Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey iedereen,

Nuage succes in het ziekenhuis!

hadassa: knuffel, vervelend he dat niet mogen rijden :( Hoe is het nu met je man? Gaan ze hem nog wegsturen na je bevalling?

Sammie, hoera, 39 weken! Ik ben echt benieuwd wie er nu aan de beurt gaat zijn :p

Ik ga straks met ons ratje naar de dierenarts, het is mooi geweest. Ze krijgt nu al een dikke week twee keer per dag spaghetti of rijst of patat, ze kan de harde dingen niet meer kauwen, en als het niet plat op een bordje ligt kan ze er niet eens aan. En deze morgen zat ze helemaal dof en mager in een hoekje, als ze probeert te drinken valt ze al om :( Dus ja. Manlief moet niet werken vandaag, al een geluk want anders had ik er nooit geraakt.

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik baal als een stekker. Zit er compleet doorheen. Kan even alleen nog maar janken. Vandaag consult gehad en eerst wilden ze helemaal niet strippen of überhaupt voelen. Na goed doorzeuren mocht het dan toch, de gyn werd erbij gehaald. De gyn zei dat ik helaas niet thuis ctg's kon krijgen want dat zit al vol. Maar ze stelde voor dinsdag al te gaan inleiden. Nou ik blij! Toen dus even voelen, en dat viel tegen. Niet/nauwelijks ontsluiting, nog geen verstreken bm en wat erger is: het hoofdje ligt nog te hoog. Nou daar ging mijn inleiding, dat durfde ze niet aan as dinsdag al. Want in deze uitgangspositie kon het dan wel 4 dagen gaan duren en heel vervelend worden. Dus dinsdag opnieuw voelen.

Maar ik moet die zaterdag sowieso ingeleid worden. Blijkt dat ze dat toch niet in het weekend doen. Dus als het meezit dinsdag dan beginnen ze donderdag. Zit het tegen dan maandag pas. Maar ook al verandert die situatie dus niet dan uiterlijk maandag. En tot die tijd blijven die ctg's doorgaan... Iedere dag erheen.

Ik ben echt zo teleurgesteld. Was echt blij met dinsdag inleiden maar in plaats daarvan zie ik het nu helemaal niet meer zitten. Ik denk dat er volgende week niks verandert en dat ik dus pas 8 okt wordt ingeleid en dat ik dan een helse bevalling kan verwachten. Geen idee of niet indalen reden kan zijn voor een ks?

Ben echt depri blegh kan even geen positiviteit opbrengen. Kindje wordt trouwens geschat op 7/8 pond.... Oh my god

3. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Lieve dames, heel veel succes de komende laatste loodjes en de bevallingen!!!!!

Cin, jij al gefeliciteerd met de geboorte!!!

4. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Lieve lieve Nuage....,

Ik heb zo enorm met je te doen zeg, wat een tegenvaller. Ik herken je teleurstelling heel goed. Echt een zware dobber dit. Vraag echt om een ruggeprik meid, vooral als je zo'n zware bevalling tegemoet moet zien. Sterkte!

Hier erg overstuur geweest vanmorgen, de hormonen gieren door mijn lijf en dat icm de pijn en stress van allerlei andere dingen erbij. Dat trok ik even niet meer. Flink woorden gehad met mijn man,dat hakt er behoorlijk in. Nu erg moe, zo ff in bad liggen en dan slapen. Vanavond EHBO cursus op homeopathie gebiedt voor bij kleine kinderen.

Nog een leuke meevaller net, zag op dewebsite van de winkelketen waar we de bank hebben gekocht gisteren, dat de bank daar €50,- goedkoper stond. Ik gebeld en nadat ze het uitgezocht hadden, belden ze terug met de mededeling dat ze het niet begrepen maar ik wel gelijk had. Dus die €50,- trekken ze ervan af. Mooi meegenomen dus!

5. Maia

Maia Niet meer actief

@hadassa: vervelend zeg dat je niet lekker geslapen hebt en dat je even niet lekker voelt. doe maar rustig aan vandaag als je toch nergens heen kunt.

@syrse: heel veel sterkte met je ratje, zo ontzettend sneu zijn dit soort dingen :( maar voor je ratje is het beter.

@nuage: ik kan me helemaal voorstellen dat je er op deze manier doorheen zit. wat gaat het toch vervelend allemaal voor je. dikke knuffel.

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ach dat vind ik lief van je Hadassa! Ja als ze gaan inleiden heb ik me voorgenomen een ruggenprik te vragen. Komt ze vanzelf dan ga ik het natuurlijk proberen. Maar die kans acht ik niet groot.

Maar meid dan klaag ik maar jij hebt het veel harder voor je kiezen hoor! Jeetje zeg met die operaties, de suiker, emigratie, man die veel weg is en kinderen om voor te zorgen. Chapeau!! Ik moet zeggen dat jij een van degenen bent hier waar ik kracht uit put.

7. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83

Hee hallo... Ik heb al genoeg gehuild hoor vandaag... Nu heb ik weeeeer tranen! Thxs voor je lieve compliment! Maar ik ben van mening dat je je niet aan mij moet meten... Jij hebt het zwaar nu en jij voelt en draagt dat. Dus je klaagt niet! Het is zo persoonlijk, voor ons allemaal nu even. Niet voor de een erger als de ander, misschien in omstandigheden wel, maar leed is leed, bagatelliseren is geen optie! Door onszelf hier te uiten, helpen we elkaar de laatste tijd door hè! Dikke knuf!

8. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Kima, wat jammer dat je nu op het laatst misschien nog zwangerschapssuiker krijgt. Bij mij is met 34 weken nog bloed geprikt om te testen op suiker, maar urine controleren ze bij mij nooit, alleen in het begin. Succes morgen!

Hadassa, wat een tegenvaller dat ze nu ineens de keizersnede later willen. Ik snap het niet want je moet toch best wel veel insuline gebruiken? Op zich wel fijn dat je waardes nu beter zijn. Geniet van je bad en hoop dat je een beetje kunt bijslapen. Het is niet niets wat je allemaal voor je kiezen hebt gehad! Knuffel!

Cin, wat raar dat je zo weinig van vriendinnen hoort. Misschien dat ze je willen ontzien omdat je een zware tijd hebt gehad, maar ze kunnen beter gewoon even vragen waar jij behoefte aan hebt. Kun je al zo snel weer normale kleding aan? Ik heb geen enkel idee wat ik moet verwachten.

Nuage, ik vind dat echt een rotopmerking. Ik vind het ook raar dat in het ene ziekenhuis wel iedere dag een ctg gemaakt moet worden en in het andere niet. Het lijkt mij eigenlijk ook handiger als je rechtstreeks met de gyn kan overleggen ipv met een co-assistent. Ik snap goed dat je het allemaal niet meer trekt, dikke knuffel voor jou! Lees nu dat je inmiddels wel zelf met de gyn hebt gesproken, maar krijg het idee dat je er eerder minder gerust op bent geworden. Dat schiet ook niet op zeg! Wat raar ook dat ze steeds wat anders zeggen. Dan wel op zaterdag inleiden dan weer niet. Eerst zeggen dat je op dinsdag ingeleid kan worden en dan kan het ineens niet meer. Pfff, ik leef met je mee hoor. Snap niet waarom ze telkens valse verwachtingen bij je opwekken. Heb je het nog over het nut van iedere dag een ctg gehad?

Maia, wat houdt die voorlichtingsavond voor hoogzwangeren in? Wat fijn dat je voor de verandering goed hebt kunnen slapen!

Sammie, gefeliciteerd met je 39 weken! De tijd is zeker omgevlogen!

Syrse, wat zielig voor je ratje. Veel sterkte. Als ze niet meer goed kan eten dan houdt het op, dat is geen leven voor een beestje.

Danielle, leuk dat je nog even komt kijken! Hoop dat het met jou ook goed gaat!

Shoppen met man/vriendlief: Nee de mijne blijft ook niet buiten staan wachten, maar hij gaat naast me staan zuchten als ik lang twijfel en als ik zijn mening vraag dan vindt hij bijna alles leuk maar dat is vooral zodat ik het koop en we verder kunnen.

Facebook, Nuage ik heb jou een bericht gestuurd of had ik het aan Hadassa moeten sturen??

Naaimachine wilde gisteren niet zo goed meewerken. Het ging de hele ochtend eigenlijk goed, druk bezig geweest met oefenlapjes en op zich snap ik nu hoe een naaimachine werkt. Alleen toen ik hem voor het echt wilde gaan gebruiken bleef de bovendraad steeds breken en toen kwamen we er niet meer uit. Ik laat er morgen mijn schoonmoeder ook nog even naar kijken, die heeft ook veel ervaring met naaimachines. Het lijkt me zo leuk om zelf wat dingetjes te kunnen maken.

Gisteravond weer naar de voorlichtingsavond geweest voor borstvoeding, en was heel interessant, maar daardoor best laat gaan slapen. Gelukkig kan ik toch zo lang op bed blijven liggen als ik wil. Alleen jammer dat ik op geen enkele manier meer lekker lig.

9. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Jeetje Syrse wat heftig in de familie!! En je schoonouders zitten in het buitenland? Niet leuk voor jullie!!

@Cin Leuk wat van je te horen! Fijn dat het goed gaat en de bv ook! En wat leuk dat Stijn zo'n grote broer is!!
    Jammer dat je vriendinnen dan niet zo snel op de stoep staan idd!
    Tjee wat een maat bh's. Wat had je dan vlak voord e bevalling? Daarna moest je nu weer grotere kopen? Heb je snachts dan ook een bh aan?

Wat een schatje zeg!! Mooie foto!

@Hadassa Hoe gaat het nu met jou= En met je arm?

@Nuage Lief dat je oma komt helpen, maar ik snap ook wel dat het vermoeiend is indd. Steunt ze je nu wel een beetje nu je steeds slecht nieuws krijgt?
    En wat belachelijk hoe ze met je omspringen in het zh. Alsof je je niet genoeg zorgen maakt, krijg je dit allemaal even te verwerken en krijg je steeds weer een teleurstelling. Hou vol meid!! Dikke knuffel!

Ben zelf minder online geweest laatste dagen. Ben ook gewoon zooo moe. Lig nachten wakker, ik word er gek van. Krampen, last van mijn been en bekken en dan weer getrappel (wat natuurlijk wwel weer leuk is) Buik zit in de weg. En ik raak soms een beetje in paniek als ik denk dat de baby ieder moment kan komen. Is dat gek?? Tuurlijk kijk ik er naar uit, maar ik vind het ook zoo eng. heb soms echt het gevoel er niet klaar voor te zijn, ben ook zoo moe steeds. 5 oktober komt gewoon zo dichtbij steeds meer.. Spannend, leuk en eng.

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Iedere dag ctg is omdat bij zwangerschapsdiabetes de doorbloeding van de placenta kan verslechteren. Een ctg zegt iets over de conditie voor 24 uur. Daarom willen ze iedere dag een ctg zodat ze zeker weten dat het goed gaat. Ik weet dat in dit zkh er kindjes zijn overleden hierdoor, daarom zijn ze zo streng. Op zich heb ik het liever te streng dan te laks natuurlijk. Dus ik doe het braaf.

Hadassa dikke knuffel ben het er helemaal mee eens. Ieder z'n eigen hindernissen. Maar sommige meiden kunnen je extra moed geven, en dat doe jij wel hoor! Dat is heel waardevol :)

11. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    Hoi allemaal

Even een tijdje niet geweest, omdat ik het zo druk had met mijn werk. Maar gisteren mijn proefschrift ingeleverd en vandaag eerste dagje verlof :D
    Was wel even een hoop terug lezen om weer op de hoogte te zijn van iedereen.

Ik las dat een aantal van ons het behoorlijk zwaar hebben zo op het eind.

In ieder geval veel sterkte aan Nuage, Hadassa en Sammie.

Hier gaat het redelijk goed, wel last van mijn bekken als ik veel moet lopen of moe ben. Dus kan niet te veel doen. Verder hoop ik komende tijd nog even uit te rusten voordat de kleine komt en nog wat schoon te maken in huis en wat andere kleine dingetjes doen.

@Syrse; sterkte met je ratje, een week of 3 geleden is mijn cavia overleden, hij at niet meer en dronk ook niet zo veel. Hij was al oud

12. Maia

Maia Niet meer actief

goedenavond!
    Hier weer regelmatig harde buiken en ik kan niet echt meer lopen nu, heel erg last van mijn onderbuik en liezen dus ik gok zomaar iets van indalen of weet ik veel wat. Niet heel prettig in elk geval.

@aislyn: een beetje hetzelfde als in een zwangerschapscursus alleen dan in 1 avond gepropt. Dus hoe gaat een bevalling, wat voor keuze heb je aan pijnstilling bla bla bla. Weinig nieuws geleerd dus.

@suzie: knap hoor dat je het zo hebt volgehouden!

13. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    Even een vraagje: waar gaan jullie in bevallen, hebben jullie hier iets speciaals voor gekocht?

14. Maia

Maia Niet meer actief

Ik heb er niks speciaals voor gekocht, heb een t-shirt en topje in mijn tas gestopt maar bij Fleur kon ik niks velen op mijn lijf dus ben toen naakt bevallen en ga er eigenlijk vanuit dat dit nu weet gebeurt.

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.509
    14.012
    113
    Vrouw
    Nuage, begrijpelijk dat je er door heen zit! Ook vanaf hier een dikke knuffel. Maar wie zegt dat je baarmoedermond later wel verweekt is? Inleiden zonder ontsluiting / verweking kan inderdaad een paar dagen duren omdat men dan eerst de bmm moet primen (rijpen). Bij mij begonnen ze er op donderdag mee en pas vrijdagmiddag konden ze de vliezen breken. Maar stel ze zouden wel dinsdag gaan ingeleiden, en ook al duurt het dan 2 of 3 dagen dan heb je in elk geval het gevoel dat ze wat doen! Daarnaast word je dan opgenomen dus hoef je ook niet meer elke dag naar het ziekenhuis. ;)

Sysre, sterkte met je ratje! Hoop dat het rustig overlopen?

Aislyn, heb mn spijkerbroeken nog niet gepast maar de rest gaat prima! Nouja sommige shirts pas ik niet meer omdat ze te strak zitten bij mn borsten. Maar was in de zwangerschap ook maar 5 kilo aangekomen. Heb nog wel een buikje hoor, echt een stuk vel te veel haha.

Baileyy, eind vd zwangerschap had ik een kleine cup c. Eind van de middag was cup D net ook te klein maar dat kwam door de stuwing (hoop ik).

Danielle bedankt voor je felicitaties! Wanneer heb jij meer zekerheid ivm de 5e ziekte?

Hadassa, toch fijn van die 50 euro! Hoe was je cursus?

Maia, fijn dat je goed geslapen hebt!

Sammie, gefeliciteerd met je 39 weken! Maar zeg maar tegen de kleine dat je de 40 niet wilt halen...

16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.509
    14.012
    113
    Vrouw
    Suzieq, knap van je zeg! Nu lekker genieten!

Maia, hopelijk ben je snel van die indalingsweeen af!

Kleding om in te bevallen, oud shirt van mijn man, zat lekker ruim en kon bij veel bloed weggegooid worden.

Morgen laatste halve dagje kraamzorg, erna begint het echte leven! Gelukkig heeft man vanaf maandag 2 weken vakantie.

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja Cin maar de gyn wil dat dus niet. Die wil liever inleiden als er ontsluiting is of op z'n minst een ingedaald kindje. Het is die combi waar ze niet bewust voor wil kiezen geloof ik.

Heb wel behoorlijk last heb ik gemerkt van mijn bmm dus misschien heeft dat toucheren wel wat effect gehad... Ik ga maar duimen..

18. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    @Nuage Pff is niet niks als je weet dat t zo heftig kan aflopen. Tuurlijk die je het dan braaf. Maar toch is het niet niks allemaal. Sterkte meid! Hou vol!

@Suzieq Fijn dat je verlof hebt en proefschrift hebt ingeleverd!! Nu even relaxen hoor!

@Cin jeetje dat is nog een flinke bhmaat erbij dus.. Pff ben benieuwd straks!

Ook hier wordt bekken erger en erger. Slaap nog amper. Zie er ook zo moe en wit uit. Denk dat bijslapen voor de bevalling niet meer lukt zo haha.
    Vandaag week 39 alweer!!!

19. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    Goede morgen!

Lees straks wel even terug.
    Hier stevig wat voorwerk gisterenavond en vannacht. Heb niet het gevoel dat het over is, dus wordt een rustig dagje vandaag, misschien dat het dan wel doorzet.
    Ga zo de kindjes nog wegbrengen, dan ben ik de rest van de dag rustig in huis. Kan ik misschien ook nog even bijslapen want van 2 tot 7 slapen is niet echt voldoende.

20. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goeiemorgen allemaal!

@ Cin, wat jammer dat je vriendinnen weinig intresse tonen. Nou geniet maar extra veel van je meisje dan! Ik kan wel ff langs komen hihi

@ Nuage, wat jammer zeg dat je nog zo lang moet terwijl je het al zo zwaar hebt! Dikke knuf, en hopelijk heeft het toucheren nut gehad..

@ SuziQ, lekker zeg verlof! Geniet ervan :D

@ Eekje, idd hopelijk kan je zo nog ff wat uitrusten want zo weinig slaap is ook niks.

@ Bailey, gefeliciteerd met de 39 :D Hopelijk komt beebje ook voor jou snel!

@ Maia, wat naar dat je gister zon pijn had, gelukkig is het nu wat beter te handelen.

@ Syrse, hoe is het nu met het ratje? Sterkte in ieder geval!

@ Kleding om in te bevallen, ik heb zo'n big shirt bij de livera gehaald, die zit dus in mn vluchtkoffer, of ik hem ook aandoe is vraag twee haha Maar dan loop je in ieder geval niet in je blote niksie door het huis:cool:

Hier gewoon goed geslapen! Wel wat krampen gehad die sterker leken te worden en dan weer afzakten, maar ben toch in slaap gevallen.
    Ben geen eens wakker geworden van manliefs wekker! Terwijl ik hem altijd moet wakker maken dat zn wekker af gaat... Raar hoor:(
    Nou ja, weer een dag dichterbij, en ja hopelijk haal ik de volgende controle niet.. :p

Deel Deze Pagina