Oktober 2012 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Brondy, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Even een update vanaf mijn kant, gisteren had ik te weinig energie om mijn verhaal hier te schrijven.

Maandag 15 oktober krijg ik de keizersnede, dan ben ik 37,5 weken zwanger. Ik heb gevraagd of de baby niet op de kinderafd. Opgenomen hoefde te worden, dit doen ze nl uit voorzorg ivm mijn diabetes. Maar omdat het met mijn zoontje erg goed ging en hij toch bijna drie dagen daar heeft gelegen.... Uit voorzorg en dat veel van mij gevergd heeft, en omdat andere ziekenhuizen wel de baby bij moeder laten en dan gewoon daar de glucose in de gaten houden, heb ik dit gevraagd. Gyn ging gelijk met kinderarts bellen en deze was heel positief over en dit was verder goed. Ik was echt dolblij.....! Geen infuus voor mijn baby engelen lekker bij mij en ik in de rust. Gisteren moest ik even bij de kinderarts langskomen om e.e.a verder te bespreken hierover. Kom ik daar, wordt alles terug gedraaid en moet baby gewoon naar kinderafdeling... (mc) ik barstte in huilen uit Enka's echt heel erg overstuur. Hoe gemeen vond ik dat! Kinderartsen hadden overleg gepleegd en toch besloten het niet te doen, ook al zijn mijn glucose waardes keurig. Ik ben daar huilend de kamer uitgelopen op een gegeven moment, zo verdrietig, teleurgesteld en ook boos. Natuurlijk als het niet goed gaat met de baby is het voor mij ook vanzelfsprekend dat baby opgenomen moet worden, maar uit voorzorg...? Na een sectio, en dan moet ik steeds daar naartoe voor voedingen, knuffelen, en kolven... Ik krijg dan geen rust weet ik, wat niet ten goede komt voor de borstvoeding die ik zo graag wil geven en wat de vorige keren ook niet op gang kwam.
    Ik was kapot en enorm moe! Thuis gelijk gaan slapen.

Deze week vier keer naar het zhs. Afgelopen maandag naar de gyn, dinsdag naar kinderarts, donderdag hechtingen verwijderen n.a.v. Mijn cts operatie hand en vrijdag bij anesthesie komen voor pre onderzoek.

Lichtpunten is dat ik nu wel de datum weet dat baby geboren aan worden, ik kijk er erg naar uit en ben nu rustiger. Ga proberen in de rust te komen en te blijven. Heb me er bij neergelegd, het helpt toch niet weet ik. Ik had zelfs voorgesteld dat ik zelf mijn kind wilde prikken op de glucoses, de ogen van de gyn vielen bijna uit haar hoofd dat ik dat durfde. Tja leuk is het niet, maar als dat een reden is dat door werkdruk bij de verpleegkundigen opname op mijn kamer niet zou mogen, dan doe ik dat zelf wel. Ik ben niet voor niets gediplomeerd en weet wat ik doe. Maar dat het dus ook niet.

Zegt de kinderarts tegen mij, je wilt toch ook niet dat de baby een hersenbeschadiging oploopt door een te laag glucose gehalte? Zeg ik, ik laat me niet bang maken, ik weet heus hoe e.e.a. Werkt! Dat gebeurd echt niet maar zo en vooral niet als je voortdurend controleerd!

2. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    ... ok, als ik nog één onverwachte rekening krijg ga ik gillen. Hupla, wéér 700 euro erbij. Waar moet ik dat nog gaan halen??? Ik mag niet werken!! :x

3. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Cin,

Pff wat een meid. Nee die zou ik ook lekker laten schieten dan. Dat kan je toch niet maken als vriendin! :(

@ Hadassa,
    Dat je de datum weet is mooi, maar verder zit het niet mee zeg. Dikke knuf!

@ Syrse,
    O help, dat is wel een flink bedrag zeg!! Knuf!

Hier weer op controle geweest. Volgende week do. gaan ze me strippen en dan moet ik ook naar het ziekenhuis voor een intake ofzo, zodat mocht het een ziekenhuisbevalling worden ze me vast gezien hebben.
    Nou hopelijk haal ik de 41 weken niet..

4. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Wat nu weer dan...? Dacht dat je alles al gehad had...! Vet vervelend voor je meis...

5. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ik jou ook Kimmeding..... Nog eventjes hè!

6. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Beetje erg jammer dit idd. Voel je je ook tweederangs hè!

7. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ik hoop met je mee dat je de 41 weken niet haalt... Zou fijn zijn als je snel begint! Sterkte nog even!

8. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    @Hadassa: Wat een verhaal zeg! Kan me heel goed voorstellen dat je er erg boos en verdrietig om bent/was.
    Ze beloven je eerst het ene en dan opeens veranderd dat weer!
    Succes nog met de laatste weken, en in het ziekenhuis deze week.

@Syrse: Wooow dat is echt heel zuur! Pfff dan denk je dat je ze hebt gehad, en dan komt er weer 1!

@Sammie: Spannend ook voor jou, hoop dat het gewoon uit zichzelf doorzet.

@Hier: Ik voel me even knap klote, moet het even van me af schrijven.
    Ik heb ZOOO'N pijn, ik word er gek van :( Zit echt met tranen in mijn ogen dit te typen, omdat ik gewoon zittend ook al zo'n pijn heb. Als ik ga liggen, is dit even fijn maar als ik overeind wil komen lijkt het wel alsof mijn schaambeen scheurt.
    Ik klaag dan een beetje tegen mijn man en die komt met allemaal dingen waar ik niks aan heb :(
    Zoals mijn schoonzus vragen om te helpen met mijn zoon, is opzich een leuk idee, maar ze werkt veel, waardoor ik al ten eerste niet eens weet of ze wel kan, ten 2de kent mijn zoontje haar niet echt goed en ik ga ook niet zo goed met haar om om me op me gemak te voelen zodat ik lekker kan rusten. Ik moet haar ook vanalles uitleggen hoe en wat met mijn zoontje, dus zie het niet echt als oplossing.
    Daarnaast zegt hij, ja bel de gyn dan, misschien kan je keizersnede eerder, maar die wil geen keizersnee doen voor de 39 weken :( Pfff wat moet ik dan doen?? Gaan gillen en krijsen dat ik het niet meer trek, pff
    Ik viel net bijna al voorover met mijn zoontje in me armen op de trap, omdat hij in een slaapzak zit en dan niet kan traplopen. Hem zelf laten lopen en in bed leggen en dan pas de slaapzak aandoen, gaat ook niet door het bukken over het bedje heen, aarhhg sorry voor al mijn gezeur, maar ik voel me even heel alleenig enzo :(

9. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Esmeralda,

Nou dat klinkt niet zo mooi! Misschien toch even bellen dat je het echt niet trekt en dat je zon pijn hebt?
    Hopelijk zakt de pijn in ieder geval snel een beetje! Misschien helpt pcm?
    *Dikke knuf*

10. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    #4970 Esmaralda, 3 okt 2012
    Laatst bewerkt: 3 okt 2012
    Is het echt niet raar om daarvoor te bellen dan? Ik voel me altijd zo'n zeurpiet en wil niet echt zeuren :(

Ik vind het moeilijk, want de gyn die ik heb zit nu 30km verderop in het grotere ziekenhuis. Ik krijg sowieso eerst een assistent aan de telefoon, maar wat moet ik daar dan tegen zeggen? Mijn eigen gyn heeft alleen dienst op maandag, dan heb ik ook weer een afspraak.

Ik zou het geweldig vinden als het allemaal eerder kan, want ik merk gewoon dat dit elke dag zoveel erger word. De bekkenpijn, de pijn in mijn onderbuik pfff

Ik kan geen pcm innemen, ik ben daar allergisch voor :( Bedankt voor je lieve berichtje.

11. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Gewoon proberen toch?
    Miss wil de dienstdoende gyn wel iets doen ofzo..

Lijkt me niet dat ze je gewoon laten zitten als je opbelt met deze klachten!

12. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Toch even gebeld, ze snapte me helemaal. Begon ook leuk te huilen pff, dan kan ik meteen niks meer zeggen he. Maar ze snapte me helemaal. Stomme tranen ook.
    Ze heeft me op het spreekuur van vrijdag gezet, mag om 16:00 langskomen, dan zie ik mijn eigen gynaecoloog ook gewoon.
    Kreeg nog een paar tips om de pijn te verminderen, echt een lieve vrouw. Ben blij dat ik gebeld heb :)

En sammie bedankt voor je berichtjes :)

13. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    O dat is goed nieuws!
    En ja aan de tel uitbarsten is niet zo fijn nee, maar dan neemt ze je wel serieus tenminste ;)
    Hopelijk werken de tips.

14. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Pfff nee, dan krijg ik ook echt geen woord meer eruit, alleen maar gesnik. Maar ze nam me idd wel serieus, ze heeft het ook zelf gehad, dus snapte me precies. Ze stelde ook pcm voor, maar toen ik zei dat ik daar allergisch voor was, snapte ze het nog meer haha

Net manlief even gebeld met een snotterig telefoontje, over dat we vrijdag langs kunnen komen. Hij vond het goed dat ik gebeld had. Pff nou ik ga nu even wij jonge ouders lezen, even verstand op nul.

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Jeetje Hadassa ik was ook uit mijn vel gesprongen!!! Wat een onzin zeg! Tja en van zkh veranderen is zo makkelijk niet...

16. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Nuage, ik heb er vannacht over gedroomd om een ander zhs te bellen. Maar dat is geen oplossing natuurlijk op zo'n korte termijn... Mijn sectio stond aangevraagd voor de middag, dan kan mijn eigen gun de sectio doen. De kinderarts zei, als het nou in de ochtend kan, en het gaat echt goed met de baby, dan kan het evt. Eind van de dag naar jouw kamer komen. Ok, dat ga ik nu proberen, alleen denk ik eigenlijk niet dat ze de baby al naar mijn kamer verhuizen eind van de eerste dag. Maar dan heb ik het iig wel geprobeerd..... En ik ga het zeggen ook als ik in de ok lig en hem/haar zie.
    Hoe is het verder met jou???

Eekje, horen we ook niks meer van, denk dat het goed doorzet inmiddels... Spannend!

Esmeralda, pfff, heftig allemaal zeg. Tja, mannen bedoelen het vaak goed, maar je kan er net niks mee. Hier vaak ook zo hoor, heel irritant gewoon. Sterkte meid en hopelijk gaan ze je eerder helpen, hoewel ik dat zwaar inzie eerlijk gezegd. Maar hopen mag altijd hè!
    Sterkte met alles! Dikke knuffel voor jou!!!

17. Maia

Maia Niet meer actief

@esmaralda: *knuffel*

@syrse: jeetje dat is balen zeg :(

@hadassa: had al op fb gereageerd maar wat *** :( hopelijk blijkt er uiteindelijk toch iets mogelijk te zijn want dit is gewoon echt niet leuk.

18. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.990
    113
    Vrouw
    Esmaralda, fijn dat die vrouw aan de telefoon je zo goed begreep en dat ze je dus serieus nam! Hopelijk komt er vrijdag wat uit bij de gyn. Sterkte met je pijn, hoop dat je er na vrijdag snel vanaf mag zijn!

Hadassa, jeetje wat balen zeg! Ik zou ook echt kwaad worden en in tranen uitbarsten. Hopelijk doet je kleine het zo goed dat je alsnog snel bij elkaar mag zijn! In eerste instantie zou ik ook 3 dagen met Saar in het ziekenhuis moeten blijven maar ze deed het zo goed dat ik de zelfde avond al naar huis toe mocht. Dus ik duim voor een wonder voor je!

19. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.990
    113
    Vrouw
    Sammie, welk ziekenhuis moet je naar toe? L'dorp of Woerden? Hopelijk komt de kleine meid voor die tijd!

20. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ Cin,
    Ik heb voor Woerden gekozen :D Schijnen ze wel mooie kraamkamers te hebben, en daar ben ik nog onbekend. In Leiden heb ik alleen nog maar slechte herinneringen, en bij jou was het ook niet top in Leiden.
    Maar hopelijk is het niet nodig idd.

Deel Deze Pagina