@SuzieQ: Ja, kun je 2x naar je kindje kijken, altijd leuk! Oh dan zal je schoonmoeder idd wel heel blij zijn! @Girafje: Leuke manier om te vertellen met die geboortemuisjes, ben benieuwd of ze het snel opvalt. @Namen: Dat heb ik hier ook, ik heb een diploma in de kinderopvang en ken enorm veel namen daardoor, en idd als ik een bepaalde naam hoor moet ik aan een bepaald kind denken. Dus er valt al veel af. @Engeltje: Leuk idee die tekst op het tshirt! Ik moest ook even 2x kijken voor ik hem snapte @Eerste echo, bij mij eerst uitwendig geprobeerd, maar ze zag niks (heb een zwembandje, haha) dus moest het inwendig. Is beetje vervelend, maar doet geen pijn. Oh en tip, trek een jurkje of tuniekje aan! Dan lig je niet zo open en bloot! @Annemarie: Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! @Syrse: Leuke namen, ik vind Tristan altijd heel bijzonder klinken, leuk! Haha en lulu, haha @Noorus: Jeetje meid, wat een onzekerheid, ik vind het ook knap hoe je hiermee omgaat. Ik ben benieuwd wat de vk zegt. Ik duim hier ook voor je! @MinnieMe: Veel plezier op het clauwntjes bal, ookal had je er geen zin in Misschien was het toch wel leuk @Kimmeding: ja anders houd ik het ook niet bij hoor! Haha, ik heb ervaring met het december 2010 mama topic Fijn dat het met je vogeltje ietsje beter gaat, hoop dat je zelf niet ziek word. @Sammie: Ik herken het wel, maar dan met andere dingen. Ik was gek op pindakaas, maar moet het nu echt niet zien, net als fruit. Ik ben opeens verslaafd aan vis! @Brondy: Ja ik weet het eigenlijk niet, maar ik herken de kleur enzo van mijn vorige zwangerschap. Toen begon ik er last van te krijgen met 20 weken! Mwah ze schelen dan bijna 2 jaar, valt mee toch Leuk idee om te vertellen! @Hier: Vannacht steeds wakker, had een kriebel in mijn keel en kon toen niet meer slapen. Gelukkig houd mijn zoon van uitslapen en waren we samen rond 11 uur wakker. Hij had ook wat lopen spoken vannacht, dus hij zal het wel nodig gehad hebben.
En dan belt je zus ineens of ze op de koffie mag komen... Gauw alles wat met zwanger zijn te maken heeft (tests, urine opvangbakjes, boeken) wegstoppen! Zometeen komt er eerst een mevrouw van MvM. Doen jullie daar aan mee?
@Danielle: Haha, kun je het wel geheim houden voor je zus? De mijne zou dat meteen zien, daarom was ze de eerste die het hoorde, na mijn man dan. We zijn een tweeling, dus heel hecht. Ik doe niet mee met mvm, het ophalen (we moeten het zelf wegbrengen) werkt hier heel slecht. De vorige keer stond mijn urine in die kannen er 3 weken later nog! In de brandende zon, daar doe ik het dus niet voor. Het is meerdere malen voorgekomen.
@Esmeralda ja, dan snap ik dat je er niet blij van wordt en je niet mee doet. Ik weet niet hoe het hier gaat dus ben benieuwd! En geheim houden voor mijn zusje lukt me wel, onze band is niet echt goed te noemen... Ze komt alleen op de koffie omdat haar vriend moet werken vandaag en ze zich verveeld... maar ach, pubertijd (22) denk ik dan maar! Ze wordt nog wel eens volwassen! ik vind het moeilijker om volgende week op school mijn mond te houden. Studeer in deeltijd en met enkele uit de klas heb ik toch wel een hele goede band.
@Danielle: Oke dan kan ik dat wel begrijpen, haha met 22 in de pubertijd? Dan zit ik daar ook nog in, ik ben 24 Lijkt me ook lastig om dat je mond te houden, maar die keuze is echt aan jou. Het is gewoon helemaal lastig, want het is zo leuk nieuws om te vertellen, maar tis ook nog allemaal zo onzeker!
@ geheim houden voor mijn zusje: had mij bijna verlult. Ik belde haar om een keer af te spreken. Ze woont 1 uur rijden van mij vandaan. Vraag ik of het volgende week geen 5 maart is he?! Zegt ze nee wattan? Nou dan heb ik een afspraak. Waar dan vraagt ze? Zeg ik gaat je geen drol aan! (Zo ie zo vind ik het nogal onbeschoft dat je zoiets vraagt maar ok dat is mijn zusje). Vraagt ze of ik zwanger ben. Zucht. Alsof ik altijd maar andere afspraken moet hebben omdat ik zwanger ben. Ok in dit gevsl wel maar toch. Zoiets vraag je toch niet?
@ pubertijd hmmm mijn zusje ook en is ook 22! Is de leeftijd he? (ik ben 25 grensgeval?) @ MvM ik doe niet mee.
Ja, ik ben ook 25 en dus al lang en breed vreselijk volwassen ghehehehe Vriendin vroeg gisteren ook aan mij waarom ik zo goed wist dat het over 3 weken 12 maart was.... En inderdaad sweeet chocolate, jij hebt toch in heel je leven alleen maar afspraken die alleen maar met zwanger zijn te maken hebben? Hihi
Whahaha Danielle hmm ja hoe weet je dat zo goed? Ze moest eens weten Haha. Hmmm ik heb hier een stuitterent kind rondlopen. Nou ja ligt op bed maar slapen ho maar. Hij ligt gewoon te stuitteren in zijn bed. Slapen? Wat is dat? Hebben jullie jezelf al gewogen? Ik heb maar nieuwe batterij voor de weegschaal gehaald en schrok hoeveel ik weeg. Goed nu kan ik het wel hebben maar voor de eerste woog ik 65 kilo. Nu 70,2! Heb maanden mijzelf niet gewogen. Laatste keer was september ofzo.
Hier heeft de VK gebeld. Heel aardige vrouw, heeft veel uitgelegd ook. Aan mij verhaal te horen geeft zij aan dat het op een miskraam lijkt (vooral omdat ik krampen had en het met bruinverlies begon). Een echo heeft ze benoemd, maar daar kan je in dit stadium te weinig op zien om mijn onzekerheid weg te nemen. De VK vertelde dat het bloeden een week kan duren, maar ook eerder op kan houden. Dit weekend moeten we een test doen die waarschijnlijk negatief zal zijn. Is ie toch positief dan kan ik begin volgende week bij de HA terecht voor een bloedtest. Ze heeft me wel gerustgeteld door aan te geven dat deze miskraam de kans op een volgende niet vergroot en we meteen weer mogen beginnen met zwanger proberen te worden Ik denk dat ik maar op zoek ga naar die roze bril en dat we vol goede moed gaan beginnen aan ronde 4 Ik zal af en toe nog wel spieken meiden, maar bijlezen gaat me niet lukken (doet toch ook wel beetje pijn...) Ik wens jullie heel veel plezier de komende 35 weken en op een mooie en gezonde beeb!
@Noorus, jeetje, wat onzeker allemaal. Hoop voor je dat de onzekerheid niet te lang gaat duren, zodat je weet waar je aan toe bent. Mocht je het niet langer uithouden, gewoon de vk bellen, ook al vloei je nog. Heb je in elk geval zekerheid. Mocht het dan duidelijk zijn dat het niet goed is, nog wel even een afspraak maken voor een echo om te kijken of alles 'schoon' is. @Engeltje: leuke tekst voor het t-shirt! @Maia: herkenbaar: ook hier bij de 3e gewoon verteld (schoonfam live en eigen fam via skype). Geen poespas eromheen... hoe leuk dat eigenlijk ook is. @SusyQ, inderdaad met volle blaas gaan, heb je meer kans op externe echo. En... vet eten. Tja, herkenbaar... Ga er deze zwangerschap proberen niet teveel aan toe te geven. Bij de 1e 2 zwangerschappen wel gedaan en bij beide zwangerschappen bijna 10kg aan extra gewicht overgehouden. Ben nu nog niet te zwaar (was te licht toen ik eerst zwanger werd), maar nog 10 kg erbij wordt me een beetje te gek. Helaas was het toen wel zo dat een vette hap het enige was wat ik binnen kon houden, dus ik ben benieuwd hoe het straks gaat als ik weer echt misselijk ga worden. @Sweet ch.: Ja, ik schrok dus laatst ook van mijn gewicht! Maar goed, afvallen mag pas na de zwangerschap. Ben wel van plan om goed te blijven bewegen. @Kimmeding: fijn dat het met je vogel weer iets beter gaat. MVM: morgen komt hier iemand langs en ik zal dan voor de 2e keer mee doen. Vond die potten wel erg stinken weet ik nog, maar hoorde later dat je ze eerst mag luchten, zodat die geur niet meer zo erg is. Heel fijn, die geur als je al misselijk bent!
Had je bericht nog niet gezien. Goed dat je de vk hebt gesproken, meid. En een echo om te controleren of alles weg is, is niet nodig? Nou ja, heb zelf in een iets later stadium een ma gehad, dus is misschien ook wel anders. Ik wens je in ieder geval erg veel sterkte en blijkt het echt mis te zijn, hoop ik voor je dat je weer snel zwanger mag worden!
@Sweetcholocate: Alsof je idd niet een andere afspraak kan hebben dan zoiets. Zijn genoeg keuzes hoor Hier had ik net ook een stuiterd kind, lekker gillen erbij. Phoe hij heeft dat nu echt ontdekt, geweldig *not* hele dag aan het gillen. Ik heb mezelf wel gewogen, en word er niet vrolijk van haha @Noorus: Wat fijn dat de vk lief was en het allemaal goed uitgelegd heeft. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt meid, dit is niks die onzekerheid. Heel veel sterkte en ik snap heel goed dat je hier niet verder bijleest enzo. @Lentekriebeltje: Die potten van mvm stinken echt heel erg he, bah! Ik was niet eens misselijk met mijn vorige zwangerschap, maar van die lucht werd ik het wel, bah! Altijd wel spannend he, als ze langskomen
Noorus, ik vind het zo ontzettend knap dat je zo positief kunt denken! Fijn dat je meteen weer opnieuw mag beginnen met zwanger worden. Ik hoop dan ook dat door het vloeien alles weg gaat uit je lichaam en dat een volgende zwangerschap goed zal verlopen! Heel veel succes ermee! En mocht je toch nog eens je hart willen luchten: Je weet ons te vinden! Knuffel!
@Gewicht hier ook nog steeds in de ban van mijn gewicht... Ik was namelijk in januari begonnen met afvallen en was 8 kilo kwijt toen ik vorige week ontdekte dat ik zwanger was. Daar kon ik dus mee mooi stoppen, maar eigenlijk wilde ik nog wel even door!! @MvM Ze zijn hier net geweest. De test met ochtendurine was negatief Met deze test vanochtend zelf wel een kv 2v5 test gedaan: mooie streep en iets donkerder dan vorige week en daarna nieuwe urine opgevangen, nieuwe test gedaan: heel erg licht!! net zoiets als onze twijfeltest vorige week! Zij zag een streep en had er alle vertrouwen in, dus daar vertrouw ik dan maar op. Grote kans dat mijn eisprong toch iets later is geweest (cyclusduur nog onbekend omdat ik eind december pas gestopt was met anti conceptie) en dat ik dus iets minder verder zwanger ben als ik nu denk. Dat kan ook verklaren waarom de hcg in mijn bloed vorige week zo laag (7) was. Anyway: Van het weekeind nog een test van MvM doen en die is vast veel duidelijker en dan mag ik maandag starten!
@ Noorus , Wat fijn dat de verloskundige zo aardig was! Wil je veel sterkte wensen en dat het maar snel weer raak mag zijn! Digihug
@Danielle: Oh dat is wel raar, dat die test negatief is. Ze hebben wel vaak meer hcg nodig, dus misschien ben je idd toch minder lang zwanger dan je dacht. Als de kruitvat test wel een streep geeft ben je echt zwanger hoor Ik hoop dat die mvm test donkerder is van het weekend, denk het wel. Haha moest wel lachen dat je het boek vond stinken
@ danielle Ik wist niet dat t mogelijk is dat de MvM test negatief aan kan geven. Hoewel ik ook super zenuwachtig was toen zij hier kwam 2 weken geleden. Mijn test was hartstikke positief, zij zou t niet eens gek vinden als blijkt dat ik verder ben dan ik denk. Moet nog 3 weken wachten tot de echo, pfffff. Haha dat je t boek vindt stinken. @ noorus Fijn dat je wat meer duidelijkheid hebt nu, sterkte meis. @ esmaralda Oké bijna 2 jaar.... Valt iets mee Wij willen proberen er 2,5 jaar tussen te krijgen. Ik scheel met mijn zusje 3,5 jaar das best veel, wij hebben echt een periode gehad dat wij veel ruzie maakten. Manlief scheelt met zijn zusje net geen 3 jaar en dat gaat super, het is dan welliswaar jongen/meisje wat vaak beter gaat maar toch. Ach eerst maar de eerste ter wereld brengen