Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ken echt niks van ponden, ik ga helemaal verloren lopen eens jullie allemaal bevallen zijn :p

Waarom moet je gaan liggen als je vliezen breken en je baby is nog niet ingedaald? Nog nooit van gehoord :( Zwaartekracht helpt toch juist?

2. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Een pond is 500 gram, een halve kilo dus.

Als de baby nog niet volledig is ingedaald en je vliezen breken dan kan de navelstreng met het vruchtwater meespoelen om het hoofdje heen. En dat kan gevaarlijk zijn.

Overigens verwacht ik dat ze nog wel verder indaalt voordat het bij mij echt zo ver is.

3. Maia

Maia Niet meer actief

@syrse: ik zeg straks ook wel even de kilo's hoor ;) maar je moet de ponden gewoon delen door 2 :) Fleur was 8 pond = 4 kilo :)

en gaan liggen is idd. i.v.m. de navelstreng. maar dat is alleen als de kleine nog niet is ingedaald.

hier een heerlijk dagje. Ik ben boven lekker aan de boen geweest, alle wasjes zijn weer gedaan en gestreken, voor de babykamer de laatste paar dingen gekocht (en meteen gewassen en gestreken). foto van het kamertje staan in mijn fotoalbum hier, let niet op de rommel, wiegje moet nog naar onze kamer, rode tafel nog uit elkaar gehaald enz.

4. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de ponden uitleg :D

Dat liggen als je vliezen breken; hoe geraak je dan nog in het ziekenhuis? Of denk ik er weer te hard over na :p

Maia, leuk kamertje! Lijkt me een leuke stoel, waar heb je die gehaald?
    Ik zou ook eens foto's moeten trekken, maar momenteel ligt de commode nog vol, ik moet het nog in mijn vluchttas steken. En de suikerbonen staan ook een beetje in de weg. Buiten alles in de vluchtkoffer proppen ben ik eigenlijk klaar... en ik verveeeeeel me :p

Ik zie bij veel babykamertjes het badje op de kamer staan. Gaan jullie de baby daar echt wassen dan? Wij gingen gewoon voor de badkamer gaan. We hebben wel een badje, maar (nog) niks om het eventueel op te zetten. Manlief dacht eventueel gewoon een plank over het bad te monteren, dan kan het badje daarop en kunnen we er makkelijk met de sproeikop aan.

Doen jullie eigenlijk iets op je zetels/auto te beschermen voor moest je water breken? Op ons bed ligt een matrasbeschermer, maar iktwijfel of ik in de auto geen handdoeken moet beginnen leggen, zou niet goed weten hoe ik die stoffen zetels moet gaan schoon krijgen als er iets gebeurd.

5. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Nou ik ging toch voor een thuisbevalling Syrse, dus als ik thuis ben als mijn vliezen breken geen probleem, maar dan moet ze nog wel even wachten wat het is nog te vroeg voor mij om te bevallen. Dus als mijn vliezen nu breken dan bel ik mijn vk en die belt dan het ziekenhuis en dan zullen ze me wel met een ambulance komen halen denk ik?

In de meeste gevallen schijnt de bevalling trouwens niet te beginnen met het breken van de vliezen, maar met weeën. En als het kindje goed is ingedaald dan stroomt het er ook niet direct uit hoor. Als je je zorgen maakt dan kun je misschien wat dikker maandverband halen en dat gaan dragen. Dan vang je het ergste ook wel mee op.

Ik heb het badje ook op het kamertje staan, badkamer is te klein om het daar neer te zetten.

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Als je kindje echt nog niet is ingedaald en je vliezen breken dan verlies je ook een heleboel vruchtwater. Stel je bent dan niet thuis dan moet je eigenlijk meteen gaan liggen of op z'n minst zo snel mogelijk daar weg (in de supermarkt zou ik me nog naar de auto slepen hihi) en dan meteen bellen. In het ergste geval is dat een ambulance. Maar als de navelstreng of een armpje meekomt dan wil je dat ook echt wel hoor, want het kan echt een noodsituatie zijn.

Ik hoef gelukkig niet meer te gaan liggen, kindje is voldoende ingedaald volgens de gyn.

Wij hebben het badje ook in de badkamer staan. We hebben een grote inloopdouche en daar past ie makkelijk in. Dus dat is echt handig, ook met legen want ik trek gewoon de stop eruit. Maar om op jouw vraag antwoord te geven Syrse ja er zijn veel mensen die wassen op de kamer volgens mij.

Ik heb mijn matras niet eens beschermd :) ik wil echt niet op zo'n ding liggen, lijkt me vreselijk slapen. Dat matras droogt wel weer hoop ik. Zoals ik al zei ze is ingedaald en ik heb nog net aan genoeg vruchtwater dus zoveel zal het toch niet wezen? Hoop ik :$

7. Maia

Maia Niet meer actief

ach, de meeste bevallingen beginnen met weeën en niet met gebroken vliezen. Die van Fleur wel trouwens, maar dat was een hoge scheur, dus ik verloof steeds maar kleine beetjes en pas 12 uur later braken ze pas echt goed. En fleur was ingedaald.

@badje: handig met aankleden e.d. als het allemaal bij elkaar staat. Maar wij gaan hem hoogstens de eerste week/twee weken gebruiken, ik douche liever. Heb ik met Fleur ook gedaan, zodra ik me weer goed voelde ben ik met haar onder de douche gestapt en heb ik het badje niet meer gebruikt.

8. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.638
    1.443
    113
    @Aislyn goed hoor.
    En net wat Syrse zegt, ik snap dat met ponden ook niet.. Ik weet dan even niet meer hoeveel gram het is hoor, hihi

@Cin85 Die botercreme is een goede tip, dankjewel. Die boter dan smelten? Dan moet je het wel ter plekke klaarmaken orf niet?
    @Maia Oke slagroom kan dus ook, dacht dat dat te dun was om de muisjes te plakken. Gaat iig wel lekker snel ook.

@Badje Moet bij ons ook op de kamer. Badkamer is te klein. Ach het is maar even in het begin, daarna gaan we toch douchen met de kleine.

9. Maia

Maia Niet meer actief

@baileyy: nee, de boter voor botercreme hoef je niet te smelten. Hij moet op kamertemperatuur zijn, dan laat je hem draaien in de mixer, poedersuiker erbij en meer dan 10 minuten laten mixen. Dat kan je dan ook gewoon in de koelkast bewaren of zelfs in de vriezer en voor gebruik wat ontdooien.

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.991
    113
    Vrouw
    Breken van de vliezen, bij mij begon het ook met een vliesscheur dus verloor af en toe kleine beetjes water. Dacht zelfs eerst dat ik 2 keer achter elkaar in mn broek plaste... :$
    Heel fout maar ik heb geen zeiltje in mn bed gelegd, daar ga ik alleen maar van zweten en het maakt teveel geluid. Daarnaast slaap ik met een kussen tussen mn benen dus in geval van nood kan het kussen mn vruchtwater opvangen. ;)
    In de auto heb ik trouwens zo'n celstofmatje uit mn kraampakket liggen. Dat houdt ook een hoop vocht tegen en de autostoelen laten schoonmaken is denk ook niet gratis.

Badje, staat op de kamer van de baby maar ik denk dat als we de baby gaan wassen we het badje of in onze inloopdouche (1.20x1m) of in ons bad (1.90x0.90m) zetten, dat scheelt weer tillen met emmers water. Moet zeggen dat wij net als Maia na een week of 2 al de voorkeur aan douchen gaven.

Mn man had vandaag een papadag en heeft heerlijk de babykamer tip top in orde gemaakt, de laatste paar dingetjes kosten toch altijd meer tijd dan je denkt haha. Ook de maxi cosi en kinderwagen staan klaar voor gebruik.
    Vind het nu wel echt spannend worden!

11. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goeieavond allemaal!

@ Voorwerk, Ja het is érg vermoeiend zeg! Morgen heb ik dus al weer 2 weken last daarvan. Vandaag extreme ongesteldheidsbuikpijn gehad, en harde buik natuurlijk ;) nu ook lekker steken enzo.

@ Badje, bij ons ook op de babykamer, de badkamer is erg klein. we zien wel hoe het gaat lopen of we snel de douche gaan gebruiken..

@ Vliezen breken, lijkt mij het makkelijkst omdat je dan weet dat je binnen zoveel uur je kindje hebt, ipv van beginnen met ween die ook weer kunnen afzakken..
    Ik heb een waterdicht hoeslaken op mn bed, dus geen last van gekraak ofzo. Verder altijd schoon ondergoed bij me en een maandverbandje..

Vandaag heb ik de jurk afgemaakt die ik wil dragen tijdens de doopdienst van de kleine. Hij is echt super vet geworden :D
    De doopjurk zelf ben ik nog niet aan begonnen, morgen misschien maar eens de patronen over tekenen.. Het echt werk kan toch pas na de bevalling, tis zo meisjes achtig hihi

Nou hoop dat iedereen een goeie nachtrust heeft!

12. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.638
    1.443
    113
    Oké dankjewel. Wij hebben alleen en handmixer dus in de koelkast of vriezer is handig ja! Kan je dat lang in koelkast bewaren?

13. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.638
    1.443
    113
    Ohja ik heb ook geen zeiltje maar molton met plastic eronder. Merk je niks van, kraakt niet. En ik wil toch echt graag m'n matras goed houden.
    In de auto heb ik eigenlijk niks..

14. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ik gebruik geen badje, maar een tummytub met een standaard. Deze zet ik gewoon in mijn keuken neer als de baby erin gaat. Lekker warm en je kan zo de emmer eraf halen en legen in de gootsteen. Beide kindjes vonden het heerlijk hierin badderen en ik zelf vind het ook erg leuk.

Ben nu een kraamprogramma aan het kijken... Pffff.... Pittig hoor, maar ook zo motion te zien hoe die kindjes geboren worden. Kan nu bijna niet wachten tot mijn baby er is! Ik vind het ook Spannend voor jullie allemaal!

15. Maia

Maia Niet meer actief

@baileyy: ja hoor, het is natuurlijk alleen maar boter en suiker, dus er zit weinig bederfelijks in!

hier redelijk geslapen, niet goed, was natuurlijk weer vroeg wakker, maar heb volgens mij wel diep geslapen, dus ben niet zo extreem moe meer. vandaag rustig dagje in de planning, we gaan alvast de cupcakeversieringen maken voor de geboorte (marsepein) en verder weet ik het nog niet.

16. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.638
    1.443
    113
    Was vroeg wakker. Was missselijk en toen trek. Dus stond al vroeg onder de douche en de wasmachine weer aan ;) Kon gewoon niet meer fijn liggen met mijn bekken. Liggend doet dat het pijnst. Niet fijn, want juist liggend krijgt je bekken rust. Terwijl ik het minst pijn heb als ik maar blijf lopen.
    Ik word er gek van, wil zoveel doen in huis maar ik kan niks..

Vandaag maar de was doen, strijken en tussendoor op internet rondsnuffelen naar aankleding voor de babykamer, lampjes en leuke dingetjes op planken. Kamertje is nog zo kaal.
    Papieren enzo aan het sorteren en in mappen aan het doen. Allemaal staand of leunend op de tafel.. bah.

@Kraamcadeaus. Weet iemand nog iets leuks om te vragen aan ouders? Zo moeilijk. Beide ouders zijn niet van de internetbestellingen. Dus een paar dingen kunnen we al niet meer vragen, is echt te koop in een Babydump of park ofzo. Geld vragen kon ook niet, ze willen echt iets kopen. Pff lastig hoor. Andere mensen kraamcadeaus vragen vind ik ook al zo lastig.

Nog een vraagje hoe hebben jullie dat ingedeeld met kleertjes enzo? Ik heb alles op maat. Maar echt overzichtelijk is het niet. Als ik wil weten of het een romper met korte of lange mouwen is, moet ik eerst het pakje uit elkaar vouwen.
    Wij hebben geen hangmogelijkheid op de babykamer.

17. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goeiemorgen allemaal!

Hier wel aardig geslapen, zelfde als normaal haha. Die klachten beginnen te wennen hier...

Mag straks weer op controle jeeh!

@ Bailey,
    Wij hebben niks gevraagd aan de ouders, mochten ze iets willen geven lijt me een travelcot wel heel leuk, en anders mogen ze zelf iets verzinnen.. Ik weet het ook niet.
    De babykleding heb ik idd op maat liggen. En dan wel de rommertjes op 1 stapel en de broekjes ook enzo.

18. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    Goede morgen!

@ponds: vind ik ook verwarrend, hier in BE is het niet de gewoonte :D

Gisteren op controle geweest bij de gyn. Alles nog in orde. Het begon al een klein beetje, maar het was nog niet voor direct (wat ik overigens ook niet verwacht had ;))

19. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Eekje, wat begon er een beetje bij de gyn?
    Fijn dat alles goed was idd geval!

@ Hadassa, ik dacht dat je vandaag geopereerd moet worden toch? Veel succes en sterkte!

@ Cin, hoe is het nu met je? Jij ook veel succes!

20. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @Sammie: succes op de controle!
    De verweking van de baarmoedermond en zo, dat wordt vanaf nu elke week 'opgemeten'. Volgende week aan de scanner en opnieuw controle.

Deel Deze Pagina