Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    Goede morgen!

Hier eindelijk nog eens goed kunnen slapen, dat deed deugd.
    Zaterdagavond dacht ik echt dat het begonnen was vanaf 8u 's avonds elke 5 minuten soms 1 min lang. De hele nacht door last gehad van van alles en nog wat (dus nauwelijks geslapen), dus zondagmorgen toch maar richting zh vertrokken. Helaas nog steeds een kleine cm opening (dit was woensdag ook al) en op de monitor was wel wat activiteit te zien. Dus gewacht op het advies van de gyn, maar tegen dat zij er was (dik 2 uur later) was alles weer stilgevallen :(. Dus tegen de middag weer thuis, de ganse zondag niets meer gevoeld, helaas. Wel een beetje ontgoocheld dus.
    MAAR, het is nu oktober laat de beebjes nu maar komen ;)
    Heb me voorgenomen om vandaag van alles te doen (voor zover dat gaat), zodat de dag snel om is.

@testtelefoontjes: nee, nog niet echt, wel eens informeren door schoonzus (die meter wordt) maar dat vind ik niet erg ;). Schoonmoeder belde gisteren ook al eens, want ze was het weekend weggeweest en had haar GSM vergeten, dus die wou zeker zijn dat ze niets gemist had :p

2. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Verschepen naar Dubai kost idd veel geld, mar dat hoeven wij natuurlijk niet te betalen, doet man's werkgever hè.

Bailey ik heb nog helemaal geen vluchtkoffer gepakt, ga er ook niet vanuit dat ik dat moet doen. Ik zal heus maar zo geen weeeen krijgen. Dus als ik opgenomen wordt, heb ik de boel zo bij elkaar gepakt.

Er bestaat een soort van borstvoedingsthee, kennen jullie die en welke is dat?

Aislyn, ja dat is ff teveel hè zo ineens winkelen, dat red ik ook echt niet hoor. Moet ook nog op pad voor schoentjes voor mijn zoontje, maar dat lukt me echt niet meer. Tja, is ff niet anders, denk dat ik online maar ff wat ga zoeken.

Maia, denk dat ik de datum hier wel ga zeggen, maar niet direct op fb ga vermelden.

3. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @Hadassa: fijn dat er vanmiddag een datum vastgelegd wordt, kan je alvast naar uitkijken :)
    @kima: wat een prachtige foto! Dat is wel een hele mooie herinnering.

4. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    Goedemorgen,

@hadassa
    Leuk he nieuwe spullen kopen, ik ben altijd benieuwt hoe het in je huis staat en bij elkaar.

@frambozenthee
    Miss toch wel iets om te proberen maar dan in capsule vorm.

Jee het is Oktober :D Nooit geweten dat je zo naar een maand uit kunt kijken ;)

Ik heb goed geslapen ging daarom ook veel later naar ben rond 1uur dus dat is wel fijn.
    Ik werd alleen wakker vanmorgen met al dikke handen :( Auw!
    Dus die heb ik eerst onder de koude kraan gestopt... erg vervelend kon geen vuist meer maken.

Nou morgen afspraak gemaakt voor suikertest in z'huis met zo'n drankje..
    Vrijdag dan de uitslag bij de gyn.

Vandaag rustig aan, even boodschappen halen en vanavond naar infoavond van borstvoeding.

fijne dag x

5. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    Goeiemorgen

Oktober! Heel veel zullen in oktober bevallen, maar er zullen vast ook een paar november babytjes zijn. Zelf ben ik ook pas 25 oktober uitgerekend, dus is er een redelijke kans dat het pas in november komt. Laatst gedroomd dat de baby op 21 oktober geboren word, we zullen zien of dit klopt.

@slapen: sinds ik met verlof ben slaap ik helemaal niet lekker meer, ik moet er steeds uit 's nachts en heb vaak last van harde buiken 's nachts.

Gisteren ben ik met mijn man, vader en zusje naar safaripark Beekse Bergen geweest, was wel erg gezellig maar toen ik thuis kwam was ik helemaal kapot.
    Over 2 weken zou ik nog met een vriendin gaan winkelen voor onze babies, zij weet dan ook of ze een jongetje of meisje krijg, maar ik begin me wel af te vragen of ik dat nog ga volhouden dat winkelen...Binnenkort zie ik haar weer en maar even overleggen dan

6. Maia

Maia Niet meer actief

@sammie: ik zal straks eens voelen ;)

@draagdoeken: ik heb Fleur gedragen en zal deze ook dragen. Voor in het begin heb ik gewoon een bykay maar heb ook een ringsling liggen die ik pas later heb gekocht dus heb al opgezocht hoe je daarin pasgeborenen kunt dragen, want vooral mijn man is fan van de ringsling. En het liefst wil ik nog een geweven doek maar dat doe ik dan wel na een paar maanden.

@baileyy: grote kans zelfs dat je pas je kinderbijslag in april voor het eerst krijgt ;) je kindje moet namelijk een volledig kwartaal oud zijn voor je het voor het eerst krijgt.

@slapen: gaat hier ook niet lekker meer, ik lig gewoon niet lekker meer, moet er (voor mijn gevoel) om de paar minuten uit om te plassen en zovoorts.

@eekje: sterkte, hopelijk zet het toch snel door voor je.

7. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @Maia: ziet er niet naar uit dat het gaat doorzetten. Soms vind ik van mezelf dat ik zeur, tenslotte ben ik ook nog 'maar' 39w. Dus kan gerust nog 2w duren ;) al zie ik dat momenteel niet zitten. Voorlopig wachten we nog maar even ongeduldig af. Woensdag weer op controle.

@draagdoek: heb ik ook. Bij Jana geen succes, die vond dat echt niet leuk. Bij Nora vaker gebruikt. Deze keer zien we wel weer.

8. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen! Nu ja, middag :)

Ik heb zaaalig geslapen, laat de baby vandaag anders maar komen, ik ben er klaar voor :D

@Eekje: vervelend seg, zo'n vals alarm :(

@kinderbijslag: is dat bij jullie per kwartaal? Gek, hier is dat per maand...

@draagdoek: heb ik niet, we hebben wel een babybjorn zodat manlief met de baby kan lopen :) en nog een soort draagzak doorgekregen van een vriendin, je doet die dwars aan en de baby ligt er helemaal in, beetje zoals een hangmat, weet niet hoe ik het anders moet uitleggen.

Hm, nu hebben we nog altijd niet getest of de kinderwagen in de lift kan...

Straks even winkelen, dan langs de grootouders, en vanavond leuk bezoek :)

9. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @Syrse: veel plezier met je bezoek vanavond en ook de andere plannen.

Hier even een pauze inlassen tussen de werkzaamheden. Ben blij dat ik vandaag weer wat meer energie heb (wat een goede nachtrust al kan doen), dus moet ik daar even van profiteren :p.
    Even een hapje eten nu.

10. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Dames hoe krijgen jullie je schoenen aan???

Ik liep tot nu toe nog op slippers want mn voeten zijn zo dik, maar tis zo koud op slippers. Ik krijg echt mn schoenen niet aan mn buik is veelste groot!

11. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    @Mandy: Hallo!

@Hadassa: Las dat je operatie aan je hand goed is gegaan, wat fijn.
    Heb je er nu nog veel last van? Hoop het niet.
    Klinkt aan de ene kant helemaal super jullie verhuizing naar Dubai, maar wat een geregel! Hebben jullie al veel rond?
    Vervelend dat je zo'n last hebt met het zitten enzo :( Ik heb dat ook zo erg, echt verschrikkelijk.

Succes bij de gyn! Ben heeeel erg benieuwd naar de datum ;) Heftig die zwangerschap van je collega, gaat alles nu wel goed met hun?

@Kima: Mooie foto zeg! Fijn dat je goed geslapen hebt, alleen raar van die dikke handen. Heb je verder ook rare klachten? Want dat kan door een hoge bloeddruk komen.
    Alvast succes morgen voor die suikertest. Hoop dat het niks is. En veel plezier vanavond bij de borstvoedingscursus.

@Maia: Wat leuk dat je morgen ook nog een fotoshoot heb, altijd handig als je bevriend bent dan haha

@Frambozenbladthee: Hier niet, teveel risico haha ;)

@Sammie: Raar he dat je dan al uitgerekend bent, vind het ook ZO ontzettend snel gaan allemaal!
    Haha en ik ga eens voelen, ben nu wel nieuwsgierig :p
    Ik krijg mijn schoenen echt met enorme moeite aan. Loop meestal op blote voeten of huissokken.

@Draagdoeken: Wij hebben een rekbare van bykay, een mai tei van bymama en een niet rekbare. Dus genoeg draagdoeken hier. Vond het heerlijk met zoonlief.
    Mijn man draagt hem nog wel op zijn rug in de mai tei, ik kan dat helaas niet meer :(

@Baileyy: Phoe zeg klinkt best heftig zo'n nacht! Kan me voorstellen dat je het wel 'zat' bent. Succes bij de vk, ben benieuwd wat zij ervan vind.
    Succes ook met het inpakken van de vluchtkoffer. Ik heb voor mezelf 5 setjes kleding mee en voor de beeb ook. Alleen ik krijg een keizersnee.

@Eekje: Lijkt me heel vervelend na zoveel gevoeld te hebben enzo, en dat het dan opeens weer stilvalt. Hoop dat het snel doorzet.

@SuzieQ: Haha dan word jullie baby op onze trouwdag geboren ;) En de dag dat we samen kwamen ;)
    Leuk dat jullie dagje beekse bergen gezellig was :D Kan me wel voorstellen dat je daarna helemaal kapot was.

@Kinderbijslag: Dat is hier idd per kwartaal. Heb het al binnen :) Wel fijn :)

@Syrse: Veel plezier met het winkelen en bij je grootouders.

@Hier: Vannacht werd ik steeds wakker omdat ik krampen had in mijn buik. Ze waren best regelmatig, deden gemeen pijn en dan waren ze weer weg. Werd dus steeds even wakker en dan weer niet. Vanochtend was het ook steeds zo, alleen nu is het weer weg.
    Moest vanochtend toch naar de gyn voor controle, dus had het hem gezegd. Hij zei ohh jee klinkt alsof het gedonder al begint, nouja dan krijg je gewoon eerder een keizersnee, als dat zo is. Kan je niks aan doen, dus daar schrok ik wel van! Ben benieuwd!
    Kreeg ook nog een echo, en de baby word nu geschat op 3250 gram ongeveer, echt groot! Hij schatte hem 7 pond bij de geboorte, net als mijn andere zoon. Verder liep zijn hoofdje voor, die was net zo groot als een baby van 39 weken en en zijn buikje en bovenbeentje was zo groot als een baby van 38 weken. Dus onze beeb is er eigenlijk ook wel klaar voor.
    Maandag nog een keer controle en dan is het volgende week donderdag al zover! :| Vind het erg dichtbij komen hoor, maar we zijn er helemaal klaar voor!
    Alles is gewassen, schoon, klaar en ingepakt!

Oh ik zag ook iets over fb, over toevoegen. Dat lijkt me leuk! Dus als je me even een pm stuurt, dan voeg ik je toe! :D Daar staan ook foto's op van onze babykamer enzo. Ben ook erg benieuwd naar jullie babykamers :D
    En ik wilde me buik nog even showen ;)

12. Maia

Maia Niet meer actief

@eekje: balen gewoon, ondanks dat je door 'kan' lopen tot week 41 hoop je dat natuurlijk nooit, helemaal niet met voorweeën e.d.

@sammie: op z'n meest oncharmant... ik ga op het randje van de bank zitten, til mijn been op naast mijn buik en dan kan ik erbij.. maar je moet het niet zien ;)

@syrse: lekker geslapen dus! geniet van je dagje!

@esmeralda: mooie buik zeg! En volgende week donderdag is het bij jou dus zover? spannend!

13. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @Maia: ging helaas vorig keer ook effectief door tot 41w. Vadaag echter wel een goede dag. Heb echt veel gedaan vandaag en de tijd vloog alweer veel te snel voorbij. Zo heb ik het graag, anders zit je echt af te wachten/tellen en gaat het zo traag...
    @Esmaralda: benieuwd of het bij jou gaat doorzetten. Wanneer zou je normaal ongeveer een keizersnede krijgen? Week 38 ergens? Of vroeger?

14. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    @maia en eekje: ja die staat 11-10 gepland. Echt spannend! Zullen zien of ik het haal haha

15. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Esmeralda, spannend zeg! Komt nu snel dichterbij :)
    Mooi buikje!

@ Eekje, fijn dat je lekker bezig kunt zijn vandaag :)

@ Maia, nou dat lukt mij niet hoor! haha
    Ik kwam weer terug van de winkel dus hup gelijk die schoenen en sokken weer uit. Nou echt striemen niet normaal, hou een béétje vocht vast :cool:de vorige keer was er helemaal een blauwe plek ontstaan!:$

16. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @schoenen aan: mijn linkerschoen kan ik nog zelf, maar baby ligt altijd rechts in de weg en daar kan ik dus niet meer aan. Oplossing: manlief doet die vast in mijn plaats, hahahaha.

En thuis loop ik gewoon op sokken :p

17. Mandyilana

17 feb 2012
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Hadassa: Zo spannend een bevalling en een verhuizing gepland :) Als alles goed gaat hoef ik deze keer geen sectio, maar het kan altijd nog wel uiteraard. Vorige was omdat mijn zoontje in nood kwam, dus het zou "normaal" moeten kunnen.

@Kima: mooie foto!! gaaf dat je dat hebt en ook zo mooi zonder striemen :)

@Maia: Krijgen we het resultaat hier ook te zien? :)

@Sammie: Ik kijk vriendlief af en toe lief aan, en wat mij heel veel helpt is mijn energetisch therapeut, op de een of andere manier heeft hij het voor elkaar dat ik ondanks dat ik al ruim 20 kilo erbij heb, zelfs nog gedeeltelijk op mijn buik kan slapen.

@Frambozenbladthee: ikke niet, ben al niet echt een thee liefhebber.

@Draagdoeken: Ik heb een Babylonia gewoven draagdoek aangeschaft, met mijn zoon hebben we 8 maanden in onze handen gezeten wegens darmkrampen door voedselovergevoeligheid (wist ik dat dat ook via de BV doorgegeven kon worden), en de kans is groot dat onze kleine meid dat ook krijgt. (ik maak niet voldoende aan van een stofje wat de Eiwitten bind in de Borstvoeding). Aangezien ik een vrolijke actieve peuter nu ook heb rondlopen, is het wel makkelijk dan ook af en toe de handjes vrij te hebben maar wel de baby in de buurt.
    We hadden bij mijn zoon een Minimonkey, maar dat ding hebben we al snel in een hoek gegooid doordat hij er helemaal in wegzakte, en je er totaal niet mobiel mee bent. Even bukken en hij hangt van je lichaam af.

@Eekje: spannend dat het rommelt maar jammer dat het niet doorzet. Hoop dat je niet te lang hoeft door te lopen.

@ esmeralda: ben benieuwd of je de 11-10 haalt :) klinkt inderdaad al alsof het vast begint. Je hebt wel een mooi klein buikje zeg!! Ik ben al twee keer zo groot. :)

@syrse: en is het al begonnen nu je er helemaal klaar voor bent?:D

18. SuzieQ

SuzieQ Actief lid

28 jan 2011
    395
    0
    0
    @ Esmeralda: oh spannend zeg! ik ben benieuwd of je de 11e haalt

@ schoenen aan: ik doe het meestal schuin dan leg ik mijn voet op mijn andere knie en kan ik er net bij

@ draagdoeken: ik twijfel nog voer watvoor doek ik wil er is zo veel keus!

Gisteren ging ik me even scheren, en doordat ik daarbij mijn buik erg aanspande was de baby helemaal gaan draaien. Ik was bang dat hij niet meer met zijn hoofd naar beneden lag maar over dwars. Ik kon ook niet meer zo goed voelen hoe hij nou lag, terwijl ik dat normaal wel goed kon voelen.
    Vandaag naar de VK geweest (ik had al een controle afspraak met een liggingsecho). De VK ging eerst voelen en had ook problemen met te voelen hoe hij lag en kon zijn hoofdje niet zo goed voelen. Gelukkig bleek op de echo dat de baby nog steeds met zijn hoofd naar beneden ligt. Hij was al zo ver ingedaald dat ze het hoofdje gewoon niet goed kon voelen.
    Hij is wel gedraaid, hij ligt nu met zijn rug naar de andere kant, dus hij is om zijn as gedraaid:D

19. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    @SuzieQ: gelukkig ligt ie wel nog met het hoofdje naar beneden. Waar ligt z'n rugje dan nu?
    @schoenen: doe het net zoals SuzieQ. Lukt nog wel, niet erg handig maar ja...
    @Esmeralda: fijn dat de datum al vast ligt, kan je beginnen aftellen ;)

Ben benieuwd wie de volgende wordt...

20. Patty80

Patty80 Actief lid

24 nov 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Iedereen heel veel sterkte en succes met de laatste dagen/weken.

Wederom het lukt me echt niet om te reageren op alles.

Ik voel me ook echt niet goed, vanmiddag doorgestuurd naar het ziekenhuis. Sta nu onder behandeling van de Gyn vanaf vandaag. Me bloeddruk is veel te hoog, en klachten duizelig hoofdpijn veel vocht vasthouden. enz. Moest in eerste instantie blijven maar toch naar huis gestuurd met medicijnen om de bloeddruk te verlagen. Moet woensdag weer terug komen. Zo, ff me verhaaltje kwijt, en ik lees nog steeds alles goed mee hoor.

Met me bekken gaat het ook niet goed, dus heb ook kennisgemaakt met de rolstoel..daar moet ik soms best om lachen..maar goed het is ff niet anders. Tips voor meiden met bekkenproblemen, doe vooral helemaal niks :) Dat is gewoon echt het beste.

Succes iedereen met het doorkomen van de nacht :)

Deel Deze Pagina