Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Syrse,... Ik denk er niet eens aan en jij hebt het al weer over werken.... Pffff zeg. Laat dat nu maar ff flink los. Het is idd niet goed om bv en een fles samen te geven blijkt. Tepelverwarring bij baby. Probeer zo lang mogelijk gewoon bv te geven en als je gat werken dan pas de fles erbij. En dan nog zou je beter kiezen voor een speciale borstvoedingsfles. Hier in NL. Is dat de Tommie Tippee fles als ik het goed hebt, speciale fles met een speen die erg op een tepel lijkt.

2. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ik begrijp het hoor Nuage, het is ook niet makkelijk om tegenaan te zien. Vooral als je gewoon echt niet weet wat je te wachten staat. Ik hoop dat jouw bevalling natuurlijk en rustig mag beginnen zodat je er even in kan komen. Maar je hebt e.e.a. hierover al besproken in het zhs toch?

Hoe zijn je glucosewaardes trouwens? En op welk gewicht wordt je baby geschat ongeveer tijdens de geboorte?

3. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Syrse,... Ik denk er niet eens aan en jij hebt het al weer over werken.... Pffff zeg. Laat dat nu maar ff flink los. Het is idd niet goed om bv en een fles samen te geven blijkt. Tepelverwarring bij baby kan er optreden. Dit is niet altijd zo trouwens, sommige baby's kunnen dat zonder problemen aan. Probeer zo lang mogelijk gewoon bv te geven en als je weer gaat werken dan pas de fles erbij. En dan nog zou je beter kiezen voor een speciale borstvoedingsfles. Hier in NL. Is dat de Tommie Tippee fles als ik het goed hebt, speciale fles met een speen die erg op een tepel lijkt.

4. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Morgen al weer 34 weken zwanger! Ben blij met elke week die ik kan halen en hoop zo toch de 37 weken te halen. Maar nog drie weken, lijkt ook Errug lang trouwens....

Syrse, die datum is nog niet geheel zeker bij mij, maar wel een grote kans ja. Is idd. leuk als Esmeralda en ik gelijktijdig bevallen en ook nog eens op dezelfde manier!

Mijn buik en darmen zijn over de rooie, niet fijn... Ik kan helemaal niet meer slapen. Manlief zijn welker gaat net af, die vertrekt zo, dus ik kan ook niet uitslapen omdat ik er voor de kindjes moet zijn. Normaal kan ik nog even doorslapen s'morgens omdat hij veel thuis werkt en dan vangt hij de kindjes op... Nu niet dus... Dus toch maar weer ff proberen te slapen nog....

Ga schaapjes tellen.... 1,2,3,4 etc... Hmmm, waarom werkt dat nooit bij mij...!

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Met de glucose gaat het heel goed. Geen insuline nodig, ik laat eigenlijk alleen suiker uit mijn dieet en verder niks.

Niemand heeft mij een geschat geboortegewicht gegeven helaas. Ze is wel binnen de curve gebleven gelukkig. Zelf schat ik haar rond de 3500 gram. Gewoon vrij normaal dus.

Hier komt manlief ook net eruit en ik ga erin. Gelukkig heb ik nog geen kinderen dus ik ga zeker uitslapen! Hoop dat jij ook nog wat uurtjes kunt pakken.

Over de bevalling is niet zoveel besproken. Ik heb aangegeven op te zien tegen een inleiding. De arts heeft me alles verteld over pijnbestrijding en ik heb de verloskamers gezien. Verder zie ik het wel..

6. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Sorry niet echt terug gelezen... paar dagen flinke hoofdpijn gehad. Gelukkig lijkt het nu beter te gaan. Al heb ik enorme last van nesteldrang haha!

Gister op controle geweest bij vk, alles was goed. Kleintje is al beetje ingedaald, maar ligt nog niet vast. Dus moet nog wel ff liggen mochten vliezen breken...

Wordt toch wel spannend nu!! Ben benieuwd wie de eerste is :)

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.536
    14.055
    113
    Vrouw
    Borstvoeding met lage productie, ehm daar kwamen wij pas bij 6 weken achter, wij dachten dat mijn zoontje krampjes had van zijn darmen, tja dat bleken dus hongerkrampen te zijn...
    Ben vanaf toen fulltime gaan kolven en wat ik te weinig had bij gaan geven met nutrilon. Dat kwam neer op ongeveer 1 flesje per dag kunstvoeding. Behalve om de zoveel uur kolven/voeden, rust nemen, veel drinken evt domperidon heb ik helaas geen tips.

Geen idee wie er als eerste gaat bevallen, een hoop dames zijn al verder dan dat ik ben! Geloof dat Sammie ook best veel voorweeen enzo heeft dus dat zou me ook niets verbazen.

Sysre, volgens mij adviseren ze inderdaad pas om vanaf 6 weken met flesjes te gaan proberen om tepel/speenverwarring te voorkomen. Als je voor die tijd gaat kolven kan je cup- of fingerfeeden (google maar).

Flesjes, bij mijn zoontje van alles geprobeerd maar overal kreeg hij echte krampjes van, behalve van avent. Dus die hebben we nu weer gekocht.

Nuage, die last minut stress ken ik hoor! Nu ik ook weet dat het binnen zoveel dagen gaat gebeuren vind ik het ook wel weer spannend. En dat terwijl ik bij mijn zoontje aan het persen was, hij al op mijn buik werd gelegd, heb dus nooit wat gevoeld aan de onderkant! Het verdoven voor de hechtingen daarna echter... brrr daar zie ik nu al tegenop. Het voordeel van inleiden is dat je jezelf rustig kan voorbereiden en niet plots met weeen of een weeenstorm als je pech hebt, naar het ziekenhuis hoeft te haasten. Geloof me, de weg heeft dan een hele hoop hobbels!

Hadassa, ben benieuwd wanneer je wat weet over flesvoeding in Dubai!

Super mummy, fijn dat alles goed gaat! Kan de kleine op deze termijn nog indalen of dat niet meer?

Hier een rotnacht gehad, had veel harde buiken en gemene steken bij mn doos. Erna werd de kleine actief bij elke schop kwam het maagzuur omhoog. Aan de tijden te zien waarop jullie online zijn geweest had ik wel gezellig kunnen meekletsen haha. Helaas werd mijn zoontje al om 07.15u wakker van het heien hier, dus ook geen uitslapen voor mij. Hopen dat hij vanmiddag lief gaat slapen dan ga ik er ook nog even in.

8. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Supermummy, hè wat vervelend zeg die hoofdpijnen, kan je er nu niet echt bij gebruiken. Gelukkig lijkt het nu wat beter te gaan idd. Sterkte met de laatste loodjes meid.

Hier kreeg ik net een telefoontje van Nutrilon, echt snel antwoord dus. Ze had e.e.a. Uitgezocht en in Dubai verkopen ze het merk Aptamil. Deze voeding is qua samenstelling ongeveer gelijk aan Nutrilon, beide merken zijn van Danone. Dus die zou ik daar kunnen gebruiken. Wacht het antwoord van Friso ook af. Zou toch bijzonder zijn als zij hetzelfde merk opnoemen.
    In het zhs geven ze ook nutrilon, anders moet ik als ik thuis kom al overstappen op Friso b.v. Dat lijkt me ook niet ideaal. Maar idd. Nutrilon is best prijzig.

9. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Zie ik in mijn mail al een antwoord staan van Friso haha... Al voor 08.00 had ik deze in de mail. Een stuk korter, alleen dat Friso helaas niet te verkrijgen is in Dubai... Nou, oké, dan wordt het dus zeker Nutrilon mocht dat nodig zijn.... Ik hoop natuurlijk van niet!

10. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.642
    1.444
    113
    @Cin Jeetje eind deze week al!! Denk dat jij de eerste wordt :) Leuk joh! Spannend!!

@Esmeralda Spannend je hebt een datum!!Leuk dat je zoontje zo lief reageerde op de echo!

En Hadassa ook op die dag! Leuk hoor!!

Vannacht weer een rotnachtje. Krampen weer, kruik helpt niet. En ik kan amper liggen door de pijn in mn bekken.

@Esmeralda Die bekkeninstabiliteit werpt bij mij ook een grote schaduw over het hele nesteldrang gebeuren.. Wil nog zoveel en kan zo weinig. Kan de was amper strijken, dan weer zitten. Nu moet ik eerst weer plek maken aan de waslijn voor het volgende wasje.

@Wassen Bij mij ging het eerste babywasje al mis. Had een mooie Koeka deken. Precies volgens de voorschriften, geen hadnwas, geen wolwas, niet weken. En nu is dat mooie tedyspul niet meer zo teddy-zacht...

Ben gewoon bang voor de rest van de zachte babykleertjes.

Zetten jullie ales ook eerst in de azijn tegen het krimpen en verkleuren? Doe je dan alles apart of wel gewoon veel bij elkaar in gooien?
    Ben bang dat de kleuren doorlopen.
    Stom eigenlijk, ben nog zuiniger met deze kleertjes dan die van mezelf ;) haha

@Borstvoeding Wil ik ook gaan geven. Mijn borsten zijn echt enorm gegroeid... En dan schijnt het nog meer te worden. Heb nu ook maar 1 bh pas gekocht, uit angst dat ik nu weer 2 koop voor maar een week of 3.
    Als de bv niet lukt, ga ik zeker een lactatiedeskundige inschakelen. Dat wordt hier aangeraden. En dat een goede houding belangrijk is, rust idd. En idd niet te snel kolven, dat zei de lactatiedeskundige tijdens de voorlichtingsavond ook.

@Kraamhapje. Soesjes met muisjes lijkt mij ook heerlijk. Maar hoe doe je dat dan qua voorbereiding? Wij willen ook geen beschuit.

@Sammie, Nuage en Syrse. Jullie zijn verder dan ik ben? Ik dacht zo uit mijn hoofd dat we evenver waren??
    Mijn datum is 5 oktober.

Gaat hier heel goed, ik loop een week en een dag voor op groei en had gister bij de controle bij de vk zelfs voorweeen!hihi Grappig, de vk bevestigde ook dat dit duidelijk een voorwee was. Kindje kon niet verder indalen. En ik moet de tijd wel in de gaten houden en of mijn vluchttas wel klaar was..
    Ik was gister bij de vk alleen en raakte toch wel even in paniek dat het nu wel heeeeel snel kan gebeuren. Spannend!!

11. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Cin ja hoor hij is bezig met indalen en kan zelfs nog tijdens de bevalling... dus afwachten maar wanneer hij er klaar voor is ;)

Hadassa ja idd balen, waarschijnlijk een griepje/virusje onder de leden... kindjes zijn ook wat verkouden hier.

Borstvoeding: ik wil ook graag bv geven, bij eerste 2 ook goed gelukt dus geen seconde over na gedacht of ik het wel of niet wou...

Baileyy das balen zeg van die teddydoek... :(

Hier kindjes naar de PSZ, dus heb ik maar even gebruik gemaakt van mijn nesteldrang... kamer van me dochter opgeruimd, alles gezogen en gedweild, wasjes opgeruimd en nu zo alleen nog 1 vouwen en dan is alles weg en klaar! Heerlijk gevoel!! voel het nu wel... dus moet nu echt even rustig aan doen! Zo de GTSt preview kijken en dan de kindjes alweer bijna ophalen... tijd vliegt!

12. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goeiemorgen allemaal!

@ Bailey wat vervelend dat je zo slecht kan slapen. Mijn datum is 4 oktober;)

Wat erg van die was! Ga je er mee terug naar de winkel?
    Hier heb ik al het nieuwe wat allemaal wit was, bij elkaar gewassen gewoon op 40 graden, en het tweedehandse spul ook bij elkaar ( is ook allemaal wit) en dan de boxkleden enzo bij elkaar, en gister dan het nieuwe roze setje ff met een handwasje gedaan.

@ BV, ja ik wil het wel proberen. Maar als het niet goed gaat, dan wil ik echt niet lang doortobben zo dat je er helemaal aan onderdoor gaat... Dan gewoon flesvoeding. Dat is ook niet slecht ofzo.

Ik ga vandaag (proberen) naar de hm te gaan om een paar van die voedingshemdjes te halen. Dat lijkt me beter dan een voedingsbh te kopen. Thuis loop ik nu toch ook liever zonder bh dan met dus dat zal dan misschien ook wel zijn?!

@ Wie er als eerste is?
    Ik heb me er maar bij neergelegd dat het nog wel een paar weken kan duren al rommelt het hier nog steeds gewoon lekker door. Vannacht werd ik toch wakker van een pijnlijke kramp! Echt niet te harde, maar ja wat dat dan precies is.. Ben dan te slaperig om na te denken..

@ Geboortehapjes,
    Daar zijn we nog helemaal niet mee bezig, eerst het kind maar is op de wereld zetten :)
    Tlijkt me wel leuk om zelfgemaakte cake met slagroom en muisjes te geven.
    Kan je cake invriezen?

@ Hadassa,
    Zo ze zijn snel zeg met die mail! Haha
    Gefeliciteerd met je zoontje!
    Ik hoop dat de operatie meevalt voor je.

@ Cin,
    Jij ook lekker aan het rommelen. Hopelijk kan je zo nog ff tukken!

Mn voeten zijn weer lekker opgezet!

13. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.642
    1.444
    113
    Zijn je kindjes dan maar zo kort bij de PSZ Supermummy? Sorry heb geen idee hoe dat gaat hihi.

14. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

van half 9 tot 12 dus heb nog wel ff maar gaat zo snel ;)

15. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    Goede morgen!

Fijn dat een aantal van jullie al een datum hebben. Leuk hoor. Het komt nu echt dichterbij. Ben zo benieuwd naar de kindjes en namen die jullie uitgekozen hebben. ;)

16. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    @ Esmeralda, wat fijn dat de datum van de keizersnee vast staat. Nu kun je lekker gaan aftellen.

@ Cin, wat spannend! Eind deze week al, nou ben blij voor je dat je deze termijn gehaald hebt. En met alles wat je er bij gekregen hebt is dit je van harte gegund.

@ Kima, succes met de groei echo!

@ Sammie, als je geen klik hebt zou ik toch nog even een gesprek met iemand anders proberen. Ik snap dat je het graag geregeld wilt hebben, maar je kunt het beter goed geregeld hebben dan snel.

@ Hadassa, nog gefeliciteerd met je zoontje. Ik wil ook liever geen beschuit met muisjes, maar iets van cake of cupcakes. Ik heb alleen geen ervaring met invriezen, blijft dat lekker?

Borstvoeding: Ik heb twee keer nieuwe bh's moeten kopen. Maar ze zijn nu redelijk stabiel. Volgens mijn vriend zijn ze momenteel enorm, haha. En dan schijnen ze na de bevalling nog iets door te groeien, van mij hoeft het niet. Ik heb nog geen ervaring, ben wel over borstvoeding aan het lezen en heb morgen een informatie bijeenkomst. Ik zou het even apart nog vragen op het forum, Hadassa of er mensen tips hebben. Weet niet of je dat al gedaan hebt. Volgens mij had je vorige keer ook al een lactatiedeskundige erbij gehaald, klopt dat? Ik hoop voor je dat het deze keer wel gaat lukken. Ik geloof dat een keizersnee zowiezo borstvoeding wat moeilijker kan maken, ook in verband met de medicijnen die je krijgt.

Flesvoeding: daar heb ik me dus nog helemaal niet in verdiept.

@ Nuage, wat mooi dat je het met een dieet weet te redden. Geboortegewicht is toch altijd maar een schatting, ze zitten er zo vaak naast.

@ Baileyy: Vervelend dat je weer een slechte nacht had.

Babywas: nee ik doe niet alles eerst in de azijn, maar hele felle kleurtjes zet ik wel apart eerst te weken. Wel een goed idee om er een scheutje azijn bij te doen. Doe ik met mijn eigen kleding nooit, haha.

17. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    ff een snelle reactie... cake kan je heel goed invriezen. Vorige keer ook gedaan en blijft super lekker! Cupcakes heb ik naar gekeken, maar zelf maken kan ik wel, alleen de topping blijft niet lekker in de vriezer ben ik bang en ter plekke nog topping maken lijkt me niet handig... Om ze te laten maken, kosten ze al snel €2,50 per stuk... jaa daaag!

18. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey iedereen,

@Nuage: die paniek ken ik hoor! Langs de ene kant is alles klaar, maar langs de andere kant... ben ik wel klaar?? En ga ik dat goed doen? En ga ik me niet teveel aanstellen tijdens de bevalling... Nu blijft die stress meestal wel weg, en verlang ik dus heel de tijd naar het kindje, behalve als er oefenweeën zijn, dan is het ineens 'neeee, nog niet!' ;)

@afkolven: dus ik wacht er best mee tot 6 weken? Iemand een idee of je er achteraf dan snel mee wegbent?

@Supermummy: balen van je hoofdpijn seg :( Is er iets dat je nog mag nemen dat helpt?

@Baileyy: ook niet leuk dat de kruik niet helpt. Misschien een warm bad?
    En ik ben ook voor 5 oktober! Sorry, ik was je eventjes vergeten :) Ik wist nochtans dat ik die datum met iemand deelde.

@kleertjes wassen: ik heb alle babykleertjes eerst apart gewassen, maar onderling niet op kleur enzo gesorteerd. Een scheutje azijn bijgedaan, en als er nieuw spul bijzit eens de kleine er is zal ik dat nog wel doen. Maar om nu alles apart te gaan wassen... hier gaat het babyspul waarschijnlijk gewoon bij in de witte was, en dan ga ik ook gewoon terug wasverzachter gebruiken denk ik. Anders wordt het een heel gesorteer en duurt het ook super lang eer je een volle machine babyspul hebt.

@nesteldrang: hier vreemd genoeg zo goed als gedaan. Misschien omdat de babykamer volledig in orde is. Gisteren nog de naamkaartjes aan de geboortesuiker gehangen, en de laatste puntjes op de i gezet. Geboortesuiker, kraamboek, enveloppen met adressen en postzegels op liggen allemaal al klaar. Enkel nog de datum doorbellen als het zover is, kaartjes erin steken, en hups de bus in :)
    Af en toe zie ik ineens wel ergens iets van stof, maar ik kan me heel goed inhouden, en doe alleen wat ik nog aankan. Al is mijn man het er niet altijd mee eens; ik heb eergisteren afgestoft, en dacht dan gisteren te stofzuigen. Ik was twee kamers ver, op een rustig tempo dat best ging, kwam hij heel streng de stofzuiger afpakken, moest ik braaf in mijn hoekje gaan zitten lezen ;) En heeft hij de rest van het huis gedaan. En vandaag gaat hij de ramen doen :D

@Sammie: wat ga jij gebruiken om je herbruikbare luiers in bij te houden tot wasdag? Ik dacht zelf aan een linnenzak in een emmer, maar misschien moet ik toch iets voorzien met een deksel op, eventueel een bodempje water... en een waterdichte linnenzak voor als we op verplaatsing zijn.

Even jullie mening?
    Een nicht van mijn man trouwt in oktober, en we moeten uiterlijk tegen 1 oktober iets laten weten. Trouwfeest is 19 oktober. Nu ging manlief bellen om te zeggen dat we het nog niet konden zeggen, maar dat we misschien wel even zouden langskomen als het mogelijk was.
    Punt is dat ik het helemaal niet erg zou vinden als hij eventjes langsgaat, en dan blijf ik wel thuis, maar nu dacht hij blijkbaar dat we met zijn drietjes zouden langsgaan. Maar om met zo'n kleine baby naar een grote groep mensen te gaan... ik doe het liever niet :( toch niet al zo vroeg. Zeker op een familiefeest, een trouwfeest, ga je sowieso mensen hebben die zich wat minder voelen maar toch nog afkomen omdat het belangrijk is, en dan sta je daar, wil iedereen de kleine even zien, en begin maar te raden wie er misschien verkouden is.
    Wat zouden jullie doen? In januari is er ook een familiefeest, maar tegen dan kan ze er normaal al wel wat beter tegen natuurlijk.

Mijn afspraak van vandaag is verzet naar deze avond 9 uur, er was weer een bevalling tussengekomen. Belt mijn man's grootmoeder om te vragen hoe het was geweest, dus ik zeg, heel dom 'ja er was een bevalling tussengekomen en de afspraak ging niet door, dus nu moet ik vanavond om 9 uur binnen.'
    Zij, in volle paniek: "Moet je vanavond binnen???"
    Snel eventjes rechtgezet, en vanaf nu ga ik een beetje beter op mijn woorden letten, haha.

19. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Hadassa,

Fijn, heb al helemaal zin om mn vriezer vol te leggen met cakes :D:D:D nu hopen dat ik er dan ook nog van af kan blijven hahaha

20. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Syrse,

wbt luiers, ik heb nu gewoon een aparte luieremmer, daar doe ik ze in. Op het luieretiket dat ik heb wordt het afgeraden om ze in te weken. Tegen die tijd zien we wel of dit systeem werkt of dat we toch iets anders moeten hebben. Die luieremmer kan ik gewoon afwassen dus dat is ook wel te doen.

Trouwfeest, tja je kan zeggen dat je daar nu nog geen zinnig woord over kan zeggen! Je doet je best maar ziet tegen die tijd wel of je het ziet zitten om met de kleine te komen. Eerst de kleine maar op de wereld zetten toch?

Wel lekker dat je alles zo goed als klaar hebt! Hier is dat ook zo alleen het probleem is dat ik telkens weer wat nieuws zie wat ook nog wel ff schoon moet:)

Deel Deze Pagina