Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maia

Maia Niet meer actief

goedemiddag! wat een geklets hier!
    ik heb vannacht iets beter geslapen :) was wel 4 uur i.p.v. 3 uur dat ik wakker werd ;) verder zijn we vanochtend nog even wezen shoppen voor Fleur, heb ik net nog even een uurtje geslapen en ga ik zo langs de hema wat babyspul halen.

@geboortetraktaties: ik doe cupcakes, die bak ik van tevoren en vries ik in en ik ga komende week marsepeinen versieringen maken die ik goed opberg. Dan hoef ik als de gasten komen ze alleen maar uit de vriezer te halen, plakje erop en klaar.

@datum: ja het gaat echt snel bij de meesten nu, ik voel me zo achteraan hobbelen terwijl ik echt de laatste niet ben volgens mij hihi.

@syrse: je kunt er nu niets over zeggen, maar ik ben de eerste 2 maanden met Fleur eigenlijk nergens heengegaan, de eerste 'drukke' bijeenkomst was de verjaardag van m'n moeder waar het huis bomvol zat. Toen was ze net 2 maandjes oud.

@nesteldrang: hier is eigenlijk alles gedaan inmiddels. het is nu wel weer even chaos maar dat komt omdat ik gewoon even geen puf heb in netjes opruimen. Dus Fleur heeft de tijd van haar leven met rotzooi maken ;) maar huis is schoon, babykamer staat klaar en dat is het belangrijkst.

2. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Zo ik heb de gordijnen gezogen :$ en alle deuren en deurposten en verwarming gesopt :$

Nu alleen nog de badkamer...
    Of zou ik toch weer een nieuw klusje zien?

Lekker toch Maia een rustig dagje?
    Hopelijk slaap je vannacht weer een uurtje langer ;)

Hoeveel cupcakes ga je bakken?
    Ik wil best gewone cake maken, maar hoeveel dan? Heb geen idee hoeveel bezoek we gaan krijgen..

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hier ontzettend last van schoonmaakdrang maar helaas met bi is het helaas erg moeilijk. Maar ik heb een serieuze afwijking omtrent Dettol ontwikkeld... Ik wil het de hele dag ruiken. Heb 4 flessen gekocht en sta regelmatig midden in de nacht opeens de wc op badkamer ermee in te sprayen. Had ik vroeger zin in een sigaret, nu heb ik zin in Dettol. Ik MOET het dan gewoon ruiken. Ik wil ook de hele babykamer ermee doen hahaha

Hier met wassen ook wat kleertjes verpest. Heb wel wit en gekleurd apart gedaan, maar er zat per ongeluk een badstof slab tussen en die is toen gaan pillen op een jasje wat erbij zat. Gelukkig heeft mijn moeder het kunnen afhalen en is het toch nog gered. Ik doe niks met azijn. Alles op 40 graden. De droger durfde ik niet aan, bang voor krimpen. Maar alles strijken ga ik zeker niet volhouden dus ga het straks toch proberen hoor.

4. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.637
    1.443
    113
    @Geboortetraktaties. Ja Aislyn dat vraag ik me dus ook af hoe dat gaat met invriezen en dan versieren op het laatst?
    Dat laagje op de cupcakes? Geen idee. Heb net cupcakes gekocht een pak, ga eens bakken en gewoon proberen hoe het uit de vriezer komt dan. En hoe lang je het eruit moet halen. @Hadassa jij hebt het dus al eens geprobeerd met cupcakes? Geen succes?
    Laten maken doe ik ook niet nee, kost me echt teveel geld.
    @Maia jij doet alleen marsepein erop? Ik wilde dan iets van een laagje waarop de muisjes blijven kleven. Ben echt niet zo handig met marsepein.
    Hoe lang vantevoren haal je de cupcakes dan uit de vriezer? Dat de visite er geen hap inzet en het vanbinnen keihard bevroen is ;)

@Syrse ik wist ook niet meer dat jij ook 5 oktober had hoor ;) haha

@Kleertjes wassenIk wilde ook niet alle babykleertjes straks apart gaan wassen met ander wasmiddel.
    maar nu voor de eerste keer kan dat wel. ben alleen bang voor het verkleuren.

@Syrse Ik zou ook niet met de kleine naar zo'n familiefeest gaan en dan ook al zo snel. Begrijp je wel. Dan wacht je daarmee tot het volgende feest.

5. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    Hoi allemaal,

Net terug van 3e groei-echo in het z'huis....

Nog steeds buik en hoofd zijn te groot en ja het is een grote/dikke baby...
    Volgens de berekeningen zit baby kwa afmetingen nu rond week 38/39...

Verder alles in orde en geen afwijkingen gezien.....
    De Verloskundige is op de hoogte gesteld.....

"Het word het in de gaten gehouden en ze zullen je waarschijnlijk niet te lang laten door lopen tot week 42" .... (nou dat mag ik dan indd hopen van niet!)

Dus voor mij is het afwachten wat ik weet nu nog niets meer. :cool:

6. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    BV:
    Ja wil ik gaan geven maar ik ga niet aanmodderen mocht het niet lukken dan niet en dan is de fles zo gepakt ;)

kraamhapje:
    Bij ons word dat gewoon oud en vertrouwd beschuit met muisjes.:D

kraam bedankje:
    Nee ga ik niet doen omdat:
    -kost veel geld
    -word het wel gewaardeerd?
    -meestal word het opgegeten of weggegooid...

Toch wel leuk dat sommige de datum al weten, moeten we de lijst aanpassen met geboorte data's er bij! :D

7. Maia

Maia Niet meer actief

@sammie: je hebt flink 'last' van schoonmaakdrang ;) ik ook hoor, morgen is iedereen weer de hort op dus ik denk dat ik dan ook weer aan de slag ga.

@cc's: ik zorg dat ik er een stuk of 20 in m'n vriezer heb zitten.
    Bij Fleur had ik dat ook, maar mijn bevalling begon met gebroken vliezen en toen ik om 8 uur 's avonds m'n eerste wee kreeg ben ik tussen de weeën door gaan bakken, zodat we verse cc's hadden ;) dus toen heb ik er ook een stuk of 20 gebakken. Die avond alleen de ouders, de volgende dag denk ik dat ik een stuk of 10 bezoekers gehad heb en de dag erna heb ik manlief instructies gegeven over het bakken. cupcakes zijn altijd snel klaar :) dat scheelt weer. een gewone cake moet veel langer in de oven.
    En over het algemeen weet je wel wat je aan bezoekers krijgt op een dag dus dan haal je er in de loop van de dag wat eruit. Zijn met een uurtje wel ontdooid hoor.
    En ik doe er idd een klein plaklaagje met jam op en dan mijn marsepeinen rondje. ik zal zo even een foto posten van hoe het er bij Fleur uitzag, zo wil ik het nu ook weer doen.

@nuage: dat is wel een hele vreemde tic ;) hihi

@kima: voor jou dus ook spannend wanneer jullie kindje komt! afwachten he.

nou ik ga even foto zoeken.

8. Maia

Maia Niet meer actief

nou foto van de cc's kan ik niet vinden nu, komt misschien wel.

9. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Cake - Denk dat ik er maar 4 maak (cakes)
    Tmoet ook nog in de vriezer passen hihi

Dus dan moet ik eigenlijk ook al muisjes en slagroom in huis halen. Waar ga ik die muisjes dan verstoppen?!! Die roze kleertjes zitten al in mn vluchtkoffer maar ja die muisjes? ;)

En idd lekker aan de schoonmaak nu alleen nog debadkamer dan is in ieder geval alles gedaan, en kan ik me uitleven op andere niet schoonmaak projectjes.
    De bank kan ik nog invetten, de enveloppen schrijven, maar verder weet ik het ff niet hihi

Tis toch gelukt om naar t dorp te fietsen wel met een kogelbuik hoor. Gelukkig weinig steken maar lekker veel kramp zegmaar. Heb voedingshemdjes en ondergoed gehaald. Denk dat ik die maar in mn vluchtkoffer stop.

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hier doen we gewoon beschuit met muisjes hoor, vind ik juist wel lekker :)

Kima jij ook een grote baby dus. Hebben ze ging niet gezegd tot wanneer je mag doorlopen?

Ik heb hier trouwens wel onze trouwtaart ingevroren gehad. Die was van sponscake aan de binnenkant met jam en aan de buitenkant marsepein. De taart hebben we een heel jaar (!!) ingevroren want die hoor je dan na dat jaar op te eten. De taart was met een half uurtje ontdooid en hartstikke lekker.

Maar anders test je het idd even met een cupcake.

11. Maia

Maia Niet meer actief

@traktatie: ik hou ook wel van beschuit met muisjes, maar manlief niet.

12. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eventjes snel ertussen: net terug van de gyne van de groei echo.
    Baby zit aan 2 kilo 300. Dus 300 gram erbij op 2 weken en half. Gyne vindt het nog altijd aan de lage kant, maar aangezien ze toch nog groeit, er voldoende vruchtwater is, placenta in orde is, kindje goed beweegt... ziet hij (nog) geen reden om de zwangerschap vroegtijdig stop te zetten. Ik moet wel dit weekend wéér aan de monitor ;) en dan 28ste terug een groeiecho. Dan ben ik 39 weken, dus moest hij dan beginnen over inleiden zou ik het al minder erg vinden. Zou dan sowieso voor oktober zijn. Tenzij de natuur ineens alles in gang schopt natuurlijk :p

En rusten, véél rusten. Al een geluk dat mijn nestdrang zo goed als verdwenen is, mijn lichaam lijkt goed door te hebben dat het nu niet de moment is om iets te forceren.

Toch gek, vroeger keek ik uit naar de echos, nu zie ik er tegenop :( Mijn gevoel zegt steeds 'ach, alles komt goed, ze is gewoon klein', Maar dan beginnen ze terug over die cijfertjes... pff.

13. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Syrse,
    Dikke knuf! En hou je meis maar goed in de gaten, zolang je genoeg beweging voelt hoef je je nog niet zon zorgen te maken toch?

Zo de badkamer is blinkend :D
    Nu is alles wat ik wilde gepoetst hihi. Dus baby kom maar:p

Ik moest er gewoon niet aan denken om tijdens mn bevalling in een vieze badkamer te zitten hihi

Dus nu douchen en tukken! :D:D

14. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.637
    1.443
    113
    @Kima Fijn dat ondanks dat t een groot kindje is, toch alles goed was weer!

@cupcakes Klinkt idd makkelijk Maia hoe jij t hebt gedaan! Met 1 uurtje al ontdooit? Ol dat scheelt. Hoe verpak je ze t beste in de vriezer? Gewoon zakjes? En blijven ze lekker vers snaken dan!
    Ik moet nog iets verzinnen waarmee ik de muisjes plak. Net met vriend overlegd, die wil geen marsepein, perse muisjes.
    Soesjes mag ook? Maar dan weet ik helemaal niet hoe ik t moet regelen.

15. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Alles goed gegaan bij de VK vandaag. Baby wordt nu geschat op 2500 gram, dus rond de bevalling 6 a 7 pond. En ze is al gedeeltelijk ingedaald, maar moet wel nog steeds gaan liggen als de vliezen breken.

16. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goeiemorgen allemaal!

Wat een weertje zeg vannacht.
    Heb redelijk geslapen, wel weer wakker geworden van flinke krampen enzo.
    Morgen alweer 38 weken, en dan is het bij mij al 2 weken aan het rommelen..

17. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Aislyn: goed gewicht seg! Maareuh, waarom schakelen jullie over op pond voor de bevalling zelf? :(

Ben er redelijk vroeg uit vandaag, mijn onderrug heeft dat beslist ;) Zit hier dus maar zielig te wezen met een kersepitkussentje.

Vanavond gaan we babysitten, nu ja, eventjes op kindjes letten want de mama moet door voor de papa thuis geraakt. Als de papa vroeg genoeg terug komt dacht ik manlief mee te sleuren naar de cinema, hij moet morgen niet werken dus de film van 10 zou een optie zijn, en dan krijgt hij van mij die 100 days card. Nog eens met ons tweetjes weg, en een leuk kadootje voor hem dat eventjes niets met de baby te maken heeft :) Kan hij van het jaar nog gezellig naar de Hobbit en al die andere films die hij nog graag wou zien.

Met ratje gaat het niet zo goed, maar ze wil nog eten, ze wil nog drinken... ik heb het er altijd héél moeilijk mee om voor een ander leven te beslissen wanneer het genoeg is geweest, moest ze haar kop nu neerleggen was het anders... maar ze is zo koppig :(

18. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    @ Sammie, pff lijkt me wel zwaar als het zo lang blijft rommelen. Ik had gisteravond wat harde buiken, maar niet zo heel pijnlijk gelukkig.

@ Syrse, in mijn omgeving wordt er meestal over zoveel pond gesproken als het om een baby gaat. Het is maar net wat je gewend bent denk ik. Als je ratje nog eet en drinkt dan zou ik het nog even aankijken, zielig is het wel, maar blijkbaar heeft dat beestje zelf de moed nog niet opgegeven.

19. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.500
    13.977
    113
    Vrouw
    Hier doen we gewoon beschuit met muisjes. Mijn zoontje gaat op het kdv wel cupcakes trakteren met muisjes. Als onderlaagje doe ik botercreme erop. Dat maak je van roomboter en poedersuiker 1:1 verhouding. Dus bijv 250 gram boter en 250 gram poedersuiker door elkaar heen mixen. Is ook heerlijk zoet. Wilde de cakjes ook van te voren maken en invriezen maar dat gaat hem niet meer worden. ;)

Sysre, pfft wel spannend zeg! Maar heb genoeg kleine baby's in mijn omgeving gezien die het prima doen hoor! En inleiden is echt geen grote ramp, bij mijn zoontje ging het infuus erin en had nog geen ontsluiting, na 5 min begonnen de weeen langzaam. Uiteindelijk ben ik na 9.5 uur bevallen, dat schijnt best vlot te zijn voor een eerste.

Aislyn, hopelijk daalt de kleine alsnog in! Lijkt me niets om midden in de supermarkt oid op de grond te moeten gaan liggen. :p

Sammie, lastig he dat voorwerk?! Hier viel het vannacht gelukkig reuze mee. Dat weer, tja ik was dit jaar toch al niet van plan om naar de jaarmarkt te gaan, maar het is wel vervelend voor de mensen die wel wilden gaan. Weet niet of je vanmorgen die reuze klap onweer hebt gehoord? Mijn man zag hem zo in een windmolen slaan verderop!

Kima, krijg je binnenkort van je verloskundige dan niet meer te horen? Anders beval je straks nog van een peuter!

Nesteldrang, daar heb ik helaas nog nooit aan kunnen toegeven. Mn man doet nu de laatste klusjes die gedaan moeten worden voor de inleiding.

20. Maia

Maia Niet meer actief

@baileyy: ja hoor, dat ontdooit snel. ik doe ze in een plastic zak in de vriezer. Je kunt ook een bus slagroom in huis halen en daarmee de muisjes plakken. is ook erg lekker ;)

@syrse: bij ons wordt ook over ponden gesproken om het gewicht van het kindje aan te duiden.

Deel Deze Pagina