Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Eekje succes!

Hier is de balloncatheter erin gegaan. Strippen had niet genoeg effect gehad. Dus morgen pas aan de weeënopwekkers :( baal echt enorm. Dierendag is ook een stomme datum...

Ik vond dat catheter inbrengen een hel en sindsdien ook nog weeën. Ben een mietje.. Ik kijk onwijs op tegen de rest nu..

2. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Nuage, o wat balen!
    De duimen draaien voor je!!
    Je kan het!

3. Maia

Maia Niet meer actief

@nuage: hopelijk verloopt alles voorspoedig desondanks, en zet het vandaag wel door, je weet het nooit.

@eekje: jeeee, spannend! hopelijk zet alles snel door!

dat worden hopelijk 2 oktoberbaby's vandaag! En 3 oktober is een prachtige dag om jarig te zijn :) En anders is 4 oktober ook een mooie dag hoor!

4. kima

kima Bekend lid

15 nov 2010
    537
    32
    28
    zeeland
    @nuage: hopelijk verloopt alles voorspoedig, en zet het snel voor je door.
    @eekje: jeetje wat spannend! hopelijk zet alles snel door.

Hier redelijke nacht gehad, veel wakker geweest en liggen woelen.
    Word je vanmorgen nog wakker gemaakt door de overburen die stenen aan het slijpen zijn.... die zijn de tuin aan het vernieuwen.

gister veel last van me handen en voeten, ik stond zelfs vandaag weer op met dikke handen :(
    Heupen/bekken zijn erg pijnlijk, en het voelt nou of ik echt een watermeloen mee zeul... (voel nu echt meer dat ik gewicht mee draag)

Maar goed alle op het gemakje en wat niet af komt dan niet ;)

Wat ik mij afvroeg is het volgende:

Word je al ingeleid als je 37 weken en .... dagen bent? (dus al bezig in week 38)
    Of word je ingeleid als je 38 weken en .... dagen bent? (dus al bezig in week 39)

Snappen jullie mij nog ;)

5. rammetje88

rammetje88 Bekend lid

10 okt 2011
    517
    0
    0
    Zuid-Holland
    Meiden

Ik heb hier nooit mee geschreven alleen in het topic tot 15oktober.
    Maar wil jullie allemaal heel veel succes wensen met de laatste loodjes en voor diegene waar al iets aan het rommelen is..succes en kom op!!

6. Patty80

Patty80 Actief lid

24 nov 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eekje en Nuage heel veel succes...!!

7. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Eekje: ohhh, spannend! Succes! Ik zal mijn telefoon in de gaten houden :D

@Nuage: wat sneu voor je meid :( We duimen allemaal! Misschien zet het toch nog door vandaag. En anders is 4 oktober best een mooie datum, toch?

Hier nog steeds niks, grrr! Ik dacht gisterennacht 'oh leuk, de weeën beginnen weer...' en dan val ik natuurlijk in slaap ;)
    Wel wakker geworden met een serieuze lage rugpijn, ik kon er niet meer van slapen en heb een uur wakker gelegen. Zou dat komen door indalen of het verweken van het bekken ofzo? Het deed vooral zo'n zeer omdat ik de pijn naar mijn nieren kon voelen zinderen, bah. Uiteindelijk dan toch nog wat geslapen.

Ik heb vrijdag morgen een monitor, maar had stiekem gehoopt die niet meer te halen... *duimt voor zichzelf* komaan baby! :)

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Kima: als ze zeggen 38 weken dan is het uiterlijk de dag dat je 38 weken bent. Maar uiteindelijk kijken ze ook naar op welke dag het valt en of ze plek hebben.

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.990
    113
    Vrouw
    Eekje, spannend! Hoop dat de weeen spontaan komen bij je. Was bij mij helaas niet het geval bij mn zoontje dus na 48u werd ik ingeleid omdat ze je niet langer laten lopen met gebroken vliezen ivm infectie gevaar.

Toucheren/strippen, ik ben nooit gestript maar moest met toucheren altijd mn bekken ook kantelen. Volgens mn man ziet het eruit alsof er een koe moet bevallen, lees in zijn ogen gaat er een halve arm naar binnen ofzo? Als ze de baarmoedermond aanraken om te voelen of je ontsluiting hebt vind ik even een rot gevoel maar de rest absoluut niet hoor, voel je eigenlijk niets van. Sammie wees gerust die meiden laten je heel goed ontspannen!

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.990
    113
    Vrouw
    Kima, bij mij was inleiden juist pas in week 37 dus 37 weken en zoveel dagen bijvoorbeeld. Ze keken ook naar wanneer er plek was en overlegde met mij wat handig was. Heb toen zelf voor de donderdag gekozen omdat mn zoontje dan op het kdv zit, scheelt weer oppas inhuren! ;)

Nuage, hopelijk helpt die balloncatheter! Succes en je kan het!
    Eekje, hopelijk beval jij ook vandaag nog!

Zo nu Saar weer voeden haha.

11. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraagje, ik heb het gevoel dat ik gisteren heel af en toe scheutjes vocht had in mijn onderbroek... het leek nooit echt veel, dus ik dacht ach, zal wel slijmverlies zijn. Maar ik ging van de nacht naar het toilet, de blaas goed leeg, en toen ik terug in de slaapkamer stond druppelde het ineens langs mijn been, weer niet veel, maar duidelijk afkomstig van de kant waar ik er geen controle over had ;)

Maar het was maar een mini beetje, en nu weer niks :(

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Syrse als je op je hand blaast loopt het er dan ook uit? Zo ja dan is het mogelijk vruchtwater.

13. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Huh? *blaast eens* nee? Is dat een truucje?

14. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    @Maia: Dank je :) Ja idd, komt steeds dichterbij nu! Nog gefeliciteerd met je dochter en fijn dat de shoot leuk was! Ben benieuwd naar de foto's.

@Schoenen aan doen: Mijn sokken deed ik altijd al aan met zo'n speciaal soort sokkenaantrekding. Door mijn heupafwijking heb ik nooit normaal mijn sokken kunnen aandoen.
    Nu helpt mijn man me ook met mijn schoenen of ik hannes zelf net zolang tot ik ze aanheb ;)

@Mandyilana: Ja vind je? Ik hoor echt tegenstrijdige berichten haha, de 1 zegt woooowwww wat een buik en de ander zegt nah valt best mee toch haha

@SuzieQ: Gelukkig dat je beeb nog steeds goed lag.

@Patty80: Wat naar dat je je zo slecht voelt :( Hoe gaat het nu met je? Doen de medicijnen hun werk?
    Hier ook enorm bekkenproblemen. Zorgen voor mijn zoon lukt eigenlijk niet meer, maar ik moet wel. Maar snap heel goed wat je bedoeld.
    Ik gebruik mijn scootmobiel ook weer (heb ik sowieso voor grote stukken lopen, maar normaal gebruik ik heb amper).

@Baileyy: Als ik frambozenbladthee ga gebruiken ga ik misschien wel eerder bevallen, niet erg handig als je dat niet kunt ;) Het ziekenhuis is 30km verderop, dus ik ga niks extra stimuleren :p
    Qua setjes kleding, is toch niet veel? Ze zeiden dat ik maximaal 5 dagen in het ziekenhuis kon blijven, dus voor elke dag 1.
    Het gerommel is bij mij af en toe, maar niet echt regelmatig. En bij jou? Heb geen idee of 7 pond groot is, maar 3250 gram voor 37 weken wel ;) Teminste volgens de gyn.
    Dank je wel :)

@Kima: Fijn dat je borsvoedingsavond erg leerzaam was, ben je er tenminste niet voor niks heen geweest ;)
    De uitslag van de suikerdrankje, 9,2 is idd wel hoog. Mijn man heeft diabetes type 1, en als hij 9,2 heeft zit hij echt hoog en moet hij bijspuiten. Dus licht verhoogd vind ik ook wat zacht uitgedrukt.
    Ik had 4,3 nuchter en 5,6 erna geloof ik.

@Nuage: Wat spannend zeg! Heel veel succes! Klinkt wel eng dat strippen brr
    *edit* ohh lees nu dat het strippen niet genoeg effect had, he wat balen, helemaal als je niet op 4 oktober wil bevallen :( Hoop dat het alsnog heel hard gaat vandaag, kan altijd!

@Syrse: Ik hoop dat het bij jou ook doorzet, kan me goed voorstellen dat je er klaar mee bent!
    Ik zou de vk even bellen voor de zekerheid, het zou best kunnen hoor.

@Cin85: Begrijpelijk dat je weinig reageert, hallo je bent net bevallen haha! Je hebt wel wat anders aan je hoofd ;) Fijn dat het goed gaat met jullie en wat fijn dat je je oude kleding alweer past joh!

@Hadassa: Heb je al een datum voor de keizersnede?

@Vluchtkoffer: Maandverband en luiers hebben ze in het ziekenhuis wel, zoogcompressen ook, zelfs kleine tubes bepanthen zalf. Dus dat neem ik allemaal niet mee ;)

@Eekje: Ohhh wat spannend joh!! Heel veel succes!!

@Super Mummy: Hoi! Vervelend dat je zo verkouden bent geweest, gelukkig gaat het alweer beter. Spannend, bij jou is het dus ook al wel wat bezig! Alvast veel succes!!

@Rammetje: Bedankt, lief :)

@Hier: Gister als verrassing naar mijn moeder geweest. Die was jarig, was erg leuk! Alleen erg vermoeiend, mijn bekken ah man, voelt alsof ik door de mangel ben gehaald. Gelukkig hielp mijn familie wel met mijn zoontje, want ik kan gewoon echt niks meer met hem doen.
    Morgen is mijn oma jarig en 5 oktober mijn tante. Dus allemaal oktober mensen haha.
    Zondag hebben we een etentje van mijn oma daarvoor, dus erg leuk :)

Vandaag niks doen, ben echt kapot. Heb het idee dat ik de hele dag wel kan slapen, gelukkig is het ook niet echt weer om iets te doen met al die regen ;)

15. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Oehhhhh zoooo spannend! Succes meid en zet hem op!

16. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ach arme meid, sterkte joh en ik hoop dat het vandaag doorzet voor je! Dikke knuffel!

17. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Hallo meiden

Ik ben hier alweer eeuwig niet geweest maar nu we allemaal op het einde gaan lopen kwam ik weer even spieken.

Ik wil iedereen enorm veel sterkte en kracht wensen voor de aankomende bevallingen.
    En geniet van jullie kindjes straks!!!!

18. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.990
    113
    Vrouw
    Sysre, rook het naar urine of dat niet? Bij Stijn had ik namelijk een vliesscheur en kwam er ook af en toe wat vruchtwater naar buiten, vooral bij bepaalde bewegingen. Als ik op mn hand blies of hoestte gebeurde er niets. Dus anders misschien even een verbandje indoen en erna even kijken/ruiken? En als je twijfelt altijd even je gyn bellen! Zou wel leuk zijn 3 oktober kindjes op 1 dag!

Esmaralda leuk dat je naar je moeder bent geweest! Door jou bedenk ik me opeens dat mn vader morgen jarig is. :$ Heerlijk die babybrains haha.

Ben gisteren even flink kwaad geworden. Die 'vriendin' die eerst alleen maar appte heeft zondag eindelijk gebeld om een afspraak te maken. Ze zou gisteravond komen. Dus wij wachten en wachten en na 3 kwartier heb ik haar maar bericht dat ze niet meer hoefte te komen omdat ik de kinderen op bed ging leggen. Krijg ik een uur later een berichtje dat ze het vergeten was?! Ze was namelijk met een andere vriendin, diens zoontje en haar eigen dochtertje naar de kermis geweest en erna blijven eten bij de ouders van die vriendin. Toen ze naar huis reed schoot het haar opeens te binnen. Beetje jammer dat ze hier vlakbij wonen en mn man zelfs naar hun huis is gelopen, er was niemand thuis maar er brandde wel een lampje. Nou sorry als jij 's middags weggaat dan zet je niet alvast een lampje aan, tenzij je weet dat je pas laat thuis komt. Ze zegt dat ze vanavond na dr werk gaat bellen voor een nieuwe afspraak maar ik weet serieus niet of ik dat nog wel wil. Als je eerst pas een keer n 10 dagen belt om te vragen hoe het gaat (terwijl ik haar een paar uur naar de geboorte heb gebeld om het nieuws te vertellen) en vervolgens niet op komt dagen op de kraamvisite met een vage smoes, tja dan heb je mij dus kwaad. Geloof ook niet dat het aan mijn hormonen ligt in dit geval. ;)
    Zo heerlijk om hier even mn verhaal kwijt te kunnen.

19. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    @Kimmeding: Wat lief, voor jou hetzelfde! Heel veel succes!

@Cin85: Haha, nouja je komt er nog op tijd achter ;) Veel mensen jarig nu he, of valt het gewoon meer op nu?
    In ieder geval alvast gefeliciteerd!

En idd, als je niet weet dat je laat thuis komt zet je geen licht alvast aan. Komt idd erg lullig over, want volgens mij is ze het helemaal niet vergeten.
    Kan me voorstellen dat je het irritant vind.

20. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jee Cin, wat een gedoe, die zou bij mij ook niet meer moeten langskomen! *knuf* verspil maar niet teveel energie aan zo'n mensen.

@vochtverlies: het lijkt me eerder witte afscheiding? Misschien is de slijmprop in innie minnie beetjes aan het lossen, ik weet het niet. Het ruikt in elk geval niet apart.
    Heb momenteel ook helemaal geen harde buiken, geen weeën, geen rugpijn, helemaal niets.

Maar nu heb ik wel ergens gelezen dat een aanhoudende lage rugpijn ook reden is om te bellen? Want dat had ik deze nacht dan weer wel.

Ach, sowieso vrijdag om 9 uur aan de monitor.

Deel Deze Pagina