Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barb

Barb Bekend lid

28 jun 2011
    736
    0
    0
    @ aislyn: Ik heb sinds dinsdag ongeveer ook huilmomenten. Zelfs als ik kijk naar 'Help mijn man is klusser' bijvoorbeeld!!

2. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik voel me ook niet lekker... kan er niet de vinger op leggen wat het precies is, maar ik huil veel, ben heel erg chagerijnig en onredelijk tegen vriendlief en dat verdiend ie niet echt, maar ik kan me gewoon niet goed inhouden...
    stomme hormonen!

3. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ow wat is dit lastig zeg,

Het enige waar ik nu juist heel goed tegen kan is brood met leverpastei...
    En laat dat nou net eigenlijk niet mogen :(

Welkom alle nieuwe dames!
    Ik houd het ook gezellig bij dit topic voor oktober, anders ben ik de hele dag aan het forummen, (vind ik ook leuk hoor :D)

Zometeen komt m'n zusje langs, lastig hoor om niks te laten merken haha:cool:

Ik ben juist helemaal niet vroeg wakker, kan wel eeuwig slapen juist haha

4. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    Wij gaan straks naar mijn schoonmoeder, maar vertellen nog niks. Wij willen het eigenlijk geheim houden tot na de 1e echo. Hoop dat we het vol houden. Over 2 weken ben ik jarig dus dan zie ik al mijn vrienden en familie maar wil ik eigenlijk dus nog niks zeggen...

5. Maia

Maia Niet meer actief

@stampvamp: welkom!

@girafje: hee jij ook hier! Het is hier ook best gezellig :)

@Aislyn: doe rustig aan. Hopelijk was het ook lichtinval.

@Barb: ik zou het denk ik vertellen als je een goede echo gehad hebt en probeer met de vk af te spreken dat die dan rond week 10 ofzo is.

@Sasya: welkom :)

nou hier weten mijn schoonouders het nu ook, ze waren erg blij. Zijn broer kwam later ook binnen maar die hebben we het nog niet verteld, zij horen het na de echo allemaal.

6. Sasya

Sasya Fanatiek lid

26 jul 2011
    1.217
    0
    0
    Noord-Holland
    Bedankt voor jullie welkom :D

Mijn mama weet het, daar ben ik zo close mee dat dat kan ik gewoon niet.
    Van de week gaan we het mijn broer en zijn vrouw(mijn beste vriendinnetje) vertellen. Die lopen al 6 jaar in de mmm en dat maakt het erg moeilijk om te vertellen al weet ik dat ze super blij voor ons zullen zijn.

Voor mijn vader en mijn schoonouders heb ik net slabbetjes besteld online om het te gaan vertellen en ik ben bang dat dat ook niet lang meer duurt.
    Ik ben zo blij en zo een slechte leugenaar dat ik dan beter nergens meer naar toe kan gaan tot er echt 10 weken om zijn.

7. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Bevallingsdata:

04-10-2012: Sammie1 (21), 1e kindje
    08-10-2012: Charity2010 (20) 2e kindje, liefst thuisbevalling
    12-10-2012: Brondy (27), 1e kindje, liefst thuis
    12-10-2012: Primavera (27) 1e kindje
    12-10-2012: Lentekriebeltje (31), 3e kindje, ziekenhuisbevalling
    15-10-2012: Beebiewens (29), 1e kindje, ziekenhuisbevalling
    15-10-2012: Sweetchocolate (25), 2e kindje, ziekenhuisbevalling
    16-10-2012: Kimmeding (28), 2e kindje, thuisbevalling
    18-10-2012: Melanie1986 (25), 2de kindje, thuis bevallen
    18-10-2012: Juul (34) 1e kindje, ziekenhuisbevalling
    18-10-2012: Barb (30) 1e kindje, liefst ziekenhuisbevalling
    19-10-2012: Marieke (28), 1e kindje, ziekenhuisbevalling
    20-10-2012: Ilayda (28), 1e kindje, ziekenhuisbevalling
    20-10-2012: Aislyn (31), 1e kindje, liefst thuis
    20-10-2012: Maia (28), 2e kindje, ziekenhuisbevalling
    20-10-2012: Esmaralda (24), 2e kindje, ziekenhuisbevalling (keizersnee)
    21-10-2012: MinnieMe (21), 2e kindje, liefst ziekenhuisbevalling
    23-10-2012: Noorus (29), 1e kindje
    23-10-2012: Danielle86 (25), 1e kindje
    25-10-2012: SuzieQ (30), 1e kindje, ziekenhuisbevalling
    26-10-2012: Balleke (28), 3e kindje, thuisbevalling

Afspraken:

22-02-2012: Beebiewens: gyn
    24-02-2012: Balleke: gyn & 1e echo
    27-02-2012: Melanie1986: intake & 1e echo
    28-02-2012: Charity2010 Eerst echo
    01-03-2012: Ilayda: echo
    02-03-2012: Brondy: intake vk
    02-03-2012: Lentekriebeltje: 1e afspraak vk
    05-03-2012: Aislyn: 7 weken echo
    05-03-2012: Sweetchocolate: 1e echo & Intake VK
    06-03-2012: Esmaralda: Eerste afspraak vk
    08-03-2012: Ilayda: gyn
    08-03-2012: Kimmeding: termijn echo
    09-03-2012: Sammie1: 1e echo & intake
    12-03-2012: Brondy: 1e echo
    12-03-2012: Danielle86: 1e echo & intake
    12-03-2012: Kimmeding: intake vk
    13-03-2012: Maia: 1e echo
    16-03-2012: Primavera 1e echo
    19-03-2012: Lentekriebeltje: 1e echo
    20-03-2012: Maia: intake
    23-03-2012: Esmaralda: 1ste termijnecho
    27-03-2012: MinnieMe: 1e echo & intake

Zouden de nieuwe dames zich bij het lijstje willen voegen? (heb het gelijk maar omhoog gehaald het lijstje, waren hem even kwijt;))

8. sweetchocolate

En weer veel geklets hier. Gezellig!

Jeetje, een bijna november 2012 mama!!! Natuurlijk ben je welkom hier, je bent toch van oktober 2012 mama:D Alle anderen, welkom!

Weet niet meer wie het vroegen, hier geen bloedverlies meer. Ik vertrouw erop dat het gewoon goed zit. Het was niet veel bloedverlies, krampen heb ik niet en verloor ook geen hele stolsels. Het is nu gewoon vertrouwen hebben in mijn lichaam. Bij Jayden had ik het ook, in het eerste trimester bloedverlies dat zelfs bijna 1 week aanhield! En daar is ook een gezonde jongen uit voort gekomen. Maak mezelf waarschijnlijk alleen maar gek.

2 weken geleden hadden wij de eerste positieve test al in handen, morgen over 2 weken hebben we al een echo. Waarom gaat die tijd zo snel?

Dierentuin viel tegen vandaag. Althans, Jayden (zoonlief) vond het niet zoooo geweldig vandaag. Wel heel vaag weer hadden wij daar. Zo schijnt de zon en is de tempratuur HEERLIJK, zo sneeuwt (!!!!) het en is het ijskoud. Toen maar terug naar huis gegaan.

@ dames die het vandaag gaan vertellen, en? Hoe is het gegaan?

@ Balleke, hoe reageerde je schoonouders? Kregen jullie weer zo'n rot reactie?

9. sweetchocolate

@ Danielle, big hug!!! Hier ook een emodoos:( Gelukkig kat ik in deze zwangerschap anderen niet af, wat ik bij Jayden weer wel had. Je kan er helaas helemaal niks aan doen. Wil wel alleen melden daarover dat je best kans hebt dat je na de bevalling best kans hebt dat je best prikkelbaar kan zijn. Ik was zo'n 6-7 maanden na de bevalling niet zo vreselijk prikkelbaar meer.
    Hoe gaat het eigenlijk op je werk? Ben je overgeplaatst naar een andere afdeling? Hoe reageerde je werkgever?

10. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    @ balleke, hoe reageerden je schoonouders? :)

@liesblits, had al in je eigen topic gereageerd maar alsnog gefeliciteerd en vind je heel sterk overkomen dus het komt vast helemaal goed,
    gewoon lekker genieten van de kleine in je buik :)

@sweetchocolate, raar he wat die hormonen met je kunnen doel lol...

@girafje gefeliciteerd! en welkom haha

@aislyn snap dat je in paniek raakte zou denk ik ook schrikken.. fijn dat je moeder zo leuk reageerde :)

@minieme ja sorry ik moest het even laten bezinken gisteren hoor ;) geloof dat mn vent nog enthousiaster reageerde dat ik zelf omdat ik
    een beetje geschokt was... haha maar het kwartje valt nu zo langzaam aan :) lol...
    echt leuk dat we weer samen zwanger zijn, kan niet wachten tot mijn eerste echo zodat ik ook weet hoelang ik nou precies zwanger ben..
    bij F. dacht ik ook met zon test dat ik 4 weken zou zijn maar de echo een week later wees uit dat ik al 6 weken en 2 dagen was..
    dus het kan best dat ik iets verder of korter ben dan ik nu denk..

@barb lastig hoor als je het niet volhoud had ik bij de eerste ook hoor, gelijk op hyves en alles haha...
    nu wil ik het juist wel stil houden tot rond de 12 weken ivm nieuwe baan en ook ivm dat het toch ook weleens mis zou kunnen gaan en dat lijkt me
    erg lastig als het dan zo openbaar is.. bespreek ik liever alles hier op een forum en met een paar vriendinnen dan dat ook vage kennissen alles weten..

@sasya gefeliciteerd, mag ik vragen hoe vroeg je al posi testte? ben niet nieuwsgierig hoor :)

@danielle86 herkenbaar bij mijn eerste was ik ook zo erg haha.. ik heb mezelf echt voorgenomen dat ik het probeer tegen te houden nu..
    want ik voelde me er niet prettig bij maar vond het voor hem ook zo sneu.. maar ikw eet ook dat ik er echt geen controle over had vaak:S
    kon het ene moment keihard lachen en het volgende in janken uitbarsten :eek:

@maia gefeliciteerd en leuk dat ze erg blij waren :D

@ lijst ik zal maar een geschatte datum pakken en zodra ik dan weet hoe ver ik precies ben pas ik dat wel aan :) blijft even giswerk ...

Verder hier begin ik het echt te voelen heel raar hoor gisteren nog wat vage dingen op en af steeds. nu voel ik heel duidelijk dat er wat gaande is
    in mijn baarmoeder en mn boobs knallen ook ineens bijna eruit haha
    en moe heel moe.. hielp ook niet echt dat we om 1u op bed lagen en dochter om 7 uur al mamaaaaaa riep :eek:
    net even geprobeerd op de bank te slapen maar ben er niet echt fitter van geworden van dat hele even (schrok ineens wakker)

schoonbroer weet het inmiddels ook die belde vanmorgen al op... nu nog even iedereen inpeperen dat ze echt hun mond moeten houden ivm
    mijn nieuwe baan.. vorige zwangerschap werd toegezegd je kunt blijven geen probleem je werkt hard, nooit geklaagd.. 2 maanden lang
    de meest klote wisselende diensten gedraaid incl een aantal nachten per week (terwjil ik dat eigenlijk niet hoefde en volhield) was dus
    buiten het werk geen zak waard en kon niet bijkomen.. en toen hoorde ik dat laatste dag van proeftijd dat ik er toch uit lag..
    dat gaat me niet nog een keer gebeuren... en ben heel blij met de baan zeker als het baan nummer 2 uiteindeljik word.. dus ga mijn stinkende
    best doen te laten zien dat ze wel gek zijn mij eruit te gooien om een zwangerschap :)
    deze mama heeft toch geen zin meer om na de bevallnig weer zo lang alleen thuis te werken dus daar hoeven ze niet bangg voor te zijn .. ;)

11. Sasya

Sasya Fanatiek lid

26 jul 2011
    1.217
    0
    0
    Noord-Holland
    Stamvamp, jij ook gefeliciteerd meid!
    Ik testen voor de eerste keer afgelopen maandag en het was zeker geen vage test net als die van jou :) en vrijdag was mijn nod.
    Ik zal ze straks eens in mijn foto album zetten :)

12. sweetchocolate

@ Stampvamp ow jij hebt ook al zo'n lekkere ex werkgever gehad?! Hier ook bij vorige zwangerschap. Ik werkte dan wel in een winkel. Tijdens proeftijd, toen ze niet wisten dat ik zwanger was functioneerde ik perfect, deed het prima, waren heel blij met mij etc. Zodra ze hoorde dat ik zwanger was, begon het gedonder. En ja hoor, half uur voor mijn verlof: Na je verlof hoef je niet meer terug te komen, want je contract is niet verlengd. In ene keer functioneerde ik dus niet meer sinds ze wisten dat ik zwanger was. Euhm... Begrijp jij het?

Ik had na mijn verlof binnen 3 maanden werk. Ook nu zijn ze heel blij met mij. Maar mocht ik eind december 2012 te horen krijgen dat mijn contract niet is verlengd jammer dan, so be it! Klinkt heel hard, maar ik ga niet mijn kinderwens opzij zetten (en dus abortus plegen), om mijn werk maar te pleasen. Ze kunnen mijn rug op!!! En als dat ontslag betekend zou dat vervelend zijn, maar voor mij niet meer het einde van de wereld. Ik kan dan lekker langer genieten van mijn kindjes. En het werk komt wel weer.

Tot wanneer zit jij in je proeftijd nu? Werk je in de zorg?

13. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Mijn werk is nog wel spannend. Mijn werkgever reageerde heel positief. dag nadat ik het verteld had ook gelijk een kaartje enzo, echt lief.
    Zij gaat nu ook regelen dat ik vanaf zo snel mogelijk tot mijn verlof op andere locatie kan werken.

Probleem is nu dat ik bang ben dat mijn zwangerschap niet goed gaat en ik weer naar mijn eigen groep terug moet.... Ik voel zoveel weerstand dat ik me ernstig zorgen maak of ik dat wel moet willen....
    Om een indicatie te geven: van de week heeft een cliënt twee collega's een hersenschudding geslagen (en open hoofdwond) met doucheslag.... En andere cliënt heeft collega in haar maag getrapt waardoor ze viel en hand kneusde en vorige maand heeft die cliënt mijn 20 weken zwangere collega een vuistslag gegeven waardoor ze viel en haar hand brak... En zijn werkte op andere groep kwam alleen de cliënt tegen....

En weet je, als het mis gaat wil ik uiteindelijk toch weer probreren zwanger te worden en dan wil ik niet met zoveel agressie te maken hebben.... Ik weet ook niet of ik het wel kan überhaupt.... Werk er pas paar maanden....
    Lastig.

En ik heb me voorgenomen toch te gaan genieten van deze eerste weken en probeer te vertrouwen dat het gewoon goed gaat. Laten leiden door de angst en onzekerheid is niet zinvol. En ik dacht altijd dat ik toch niet zwanger zou worden en voila, na 2 maanden al. Ik moet vertrouwen op mijn lichaam en ons kleintje.

Pfff... Valt niet mee zwanger zijn....

14. Maia

Maia Niet meer actief

@stampvamp: jeetje wat een werkverhaal. belachelijk eigenlijk he.

@danielle: heftig zo op je werk, kan me voorstellen dat je twijfelt om terug te willen.

hier ook werkverhaal. Zitten in reorganisatie (nou ja, binnenkort) en er moeten een best aantal mensen uit zeer waarschijnlijk. en ik zit in mijn laatste tijdelijke contract, dus de kans is zeer groot dat mijn contract niet omgezet wordt in vast, maar dat ik mijn baan kwijt ben. 'gelukkig' is dat pas februari, hij is net verlengd (vlak voor de over de reorganisatie te horen kregen) dus ik kan in elk geval nog 'onbezorgd' zwanger zijn en dan zie ik na mijn verlof wel verder. Mijn vorige zwangerschap zat ik ook thuis i.v.m. ontslag reorganisatie (uitzendkracht) en kon dus tijdens mijn zwangerschap geen nieuwe baan vinden. Deze vond ik toen ik aan het einde van mijn verlof zat.

15. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Bevallingsdata:

28-10-2012: Stampvamp (28), 2e kindje, ziekenhuisbevalling

Afspraken:

16. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    @sasya, thanks :) Ja weet je wat het is ik weet niet precies hoe ver ik ben, bij mijn dochter had ik ook zon streep met kruidvat
    plus test en dacht ik ook zal wel 4 weken zijn, maar bleek achteraf dus al 5+2 te zijn ... dus we zullen zien..
    Wie weet krijg je wel een tweeling :) haha.. ben benieuwd zal straks even fotos kijken bij je..

@sweetchocolate, echt belachelijk he hoe dat tegenwoordig gaat, hoor je zo vaak dat ze ineens van alles verzinnen.. bij mij was de proeftijd 2
    maanden, en had het dus al snel verteld, ben je blij dat je goede reactie krijgt en dan hoor je de laatste dag sorry toch niet. Uiteraard met
    vage redenen en niet met reden zwangerschap ;) Wel fijn dat je zo snel werk had, ik kon dus niks vinden en had bovendien ontzettende rugklachten
    en bekken klachten nog .. ben ook depressief geweest een tijdje. daarna moest mijn galblaas eruit en toen knapte ik op eindelijk.
    Vanaf toen wel heel actief gesolliciteerd zonder resultaat.. gelukkig wel mijn eigen webshop begonnen maar goed dat kan vriezen en dooien..
    dus ik wil gewoon zekerheid erbij hebben.. bovendien komen de muren op me af sinds een tijdje :) merk dat mijn wereldje best klein is zo en ik
    echt contact met andere mensen mis ...
    Ik heb voglende week donderdag training bij baan 1 en ik weet niet of ze dan meteen contract in zouden laten gaan of de week erna bijv dat hoor
    ik nog volgende week, maar als het baan 2 word verwacht ik dat ik volgende week al kan starten evt.
    Maar dat hoor ik dan ook volgende week hoe en wat precies...

De ene baan is callcenter de 2e baan binnendienst vertegenwoordiger.. toen met mijn vorige zwangerschap werkte ik op een 24u tankstation.
    dus ook heel zwaar omdat je bijv nacht, nacht, 1 dag vrij, vroeg, laat enz moet werken :S heel fijn als je zwanger bent en bekken instab. hebt
    maar nooit geklaagd hoor! was veel te blij met mijn baan.. tegen advies van vk in ging ik gewoon door...
    en goede instelling zo ga ik het ook maar proberen te zien, al ga ik wel mijn stinkende best doen mezelf te bewijzen eerst haha

@danielle86, jeetje wat heftig zeg op je werk.. hoe lastig ook probeer je idd niet door die angst te laten lijden dat voelen de clienten ook
    aan vrees ik.. hoop dat je niet terug hoeft daarheen wellicht kun je dat bespreek baar maken? aangezien ze toch lief reageerden met kaartje enz..

@maia, ook een lastig vooruit zicht maar wel prettig dat het net verlengd is dat je je dit jaar in elk geval daar geen zorgen over hoeft te maken!
    Erg eigenlijk he hoe het allemaal tegenwoordig gaat met zwangere vrouwen op het werk.. alsof je met kinderen geen goede kracht zou zijn..

17. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ Aislyn: Duim voor je dat je 5 maart een mooie echo hebt en dat het de zorgen een beetje weg kan nemen voor je!

@ Barb: Als je de echo hebt gehad en alles is in orde, dan kun je het best aan iedereen vertellen als je dat wilt. De kans dat het misgaat na een goede echo is heel klein.

@ Sasya: Welkom meid!

@ Hormonen: Om gek van te worden!!!! Snel huilen om de domste dingen op tv en sneller chagerijnig.

@ SuzieQ: Ik ken het probleem! Heb 2 dagen na mijn verjaardag de echo en wilde dat weekend mijn verjaardag vieren. Nu blijkt dat mijn zus en schoonvader dan weg zijn. Vier mijn verjaardag nu nog een week later om het te vertellen aan de familie.0

@ Maia: Ja, kom ook gezellig bij deze club meekletsen.
    Top dat je schoonouders blij waren!

@ Werk: Vind het zo aso dat werkgevers zwangere meiden soms zo makkelijk er uit knikkeren!
    Heb gelukkig zelf geen problemen gehad op mijn werk bij de 1e en verwacht dat nu ook niet. Heb zelf heel veel mazzel, want ik sta voor de klas en mijn verlof begint 1 week na de grote vakantie.
    Verwacht niet dat ik in die 1e week veel zal moeten doen, dus heb ik mogelijk al verlof vanaf eind juli :D

@ Danielle: Snap heel goed dat je z.s.m. op een andere afdeling wilt werken! De gezondheid van jou en je kindje gaat voor!

Vanmiddag lekker gewandeld met mijn man en dochter. Tijdens het wandelen weer over namen gehad en we hebben de 2e naam voor een meisje al! We hebben de jongensnaam nooit verteld aan iemand en die kunnen we nu weer gebruiken!

18. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    Bevallingsdata:

22-10-2012: Girafje (31), 2e kindje, ziekenhuisbevalling
    28-10-2012: Stampvamp (28), 2e kindje, ziekenhuisbevalling

Afspraken:

08-03-2012: Girafje: 1e echo & intake

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoi meiden,

Zag net pas dat dit clubje er ook was, met een flink aantal bekenden uit een ander topic. Is het goed als ik hier ook mee kom kletsen?
    Ik ben 10 oktober uitgerekend van ons eerste kindje en heb 5 maart de eerste echo en afspraak bij de verloskundige. Zal het zo even in het lijstje erbij zetten.

20. sweetchocolate

@ Maia was of ben jij lid (geweest) van een forum met een Turkse partner? Ken je verder niet hoor.

Deel Deze Pagina