Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Helaas weer slecht geslapen. Bah veel gerommel, maar erger was het muugzuur en overgeven. Gets...

@Syrse Hoe weten ze dan dat je aan 2 kilo 600 zit?? Krijg je nog steeds echo's dan iedere keer?

@Nuage he bah wat balen die BI dat t weer erger is. ZOu er een verband zitten? ik hoop dat t toucheren helpt!

@Frambozenbladthee., Echt nog nooit van gehoord. Wat zou dat dan moeten doen??

Enne nee geen test-telefoontjes eigenlijk hier..

2. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goeiemiddag allemaal

Hier ook lekker geslapen :)
    Verder niet zo veel bijzonders, we rommelen gewoon door..

Dus. Haha heb gewoon niks te melden;)

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoi meiden!

Klikte per ongeluk het verkeerde oktober clubje aan ( al heb ik hier in t begin ook wel meegekletst, maar vond t een beetje veel worden allemaal )
    Toch leuk om ff bij te lezen hoe het met jullie gaat!
    Een hoop gerommel ook hier zo te lezen! Succes met de laatste loodjes meiden! En de meiden die al bevallen zijn, van harte gefeliciteerd!!!

Hier ook een hoop gerommel en zh in en uit. Ukje ligt in stuit en ik krijg, mits hij zich niet eerder aankondigt, op 4 oktober een keizersnede.... Erg spannend dus!

4. Maia

Maia Niet meer actief

@frambozenbladthee: ik heb er idd ook aan zitten denken. Het kan de ontsluiting helpen bevorderen zeggen ze en schijnt ook bij herstel na de bevalling te helpen.

@engeltje: kom je nu ook hier meepraten ;)

hier een rustig dagje eigenlijk. misschien dat we vanmiddag nog even naar buiten gaan maar we weten niet echt wat, aangezien ik niet heel veel kan lopen.

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Haha was t niet van plan eigenlijk maia, maar vond t wel leuk om ff bij te lezen toen ik toch verkeerd klikte ;)

6. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey engeltje! Lang geleden :D

@Baileyy: ik krijg bij iedere controle (die geen monitor is) een echo, vrij standaard als je bij een gyne loopt hier.
    Het blijft natuurlijk een schatting, en manlief heeft stiekem naar de cijfertjes gekeken en zei dat de gyne twee keer heeft gemeten, eerste keer kwam op 2 kilo 700. Dus ik ga er gewoon lekker vanuit gaan dat baby meteen mee op de kamer mag, nah :p Zeker als ze nu nog besluit een weekje te blijven zitten.

@frambozenbladthee: ik weet ervan, maar ik vind het niet lekker :)
    Smeer nog wel af en toe met perineum olie, maar wat ga ik blij zijn als ik dat nooit meer moet doen seg, wat een onsexy geklungel :p

Hier trouwens al dagen geen harde buiken meer. Wel af en toe rugpijn.

7. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    He welkom hier Engeltje :D

Frambozenbladthee, nee gebruik ik niet.

8. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    Hoi allemaal,

Vanmiddag samen met mijn zus zwangerschapshoot gedaan was erg leuk.
    Hierbij een voorbeeld.

@frambozenblad
    nee dat gebruik ik niet.

Voor de rest niets te melden. ;)

Bijgevoegde bestanden:

9. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw, mooi Kima!

Ik ben mijn man al weken aan het porren voor een paar leuke buikfoto's, maar nee hoor :( Misschien toch nog maar eens proberen...

10. Maia

Maia Niet meer actief

mooi kima!

wij gaan dinsdag nog even (een bevriend fotografe).

11. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    Wauw kima wat een mooie foto zeg!

@frambozenbladthee: het kan helpen met je weeen, het verweekt je baarmoeder en verminderd bloedverlies na de bevalling. Maar het is toch vies, echt niet lekker. Dus ben er ook mee gestopt, misschien ga ik nog capsules halen met frambozenblad, dan hoef ik die vieze thee niet te drinken

12. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Mooie foto Kima!

Hier de hele dag harde buiken al. Voelt zo anders vandaag.. Gekke dag!

Hmm klinkt best goed dat frambozenbladthee haha

13. Maia

Maia Niet meer actief

nou dames, nog 1,5 uur en dan is het oktober. Ben benieuwd wie de eerste 'echt' oktoberbaby komt showen ;) ik in elk geval niet :D

14. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, toch grappig hoe we naar oktober aan het aftellen zijn :D

Hier ook nog niks. Baby is wel vrolijk aan het schoppen. Ze zou beter wat rusten en alles in gang zetten ;)

15. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    #4875 Hadassa, 30 sep 2012
    Laatst bewerkt: 30 sep 2012
    Jaaaaa.... Nog 1 uurtje! Hahahaha... Grappig idd hoe we daar mee bezig zijn.

Kima, echt prachtig! Wow... Wilde dat ik dat kon doen, maar dat ziet er echt niet uit bij mij. Ik vind foto's van mezelf al vreselijk, zie nu al tegen de bevallings foto's op... En nu ben ik helemaal een olifant, incl een opgezet gezicht..., niks aan.

Morgen middag controle gynaecoloog, en dan ook eindelijk een datum vast zetten. Ben erg benieuwd, heb je wat om naar uit te kijken en echt af te tellen.

Heb vandaag een super mooie nieuwe eetkamer tafel gekocht en salon tafel, ben nu nog aan het kijken naar nieuwe stoelen. Weet wel wat ik wil, maar ook wat ik wil betalen haha.... Dus goed zoeken online...! Heb misschien nu iets gevonden... Morgen ff bellen denk ik.

Eerdere vraag van iemand over Dubai, ja alles wordt verscheept naar Dubai. Onze meubels zijn echt aan vervanging toe. Onze mooie kast wordt op iets geschilderd, extra mat wit met antraciet aan de binnenkant. Is een grote kast met twee schuifdeuren bovenin met glas. Super kast, heeft alleen ff een verfje nodig. Zo ook het tv meubel. Ook in dezelfde kleuren... (ga ik trouwens niet doen hoor) dan een nieuwe bank (grijs) fauteuil (antraciet) en salontafel en eettafel (2.20 x 1.00) van robuust steigerhout in whitewash beits. Nu twijfel ik nog over de kleur van de stoelen, worden lederen stoelen, met aluminium poten, maar ga ik het leer in zwart doen of in wit..... Hmmmm, vind ik moeilijk. Er komen 8 stoelen aan te staan.

Ik krijg geld voor mijn auto terug waarmee ik een ongeluk heb gehad in juli, (Total löss) gelukkig ben ik er niet schuldig aan. En verder had ik een atelier met heeeeeel veel stoffen en materialen wat ik heb verkocht, samen met een geldbedrag wat mijn man had gekregen omdat hij in een nieuw uitgekomen boek een hoofdstuk had geschreven, kunnen we nu mooi eindelijk nieuwe meubels kopen. Onze hond heeft nl. Aan heel veel meubels geknaagd toen hij pup was. Dat is niet leuk, nu is zij helaas weg hier ivm onze verhuizing naar Dubai, en willen we de oude spullen vervangen voor nieuw. Ben helemaal blij en kan niet wachten tot alles er is! Hopelijk nog voor de bevalling ;)-

Ik heb echt problemen met het zitten momenteel, doet me echt goed pijn van onderen. Ben ook knap moe nu en duik zo lekker mijn. Bedje in. Morgen drukke dag, schoonmaken in huis, grote stapel was wegvouwen en strijken, s'middags even proberen te rusten en dan naar het zhs. In de avond bezoek. ook nog boodschappen moeten we doen, maar dat probeert mijn man tussen zijn werkzaamheden door even te doen. Dat gaat mij echt niet meer lukken.

Trouwens, in het begin schreef ik over een collega van mij die ook zwanger is, twee weken verder als ik. Zij is gisteravond bevallen middels een sectio van een zoontje R.oyz. 37,3 weken zwanger. Veel complicaties gehad, hele zwangerschap niet kunnen werken daardoor. Ben blij dat het nu achter de rug is voor haar. Als het me lukt wil ik morgen even bij haar langs gaan als ik toch in het zhs ben.

Sleep wel all!

16. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Goedemorgen...... Het is officieel 1 oktober 2012.....!

17. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen!

@hadassa: succes straks. laat je de datum hier weten (als je het weet) of blijft het geheim?

18. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Frambozenbladthee, je kunt daar aan het eind van de zwangerschap 3 kopjes thee per dag van nemen, ik heb zelf de capsules. Het wordt al heel lang gebruikt als middel om de baarmoeder te versterken tijdens de zwangerschap. Onderzoeken op dit gebied spreken elkaar nog tegen, volgens het ene onderzoek stimuleert het de baarmoeder, het andere onderzoek wijst uit dat het de baarmoeder juist ontspant. Waarschijnlijk heeft het een regulerende functie. Daarnaast bevat framboosblad de stof fragarine, dit zou de baarmoeder versterken en helpen tegen baarmoederinfecties. De bevalling zou sneller en minder pijnlijk verlopen, en vanwege de looistoffen is er minder nabloeding. Het zou zelfs een gunstige werking hebben op de borstvoeding.

Het is oktober! We hebben het bijna allemaal gehaald, en al zijn de laatste loodjes zwaar, voor de baby's is het wel goed dat er weinig vroeggeboortes zijn.

@Mandyilana, welkom terug! Fijn dat je zwangerschap zo soepeltjes verloopt.

Testtelefoontjes, het valt nog mee hier, maar ben dan ook pas later in oktober uitgerekend.

@Engeltje, gezellig dat je nog even hier komt kijken. Jammer dat de baby in een stuit ligt, maar nog een paar daagjes en dan heb je dus een keizersnede en daarna je baby in je armen!

@Syrse, toch fijn dat de baby langzaam steeds wat zwaarder wordt. En zo'n superkleine lieve baby heeft ook wel wat. Perineumolie gebruik ik ook, maar niet echt regelmatig.

@Kima, wat een prachtige foto. Ik ga toch mijn vriend eens vragen of hij mijn buik ook nog niet even mooi op de foto wil zetten. Voordat het straks niet meer kan! Voor een professionele fotoshoot heb ik echt geen geld meer.

@Hadassa, succes bij de gyn vanmiddag, ik hoop dat ze met het plannen van de datum toch een beetje rekening willen houden met hoe zwaar het voor je is.

Afgelopen zaterdag ben ik nog naar de prenatal geweest ivm mama mazzeldagen, en mijn vriend had een nieuwe winterjas nodig. Beetje spijt dat ik dat heb gedaan, ik was gevloerd en heb de rest van de middag op bed gelegen. Wel een mooie draagdoek gekocht en nog wat kleertjes. Gaan jullie draagdoeken gebruiken?

Hier weinig harde buiken momenteel, ik denk dat de baby al goed ingedaald is. Dinsdag weer controle bij de vk.

19. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Goeiemorgen allemaal!

Nog 3 nachtjes en dan is het D-Day...
    Ongeloofelijk zeg dat het dan alweer de uitgerekende datum is. Spannend ook wel eigenlijk.

Hier wel goed geslapen, maar niet echt uitgerust.
    Heb sinds gister middag ook weer onwijs buik en rug pijn.

Hebben jullie wel eens gevoeld onder je stuitje bij de bovenkant van je bilnaad zeg maar? Bij mij is dat helemaal zacht geworden, bot is ver te zoeken! Moet ook echt heel hard duwen voor ik m'n schaambot voel.

Tis echt bizar om te voelen dat je dus echt helemaal verweekt.
    Herkenbaar? :(

Ik werk met koeien en als ze bijna moeten kalven dan voel je ook bij het staartbeen of de banden al verweken, maar het lijkt erop dat dat bij mensen dus ook zo is...:(

@ Draagdoeken, ja wij hebben deze gekregen: Girasol Amitola - SlingoMama

@ Hadassa, gefeliciteerd met je vriendin, fijn dat alles goed is gegaan!
    Kost dat verschepen geen vermogen?
    Succes bij de gyn, en ben benieuwd naar de datum :p hopelijk hoef je niet al te lang meer te wachten!

20. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Pfff wat een nacht weer. Voorweeen, krampen, maagzuur, slecht kunnen liggen door de BI Bah.. Straks naar de vk, kijken wat zij zegt.

Nu 1 oktober, toch een oktoberkindje!! Mooi kindje straks wat lekker voldragen is! Ik kijk er zoo naar uit nu. Daar gaat de kinderbijslag... hahaha Ik hoorde dat zaterdag, voor 1 oktober kreeg je nog kinderbijslag, anders pas weer het volgende kwartaal.

Vluchtkoffer straks pakken, lag al wel overal wat klaar. Maar nog niet bij elkaar geraapt. Tja make up en tandenborstel heb ik nog iedere dag nodig. Babykleertjes liggen wel klaar.
    Wat voor kleding en hoeveel hebben jullie ook alweer voor jezelf?

Spannend hoor Hadassa die hele verhuizing naar Dubai en alles wat daarbij komt kijken. Knap hoor!

@Aislyn bedankt voor de uitleg over frambozenthee. Wordt me steeds duidelijker. Waar koop je dat dan?

@Draagdoek Nee heb ik niet. Mijn vriend wil het niet gebruiken. Zelf weet ik het niet. Toch weer duur en ik weet ook niet welke. Misshcien komt dat nog straks.

Deel Deze Pagina