Goedemorgen allemaal, Zo redelijke nacht gehad maar weer vroeg wakker dus ging toch weer terug naar bed. @Badje Wij hebben badje en tummy-tub in het kamertje staan badkamer is het klein om het daar te laten staan, eventueel zouden we het er wel neer kunnen zetten als we het gebruiken maar ja... dan moet je ook andere spullen kwijt kunnen. (wasgels, waskussen lijkt mij...) Dus denk dat het gewoon op het kamertje word en dan maar badje naar badkamer tillen om te legen. @Matras Ik heb er een waterafstotende molton op liggen van de hema die ook gebruikt woord voor bedplassers. Hij licht nu nog op mijn molton die er al lag maar ga het waarschijnlijk er onder leggen omdat het toch een beetje schuift. Verder slaap ik wel prima er op geen geluid of dat het raar aanvoelt... @Rompers Ik heb t-shirts, boxpakjes, vestjes opgehangen. De rompers liggen op de plank in 3 verschillende stapels met briefje er boven welke maat het is en wel/geen of korte mouw. Broeken liggen ook opgevouwen op de plank, en sokken in een mandje. Alles licht/hangt verder op maat heb hier voor wel briefjes opgeplakt in de kast zo dat ik het zelf ook weer, want ik vind al die maten best moeilijk. Gister comode beetje opgeruimd/ingeruimd Hydrofile luiers, spuugdoekjes, washandjes, navelbadjes, badcapen, waskussen hoezen er in. Luiers liggen nu ook in de doos op de kast (voorraad) en is gelabeld. (heb 2 dozen op de kast staan 1x met billen en snoet doekjes 1x met luiers en luieremmer vullingen) Vandaag ff kijken wat we gaan doen, zo ie zo vanaaf zwemmen
Pfft hier weer een rotnacht gehad, veel oefeweeen en ook nog een mug. Matras, ik heb ook gekeken voor die water afstotende moltons maar wij hebben een boxspring met een topper erop dus dat gaatniet werken. Eekje fijn dat alles goed was! Sammie, op den duur moeten ze wel inwendig onderzoek doen om te voelen hoeveel ontsluiting je hebt. De eerste keer is wat raar maar het went vanzelf! Rompers heb ik 3 stapels, geen, korte en lange mouwen. De kleinste bovenop.
@Sammie: inwendig onderzoek zal toch wel moeten gebeuren hoor. Maar echt, zoals Cin ook aangeeft, het went wel. En als je je wat kan ontspannen doet het ook niet echt pijn hoor. @Cin: he bah, das niet fijn! En die mug moet je er dan helemaal niet bij hebben :x Succes nog met de laatste loodjes
@rompertjes: ik heb 1 stapeltje met rompers zonder mouwen, 1 stapeltje met korte mouwen en 1 stapeltje met lange mouwen verder heb ik alleen nog de maatjes 56 neergelegd (rompers ook 50/56), rest van de kleertjes ligt nog onderin de kast. @kraamcadeau's: ik heb niets gevraagd, ze mogen zelf kiezen waar ze mee aan komen. nou ik heb de marsepeinen rondjes voor de cupcakes af. ze zitten goed luchtdicht verpakt. hoef dan binnenkort alleen nog maar de cupcakes alvast te bakken maar daar wacht ik even mee tot week 38. zal een foto in mijn album zetten
dit waren trouwens die van Fleur: http://www.zwangerschapspagina.nl/members/25753-albums80-picture11838.jpg en deze zijn dan van flup http://www.zwangerschapspagina.nl/members/25753-albums80-picture65249.jpg deze heb ik ook andersom, dus met groot blauw rondje en klein groen rondje.
Goeiemiddag iedereen, onze matrasbeschermer kraakt niet hoor, die haakt achter de hoeken van de matras, is plastiek van onder en stof langs boven. En daar dan de gewone matrasovertrek over. Toch maar eens iets meepakken voor in de auto... maar waar ga ik voor, een handdoek? Of een plastieken zak met daar een handdoek over? @kleertjes sorteren: ik heb alles per maat zitten, vanaf 1 jaar zit alles in een zak Dus één zak voor 1 jaar, 1 zak voor anderhalf, en dan nog een zak met groter. De kleinere kleertjes liggen per maat in de kast klaar, en de mini maatjes liggen in de commode. Dat is enkel 50, 62 en 68 nu, dus dat geeft ons plaats genoeg om alles per stapel te leggen, rompertjes zonder mouwen, rompertjes met mouwen, shirtjes en broekjes. Pyjamas liggen aan de andere kant met de slaapzakjes. En als baby dan groter wordt roteer ik gewoon de kleertjes, de huidige komen dan in de commode te liggen. Dat is althans het plan. @eekje: meten ze dat nu elke keer? Ze hebben bij mij gekeken op 36 weken of mijn heupen breed genoeg waren, en of ik al ontsluiting had. (Dat deed echt geen zeer hoor Sammie, een uitstrijkje nemen vind ik nog altijd tien keer erger ) Toen heb ik te horen gekregen dat baby waarschijnlijk later dan vroeger zou komen, dus misschien daarmee dat er vorige dinsdag niet nog eens is gekeken. Kleine was een beetje beginnen indalen, maar nog niet veel. Ach, ik vraag er volgende vrijdag wel eens achter Mijn vluchttas is eindelijk ingepakt! Nu nog een waterdichte linnenzak zoeken en eventueel een emmer met een deksel... iemand een idee waar je die tweede goedkoop kan vinden? Alle babywinkels hebben daar zo'n dure varianten van, het is toch maar een emmer zeker Sammie, proficiat met je 38 weken! Het begint inderdaad te spannen, wie oh wie gaat eerst? Haalt iemand Cin nog in?
@Eekje Fijn dat de controles weer goed waren! @Hadassa Weet niet meer of je operatie vandaag was of morgen. Maar iig heel veel succes meid! @Indelen babykleertjes kast en commode Oke babykleding dus op maat, dankje Sammie. @Kima ook een idee een briefje erbij te leggen ja. Ik zit nu al steeds te hannessen wat bij elkaar hoort, welke maat. Dat wordt straks helemaal wat dan. Ophangen kunnen wij niet. Luiers had ik in de commode, nu op een andere kamer omdat het zoveel ruimte inneemt. En allemaal kleine stapeltjes hydrofiel, washandjes, spuugdoekjes. Neemt aardig wat ruimte in. Hmm ook een idee om de rompers te sorteren op soort. Dan idd de kleinsten bovenop. De rest ben je dan nog niet aan toe. Ik heb nu ook maat 62/68 nog in een andere kamer, omdat ik daar nog niet veel van heb ook. Maar ook omdat je dat toch nog niet nodig hebt eerst. @Maia Wauw wat mooi die marsepeinen rondjes!! Vind t bijna jammer dat mijn vriend perse muisjes wil.. Dit is zoo mooi!
De controle was weer goed! Geen inwendig onderzoek hier Verder boodschappen gedaan om cakes te bakken.
Hadassa, ik blijf het heftig vinden om te zien, hoe zo'n baby geboren wordt en met hoeveel geschreeuw dat gepaard gaat. Maar goed, ik kan niet meer terug, dus tja. Baileyy, vervelend dat je niet fijn meer kan liggen. Ik sliep voorheen op mijn buik, dat gaat al lang niet meer. Mijn rug ligt ook niet lekker meer, te veel druk op mijn heupen. Op mijn zij krijg ik last van mijn knieën, maar met een kussen ertussen is dat te doen. Dus alle comfortabele houdingen zijn bij mij ook wel een beetje op. Misschien kun je in bad gaan? Het water neemt wat van de druk weg, misschien kun je dan ontspannen. Kraamkado's, lastig, als ze niet op internet willen bestellen. Ik weet natuurlijk niet wat je nog nodig hebt of wilt hebben. Misschien een wipstoeltje of een mooi speelkleed. Eekje, het begin is er dus bij jou. Ben benieuwd hoe lang je nog moet wachten. Inwendig onderzoek: lijkt me ook niet prettig, heb wel wat onderzoeken gehad in de mmm, maar dat ze je ontsluiting gaan meten lijkt me weer een ander verhaal. Ach ja, pijn heb ik dan toch al waarschijnlijk. Kima, spiekbriefjes, goed idee, haha! Ik heb best een redelijk grote kast voor de babykamer, dus de mooie pakjes gaan van klein naar groot op de hanger en de rompertjes enzo in verschillende stapels. In ieder geval veel plezier met zwemmen! Cin, wat vervelend dat je zo slecht slaapt. Zou toch fijn zijn als je nog wat slaap zou krijgen voordat de baby er is. En dan ook nog een mug, grrr! Maia, echt superleuk die marsepeinen rondjes met van die vormpjes erin! Sammie, mooi dat je controle weer goed was! Ik ben gisteren naar een voorlichtingsavond van borstvoeding natuurlijk geweest. Heb gelijk een informatiepakket meegekregen. Ik hoop echt dat het gaat lukken om borstvoeding te geven. Vond het erg leuk om verhalen en tips uit de praktijk te horen.
@Aislyn ja irritant he die rottige slaaphoudingen. In bad is wel lekker even ja. Gisteravond nog gedaan. Ik kan weleens kijken voor een speelkleed om dat te vragen aan ouders. Wipstoel hebben we zelf gekocht, deze hadden ze toch nooit gekocht haha. @Kima Wauw wat een spullen heb jij al zeg!! Leuk om te zien!! Ik ga nu meteen naar boven even een foto maken van onze babykamer hoe die nu is. Dan uitzoeken hoe ik dit online plaats. Wordt vervolgd.. haha
@kima: zoo dat is al een volle kast zeg! de mijne is een stuk leger (maar heb dan ook de hydrofielen e.d. in de commode en de grotere maten kleren helemaal onderin gepropt liggen). Mooi hoor!
Zo heb foto's van de "babykamer in uitvoering en aankleding"in mijn fotoalbum gezet.. Nu nog de aankleding..
ik heb even gevraagd of we vriendjes kunnen worden, want ik kan hem niet zien dus hij zal op alleen vrienden staan.
Hier kijken ze helemaal niet inwendig. Pas als ze zouden gaan inleiden. Ik vind dat aan de ene kant wel fijn want door de MMM heb ik er weinig trek in. Maar aan de andere kant wil ik het ook graag weten. Hier een rotnacht gehad vol met voorweeen en heel erg druk kindje. Stond om half 6 onder de douche tegen de pijn. Ben kapot en er helemaal klaar mee. Ook veel laat van maagzuur opeens. Vanaf morgen dagelijks naar het ziekenhuis pppff ik ga morgen wel aangeven dat ik er doorheen zit.
Heb vriendschapsverzoekje geaccepteerd hoor @Nuage Bah zeg das echt balen! Logisch dat je er ff klaar mee bent! Hou vol meid!
Nuage, sterkte meid... Hopelijk dient het een goed doel. Hier te veel gedaan vandaag, ben erg moe en veel pijn nu. Maar na morgen kan ik weinig tot niks meer... Dus tja. Morgen is de operatie. Brrrrr. Bedankt voorjulle succes wensen. Ga nu slapen!