amper hebt geslapen :( Heeft het warme bad nog geholpen?

@Hoogzwanger: Rond deze termijn dus, haha grappig om te weten ^^

@Maia: Hoe was het bij de vk? En wat zei ze over dat minder voelen? Vervelend dat je ook niet zo goed slaapt. Hoop dat het feestje leuk was :)
    *edit* zie dat het goed was, fijn :)

@Super mummy: Zo zeg! Lijkt me best pittig alleenstaande moeder van straks 3 kids. Dat ze smiddags slapen is idd wel fijn, dan kan je even je rust pakken. Hier gaat mijn zoontje aan het begin van het nieuwe jaar naar de psz. Hij word zo groot!
    Vervelend dat je zo'n last hebt van voor ween, zijn zo lekker pijnlijk. Wel goed dat ze niet doorgezet hebben, want tis nog een beetje vroeg. Jij ook slechte nacht gehad dus, hoop voor je dat vannacht beter is.
    En wat schrikken die rugwee, is dat niet erg?

@Kima: Fijn dat je controle gister bij de vk goed was. Spannend dat jullie dinsdag de 3de groeiecho hebben! Hoop dat het trouwfeest leuk was :D
    En het scheelt idd dat je zelf niet hoeft te te rijden ;)

@Eekje: Lekker dat je ook bijna verlof hebt, lijkt me echt zwaar om nu nog te werken.
    Oktober komt idd heel hard dichterbij! Ben benieuwd wie van ons de eerste zal zijn :D

@Syrse: Ik heb altijd zoiets, als je zolang slaapt dan heb je het gewoon echt nodig. Mijn man laat me ook vaak liggen nu, en merk dat het toch wel heel fijn is en je je erna toch beter voelt!
    Ik doe niks om fit te blijven nu, ben al blij als ik van de bank naar mijn bed kom whaha. Ik deed in het begin van mijn zwangerschap en daarvoor aan colorguard (even googlen ;) ) en we zitten best in een hoge klasse daarmee. Maar ik red dat echt niet meer.
    Heb in de zwangerschap aan het begin ook wel aan zwangerschapszwemmen gedaan, maar kreeg daar veel harde buiken van en was elke keer ZOO enorm gesloopt. Dus ik doe even lekker niks :p
    Wat is kraamgeld??

@Sammie: Vervelend van je mindere nacht :( Hoop dat vannacht beter gaat. Die onderzoeken lijkt me ook pijnlijk! Heb het nog nooit gehad, maar lijkt me eng dat gegraai daar beneden.
    Snap heel goed dat je je zo voelt :( Nog eventjes meid.

@Patty: Die groei-echo's hoeven niks te zeggen hoor. Vriendin van mij haar kindje werd steeds heel klein geschat, ze heeft veel groei-echo's gehad en soms liep het kindje wel 5 weken achter op groei. Veel stress om gehad, maar haar kindje woog mooi wel even 3380 gram!
    Zelfde verhaal bij mijn zus. Maar ik snap je zorgen wel hoor.

Zo, ik heb even mijn best gedaan om op iedereen te reageren :D

@Hier: Vandaag 35 weken zwanger *jeej* :D
    Vanmiddag de laatste babywas op de lijn gehangen en de bekleding van het wiegje gewassen. Dan is dat klaar. Verder de andere was even opgevouwen en wat in huis omgerommeld. Lekker op mijn dooie gemakje. Merk dat de kleine echt heel laag zit, met bukken enzo doet het gewoon zeer, heb dan ook echt het idee dat ik hem half dubbelvouw. Vannacht hier ook niet zo super geslapen, viel rond 03:00 in slaap en had het steeds ZOO ontzettend zuur :( Dus hoop dat vannacht beter gaat.

19. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Welke topics dienen er samengevoegd te worden? Denk dat jullie an wel direct over de 5000 berichten zijn en dus een nieuw deel moeten starten ;).

20. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @samenvoegen: Anders posten we in allebei de topics dat we een nieuw beginnen met ons allen? :) Dan moeten we wel eventjes ons lijstje opnieuw opstellen met bevaldata enz. En beslissen waar we dan juist naartoe gaan :p

@Sammie: sterkte! Je moet maar denken, 5 weken zal het heus niet meer zijn, of laten ze je in Nederland nog wel langer dan 10 dagen overtijd gaan?

@Patty: Hoe kan dat juist komen dan, een hartvormige baarmoeder? En heeft dat invloed op de groei?
    1 kilo 700 lijkt me nu niet véél te klein voor 32 weken, ze zal vast nog wel een groeispurt maken :)

@Baileyy: mijn man is teleurgesteld om heel andere redenen, vind die van jou eerlijk gezegd schattiger, haha :D

@Esmaralda: heb je dan nu tijdens de zwangerschap ook extra last van die heup?
    Lijkt me ergens nog enger, een keizersnee ingepland krijgen en met zekerheid wéten wanneer je binnen moet om te bevallen... of vind je dat juist rustgevend?

Kraamgeld is de geboortepremie, in België krijg je per geboorte een som geld, dient in principe om de ziekenhuiskosten e.d. mee te dekken. Voor een eerste kindje is het 1199,10 euro. Wel een heel gekke regeling dat het absoluut niet op rekening van de vader gestort mag worden. Alsof die niet met geld te vertrouwen zijn en meteen naar de bar trekken ;)

@super mummy: en dan krijg je nog van die pijnlijke rugweeën met twee kindjes erbij :( Echt respect hoor.

@slapen: dat tot 1 uur blijven liggen heeft echt wel deugd gedaan, voel me vandaag een pak beter. Aan iedereen een fijne nachtrust gewenst!

Deel Deze Pagina