@Sammie: wanneer is je volgende controle? Ik hoop ook om de volgende niet te halen (die overigens pas woensdag is). Kindjes zijn weggebracht. Jana ging met de klas naar het sprookjesbos, dus die was deze morgen reuze enthousiast Ga toch nog even een dweiltje slaan (is het enige dat ik echt nog wil doen vandaag) en daarna rustig douchen (dat was er deze morgen niet van gekomen) @kleding om in te bevallen: bij ons in het zh krijg je van die lekker sexy nachtjurk met open rug om in te bevallen. Maakt op zich niet uit want dan blijft de eigen kleding gespaard van bloed Na de bevalling is het toch zo snel mogelijk om kleden
Hey hey, @Nuage: hoe gaat het met je vandaag? Dikke knuf! En een extra knuffel voor je cavia. Als het eten niet meer gaat is het gedaan he, maar dat maakt het daarom niet makkelijker @Eekje: je moet rusten, niet dweilen @Suzie: hoera, verlof! Voor wat was het proefschrift juist? @Cin: je borsten zijn nu HOE groot? Doet dat niet pijn? @Baileyy: Jammer dat je zo slecht slaapt, helpt een warm bad misschien? @waarin bevallen: ik heb gewoon een aantal grote shirts ingepakt, ik zie wel waar ik in eindig. Nemen jullie iets mee voor jullie man, zodat hij zich ook even ter plekke kan opfrissen? Vandaag 39 weken! En net terug van de controle We zitten aan 2 kilo 600, whoohoo! Ze zit al wat laag, maar nog niet héél laag. Gyne zou ze liever nog een weekje zien blijven zitten, wij natuurlijk niet, haha Ach, ze zit er nu al zo lang, en als er nog 100 gram bij kan... Maar manlief trekt de lijn bij 7 oktober, haha. 5 oktober heb ik nog een afspraak, als we die nog halen gaat de gyne nog eens een inwendig onderzoek doen. Ik kruip met een boek de zetel in, en doe vandaag lekker niks meer, nah. Gisteren was echt een baaldag, ratje laten inslapen, daarna begraven, en dan alle rattenspulletjes schoongemaakt, gesorteert en naar de kelder gebracht. Tegen dat ik aan het avond eten was zat ik te snotteren boven mijn eten, het was even allemaal teveel. Manlief heeft me super lief getroost, hij is echt geweldig
@Syrse: dikke knuff voor je ratje. Fijn dat ondanks het gewicht, wel alles ok was op controle. Ik ben ondertussen aan het rusten hoor. Even filmpje kijken...
Volgens mij ben ik gisteravond mijn slijmprop verloren, dus het toucheren heeft wel iets gedaan hoop ik. Verder is m'n buik rustig gebleven. Ik kan helaas nu echt bijna niet meer lopen van de bi, hoe kan dat nou erger worden van toucheren???
@Nuage: dan duim ik voor je dat het idd doorzet want die BI is vast ook geen pretje. Sterkte nog met de laatste loodjes (die hopelijk niet al te lang meer duren)
@ Nuage, hopelijk zet het snel door! Die bi is ook maar niks @ Eekje, ik mag woensdag weer.. @ Syrse, dikke knuf! Fijn dat de controle wel goed was en geniet van het niksdoen Zo echt bizar dit, Staat er vanochtend iemand van de glasvezel voor de deur (ongepland) nou best, hij aan de gang. Vertrekt dan en zegt ik kom zo terug, nou het is dus inmiddels 3 uur, en hij is al zon 4 uur weg! Ik ben verrot overal pijn, maar ja als ik ga slapen dan kan ik de deur niet open doen.. Het hele balkon ligt vol kabels dat ook nog.. Heb zon buikpijn, en heb weer zon pijnlijk verwekend gevoel downstars. Ook al 3 grote boodschappen gehad vandaag
@syrse: dikke knuffel voor je om je ratje @sammie: hopelijk begint het @nuage: ik hoop met je mee dat het toucheren wat gedaan heeft. nou ik vanochtend naar de vk, hij is nog niet ingedaald maar ze gaf aan dat het met een tweede zelfs pas tijdens de bevalling zelf kan gaan gebeuren. verder nog naar de kapper geweest dus m'n haar zit weer goed en ook ik heb erg last nu van BI dus ik strompel aardig. Als dat nog 3-5 weken zo door moet gaan zie ik dat niet zitten maar dat zien we dan wel. 's ochtends gaat het goed maar in de loop van de dag kan ik weinig meer.
Hoi hoi, Nou vanmiddag bij de Gyn. geweest. En hij was heel rustig vond het niet raar dat het een groot kind is en maakte zich nergens druk om eigenlijk. Het kindje maakt het goed. Het is wel duidelijk dat ze me niet over de 40 wk laten lopen omdat ik maar een kleine vrouw ben en om eventuele complicatie's zo klein mogelijk te houden. We hebben afgesproken dat ik begin a.s. week nog een suiker test laat doen (met zo'n drankje) om uit te sluiten dat ik eventueel nog zw-suiker ontwikkeld zou hebben maar was naar zijn mening niet het geval. Daarna afspraak de vrijdag en dan horen we meer. Mocht ik wel sporen van zw-suiker hebben halen ze het met 38 wk. Ik moest ook rekening houden met als de baby geboren was dat hij ook getest zou worden op suiker en dat ik dus waarschijnlijk een dag of 2 a 3 in het z'huis moet blijven. Dus ik heb nu me tas anders ingepakt... hihi Word nu wel erg spannend, en dan bedenk ik me nog dingen moet dat nog doen en dat.... Maar goed blijf nu bij de gyn lopen en volgende afspraak is weer bij de zelfde dus dat is fijn, heb wel vertrouwen in hem.
Dank je voor de knuffels iedereen @Sammie: is veel naar het toilet gaan geen teken dat het kan gaan beginnen? @Nuage: Hopelijk zet het nu inderdaad snel door! Ik vind het wel spannend zo, wie oh wie wordt de volgende... Ik heb zo de ganse zwangerschap eigenlijk al last van aambeien: ze deden nooit echt pijn, maar echt leuk dat ze er zitten is het natuurlijk niet Had ik bij de apotheek pillen gaan halen, en die 7 dagen ingenomen. Het ging echt super! Maar ik ben dan één dag gestopt omdat de kuur gedaan was, en toen kwamen ze eigenlijk terug, dus ben ik weer beginnen innemen. Ze bleven dan een tweetal daagjes hetzelfde, net niet weg... moet ik gisteren nacht naar het toilet, zijn ze daarna ineens giga opgezwollen :x en nu heb ik er vandaag echt pijn van... En natuurlijk ben ik dat vergeten te zeggen tegen de gyne, grr... zou ik nu maandag bellen om te vragen of ik nog iets aan kan doen? Als ze al zo opzwellen van een half uurtje drukken, wat gaat dat dan zijn na de bevalling... heb echt geen zin om vanvoor én vanachter open te liggen
@ Kima, Zo dat is wel snel zeg! Als je suiker hebt dus binnen 2 weken Ik hoop toch dat je geen suiker hebt hoor! Wel fijn dat je bij een goede gyn zit. @ Syrse, Ik zou dan idd toch maar weer bellen maandag, en als je het echt niet houdt zou ik toch langs de weekendhuisarts gaan ofzo. @ Maia, hopelijk komt die van jou ook lekker snel! Bi erbij met een kleine is ook niks Ja van mij mag het wel een keer beginnen hier... heb ook weer lekker buikpijn enzo.. we zullen zien waar de nacht zin in heeft..
@kima: fijn dat ze je zo in de gaten houden e.d. lijkt me wel een goed gevoel geven. @syrse: vervelend dat je er zo'n last van hebt. ik had vanavond weer flink wat voorweeën, echt door m'n hele buik, niet alleen laag in m'n buik maar ook bovenin, dus denk dat het voorwerk begonnen is nu. Morgenochtend neemt manlief Fleur lekker mee naar IJmuiden, gaan ze bootjes kijken (iets wat ze graag wil) zodat ik een rustig ochtendje heb. Heel lief
Ik heb maar 1x een suikertest gedaan toen nog geen drankje op 16juli. De gyn vond het eigenlijk niet echt nodig en verwacht ook dat er niets uitkomt, maar omdat ik er zelf over begon wilde hij het best testen om uitsluitsel te kunnen geven.
Goeiemorgen allemaal En al beebjes?! Hier niet haha Ben de nacht weer doorgekomen. Opzich slaap ik dus best goed maar uitgerust wakker worden is een tweede haha. Best veel buikpijn weer gehad. Nou ja weer een dagje dichterbij... Verder staat er weinig op de planning haha
goedemorgen. hier nog geen beebje, maar hij mag nog wel minimaal 1 week blijven zitten daarna mogen de sluizen open. @sammie: jammer dat het niet is doorgezet. en ik herken heb, heb nu voor de 3e nacht wel goed geslapen (wel met onderbrekingen), maar ik voel me nog moeier dan ik van de week was toen ik al weken amper had geslapen. bizar eigenlijk. was er blijkbaar al prima aan gewend aan het weinig slapen. verder is flup rustig en heb ik nu weer even niet al te veel last van mijn bekken gelukkig maar ik mag toch rustig aan doen want manlief en dochterlief zijn samen de hort op om mij even een rustig ochtendje te gunnen. Dus dat neem ik er maar van
Goedemorgen, Pfff wat een rot nacht! Kon me slaap echt niet vinden dus er uit gegaan tot 1 uur beneden nog ff tv gekeken en wat gedronken. Terug naar bed maar kon niet lekker liggen pff bleef maar draaien. (misschien toch onbewust aan het piekeren ?) Wert vanmorgen wakker geblaft hoor een hond buiten had gelijk genoeg ben er maar uit gegaan. En nu het gekke is ik voel me nu niet echt moe of brak... Misschien komt dat vanmiddag nog wel. Me man en ik zijn nu weer eens samen een weekendje vrij sinds 5 weken, dus alles staat open voor de planning.
Hier ook nog geen beebje Wordt de volgende dan toch een oktober baby? @Kima: oh leuk, geniet van je weekend @Maia: kan zijn dat je lichaam heeft volgehouden en nu doorheeft dat het slaap kan inhalen, rust maar goed uit! Manlief moet gans het weekend werken, maar volgende week een aantal daagjes vrij. Vandaag maar op het gemak de was doen, en eens naar de winkel stappen. Misschien dat beweging die stoelgang wat vooruit kan helpen. Heb de laatste paar dagen iets te weinig bewogen, maar ik krijg zo'n harde buiken van het stappen, ik krijg mezelf maar niet aangeleerd van te slenteren, ik vind dat zo saai Aambeien zijn iets beter vandaag, niet meer gezwollen, maar heb ze een beetje opengeschaafd vrees ik. Zal maar kiwis meenemen uit de winkel
Lastig die aambeien Syrse, verder goed granen en vezels eten voor je ontlasting. Denk idd dat de rest oktober baby's gaan worden... Misschien een enkele november baby, maar hoop ik voor niemand! Hier sliepen pas om 03.30 uur vannacht, 06.45 uur meldde zoontje zich weer, later nog even kunnen slapen tot 09.30 ongeveer. Vandaag moest er van alles gebeuren, incl. Boodschappen, en verjaardagsfeestje van een tweeling. Ook veel was etc. Mijn hulp kwam gelukkig vanochtend en heeft even mijn keuken, badkamer, toilet en de vloeren gedaan. Scheelt weer enorm.... Maar een ziekenboeg hier momenteel, mijn man is knap ziek, dus dat wordt hem niet vandaag. Dochter ook niet fit en zoontje ook niet helemaal. Zelf voel ik me natuurlijk ook niet optimaal, Marja, nu moet ik wel ff. Dus wassen draaien etc. Opruimen, vanmiddag haalt een vriendin mij op en gaan we samen cadeautjes kopen voor de tweeling en dan naar het feestje. Misschien neem ik mijn zoontje ff mee zodat man even rust heeft en bij kan tanken. Fijn weekend allemaal!