Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    ben benieuwd wie de volgende wordt!! Leuk ook de lijst weer erbij ja. Goed idee!

@ Syrse Jeetje das echt niet fijn dat gedoe van de mensen om je heen zeg!! Snap datje dan even goed van slag bent!! Dikke knuffel voor jou meid!

2. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Ff vraagje nog aan iemand die t weet, las bij Cin dat ze de postoel wilde. Is dat ongeveer voor tzelfde effect als de baarkruk??

3. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh jee, ik ga nog ruzie hebben met de kraamkliniek als dit door blijft gaan...

Mijn gyne wil persé dat ik elke week aan de monitor ga, maar dat gaat niet altijd bij in zijn praktijk op de dagen dat hij die monitor wil, dus dan moet ik op bepaalde dagen de kraamkliniek bellen. De eerste keer had hij me gezegd 'bel rond 1 uur'. Dus ik bel rond 1 uur, krijg ik een 'kan je voortaan in de voormiddag bellen? We hebben het hier héél druk vanaf na de middag.' Oeps.

En dan had hij dinsdag gezegd dat ik dit weekend aan de monitor moest, zaterdag was moeilijk voor ons, dus vroegen we of zondag ging. Zondag was ok. Ik bel deze keer goed vroeg... 'en dat moest persé vandaag?? Het is zondag! Ik sta hier helemaal alleen! Bent u overtijd? Nee? Waarom moet dat dan persé vandaag?'
    Dus ja... monitor zal voor morgen zijn ;)

Ze zijn er altijd wel heel vriendelijk hoor, vind het alleen een beetje gek dat die communicatie niet beter kan :(

@Baileyy: ik kan me vergissen, maar is een postoel niet om naar het toilet te gaan? :D

4. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Jeetje Syrse dat loopt dan even lekker.

Ja een postoel is om naar toilet te gaan, maar vroeg me daarom af wat Cin er dan mee wilde ;)

Hier hele slechte nacht gehad. Constant voorweeen en vanaf 15.00 uur niet meer geslapen.. Nu gedoucht, uit bed en nergens meer last van.. Gek hoor.

5. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen! Vannacht weer redelijk goed kunnen slapen en mocht ook in bed blijven liggen van manlief. Ben nog wel moe, maar dit doet me wel goed.

@cin: zo, dat klinkt toch wel even heftig zeg! Maar het is voorbij en jullie kunnen heerlijk genieten van elkaar!

@syrse: dat is inderdaad wel een aparte manier van communicatie. Handig zo'n gyn die dat allemaal wil.

@baileyy: waarschijnlijk moest er wat uit. Persdrang kan namelijk op poepen lijken he, dus als je er nog niet vanuit gaat dat je moet persen...

6. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Haha Bailey... Cin had de postoel idd nodig omdat ze dacht te moeten poepen... Hihi... Grappig! Et daarvoor had ze nog maar 3 cm. ontsluiting nl. En ineens dus 10.

Cin, best nog lang geduurd je bevalling. Had ik niet echt verwacht met al dat voorwerk wat je al had gehad. Kan je zien dat dat niet zo uitmaakt dus. Hoe s het nu met de nierstuwings klachten en pijn? Fijn dat de bv goed loopt zeg... Lekker genieten. Ben benieuwd naar een foto van je meisje. Wanneer mogen jullie naar huis trouwens, of ben e dat inmiddels? En hoe reageerde Stijn op zijn zusje? Ben niet nieuwsgierig ofzo hoor...:)

Syrse, klinkt niet erg fijn idd die communicatie... Ik met ook elke week an de monitor trouwens, alleen wil dat steeds niet goed bij mij...

7. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    @ Cin: Gefeliciteerd met je dochter, Saar leuke naam!
    Klinkt wel als een heftige bevalling

@Syrse: Wat raar dat ze zo moeilijk doen zeg

@hier: Afgelopen 4 dagen als een gek gewerkt om alles af te krijgen voor mijn verlof over 3 dagen. Bijna elke avond tot 22.00 door gewerkt. Maar nu is het bijna af, maandag kan mijn proefschrift dan hopelijk naar de drukker en dan dinsdag en woensdag nog wat bijschaven aan 2 artikelen en dan donderdag met verlof, yeah! Kijk er wel naar uit, van mij mag de kleine man dan ook nog even blijven zitten, zodat ik nog even wat kan bijkomen voordat de bevalling begint, bovendien zijn er nog wat kleine dingen die ik nog moet kopen, zoals luiers

8. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Nou klinkt idd erg druk, begrijp het wel hoor. Nog even tandjes op elkaar dus en dan kan jij ook lekker gaan genieten van je verlof. Fijn Noor, heb je verdiend. Kan me oorstellen dat je nog even je baby wilt laten zitten en bijkomen. Is ook nog even nodig hè! Mag je naar je verlof weer hier terug komen trouwens?
    Gaat verder alles goed met jouw zwangerschap? Ik kan me zo geen heftige klachten bij jou herinneren geloof ik. Dat is wel fijn hè!

9. Maia

Maia Niet meer actief

@suzie: pittig hoor, knap!!!

10. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Zo Suziq, dat is wel echt pittig!
    Succes met de laatste paar daagjes werken!

Hadassa, hoe gaat het? Ik hoop dat je hand snel mag genezen!

Hier echt totaal geen zin meer om uit huis te gaan, tis ook echt koud! buiten zeg. Maarja moet nog wel ff boodschappen doen, maar verder..

11. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Sammie, heb nog drukverband nu en arm in mitella. Vandaag verband misschien eraf halen. Maar nu geen pijn gelukkig. Vorige keer was het erger als nu. Maar het verband eromheen scheelt veel en heb ik verplicht rust, dat zal anders zijn als ik het verband eraf haal en ik bang. Maar mag niet klagen verder gelukkig.

Ik heb ook geen zin hoor om het huis uit te gaan, dus heel herkenbaar idd.

12. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    Goede morgen!!

Beetje laat :) maar Cin: van harte gefeliciteerd met jullie kleine meisje Saar! Geniet ervan.

Zo de eerste van de oktobermama's is bevallen, benieuwd wie er volgt...

@Hadassa: fijn dat je minder pijn voelt, maar doe toch maar rustig aan.
    @Syrse: rare communicatie hoor met je gyn. Vind het ook vreemd om op zondag een CTG te laten doen, snap best dat ze dat niet zomaar willen, maar dat zou de gyn toch ook moeten weten? In ieder geval, succes dan maar vandaag ;)

Hier net weer thuis, eerste dagje verlof :D. Kindjes weggebracht, boodschappen gedaan en nu heb ik het 'kot' voor mij alleen :p. Toch zo maar even nog wat op orde brengen, te beginnen met de boodschappen uitladen. Te erg dat ik eerst hier wou komen kijken :p

13. Maia

Maia Niet meer actief

geniet van je verlof Eekje!

ben erg moe, niet geslapen, denk uiteindelijk 1 uurtje. Had het zelf al warm en lag niet lekker en een man naast me die hetzelfde had en die dus constant mij wakker maakte... zucht. vandaag maar niksen, Fleur is lekker aan het spelen in elk geval, die vermaakt zich wel.

14. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @Maia: dan hoop ik dat je wat kan rusten vandaag.

15. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey iedereen!

Juist terug van de monitor, alles dik ok. We hadden een student die me aan de monitor moest hangen, en de baby had net de hik, ze keek even héél verward, haha. Maar met de kleine is alles goed :)

@Hadassa, fijn dat je niet al te veel last hebt. Wanneer moet het verband eraf? Doe maar rustig aan!

@SuzieQ: heftig hoor, nog eventjes :) Wat voor proefschrift is het juist?

@Eekje: hoera, verlof! Geniet maar van het kot alleen te hebben nu het nog kan :p

Hier begint mijn man het écht beu te worden, dat wachten. Hij slaapt nu ook al weken niet meer goed. Elke keer als ik naar het toilet ga wordt hij mee wakker, en ik moet soms nog maar zuchten in mijn slaap of hij hangt al over me om te vragen of alles in orde is. Het is super lief, maar zo onnodig ;) Ik zou liever hebben dat hij eventjes goed bijslaapt, het is niet dat er straks met een baby zoveel geslapen kan worden. Heb al voorgesteld om zelf een nachtje op het zetelbed te slapen, maar daar wil hij dus niets van weten.

16. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @Syrse: fijn dat alles goed is. Hier merk ik ook wel dat mijn man ongeduldig begint te worden :D Ie zal toch nog even moeten wachten. Heb hem al gezegd dat ik toch echt eerst nog een weekje verlof wil :p

Pfff, wat een werk. Heb de kleren van beide kindjes uitgesorteerd. Alles wat te klein is in dozen en wat nu past er uit en in de was.
    Denk dat ik straks maar eventjes ga shoppen als de oudste gedaan heeft met school (en nu het nog kan). Zij heeft niet echt veel meer in de kast liggen. Voor de jongste komt het wel goed, die heeft nog genoeg kleren van de oudste ;) Wel handig zo!

17. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    Zo genoeg gewerkt voor vandaag :p Voel het ook wel, dus misschien toch iets te veel gedaan :( Was net ietsje te enthousiast erin gevlogen.
    Morgen toch maar rustiger aan. Moet morgen nog naar een aantal winkels dus dat is toch al wat rustiger dan kuisen. En in de namiddag CTG.
    Als mijn moeder genezen is, komt ze donderdag helpen met kuisen. Dat scheelt ook wel weer ;)

18. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Bedankt voor de postoel uitleg meiden. Haha Ik snapte t al niet ;)

Hier vannacht weer flink gerommel gehad. Vanmorgen controle en alles was nog goed.
    Ben wel helemaal gesloopt na iedere keer die gebroken korte nachten. Dat worden er alleen maar meer straks haha.

19. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Eekje doe je wel voorzichtig? Laat het soppen maar even aan je man over ;)

Gisteren zij we langs de grootouders geweest. Grootmoeder zit er onderdoor, want haar dochter (de man van mijn moeder dus) was langsgeweest. Wat blijkt? Ze was even komen vragen of Grootmoeder het niet zag zitten om te koken voor de zus van mijn man... want ze moest ocharme toch zo'n lange dagen werken deze week :$ Grootmoeder is dus juist uit het ziekenhuis! Ze heeft er twéé weken gelegen. Wie zou hier moeten staan koken voor wie??
    En ja, zus heeft nooit ergens tijd voor, want ze werkt en studeert, maar wel elke dag foto's op facebook van feestjes en op café... ;)
    én ze heeft een vent die gerust ook achter het fornuis kan kruipen. Maar nee, laten we het aan Grootmoeder vragen. Alsjeblieft seg.

Oh, en de extra reden dat ze het vroeg? Omdat ze het zelf niet kon doen, want ze zijn op vakantie... voor drie weken.
    Jawel, mijn man zijn ouders zitten nu in het buitenland tot eind oktober. Wij vielen compleet uit de lucht.
    Maar goed, ze zullen het geboortekaartje wel in de bus vinden als ze thuiskomen zeker? :x

Dat je zo één kind voor het andere vooruit kan trekken, ik wordt er gewoon ziek van...

20. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.514
    14.017
    113
    Vrouw
    Meiden bedankt voor alle felicitaties!

Hadassa, alles goed gegaan met de operatie? Nog gefeliciteerd met je zoontje!

SuzieQ, wouw echt knap van je zeg! Hopelijk blijft de kleine inderdaad nog even zitten totdat je luiers hebt gekocht en wat bent uitgerust! ;)

Eekje, geniet van je verlof!

Sysre, hopelijk gaat die communicatie straks beter als je moet bevallen! ;)
    Wat vreemd dat ze aan je grootmoeder vragen om te koken, het arme mens! Durfte ze wel nee te zeggen?
    Ook erg apart dat de ouders van je man opeens op vakantie gaan, ik zou echt pissig zijn!

Sammie, balen he van dat weer?!

Baileyy, ja die postoel was inderdaad omdat ik dacht dat ik moest poepen. (Had daar trouwens ook wel gelijk in haha).

Maia, hopelijk slaap je vannacht beter!

Saar had vannacht erg last van krampjes, heb geslapen van 04.30-08.00 hopelijk gaat het vannacht beter haha. Die ontlasting is ze nu in elk geval kwijt en ze is nu over van meconium op echte borstvoedingsontlasting dus dat is het geweest. Verder houdt ze zichzelf erg goed op temperatuur, vannacht mogen we het zelfs zonder kruik proberen! De borstvoeding loopt als een tiet, heb nu ook last van stuwing en Saar is binnen een kwartier volledig gevoed aan 2 kanten. Dat was met Stijn toen wel anders... Stijn is trouwens echt een grote trotse broer, als hij Saar vast heeft zie je hem helemaal groeien van trots. 's Morgens als hij wakker wordt loopt hij eerst naar onze slaapkamer om in het bedje te gluren naar Saar dus daar ben ik erg blij mee.
    Zal zo proberen om een foto up te loaden eens kijken of mij dat lukt.
    Ik duim voor jullie dat er hier snel meerdere meiden mogen bevallen!

Deel Deze Pagina