Goeiemorgen allemaal! Het gaat hier iets beter, niet meer zo'n last dat k krom loop. Heb vannacht wel weer lekker last van rug en buikpijn gehad. @ Syrse, ik dacht dat ze je in NL tot max 2 weken over tijd laten lopen, dus dat is voor mij 18 oktober! De vk wilde gister wel wat afspraken plannen, zo ook voor in wk 41, nou dat hebben we maar even niet gedaan. je moet het niet over jezelf afroepen he @ Nuage, gefeliciteerd hihi @ Esmaralda, en beter geslapen? Tlijkt me idd ook wel moeilijk met een kleine en dan in het ziekenhuis liggen. Hopelijk herstel je snel van de keizersnee @ Cin, en hoe is het nu? Weetje het lijkt me toch zó gek moment, als je dan in bed ligt, en wakker wordt en je merkt dat je vliezen gebroken zijn. Dan kan je beseffen dat het écht is begonnen en dat je binnen zo veel uur een kleintje hebt!! Als je met weeen begint lijkt het me anders, omdat dat ook voorwerk kan zijn ofzo
Hallo allemaal, Wil even mijn excuus aanbieden dat ik niet op iedereen reageer, ik raak soms gewoon een beetje in de war wat bij wie hoort enz. Ik lees echt alles mee. Een hartvorimige baarmoeder heeft niks met de groei te maken hoor, het kan alleen in mijn geval wat eerder komen. In ergere gevallen, blijft het kindje in een stuit liggen of moet gehaald worden. Groei maak ik me ook niet heel druk hoor de buikomtrek hoorde precies bij 32 weken. alleen vond het een beetje raar dat de beentjes en het hoofdje duidelijk kleiner waren. Fijne zaterdag allemaal en geniet van het mooie weer.
@ Patty, Begrijpelijk hoor haha,ik heb ook een geheugen als een zeef Fijn dat alles er goed uitziet, en met die groei komt het vast wel goed!
Hallo dames, Ik ga vanaf volgende week weer wat meer reageren op iedereen, dan heb ik eindelijk verlof. Straks naar de verjaardag van mijn moeder en morgen schoonouders op bezoek. Topics samenvoegen: prima idee, maar gaan wij naar daar of komen zij naar hier? Of starten we een nieuw topic? Het maakt mij niet uit.
goedemiddag! @samenvoegen: het was maar een ideetje he en in het andere topic zijn er een paar dames die het niet persé willen, dus we kunnen ook in 2 topics blijven. moeten het wel allemaal willen. @patty: maakt toch niet uit, ik reageer ook niet altijd op iedereen, lukt gewoon niet altijd. @aislyn: fijn dat je verlof hebt! lekker is dat he. @nuage: ook al de 37 weken gehaald! super! @gebroken vliezen: dat is ook een heel gek idee, ik had dat dus en dat geeft echt wel een bepaalde spanning, leuke spanning dat wel zat echt te wachten tot m'n eerste wee zou gaan beginnen. wat is het toch heerlijk om op zaterdag vrij te zijn moet normaal altijd werken, maar nu lekker fleur op kunnen halen bij opa, daarna lekker boodschapjes gedaan en er was hier nog een kleine braderie. dat soort dingen mis ik altijd op zaterdag. best lekker zo! maar m'n eerste week verlof is alweer bijna voorbij *zucht* hihi
Super mummy, wouw heb echt respect voor je dat je toch voor jezelf en de kinderen kiest. Je kinderen mogen ook trots zijn op zo'n moeder! Sysre, zo lekkere smak geld zeg. Mogen ze van mij in Nl ook wel invoeren! Nuage, gefeliciteerd met je 37 weken! Is toch wel fijn dat het kindje nu mag komen. Patty, geeft niets hoor, ik moet ook altijd 100 keer terug lezen of ik open een nieuwe pagina om daar de verhalen van een pagina terug te lezen. Ben zelf ook zo chaotisch als het maar kan. Baileyy, ach arme vriend! Vertel hem maar dat jullie na de geboorte nog genoeg op de bank kunnen zitten, vaak ook midden in de nacht om te voeden. Kan hij de boel weer inhalen. Esmaralda, tja zo doen ze het af en toe wel overkomen alsof het tussen mijn oren zit. Beetje jammer voor ze dat ik mijn eigen lichaam heel goed ken (het voordeel van chronisch ziek zijn) en dat ik door mijn beroep ook over de nodige medische kennis beschik. Vreemd dat ze bij jou ook niet zomaar geloofden dat je een heupafwijking hebt. Ze zouden er maar pas bij de bevalling achter komen, daar moet je toch ook niet aan denken. Gefeliciteerd met je 35 weken! Sammie, haha grappig dat je nog geen afspraak voor 41 weken wilde maken, ik zou er net zo over denken! Fijn dat je niet meer krom loopt, maar hoop toch echt voor je dat het snel gaat beginnen. Samenvoegen, ehm geen idee wat handig en gebruikelijk is? Sinds gisteravond heb ik weer heerlijke (oefen)weeen. Dan komen ze om de 2 min en dan weer om de 10 minuten. De ene keer doen ze pijn en de andere keer niet. Vannacht ging het ook lekker door, heb tussendoor wel wat geslapen maar echt fijn was het niet. Nu zit ik nog steeds in de harde buiken. Had gisteravond een harde buik die gewoon 25 minuten vol hield! Hoop toch wel dat die voor ontsluiting heeft gezorgd haha. Mn man wilde het ziekenhuis al bellen maar omdat het niet regelmatig is en niet elke keer pijn doet en ik dus weinig weg hoef te puffen heb ik er geen zin in. Dan komen we straks weer voor niets. Maarja aan de andere kant had ik ook zulke vage weeen met 29 weken en die hebben toen wel voor iets ontsluiting gezorgd. Kijk het dus voorlopig nog even aan en mocht het heftiger worden dan bel ik de verloskundige uit de buurt hier wel of ze even komen checken. Die meiden ken ik via mn werk en had al aan het begin van de zwangerschap afgesproken dat zij evt langs zouden komen. Aan de andere kant hoop ik stiekem dat ik straks uit het niets persdrang krijg en lekker thuis kan bevallen. Dromen mag toch?
Zou leuk zijn Cin Hier heb ik de bekleding van de maxi-cosi en reiswieg in de handwas gezet. nu hopen dat beebje nog ff wacht hihihi Heb nu alweer de hele dag erge ongesteldheidsrug en buikpijn in combinatie met een lekkere harde buik.. Nou ja, in ieder geval weer een wasje kunnen doen.
Hoi allemaal, Wat veel reactie's kan ze niet allemaal terug halen hoor... Wat fijn voor de gene die de mijlpaal van 37 wk hebben gehaald! Sterkte voor die gene met pijntjes, voorweeën enz.. Hier gister avond trouwfeest gehad we waren om 1 uur thuis was op zich erg gezellig en goed te doen. alleen vandaag niet voor uit te branden... Gelukkig heeft mijn man dat ook.
Hoi meiden, Hoe gaat het met jullie? Ik krijg meer en meer last van mijn bekken. Nu ook steeds hoofdpijn en zere schouder, komt vast door een andere houding. Weet niet meer hoe ik zitten of liggen moet. Bah! Maar ik lees dat er hier meer heel erg slecht slapen.. Zal er wel bij horen Bad hielp gister niet, stak er teveel met mn buik boven t water uit hihi. Douche draait overuren hier.. @Syrse zo schattig is mijn vriend niet hoor. Knallende ruzies steeds eigenlijk. Hij is het zat. Nou pff alsof ik dat niet ben.. Jeetje wat een geld krijg je dan als geboortegeld zeg!!! @Nuage welkom bij de 37-weken
Wat ene hoop reacties, kan helaas niet meer zo veel reageren op het moment, te druk met mijn werk. Nog 1,5 week en dan ga ik met verlof en heb ik meer tijd om te reageren
Hey iedereen, wat een prachtig stralend mooie dag... en ik zit binnen. Terwijl er vriendjes naar een hele leuke beurs gaan vandaag en ik graag had meegegaan. Oh wat vind ik mezelf lekker zielig @alles lezen en volgen: ik zet een extra venstertje open met de conversatie en speel lekker vals door alles af te gaan, het is anders gewoonweg niet meer bij te houden, haha. Maar ik vind het helemaal niet erg als er niet overal op gereageerd wordt hoor, soms gaan we ook zo snel met zijn allen Ik had beter gezwegen van dat rommelen en dat het nog niet was gebeurd, deze nacht was dat wel anders. Werd wakker met buikpijn en rugpijn, en dan viel het weer weg, ik bleef ertussen ook steeds terug in slaap vallen, dus tegen de 7e keer toen ik eindelijk doorhad van 'hmm, misschien moest ik maar eens timen' was ik al helemaal in paniek, en kon ik er kop nog staart aan krijgen. Uiteindelijk stopte het dan en heb ik toch nog een beetje kunnen slapen, mareuh... hoe weet je eigenlijk wanneer het echt is? De pijn zindert tussenin door in mijn rug en zo loopt het allemaal een beetje samen van mijn gevoel uit. Ik zie mezelf zo al koppig thuis liggen van 'neenee, het is nog niet echt', en dan moeten racen naar het ziekenhuis. Maar er staan met loos alarm lijkt me even lullig Dat mijn water maar breekt als het zover is, lijkt me lekker duidelijk
@ Syrse, haha ja dat lijkt mij ook het makkelijkst! Hier heb ik de hele nacht sit-ups gedaan. nou ja zo voelde het in ieder geval. Dus lekkere harde buik met een kramp! thield ook maar niet op. Ik heb wel geslapen hoor, maar wel steeds wakker van die krampen. Nu is de kramp wel weg, maar wel lekker een harde buik enzo. Nou ja het went ook wel he om met zon kogel rond te lopen
Ik ben zo me gedurende de dag, heb echt een energie meer. Overeind konen uit een stoel is terrible en loen ook, doet gewon pijn. Heb verder geen weeën oid gelukkig en slaap redelijk goed. We hebben echt ff een klaagtopic momenteel hè... Ach het hoort erbij en is ff niet anders. Nog even paar weekjes volhouden. Zojuist visite gehad vor mijn zoontje zijn verjaardag morgen. Gezellig, maar vergt ff veel van mij. Nu ff rustig aan doen, zo koken en vanavond ff niks, vroeg slapen. Mijn man met deze week voor twee dagen naar Engeland, het is niet anders en dan vrijdag de operatie aan mijn hand. Dan kan ik echt niks meer tot aan de bevalling, dus zorgen dat alles klaar is. Sterkte allemaal meiden...!
Ik ben echt aan het aftellen. Van mij mag het beginnen! Net naar de stad geweest, jeetje wat zwaar zeg! Maar het is voorlopig denk ik de laatste keer en ik hoop dat ik met bewegen misschien eerder weeën krijg hahaha heb lekker Sabon scrub gehaald en een babyfoon. Wel balen, koop je een dure babyfoon blijkt thuis dat je alleen voor het ouder-gedeelte er batterijen bij krijgt maar voor het baby-gedeelte niet. En het moeten perse oplaadbare batterijen zijn... Had dat op de doos gezet dan had ik ze meteen gekocht! Nu moeten we weer naar de winkel.... Maar goed ben er wel blij mee we kunnen terugpraten en slaapliedjes spelen op afstand. Wel handig denk ik Nu even rustig op de bank wachten op de kleine want die voel ik alweer een tijdje niet. Dus als ze zich zo niet aanmeldt dan gaan we maar weer voor een ctg... Nog een klein weekje en dan moet ik die sowieso dagelijks krijgen. Gelukkig ben ik over 3 weken uiterlijk bevallen
@ Nuage, En voel je de kleine al? Das idd wel dom zeg van die baterijen! Waarom ben je uiterlijk over 3 weken bevallen? Laten ze je niet langer doorlopen? Ik hoop ook dat door de dingen die ik doe de weeen beginnen Misschien vannacht?! Hahaha we zijn er gewoon echt klaar voor.
Nee vanwege de zwangerschapsdiabetes mag ik niet over de 40 weken. Vanaf zaterdag krijg ik dagelijks een ctg en zodra dat minder wordt gaan ze al inleiden. Heb net gegeten en krijg nu een schop gelukkig dus ik blijf thuis, wel een opluchting.
@Nuage: dus dan kan het echt elk moment bij je beslist worden vanaf zaterdag? Spannend! Goed dat je de kleine weer voelt Ze lijken wel wat te kalmeren he, met minder plaats in de buik? @Sammie: ook zo beu? Ik heb een beetje een dubbel gevoel, voel me er soms zo klaar mee, maar dan kreeg ik gisterennacht die oefenweeën en schoot ik gelijk in paniek Gisteren avond ook nog lekker hormonaal zitten janken bij manlief of ik wel een goeie moeder ging zijn... hij ziet toch af met mij @Hadassa: sterkte met de operatie! Balen dat je man weer weg moet, maar gelukkig niet al te ver deze keer Zo, heb net heel rustig het huis van stof ontdaan. Ik ging eigenlijk nog stofzuigen ook, maar ik vrees dat ik me dan ga forceren. Zal voor morgen zijn. Heb van een vriend een uitrust-pakketje te leen gekregen met DVDs, dus ga maar eens lekker voor de TV zitten en zien of ik ondertussen de was gevouwen krijg, heb ik toch nog iets gedaan vandaag. Het verbaasd me echt hoe moe ik ben van deze nacht. Ondertussen gaat het niet goed met ons rattemieke... ze is heel oud, en ze sukkelt al een paar weekjes met lopen, echt een grumpy oude bomma. Sinds een kleine week gaat het eigenlijk elke dag erger... nu at ze nog wel flink, maar sinds gisterenavond pakt ze ook ineens niets meer aan, zit ze alleen maar in een bolletje en wil ze niet aangeraakt worden Weet niet goed of ik nu maandag de dierenarts moet bellen... ik wil niet dat ze nog lang afziet, maar haar mee naar daar nemen voor een spuitje, dan zie ik ze gewoon doodgaan van de schrik, ze haat dierenartsen. Maar dit kan ook weer niet langer... pff.
goedenavond! @syrse: he bah, wat sneu. Hoe oud is ze/hij? @nuage: hopelijk voel je je kindje nu wat vaker inmiddels weer. Gek idee zeg, over 3 weken zeker weten je kindje hebben. wij hebben een lekker dagje gehad. Eerst heel weinig/niks gedaan vanochtend want had weer eens slecht geslapen. Vanmiddag zijn we hier naar de appelboomgaard gegaan, de zelfpluk is weer begonnen dus Fleur heeft heerlijk tussen de bomen rondgerend en we hebben ene paar kilo appels meegenomen. Gaan we morgen appeltaart bakken ofzo ben nu wel moe maar dat is alleen maar goed @zat zijn: nog niet, nou ja, als ik zo slecht blijf slapen wel, maar op zich heeft hij het prima naar zijn zin en gaat het nog redelijk. maar ja, dat slapen begint nu echt heel naar te worden. maar ja, nog 5-7 weekjes voor mij, ben volgens mij hier een van de laatsten.